Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrazasz zgode na uzycie tych ciasteczek. Wiecej informacji, w tym o mozliwosci zmiany ustawien cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatnosci.
MENU
Paczkomaty 0 zł »

Design thinking dla edukatorów(eBook)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
Cena detaliczna: 31,90 zł
28,71
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 3,19 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Design thinking dla edukatorów

Intencją książki jest inspirowanie do wprowadzania metod, sposobów i takiego stylu pracy z uczniami/studentami/uczestnikami szkoleń, które wyzwalają kreatywność własną i zespołową, są wsparciem w procesie adaptacji do zmian. Jest to istotne zwłaszcza teraz, kiedy doświadczamy przełomowych sytuacji, generujących nowe problemy, do rozwiązania których brakuje gotowych recept i procedur. Punktem wyjścia do jej powstania jest przekonanie, że każda aktywność edukacyjna może być traktowana jako projekt, który dzięki swej strukturze, wykorzystanym narzędziom i technikom pozwala na realizację określonych celów i osiąganie pożądanych efektów oraz znajdowanie trafnych rozwiązań, skrojonych na miarę potrzeb. Publikacja jest wynikiem połączenia teorii z praktyką stosowania metody design thinking. Bazę stanowią naukowe inspiracje z zakresu: zarządzania, pedagogiki, psychodydaktyki, neuronauk, socjologii - jest to zatem opracowanie o charakterze interdyscyplinarnym. Krok po kroku pokazane jest, w jaki sposób przejść przez proces z wykorzystaniem metodyki design thinking (DT), jednak książka napisana jest tak, aby dać także możliwość wyboru opisanych w niej metod, narzędzi, inspiracji przydatnych w danej sytuacji, które będą wsparciem w projektach, jakie realizują czytelniczki i czytelnicy.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp .	7
CZĘŚĆ I
1. Geneza design thinking 15
2. Zarządzanie zmianą 23
2.1. Skąd się biorą zmiany? 23
2.2. Co napędza, a co powstrzymuje zmiany? 27
2.3. Rodzaje zmian 29
2.4. Stadia i modele zmian 32
2.5. Opór wobec zmian 37
3. Kompetencje przyszłości jako wyzwanie dla współczesnej edukacji 43
3.1. Kompetencje przyszłości 48
3.2. Nowe generacje – pokolenie Z i pokolenie Alfa 52
3.3. Aktywizowanie procesu uczenia się 55
4. Przedsiębiorczość, kreatywność, twórczość, innowacyjność 65
4.1. Klimat sprzyjający twórczemu myśleniu 67
4.2. Myślenie dywergencyjne, motywacja i procedury TRP – wyznaczniki działań edukatora 72
5. Rola wizualizacji w edukacji i design thinking 77
5.1. Dlaczego warto tworzyć rysunkowe notatki z perspektywy wiedzy o mózgu? 79
5.2. Cele myślenia wizualnego w procesie design thinking 81
5.3. Podstawowe narzędzia służące wizualizacji .83
5.4. Stosowanie wizualizacji w design thinking 85
CZĘŚĆ II
6. Podejście design thinking w praktyce 91
7. Przed projektem 95
7.1. Zdefiniowanie wyzwania w procesie projektowym 95
7.2. Określenie celów projektu 97
7.3. Kluczowe role w projekcie 99
7.4. Zbudowanie zespołu projektowego 99
7.4.1. Jak liczny powinien być zespół? 101
7.4.2. Jak podzielić zespół projektowy? 102
7.4.3. Na jakie elementy współpracy z zespołem warto zwrócić uwagę? 103
7.5. Narzędzia design thinking 104
7.5.1. Jak dostosować przestrzeń do potrzeb projektowych? 104
7.5.2. Jakie materiały będą potrzebne? 105
7.5.3. Jak skorzystać z aplikacji wspierających pracę projektową? 106
7.6. Planowanie projektu 106
8. W trakcie projektu 109
8.1. Odkrywanie: dlaczego i dla kogo projektujemy? 110
8.2. Badania z użytkownikami 112
8.2.1. Potrzeba badania. Od czego zacząć? 112
8.2.2. Koncepcja badawcza 114
8.2.2.1. Cel i problematyka badania 115
8.2.2.2. Dobór pojęć i wskaźników .116
8.2.2.3. Wybór osób do badania 117
8.2.2.4. Metody i techniki badawcze 118
8.2.3. Realizacja badania i analiza wyników 132
8.2.4. Kilka uwag do realizacji badań dzieci 133
8.3. Odkrywanie: synteza informacji i narzędzia 135
8.4. Definiowanie wyzwania 138
8.5. Tworzenie rozwiązania 140
8.5.1. Zespołowe generowanie pomysłów 142
8.5.2. Selekcja i wybór pomysłów 149
8.6. Prototypowanie 152
8.7. Testowanie 157
9. Po projekcie 161
9.1. Iteracja 161
9.2. Planowanie wdrożenia 162
9.3. Ewaluacja projektów design thinking 165
9.3.1. Ewaluacja jako proces badawczy 167
10. Przykłady i inspiracje 179
Zakończenie 211
Literatura dodatkowa 213
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

2,99 zł

Into the Noise - 07 Rozdz 9-10, University and Thinking, The Secrets of the House Ur

Into the Noise…autorstwa Aleksandry Kunce i Marii Popczyk prezentuje najnowsze poglądy dotyczące dekonstrukcji i rekonstrukcji dyskursów toczonych w przestrzeni miasta, uniwersytetu i muzeum. Autorki proponują ponowne „odczytanie&rd...
9,00 zł

Innowacje w polskiej nauce w obszarze nauk ekonomicznych - Rozdział 12. Design Thinking - jak powstają innowacje

Niniejsza monografia podejmuje aktualną i ważną tematykę z punktu widzenia współczesnej gospodarki, w której pożądanym efektem jest intensyfikowanie powiązań nauki i biznesu. Wiedza, rozwój technologiczny, nieustanna innowacja to p...
25,20 zł

Communication design, czyli projektowanie komunikacji

To już drugie wydanie cieszącego się niesłabnącą popularnością podręcznika profesora Michela Fleischera, w którym autor niezwykle kompleksowo i w szerokich kontekstach przybliża Czytelnikom problematykę designu. W książce omówiono sam pro...
12,99 zł

PROBLEMY ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU W UNII EUROPEJSKIEJ (red.) Jarosław Czaja - XI.EFEKTYWNOŚĆ, TWÓRCZOŚĆ, DOPASOWANIE – SERVICE DESIGN

Przedstawiona monografia stanowi efekt szczególnego zainteresowania i intensywnie prowadzonych prac badawczych kilkunastu autorów z różnych ośrodków akademickich. Różni ich wiele, jednak skupiają się oni na istotnych ...
25,00 zł

Jak przestałem kochać design

Zmarnowałem dzieciństwo i młodość. Nie słuchałem Stonesów ani Depeche Mode. Moimi rockmanami byli graficy. Do domu architekta, Piotra Wichy, nie mają wstępu kapcie, pufy ani meblościanki. Po podłodze stukają drewniaki, zdobyte cudem odrzuty z ek...
12,00 zł

The Muon Trigger of the CMS experiment - design, performance, upgrade

The CMS experiment has operated smoothly during the LHC Run-1 (2010–2013). A large numer of collisions, triggered by the CMS Level-1 and High-Level trigger systems allowed CMS to discover the Higgs boson and perform many important physics measure...

Service design po polsku

Książka ta pomoże Ci: przygotować lepsze i unikatowe usługi, uniknąć wpadek przy wdrażaniu zmian, poprawić rentowność i stabilność biznesu, oferować klientom autentyczną korzyść. Jest to pierwsza na polskim rynku publikacja, w której autor wyjaś...
10,50 zł

Paradigms. Thinking Styles. Research Programs. How Does Science Change?

Science as a form of human knowledge has always sought to explain causes and mechanisms behind observed phenomena and described them in various aspects. Changes, discoveries, and findings in science have accompanied the emergence of new theoretical con...
2,50 zł

Identity Narratives. Interdisciplinary Perspectives - 05 Sociology of Design: Towards New Narrations in Sociology

Kim jestem? Kim jesteśmy? I dlaczego? To kilka z wielu pytań, z którymi usiłują się zmierzyć autorzy książki „Narracje tożsamościowe. Perspektywy interdyscyplinarne”. Wypowiadają się z różnych perspektyw, podejmują wielość zr&...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!