MENU
Darmowa dostawa

Cyberprzemoc wśród młodzieży ze szkół wiejskich - 07 Pogłębiona charakterystyka sprawców i ofiar cyberprzemocy – studia indywidualnych przypadków

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Katowice, 2015

  • Seria / cykl: Prace Naukowe UŚ; Pedagogika

  • Autor: Anna Waligóra-Huk

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Cyberprzemoc wśród młodzieży ze szkół wiejskich - 07 Pogłębiona charakterystyka sprawców i ofiar cyberprzemocy – studia indywidualnych przypadków

Problematyka pracy koncentruje się wokół szeroko pojętego zagadnienia cyberprzemocy występującej wśród młodzieży – uczniów wiejskich szkół gimnazjalnych. W książce scharakteryzowano problem cyberprzemocy z perspektywy teoretycznej, ale dokonano również szczegółowej analizy zjawiska na podstawie zebranego materiału empirycznego. Poza aspektem naukowych interpretacji zjawiska, sformułowano także konkretne wnioski przydatne praktyce pedagogicznej i profilaktycznej. Monografia adresowana jest do szerokiego grona odbiorców interesujących się problematyką cyberprzemocy zarówno od strony teoretycznej, jak i praktycznej. Książka stanowi przydatne kompendium wiedzy dla wykładowców oraz studentów w szczególności kierunków pokrewnych pedagogice i psychologii. Zakres tematyczny, jak również wnioski praktyczne zredagowane są w taki sposób, by publikacja stanowiła źródło wskazówek i informacji niezbędnych w pracy nauczycieli-praktyków, podejmujących wyzwania wychowawczo-profilaktyczne, zwłaszcza na III etapie edukacyjnym. Adresatami pracy są także rodzice uczniów, w szczególności dorastającej młodzieży, której niestety na coraz większą skalę problem cyberprzemocy dotyczy. Liczę, że przedstawione w monografii rozważania i wnioski przysłużą się studentom, nauczycielom oraz pracownikom nauki, jako źródło inspiracji do dalszych dociekań i pogłębionych studiów nad zagadnieniem cyberprzemocy.


Recenzja książki ukazała się w czasopiśmie „Forum Akademickie” nr 5/2016, s. 70 (Aleksandra Urbańczyk: Dziecko w sieci).

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści

Wstęp / 9

1. Wybrane teorie i koncepcje wyjaśniające agresję i przemoc uczniowską / 15
1.1. Wprowadzenie w problematykę agresji i przemocy. Wyjaśnienia terminologiczne / 19
1.2. Wybrane teorie psychologiczne wyjaśniające agresję i przemoc / 28
1.2.1. Teoria instynktów Zygmunta Freuda / 28
1.2.2. Teoria frustracji – agresji Johna Dollarda i Neala E. Millera / 30
1.2.3. Teorie uczenia się na przykładzie teorii wyuczonej agresji Arnolda H. Bussa / 33
1.3. Wybrane teorie socjologiczne wyjaśniające agresję i przemoc / 37
1.3.1. Teoria anomii Emila Durkheima oraz koncepcja szkolnej anomii / 38
1.3.2. Teoria uczenia się społecznego Alberta Bandury / 41
1.3.3. Teoria etykietowania Edwina Lemerta i Howarda Beckera / 44
1.4. Wybrane koncepcje integrujące wyjaśniające agresję i przemoc / 46
1.4.1. Teoria zachowań problemowych Richarda i Shirley Jessorów / 46
1.4.2. Koncepcja socjoekologiczna / 51
1.4.3. Koncepcje dotyczące wpływu mediów na zachowania agresywne / 54

2. Nowe media w komunikacji interpersonalnej dzieci i młodzieży / 59
2.1. Charakterystyka nowych mediów / 60
2.2. Wprowadzenie w problematykę oddziaływania mediów / 61
2.3. Oddziaływanie mediów na przykładzie teorii uczenia się społecznego Alberta Bandury / 62
2.4. Teorie i modele komunikacji interpersonalnej / 64
2.4.1. Pojęcie komunikacji / 66
2.4.2. Teoria komunikacji Harolda Lasswella / 69
2.4.3. Teoria systemowa w komunikowaniu / 70
2.4.4. Teorie konstruktywistyczne / 71
2.4.5. Teorie kognitywistyczne / 72
2.4.6. Teorie konektywistyczne / 74

3. Wprowadzenie do problematyki badań dotyczących zjawiska cyberprzemocy / 77
3.1. Ujęcia definicyjne zjawiska cyberprzemocy / 80
3.2. Cechy charakterystyczne zjawiska cyberprzemocy / 86
3.3. Formy cyberprzemocy / 91
3.4. Cyberprzemoc a przemoc tradycyjna / 96
3.5. Skala zjawiska / 99
3.6. Sprawcy i ofiary cyberprzemocy / 102
3.7. Konsekwencje doświadczania cyberprzemocy / 110
3.8. Wybrane przypadki doświadczania cyberprzemocy przez młodzież / 116

4. Profilaktyka cyberprzemocy występującej wśród dzieci i młodzieży / 123
4.1. Kryteria doboru oddziaływań profilaktyczno-wychowawczych w odniesieniu do cyberprzemocy / 125
4.2. Szkolna polityka i infrastruktura w zakresie profilaktyki cyberprzemocy / 130
4.3. Rola rodziców w zakresie profilaktyki cyberprzemocy / 136
4.4. Kampanie i społeczne akcje edukacyjne podejmowane w ramach profilaktyki cyberprzemocy występującej wśród dzieci i młodzieży / 142

5. Koncepcja metodologiczna badań własnych / 149
5.1. Uzasadnienie problematyki badań własnych i ich innowacyjność / 149
5.2. Cele i przedmiot badań / 152
5.3. Problematyka badań / 153
5.4. Hipotezy badawcze / 155
5.5. Zmienne i ich wskaźniki / 156
5.6. Metody, techniki i narzędzia badawcze / 160
5.7. Charakterystyka terenu badań i badanej populacji / 165
5.7.1. Charakterystyka terenu badań / 165
5.7.2. Charakterystyka próby badawczej / 166

6. Cyberprzemoc wśród młodzieży ze szkół wiejskich – analiza wyników badań własnych / 185
6.1. Charakterystyka zjawiska cyberprzemocy występującego wśród młodzieży ze szkół wiejskich / 185
6.1.1. Skala występowania zjawiska cyberprzemocy wśród młodzieży uczęszczającej do szkół wiejskich / 185
6.1.2. Formy cyberprzemocy występujące wśród młodzieży uczęszczającej do szkół wiejskich / 193
6.1.3. Poczucie bezpieczeństwa w sieci młodzieży gimnazjalnej ze szkół wiejskich / 204
6.1.4. Wpływ poziomu agresji uczniów wiejskich szkół gimnazjalnych na popełnienie aktu cyberprzemocy / 208
6.2. Profilaktyka i interwencja w zakresie cyberprzemocy / 212
6.2.1. Znajomość zjawiska cyberprzemocy i świadomość zagrożeń w percepcji rodziców, nauczycieli i uczniów / 212
6.2.2. Profilaktyka cyberprzemocy w percepcji rodziców, nauczycieli i uczniów oraz podejmowane w tym zakresie działania / 229
6.2.3. Interwencja w zakresie cyberprzemocy w opinii rodziców, nauczycieli i uczniów / 248
6.2.4. Dokumenty szkolne zawierające treści dotyczące cyberprzemocy / 256

7. Pogłębiona charakterystyka sprawców i ofiar cyberprzemocy – studia indywidualnych przypadków / 275
7.1. Bartosz – sprawca cyberstalkingu wykorzystujący telefon komórkowy / 275
7.2. Klaudia – ofiara cyberstalkingu z wykorzystaniem telefonu komórkowego / 287
7.3. Kamila – sprawczyni cyberprzemocy wykorzystująca telefon komórkowy / 296
7.4. Monika – ofiara cyberprzemocy w filmach nagrywanych wbrew jej woli telefonem komórkowym / 305
7.5. Marcin – sprawca cyberprzemocy wykorzystujący portal społecznościowy / 314
7.6. Olga – ofiara cyberprzemocy na forum portalu społecznościowego / 325

Wnioski końcowe i uogólnienia / 335
Wnioski praktyczne / 361

Bibliografia / 371
Wykaz tabel / 393

Summary / 397
Zusammenfassung / 399
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

9,36 zł
12,00 zł

Studio Parodii

Studio Parodii to zbiór humorystycznych, krótkich scenek, bajek, opowiadań, wierszyków komentujących naszą pełną absurdów rzeczywistość. Można w nich odnaleźć echa wydarzeń politycznych, społecznych, kulturalnych.
9,36 zł
12,00 zł

Agencja Przypadków Niezwykłych

Wierzcie mi świat stanął na głowie. Jeśli tak się stało musiał maczać w tym palce tajemniczy Nomen Omen – szef Agencji Przypadków niezwykłych! No bo, kto to widział, żeby zagubione przedmioty czmychnęły z Biura Rzeczy Zagubionych i sam...
27,93 zł
39,90 zł

W świecie logopedii. T. 2: Studia przypadków

Drugi tom publikacji W świecie logopedii pt. Studia przypadków to zbiór tekstów opisujących terapię osób borykających się z różnorakimi zaburzeniami mowy. Podzielono go na dwie części: Czy musimy iść do logopedy? Spec...
22,40 zł
32,00 zł

Studia z teorii klas społecznych

Ptaki fruwały przed pojawieniem się ornitologii, nie musiały się bowiem uczyć latania od naukowców. Moralność istniała przed pojawieniem się etyków, a gorączka przed powstaniem akademii medycznych. Podobnie jest z teorią klas. Już od wiek...
22,05 zł
31,50 zł

Sarmackie theatrum. T. 4: Studia o literaturze i książce dawnej

To już czwarty tom wydawnictwa Zakładu Historii Literatury Baroku i Dawnej Książki, który stanowi kontynuację poprzednich. Książka jest pracą zbiorową i zawiera 11 rozpraw historycznoliterackich, głównie z zakresu literatury i kultury sta...
25,59 zł
30,46 zł

Fenomen szkół nowej ewangelizacji

Autor przybliża czytelnikowi fenomen szkół nowej ewangelizacji w Kościele rzymskokatolickim i ich rolę w duszpasterstwie parafialnym. Opracowanie jest tym bardziej interesujące – poznawczo i praktycznie – że w Polsce nie ma jednej sz...
42,53 zł
52,50 zł

Szkolenie wstępne Instruktaż stanowiskowy Murarz. Tynkarz

Instruktaż stanowiskowy jest częścią szkolenia wstępnego (poprzedza go instruktaż ogólny), a zatem pracownik, uczeń lub praktykant muszą go odbyć przed dopuszczeniem do pracy na danym stanowisku.Cel, zakres i ilość godzin szkolenia z...
51,75 zł
69,00 zł

Zastosowanie analizy przetrwania w ocenie ryzyka kredytowego klientów indywidualnych

Ryzyko kredytowe towarzyszy nieodłącznie działalności bankowej. Tradycyjne podejście do oceny ryzyka kredytowego polega na stosowaniu analizy dyskryminacyjnej (dla przedsiębiorstw) i regresji logistycznej (dla klientów indywidualnych) w modelach...
14,04 zł
18,00 zł

Życie we własnym rytmie Socjologiczne studium slow life w dobie społecznego przyspieszenia

Jaką rolę pełni czas w codzienności jednostki? W jakim stopniu (od)zyskanie poczucia sprawczości w „grze” o czas wpływa na indywidualną tożsamość? Czy trafne są tezy mówiące, że slow life jest prostą odpowiedzią na zintensyfikowane t...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!