Diagnoza i terapia zaburzeń realizacji fonemów - 05 Błędy i wady wymowy uczestników śląskich konkursów recytatorskich (na przykładzie młodych adeptów sztuki słowa z Jastrzębia-Zdroju)
Monografia pt. Diagnoza i terapia zaburzeń realizacji fonemów jest adresowana do specjalistów zajmujących się pomocą osobom z zaburzeniami artykulacji, w szczególności zaś do logopedów. Zagadnienia podejmowane przez autorów tekstów z pewnością zainteresują także językoznawców, pedagogów, psychologów i lekarzy. Zaburzenia realizacji fonemów przedstawione są z różnych perspektyw, co czyni opracowanie tym bardziej cennym. Autorzy artykułów podejmują tematykę związaną z diagnozą systemu fonetyczno-fonologicznego, czynnikami warunkującymi jego rozwój, a także – co szczególnie istotne – z terapią logopedyczną. W monografii odnajdujemy również doniesienia odzwierciedlające wyniki najnowszych badań dotyczących zaburzeń systemu fonetyczno-fonologicznego. Autorami tekstów są znani w środowisku logopedycznym naukowcy i praktycy, logopedzi i lekarze. Opracowanie zawiera także recenzje najnowszych książek dotyczących zagadnień logopedycznych.
- Kategorie:
- Redakcja: Anna Płonka, Danuta Pluta-Wojciechowska
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-8012-569-8
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści Wstęp / 9 Część pierwsza Z problematyki diagnozy systemu fonetyczno-fonologicznego Barbara Ostapiuk Dźwiękowe realizacje polskiego fonemu /l/ w badaniu logopedycznym / 15 Lilianna Konopska Parametr VOT i typy realizacji dźwięczności w nagłosowych realizacjach fonemów zwarto-wybuchowych / 41 Maria Hortis-Dzierzbicka Diagnostyka kliniczna zaburzeń rezonansu mowy u dzieci z rozszczepem podniebienia przy użyciu technik endoskopowych / 91 Ewa Czaplewska Specyficzne zaburzenie językowe (SLI) a dyslalia wieloraka i złożona — problem diagnozy różnicowej / 97 Mirosław Michalik Błędy i wady wymowy uczestników śląskich konkursów recytatorskich (na przykładzie młodych adeptów sztuki słowa z Jastrzębia-Zdroju) / 107 Katarzyna Węsierska Współwystępowanie zaburzeń płynności mowy i wad wymowy u dzieci w wieku przedszkolnym / 131 Część druga Uwarunkowania rozwoju systemu fonetyczno-fonologicznego Ewa Gacka Wczesne uwarunkowania zaburzeń fonetyczno-fonologicznych u dzieci urodzonych przed 37. tygodniem ciąży / 145 Barbara Sambor Mówienie z tak zwanym szczękościskiem. Fakty i mity / 157 Agnieszka Rożek, Dawid Larysz Zaburzenia funkcji językowych u pacjentów leczonych z powodu pierwotnych nowotworów ośrodkowego układu nerwowego / 175 Część trzecia Terapia zaburzeń realizacji fonemów Danuta Pluta-Wojciechowska „Od głoski wadliwej do głoski normatywnej”. Analiza metod i strategii postępowania / 191 Anita Lorenc Programowanie wczesnych etapów rozwoju językowego dzieci z uszkodzeniami słuchu / 209 Ewa Kaptur, Jolanta Sławek Wpływ dysfunkcji rozwojowych na komunikację językową (studium przypadku bliźniąt) / 229 Agnieszka Wilk Dyslalia złożona — studium przypadku 9-letniego chłopca z prognatyzmem i ankyloglosją / 245 Część czwarta Recenzje Agnieszka Wilk Recenzja książki Barbary Ostapiuk Dyslalia ankyloglosyjna. O krótkim wędzidełku języka, wadliwej wymowie i skuteczności terapii. Szczecin, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2013 / 267 Barbara Sambor Recenzja książki Danuty Pluty-Wojciechowskiej Zaburzenia czynności prymarnych i artykulacji. Podstawy postępowania logopedycznego. Bytom, Wydawnictwo Ergo-Sum, 2013 / 271 Krzysztof Polok Recenzja książki Dziecko w przestrzeni słów i znaczeń. Red. naukowa Ewa Kochanowska, Justyna Wojciechowska. Bielsko-Biała, Wydawnictwo Akademii Techniczno-Humanistycznej, 2013 / 277 Izabela Malicka Recenzja książki Barbary Ostapiuk Dyslalia. O badaniu jakości wymowy w logopedii. Szczecin, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2013 / 283 Część piąta Sprawozdania Justyna Wojciechowska Sprawozdanie z II Międzynarodowej Konferencji Naukowej z cyklu Nauczyciel i uczeń w teorii i praktyce pedagogicznej — konteksty zmian na temat Nauczyciel i uczeń we współczesnej przestrzeni edukacyjnej. Profilaktyka, diagnoza, terapia / 289 Anna Płonka Logopedyczne Seminarium Naukowe jako miejsce wymiany poglądów i dyskusji naukowej / 293 Noty o Autorach / 297