Czy dorastanie musi być trudne?
Niewątpliwymi atutami książki są z jednej strony rzetelna informacja o zmianach zachodzących w życiu młodych ludzi – podana w sposób logiczny i uporządkowany, z drugiej zaś – spojrzenie poradnikowe: jak dorośli mogą na te zmiany reagować i które reakcje pomagają, a które przeszkadzają w rozwoju i układaniu wzajemnych relacji. Autorka pokazuje trudności, ale przedstawia je jako normalne i rozwojowe, wyjaśnia, obala mity. Pisze w sposób wyważony, nie posługuje się stereotypami, nie straszy, lecz uspokaja, buduje zrozumienie, co nadaje całości konstruktywny, pozytywny wydźwięk.
Praca łączy w sobie wysokie walory merytoryczne dobrej książki naukowej z przystępnością formy i lekkością pióra książki popularnej. Co więcej, zawiera jasne i cenne wskazówki dotyczące postępowania. To połączenie wiedzy, mądrości i dobrego stylu czyni z niej pozycję ze wszech miar wartą polecenia.
z recenzji prof. dr. hab. Piotra K. Olesia
Lucyna Bakiera – adiunkt w Instytucie Psychologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Autorka prac z zakresu psychologicznych aspektów zmian rozwojowych człowieka, głównie w okresie dorastania i dorosłości, oraz psychologii małżeństwa i rodziny. Aktualnie jej zainteresowania naukowe koncentrują się wokół komplementarności rozwoju psychicznego rodziców i dzieci.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7383-435-4
- ISBN druku: 978-83-7383-435-4
- Liczba stron: 160
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie 7 Rozdział 1 Przełomowy charakter dorastania 12 1.1. Przejście z dzieciństwa do dorosłości – blaski i cienie 13 1.2. Oczekiwania społeczne wobec dorastających 18 Rozdział 2 Kłopotliwe dojrzewanie 24 2.1. Zmiany pubertalne i ich wpływ na zachowanie dorastających 24 2.3. Seksualność dorastających – zakazany owoc? 29 Rozdział 3 Niepokorny umysł 36 3.1. Zmiany w procesach poznawczych dorastających 36 3.2. Funkcjonowanie poznawcze dorastających – wyzwanie dla wychowawców 39 3.3. Intelektualne możliwości dorastających a współczesny system nauczania 42 Rozdział 4 Zawiły świat młodzieńczych emocji 49 4.1. Formy zaangażowania emocjonalnego młodzieży 50 4.2. Labilność emocjonalna – powrót do dzieciństwa? 53 4.3. Osiąganie dojrzałości emocjonalnej – niełatwe zadanie dla młodzieży i wychowawców 57 Rozdział 5 Moralność w okresie burzy i naporu 60 5.1. Moralność na rozdrożu – między indywidualnością a konformizmem 61 5.2. W poszukiwaniu wartości i idei 63 Rozdział 6 W kręgu sympatii i antypatii – relacje społeczne młodzieży 66 6.1. Kłopoty z rodzicami 68 6.2. Dziadkowie – bezpieczna przystań 76 6.3. Relacje z nauczycielami 77 6.4. Koleżeństwo i związki przyjaźni 84 Rozdział 7 Zmiany osobowości w adolescencji 93 7.1. Samowiedza i samoocena – trudna droga do stabilizacji 93 7.2. Kryzys tożsamości i jego konsekwencje 97 7.3. Nowe potrzeby dorastających 103 Rozdział 8 Problemy podwyższonego ryzyka 107 8.1. Pułapki „prawie dorosłości” 111 8.2. Agresja młodzieży – przyczyna i skutek doświadczanych trudności 118 8.3. Eksperymenty z własnym ciałem 122 Rozdział 9 W poszukiwaniu „złotego środka”, czyli mądre wychowanie nastolatka 127 9.1. Mity na temat dorastania – niebezpieczne inspiracje dla wychowawców 128 9.2. Wspieranie kreatywności dorastających 132 9.3. Sztuka dialogu 136 Zakończenie 141 Minisłownik 143 Literatura cytowana 145