Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrazasz zgode na uzycie tych ciasteczek. Wiecej informacji, w tym o mozliwosci zmiany ustawien cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatnosci.
MENU


Diagnozowanie kompetencji społecznych(Miękka)

dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym

2.00  [ 21 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
Cena detaliczna: 39,00 zł
31,98
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 7,02 zł
Stan magazynowy: Duża ilość
Zarezerwuj i odbierz w księgarni stacjonarnej PWN
Dodaj do schowka
Wysyłka: 24h
Dostawa
Produkt posiadamy w magazynie i wyślemy go w ciągu 24 godzin w dni robocze.

Uwaga! Całkowity czas oczekiwania na zamówienie = czas wysyłki podany na stronie każdego produktu + dostawa przez przewoźnika. 
Podane terminy dotyczą dni roboczych (poniedziałek-piątek,
z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
Dostawa i płatność
Cennik dostaw
- Paczki dostarczamy wyłącznie na terenie Polski.
- Od 250 zł dostawa GRATIS!
- Dla zamówień o wartości powyżej 500 zł wyłącznie płatność elektroniczna.
- Zamówienia z minimum jedną książką Wydawnictwa Naukowego PWN, PZWL lub WNT wysyłamy taniej.

Płatność elektroniczna (PayU, Masterpass)
dla zamówień
PWN/PZWL/WNT
Kiosk RUCHu - odbiór osobisty
7,75 zł
6,75 zł
Poczta Polska - odbiór w punkcie
7,75 zł
6,75 zł
Kurier pocztowy
11,75 zł
10,75 zł
Paczkomaty InPost
11,75 zł
10,75 zł
Kurier
12,75 zł
11,75 zł

Płatność za pobraniem
dla zamówień
PWN/PZWL/WNT
Poczta Polska - odbiór w punkcie
10,75 zł
9,75 zł
Kurier pocztowy
14,75 zł
13,75 zł
Kurier
15,75 zł
14,75 zł

Psychologia PWN »

Diagnozowanie kompetencji społecznych

Dzieci rozpoczynające naukę w szkole podstawowej muszą zmierzyć się z zadaniem zbudowania poczucia kompetencji. Wyraża się ono między innymi przekonaniem o własnej zdolności do radzenia sobie z wyzwaniami, jakie przed nimi zostają postawione. Dla kształtowania się poczucia kompetencji ważne jest nie tylko powodzenie w nauce, lecz także dobre relacje z rówieśnikami. Relacje te w znacznym stopniu zależą od poziomu kompetencji społecznych rozwijanych intensywnie już w przedszkolu. Jedną z nich jest umiejętność współpracy wymagająca efektywnego komunikowania się, udzielania i przyjmowania pomocy, empatycznego reagowania na emocje innych osób, orientacji na działanie oraz konstruktywnego rozwiązywania konfliktów.

Książka Marii Deptuły i Agnieszki Misiuk dostarcza rzetelnej wiedzy na temat kompetencji społecznych i ich znaczenia dla funkcjonowania dziecka w otoczeniu społecznym. Szczegółowo omówiono w niej pojęcie kompetencji społecznych i składające się na nie umiejętności. Zaproponowano narzędzia ułatwiające nauczycielom diagnozę kompetencji społecznych dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Przedstawiono także propozycję modelu poznawania umiejętności współpracy dzieci w młodszym wieku szkolnym z perspektywy dziecka, rówieśników i nauczyciela. Diagnoza taka może być punktem wyjścia w planowaniu pracy wychowawczej lub sposobem sprawdzenia efektów działań już podjętych. Czytelnik znajdzie w książce także omówienie wybranych aspektów etycznych diagnozy kompetencji społecznych dzieci.

Po zapoznaniu się z treścią książki nauczyciel nie powinien mieć wątpliwości, czym są kompetencje społeczne, jaka jest ich geneza i zakres pojęciowy. Warto podkreślić, że mimo zwięzłego przekazu (co uznaję za bezsprzeczną zaletę) Autorki potrafiły wskazać na wielość ujęć definicyjnych, dokonać ich spójnej analizy, zaprezentować wielość stanowisk funkcjonujących w literaturze przedmiotu. W mojej opinii nauczyciel, po zapoznaniu się z opiniowanym tekstem, będzie miał też świadomość rzeczywistej wagi kompetencji społecznych dla rozwoju i funkcjonowania dziecka w relacjach rówieśniczych. Jako szczególnie ważne widzę tu zwrócenie uwagi na narastający, a do tej pory nieco „niezauważany”, czy „bagatelizowany” problem odrzucenia rówieśniczego wynikający przecież także z niedostatków kompetencji społecznych dziecka. Analizując ten fragment wywodu Autorek odnotować należy bardzo dużą dbałość o pokazanie zweryfikowanych empirycznie związków posiadanych kompetencji społecznych z różnymi aspektami funkcjonowania jednostki w życiu. Wszystkie postawione tu tezy mają umocowanie w wynikach badań, zostały zilustrowane przykładami i zebrane w czytelne ryciny i schematy.
dr hab. Beata Pituła, Uniwersytet Śląski
  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Paczka w RUCHu - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w urzędzie Poczty Polskiej - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa Pocztą Polską - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w Paczkomacie InPost - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa kurierem - dostawa 1 dzień roboczy
    • Odbiór własny w księgarni PWN - dostawa 3 dni robocze
    Ważne informacje o wysyłce:
    • Nie wysyłamy paczek poza granice Polski.
    • Dostawa do części Paczkomatów InPost oraz opcja odbioru osobistego w księgarniach PWN jest realizowana po uprzednim opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem.
    • Całkowity czas oczekiwania na paczkę = termin wysyłki + dostawa wybranym przewoźnikiem.
    • Podane terminy dotyczą wyłącznie dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Maria Deptuła

Profesor nauk społecznych, kierownik Katedry Pedagogiki Opiekuńczej i Profilaktyki Społecznej w Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Specjalizuje się w teorii wychowania oraz pedagogice społecznej, zwłaszcza w analizie, projektowaniu i ewaluacji praktyk opiekuńczych i edukacyjnych dotyczących wspierania rozwoju kompetencji istotnych dla dobrych relacji dzieci z rówieśnikami. Autorka wielu publikacji, m.in. Odrzucenie rówieśnicze. Profilaktyka i terapia (2013). Redaktorka prac poświęconych profilaktyce społecznej Profilaktyka w grupach ryzyka (cz. 1 – 2009, cz. 2 – 2010) oraz serii poświęconej diagnostyce pedagogicznej i profilaktyce społecznej (2004, 2005, 2006).

Agnieszka Misiuk

Doktor nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika. Adiunkt na Wydziale Psychologii i Nauk Humanistycznych Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie. Zajmuje się zagadnieniami związanymi z diagnostyką pedagogiczną, wpieraniem rozwoju społeczno-emocjonalnego dzieci, rozwijaniem umiejętności wychowawczych oraz komunikacją interpersonalną. Autorka kilkunastu artykułów naukowych, które ukazały się w recenzowanych monografiach i czasopismach naukowych.

Przyjaźń jako wartość w relacjach społecznych dzieci i młodzieży

Książka przeznaczona jest zarówno dla nauczycieli praktyków, jak i studentów pedagogiki. Publikacja ma charakter teoretyczno-praktyczny. W dwóch pierwszych rozdziałach autorki przedstawiły pojęcie i rodzaje wartości oraz ich...

Przestrzeń edukacyjna wobec wyzwań i oczekiwań społecznych

Szybko zmieniający się, zglobalizowany świat warunkuje przemiany współczesnego społeczeństwa, określa nowe wyzwania i rodzi ryzyko we wszystkich dziedzinach jego funkcjonowania, co znaczy, że tworzy nową rzeczywistość społeczną — nową rzec...

Wsparcie wobec problemów społecznych w wybranych obszarach egzystencji

Niniejsze opracowanie składa się z dwóch części, dla kórych kategoria wsparcia staje się kluczowym wymiarem lokowania zróżnicowanych tematycznie i odmiennie prezentowanych refleksji badawczych, umożliwiając ty...

Wymiar sprawiedliwości w dobie oczekiwań społecznych. Część 1 Prawo

Wymiar sprawiedliwości a wraz z nim jego kluczowi interesariusze stawiają sobie pytanie czy organizacja ta może nadal funkcjonować w tradycyjnie pojmowany sposób, czy też należy dokonać w niej zmian, które poprawią jej wizerunek, ale co w...

Pułapki rytuału Między wczesnośredniowiecznymi tekstami a teorią nauk społecznych

Prezentowana książka jest przekrojowym spojrzeniem na metodologię badań historycznych, ze szczególnym uwzględnieniem wykorzystania metod antropologicznych w badaniach historycznych (zwłaszcza epoki średniowiecza). Autor zwraca uwagę, że zbytnie ...

Projektowanie socjalne w kształceniu pedagogów społecznych

Autorzy książki podejmują zagadnienie przygotowania studentów do działania w polu praktyki przez projektowanie socjalne. Przykładem jest kształcenie studentów na studiach licencjackich, w ramach specjalności pedagogika społeczna w zakresi...

Prawo pracy i ubezpieczeń społecznych w pytaniach i odpowiedziach

Aplikacje Prawnicze – Pytania i Odpowiedzi to: szczegółowe omówienie ponad 230 pytań z prawa pracy i ubezpieczeń społecznych, niezbędnych do pozytywnego zdania kolokwium z prawa pracy, omówienie najważniejsz...

Reprezentacja interesów gospodarczych i społecznych w Unii Europejskiej

Zbiór artykułów dotyczących rzecznictwa interesów w Unii Europejskiej, w szczególności działań na rzecz polskich interesów gospodarczych i społecznych. Autorzy związani z różnymi ośrodkami naukowymi i unijnymi ...

Ewolucyjna teoria interakcji społecznych

Książka prezentuje podstawowe modele i zasady teorii ewolucji, w perspektywie których przynajmniej pewna część problemów teoretycznych socjologii może znaleźć rozstrzygnięcie.

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!