Diagnoza dysleksji Najważniejsze problemy
Książka w usystematyzowany sposób przedstawia problemy związane z diagnozowaniem dysleksji. Adresowana jest przede wszystkim do praktyków – psychologów, pedagogów i logopedów, którzy profesjonalnie zajmują się diagnozą tego zaburzenia i innych trudności szkolnych. Prezentowana tu wiedza i rozważania praktyczne mogą być interesujące także dla nauczycieli i rodziców dzieci z problemami w uczeniu się. Wiele przydatnych i aktualnych, a wręcz najnowszych informacji znajdą tu studenci psychologii i pedagogiki oraz wszystkich specjalności pedagogicznych, a także studenci studiów podyplomowych związanych z pomocą psychologiczną i terapią pedagogiczną.
- Kategorie:
- Redakcja: Grażyna Krasowicz-Kupis
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7134-572-2
- ISBN druku: 978-83-7134-343-8
- Liczba stron: 356
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Część I. Podstawy diagnozy dysleksji Fakty, mity i kontrowersje wokół diagnozy dysleksji (Marta Bogdanowicz) Neurobiologiczne podstawy dysleksji (Anna Grabowska, Katarzyna Jednoróg) Dlaczego nie znamy (całej) prawdy o dysleksji - czyli rozważania o metodologii badań (Grażyna Krasowicz-Kupis) Część II. Diagnoza objawów dysleksji Diagnozowanie czytania (Krystyna Sochacka) Umiejętność pisania i możliwości jej diagnozowania (Pietras Izabela) Aspekt językowy trudności w nabywaniu przez dzieci umiejętności pisania (Maria Przybysz-Piwko) O błędach w pisowni identyfikowanych jako symptomy zaburzeń funkcji słuchowych (Urszula Mirecka) Przegląd narzędzi diagnostycznych do oceny czytania i pisania stosowanych w polskim poradnictwie (Małgorzata Kostka-Szymańska, Grażyna Krasowicz-Kupis, Izabela Pietras) Część III. Diagnoza funkcji poznawczych Badanie funkcji językowych w dysleksji (Grażyna Krasowicz-Kupis) Problem diagnozowania sprawności intelektualnych w dysleksji (Grażyna Krasowicz-Kupis, Katarzyna Wiejak) Diagnozowanie funkcji wzrokowych w dysleksji (Katarzyna Gruszczyńska, Grażyna Krasowicz-Kupis) Ocena procesów pamięciowych w diagnozie dysleksji (Agnieszka Kaliszewska) Diagnozowanie stanu słuchu fonemowego (Małgorzata Rocławska-Daniluk, Joanna Jatkowska) Część IV. Diagnoza dysleksji – ważne zmienne dodatkowe Leworęczność a dysleksja w świetle współczesnych badań (Małgorzata Gut) Ocena poziomu graficznego pisma dzieci w wieku 7–13 lat (Aneta Domagała, Urszula Mirecka) Dysleksja i płeć (Jadwiga Wrońska) Gotowość szkolna – ciekawość, aktywność, samodzielność (Elżbieta Koźniewska)