Człowiek w przestrzeniach szkoły. Studium antropologiczne
Książka "Człowiek w przestrzeniach szkoły. Studium antropologiczne" to rezultat namysłu nad kondycją instytucji szkoły z perspektywy zadań edukacji polonistycznej, a zarazem opis dynamicznej relacji między dzieckiem a dorosłym. Tytułowe przestrzenie, w których zachodzą owe związki, mają charakter sensualny, wyznaczany funkcją budynku szkolnego, oraz symboliczny, ujawniający się w tekstach (podręcznik, lektura). Zarysowany w książce szeroki kontekst kulturowy pozwala dojrzeć szczeliny w restrykcyjnych przestrzeniach edukacji. Prześwity wolności nie tworzą się samoczynnie, ale są efektem oporu i buntu młodego człowieka, któremu narzucono kulturową rolę ucznia.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-231-3150-2
- Liczba stron: 272
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp. Przestrzenie indywidualizmu / 9 Rozdział I Wyobrażenia postaci ucznia w kulturze. Próba rekonstrukcji / 17 1. Uczeń w tekście / 17 2. Obrazy ucznia / 39 3. Dopowiedzenie, czyli słowo o uczniowskim stroju / 65 Rozdział II Szkolne przestrzenie władzy / 77 1. Architektura i edukacja / 77 2. Organizacja przestrzeni edukacyjnej / 95 3. Przestrzenie szkoły w perspektywie literatury dla młodego czytelnika / 107 4. Przestrzeń edukacyjna w zarządzaniu przymusem / 112 5. Szkoła jako przestrzeń gry, walki i oporu / 115 Rozdział III Nauka i wychowanie pod kontrolą (na przykładzie edukacji polonistycznej) / 135 1. Wprowadzenie / 135 2. Ujawnianie się „ciała” władzy w przestrzeni edukacyjnej / 142 3. Dyskursy władzy w szkolnych tekstach / 149 4. Podręczniki do kształcenia polonistycznego: dzieje kontroli / 154 Rozdział IV Wyzwolić kolonię Język polski / 185 1. Wymiar antropologiczny kształcenia polonistycznego / 185 2. Uchylanie, otwieranie, niezamykanie / 192 3. W stronę demokratyzacji nauczania / 209 4. O wrażliwości. Twórcze działania edukacyjne / 215 Zakończenie. Przestrzenie bez właściwości / 241 Nota bibliograficzna / 245 Bibliografia / 247 Indeks osobowy / 263