Cyfrowa demencja
Bestseller na liście tygodnika „Der Spiegel” w kategorii książek popularnonaukowych. Cyfrowa demencja to określenie, którego przed kilku laty użyli południowokoreańscy lekarze do opisania symptomów chorobowych – zarówno psychicznych, jak i fizycznych – będących skutkiem niekontrolowanego korzystania z mediów cyfrowych. Renomowany niemiecki psychiatra i neurobiolog, Manfred Spitzer, daje w swojej książce szczegółowy wgląd w istotę i przyczyny tego zjawiska. Prezentowane przez profesora Spitzera tezy podzieliły zarówno opinię publiczną, jak i kręgi fachowe na dwa antagonistyczne obozy. Zdaniem Spitzera intensywne korzystanie z mediów cyfrowych skutkuje – zwłaszcza u dzieci i młodzieży – zanikiem samodzielnego myślenia, to zaś prowadzi do zakłócenia uwagi i orientacji przestrzennej oraz pogarszania się wyników w nauce. Na płaszczyźnie emocjonalnej ceną za zbyt częste przebywanie w cyfrowym świecie jest samotność, wycofanie się z realnego życia, problemy ze spaniem i koncentracją włącznie z depresją i prawdziwym uzależnieniem od mediów elektronicznych. Krytycy twierdzą, że Spitzer „wiesza psy” na zdobyczach techniki i świecie nowoczesnych mediów, bez których dziś trudno wyobrazić sobie życie.
-
Kategorie:
- Ebooki i Audiobooki »
- Audiobooki »
- Audiobooki popularnonaukowe i specjalistyczne »
- Audiobooki popularnonaukowe
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-66473-09-6
- Czas trwania: 8:58:00
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
WSTĘP DO WYDANIA POLSKIEGO Przedmowa WSTĘP Czy Google nas ogłupia? W czym tkwi problem? Kto pozwala innym myśleć za siebie, nigdy nie zostanie ekspertem Zacofany, romantyczny, wrogi wobec techniki? Tu chodzi o dobro naszych dzieci 1. LONDYŃ SKIE TAKSÓWKI Nawigacja – w głowie i poza nią Proces uczenia się zachodzący w mózgu Podsumowanie 2. GDZIE JE STEM ? Demencja Orientacja przestrzenna Trenowanie neuronów jak mięśni Ślad pamięciowy Umysłowa degradacja Nowe komórki w starych mózgach Podsumowanie 3. SZKOŁA – KOPIOWANIE I WKLEJ ANIE ZAMIAST CZYTANIA I PISANIA? Głębokość przetwarzania informacji Powierzchowność – cyfrowe media zmniejszają głębokość przetwarzania Dla każdego ucznia po laptopie? Laptopy i tablice interaktywne w klasach szkolnych – jak wygląda rzeczywistość Komputery i internet w szkole – aktualne dane Historia maszyn „udaremniających” uczenie się Nauka kontra gospodarka Podsumowanie 4. CO JE ST LEPSZE – ODKŁADANIE INF ORMACJI DO PAMIĘCI W MÓ ZGU CZY W CHMURZE? Kto czegoś nie wie, chwyta się Google’a Zapominamy to, co już załatwione W świecie internetu zapominamy więcej niż w realu Podsumowanie 5. SERWISY SPOŁE CZNOŚCIOWE: FACEBOOK ZAMIAST FACE TO FACE Anonimowość Duże na Facebooku, małe w mózgu? Wielkość mózgu a wielkość grupy Mózg rośnie wraz z wielkością grupy Podsumowanie 6. BABY-TV I FILMY DVD BABY-EINSTEIN Dzieci a choroby wieku starczego Wciąganie (dzieci) w nałóg obżarstwa Intelektualny pokarm Baby-TV Uczenie niemowląt języka chińskiego za pomocą ekranu? Baby-Einstein Ekrany szkodzą edukacji Robot niania Podsumowanie 7. LAPTOPY W PRZEDSZKOLU? Prędkość kontra dokładność Co rośnie wraz z przyrostem masy mózgu? Proces rozwoju mózgu zastępuje nauczyciela Uczenie się poprzez pojmowanie Wyliczanki paluszkowe a matematyka Pojmowanie świata Ołówek czy klawiatura? Podsumowanie 8. CYF ROWE GRY – ZŁE OCENY Gry komputerowe a wyniki w nauce Uczenie się z World of Warcraft? Obdarowywanie złymi ocenami Kontakty społeczne oraz więzi z rodzicami i przyjaciółmi Przyjemne odrętwienie także w talk-show Podsumowanie 9. CYFROWI TUBYLCY – FAKTY I MITY Życie cyfrowych tubylców Świetlana przyszłość internetu Pokolenie Google’a – geniusze czy lekko ograniczeni umysłowo? Powierzchowność zamiast hermeneutyki E-booki zamiast podręczników? Podsumowanie 10. WIELOZADANIOWOŚĆ – ROZPROSZONA UWAGA Wszystko i to najlepiej w tej samej chwili – charakterystyka wielozadaniowości Czy wielozadaniowość rozwija nas intelektualnie? Kontrolowanie własnego myślenia Podsumowanie 11. SAMOKONTROLA KONTRA STRES Kontrolowanie własnego zachowania: pamięć robocza, zdolność powstrzymania się (inhibicja) i przystosowania się (elastyczność) Ćwiczenie woli jest jak nauka mówienia Żyć długo w zdrowiu i szczęściu Stres jako skutek braku samokontroli Chroniczny brak kontroli Czy można ćwiczyć uwagę za pomocą komputera? Podsumowanie 12. SKUTKI BE ZSENN OŚCI, DEPRESJI I UZALEŻNIEŃ DLA ZDROWIA FIZYCZNE GO Sen Depresja Uzależnienia Podsumowanie 13. CHOWANIE GŁOWY W PIASEK – DLACZEGO NIC SIĘ NIE ZMIENIA? Zbiorowa obojętność wszystkich partii politycznych Morderstwo bez motywu Jaki los spotka tę książkę? Ministerstwa, Kościoły, świat nauki, Amnesty International Gry strzelanki dla rodziców i nauczycieli Podsumowanie 14. CO POWINN IŚMY ZROBIĆ? Umysłowa degradacja: wszystko zależy od punktu wyjścia Kształcenie mózgu jako środek zapobiegający jego degradacji Wyciąganie wniosków z doświadczeń z innymi zagrożeniami „Prawo jazdy” na internet? Kompetencje medialne? Trening mózgu? Nie pozwólmy się ogłupiać targowym krzykaczom Sex and crime Opieka medyczna i edukacja Podsumowanie Podziękowania PRZYPISY AUTORA BIBLIOGRAFIA