Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrazasz zgode na uzycie tych ciasteczek. Wiecej informacji, w tym o mozliwosci zmiany ustawien cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatnosci.
MENU
Podręczniki na studia

Diagnozowanie kompetencji społecznych(Miękka)

dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym

1.90  [ 25 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
Cena detaliczna: 39,00 zł
31,20
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 7,80 zł
Stan magazynowy: Duża ilość
Zarezerwuj i odbierz w księgarni stacjonarnej PWN
Dodaj do schowka
Wysyłka: 24h
Dostawa
Produkt posiadamy w magazynie i wyślemy go w ciągu 24 godzin w dni robocze.

Uwaga! Całkowity czas oczekiwania na zamówienie = czas wysyłki podany na stronie każdego produktu + dostawa przez przewoźnika. 
Podane terminy dotyczą dni roboczych (poniedziałek-piątek,
z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
Dostawa i płatność
Cennik dostaw
- Paczki dostarczamy wyłącznie na terenie Polski.
- Od 250 zł dostawa GRATIS!
- Dla zamówień o wartości powyżej 500 zł wyłącznie płatność elektroniczna.
- Zamówienia z minimum jedną książką Wydawnictwa Naukowego PWN, PZWL lub WNT wysyłamy taniej.

Płatność elektroniczna
dla zamówień
PWN/PZWL/WNT
- ORLEN Paczka
7,50 zł
6,50 zł
- Odbiór w Punktach Poczta, Żabka, Orlen, Ruch
8,50 zł
7,50 zł
Kurier pocztowy
12,50 zł
11,50 zł
- InPost Paczkomaty 24/7
12,50 zł
11,50 zł
- Kurier
13,50 zł
12,50 zł

Płatność za pobraniem
dla zamówień
PWN/PZWL/WNT
- Odbiór w Punktach Poczta, Żabka, Orlen, Ruch
11,50 zł
10,50 zł
- Kurier pocztowy
15,50 zł
14,50 zł
- Kurier
16,50 zł
15,50 zł
Tańsza dostawa z tytułami PWN

Diagnozowanie kompetencji społecznych

Dzieci rozpoczynające naukę w szkole podstawowej muszą zmierzyć się z zadaniem zbudowania poczucia kompetencji. Wyraża się ono między innymi przekonaniem o własnej zdolności do radzenia sobie z wyzwaniami, jakie przed nimi zostają postawione. Dla kształtowania się poczucia kompetencji ważne jest nie tylko powodzenie w nauce, lecz także dobre relacje z rówieśnikami. Relacje te w znacznym stopniu zależą od poziomu kompetencji społecznych rozwijanych intensywnie już w przedszkolu. Jedną z nich jest umiejętność współpracy wymagająca efektywnego komunikowania się, udzielania i przyjmowania pomocy, empatycznego reagowania na emocje innych osób, orientacji na działanie oraz konstruktywnego rozwiązywania konfliktów.

Książka Marii Deptuły i Agnieszki Misiuk dostarcza rzetelnej wiedzy na temat kompetencji społecznych i ich znaczenia dla funkcjonowania dziecka w otoczeniu społecznym. Szczegółowo omówiono w niej pojęcie kompetencji społecznych i składające się na nie umiejętności. Zaproponowano narzędzia ułatwiające nauczycielom diagnozę kompetencji społecznych dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Przedstawiono także propozycję modelu poznawania umiejętności współpracy dzieci w młodszym wieku szkolnym z perspektywy dziecka, rówieśników i nauczyciela. Diagnoza taka może być punktem wyjścia w planowaniu pracy wychowawczej lub sposobem sprawdzenia efektów działań już podjętych. Czytelnik znajdzie w książce także omówienie wybranych aspektów etycznych diagnozy kompetencji społecznych dzieci.

Po zapoznaniu się z treścią książki nauczyciel nie powinien mieć wątpliwości, czym są kompetencje społeczne, jaka jest ich geneza i zakres pojęciowy. Warto podkreślić, że mimo zwięzłego przekazu (co uznaję za bezsprzeczną zaletę) Autorki potrafiły wskazać na wielość ujęć definicyjnych, dokonać ich spójnej analizy, zaprezentować wielość stanowisk funkcjonujących w literaturze przedmiotu. W mojej opinii nauczyciel, po zapoznaniu się z opiniowanym tekstem, będzie miał też świadomość rzeczywistej wagi kompetencji społecznych dla rozwoju i funkcjonowania dziecka w relacjach rówieśniczych. Jako szczególnie ważne widzę tu zwrócenie uwagi na narastający, a do tej pory nieco „niezauważany”, czy „bagatelizowany” problem odrzucenia rówieśniczego wynikający przecież także z niedostatków kompetencji społecznych dziecka. Analizując ten fragment wywodu Autorek odnotować należy bardzo dużą dbałość o pokazanie zweryfikowanych empirycznie związków posiadanych kompetencji społecznych z różnymi aspektami funkcjonowania jednostki w życiu. Wszystkie postawione tu tezy mają umocowanie w wynikach badań, zostały zilustrowane przykładami i zebrane w czytelne ryciny i schematy.
dr hab. Beata Pituła, Uniwersytet Śląski
  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Odbiór osobisty w księgarni PWN - dostawa do 3 dni robocze
    • InPost Paczkomaty 24/7 - dostawa 1 dzień roboczy
    • Kurier - dostawa do 2 dni roboczych
    • Poczta Polska (kurier pocztowy oraz odbiór osobisty w Punktach Poczta, Żabka, Orlen, Ruch) - dostawa do 2 dni roboczych
    • ORLEN Paczka - dostawa do 2 dni roboczych
    Ważne informacje o wysyłce:
    • Nie wysyłamy paczek poza granice Polski.
    • Dostawa do części Paczkomatów InPost oraz opcja odbioru osobistego w księgarniach PWN jest realizowana po uprzednim opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem.
    • Całkowity czas oczekiwania na paczkę = termin wysyłki + dostawa wybranym przewoźnikiem.
    • Podane terminy dotyczą wyłącznie dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Maria Deptuła

Profesor nauk społecznych, kierownik Katedry Pedagogiki Opiekuńczej i Profilaktyki Społecznej w Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Specjalizuje się w teorii wychowania oraz pedagogice społecznej, zwłaszcza w analizie, projektowaniu i ewaluacji praktyk opiekuńczych i edukacyjnych dotyczących wspierania rozwoju kompetencji istotnych dla dobrych relacji dzieci z rówieśnikami. Autorka wielu publikacji, m.in. Odrzucenie rówieśnicze. Profilaktyka i terapia (2013). Redaktorka prac poświęconych profilaktyce społecznej Profilaktyka w grupach ryzyka (cz. 1 – 2009, cz. 2 – 2010) oraz serii poświęconej diagnostyce pedagogicznej i profilaktyce społecznej (2004, 2005, 2006).

Agnieszka Misiuk

Doktor nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika. Adiunkt na Wydziale Psychologii i Nauk Humanistycznych Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie. Zajmuje się zagadnieniami związanymi z diagnostyką pedagogiczną, wpieraniem rozwoju społeczno-emocjonalnego dzieci, rozwijaniem umiejętności wychowawczych oraz komunikacją interpersonalną. Autorka kilkunastu artykułów naukowych, które ukazały się w recenzowanych monografiach i czasopismach naukowych.

Przeczytaj fragment

Teoria osobliwości społecznych

Punktem wyjścia każdej teorii jest prosty pomysł. U Wiesława Gumuły jest to idea, że w toku każdego biegnącego pewnym prawidłowym torem procesu pojawiają się anomalie, „osobliwości” – będące zalążkiem procesów nowego rodzaju. Z...

Układy złożone w naukach społecznych. Wybrane zagadnienia

Najbardziej uderzającą właściwością obiektów badań nauk społecznych – ludzi, organizacji, społeczeństw – jest ich złożoność. Ludzki umysł uważany jest za zjawisko najbardziej złożone spośród tych, które znamy. Większą z...

Inwestowanie dla zysku i korzyści społecznych

Opisana w publikacji metoda HIP (Human Impact + Profit; efekt ludzki + zysk) jest fundamentem nowego sposobu inwestowania, który zakłada dążenie do pomnażania zysków na drodze budowy lepszego świata. Autor książki skupia się na "ludz...

Kompetencje Unii Europejskiej w dziedzinie harmonizacji prawa karnego materialnego

Książka zawiera wielopłaszczyznową analizę zakresu przedmiotowego i charakteru kompetencji Unii Europejskiej w dziedzinie harmonizacji prawa karnego materialnego, uwzględniającą aspekty prawa konstytucyjnego UE oraz dogmatyki prawa karnego. Autor...

O osobliwościach nauk społecznych

Wznowienie jednej z najważniejszych prac w dorobku pisarskim Stanisława Ossowskiego. Ossowski zestawia w niej i analizuje specyficzne cechy nauk społecznych (tj. nauk, których przedmiotem jest rzeczywistość społeczna, społeczeństwo i różne formy życ...

Studia z teorii klas społecznych

Ptaki fruwały przed pojawieniem się ornitologii, nie musiały się bowiem uczyć latania od naukowców. Moralność istniała przed pojawieniem się etyków, a gorączka przed powstaniem akademii medycznych. Podobnie jest z teorią klas. Już od wiek...

Kompetencje personalne i społeczne w obszarach zawodowych

Podręcznik zawiera treści dotyczące komunikowania się z innymi ludźmi w pracy zawodowej o charakterze usługowym. Kompetencje personalno-społeczne zostały uznane wśród pracodawców za najważniejsze spośród innych ważnych predyspozycj...

Kompetencje rady pedagogicznej

Publikacja w sposób kompleksowy przedstawia kompetencje rady pedagogicznej publicznego przedszkola, szkoły i placówki wynikające z powszechnie obowiązujących przepisów prawa – ustaw i rozporządzeń, w tym związanych z zapobieg...

Kompetencje społeczne nauczyciela szkoły uczenia się i wyrównywania szans edukacyjnych

Jest to praca bardzo interesująca, w wielu miejscach oryginalna i wyjątkowo cenna ze względu na doniosłą problematykę, interdyscyplinarność oraz uzyskane korzyści poznawcze i praktyczne. To nowoczesne i wieloaspektowe podejście do działań mających na c...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!