MENU

Digital learning. Od e-learningu do dzielenia się wiedzą

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2022

  • Autor: Marta Machalska

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 50,00 zł
45,00
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Digital learning. Od e-learningu do dzielenia się wiedzą

W książce omówiono nowoczesne metody uczenia się i podnoszenia kompetencji. Autorka radzi, jak w czasach nieustannie zmieniających się realiów rynkowych wykorzystać nowe technologie szkoleniowe w cyfrowej i wirtualnej rzeczywistości, aby stworzyć środowisko sprzyjające wymianie wiedzy i współpracy. Z publikacji można dowiedzieć się m.in.: • jak zaplanować i zaprojektować nowoczesny program szkoleniowy i wdrożyć go w organizacji; • jakie technologie i narzędzia szkoleniowe warto stosować; • co to jest adaptive learning, machine learning, blended learning, micro-learning, AI czy m-learning; • jak ocenić efektywność szkolenia e-learningowego. Drugie wydanie publikacji zostało zaktualizowane i wzbogacone m.in. o treści dotyczące dzielenia się wiedzą, wykorzystania algorytmów i transformacji cyfrowej w szkoleniach, nowych standardów pracy działów szkoleń oraz oczekiwań firm w stosunku do ich roli w organizacji. Opracowanie jest przeznaczone dla menedżerów wszelkich szczebli, dyrektorów i pracowników działów kadr. Będzie stanowiło cenne źródło wiedzy i inspiracji dla pracowników naukowych szukających nowych sposobów oddziaływania dydaktycznego oraz dla wszystkich tych, którzy dopiero zaczynają swoją drogę zawodową związaną ze szkoleniami z wykorzystaniem technologii.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp do wydania drugiego  | str.  9
 
Rozdział 1
Współczesny e-learning  | str.  17
 
Rozdział 2
Definicja i etapy rozwoju e-learningu  | str.  20
Etap 1: rozpoczęcie  | str.  28
Etap 2: rozszerzenie (wzrost)  | str.  28
Etap 3: integracja uczenia i wsparcie biznesu (dojrzałość)  | str.  29
Etap 4: nauka na żądanie  | str.  30
Etap 5: era cyfrowego nauczania  | str.  31
Modele uczenia się z wykorzystaniem formuły e-learningu w organizacjach  | str.  32
 
Rozdział 3
Technologie w szkoleniach  | str.  34
 
Rozdział 4
Wirtualna rzeczywistość – immersive learning  | str.  57
Immersyjne technologie w VR  | str.  59
Nowa era szkoleń: od wiedzy do umiejętności z nowymi technologiami  | str.  60
Nowa normalność: VR na ratunek  | str.  63
Aktywny proces poznawczy i virtual reality  | str.  65
Nauka dostępna dla każdego  | str.  65
Krawędź nad przepaścią...  | str.  68
 
Rozdział 5
Strategiczne wdrożenie e-learningu, czyli digital learning dziś  | str.  70
Rozdział 6
Planowanie i realizacja szkoleń e-learningowych  | str.  79
 
Rozdział 7
Kiedy e-learning?  | str.  82
 
Rozdział 8
Podejście metodyczne  | str.  87
Motywacja  | str.  87
Znajomość celów  | str.  88
Odniesienie do otaczającej rzeczywistości  | str.  89
Zasada odwoływania się do wielu zmysłów  | str.  90
Struktura  | str.  91
Zaangażowanie i aktywność  | str.  92
Informacja zwrotna o rezultatach  | str.  93
Różnorodność  | str.  94
Ukierunkowanie na uczącego się  | str.  95
Komfort fizyczny  | str.  96
E-learning a style uczenia się  | str.  97
 
Rozdział 9
Projektowanie szkoleń w formule e-learningu  | str.  106
Użytkownik e-szkolenia a proces jego tworzenia  | str.  116
Kto tworzy e-learning?  | str.  119
 
Rozdział 10
Kim jest uczący się i jaką rolę odgrywa persona?  | str.  122
Jak zbudować personę?  | str.  124
Dodatek  | str.  126
 
Rozdział 11
Alter ego w szkoleniu, czyli awatar  | str.  133
 
Rozdział 12
Jak zmierzyć, czy e-learning działa?  | str.  136
Precyzowanie celów szkoleniowych (dydaktycznych)  | str.  138
Doświadczenie uczącego się  | str.  149
 
Rozdział 13
Kluczowe funkcje systemów do zarządzania szkoleniami (LMS)  | str.  151
Jaka jest podstawowa funkcjonalność systemów LMS?  | str.  153
Standardy w LMS  | str.  155
Korzyści z wdrożenia LMS  | str.  156
 
Rozdział 14
Formy i formaty w e-learningu: adaptive learning, machine learning, blended learning, micro-learning, AI, mobile learning  | str.  161
W jaki sposób e-learning będzie czerpać korzyści ze sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego?  | str.  172
Jeszcze trochę o sztucznej inteligencji w świecie szkoleń i rozwoju  | str.  174
Znaczenie spersonalizowanego doświadczenia pracownika  | str.  178
Sztuczna inteligencja i spersonalizowane doświadczenie  | str.  178
 
Rozdział 15
Zarządzanie wiedzą dziś – społeczność wiedzy  | str.  180
Sztywny stary system  | str.  195
Era Web 2.0  | str.  196
Über-Connection  | str.  198
 
Rozdział 16
Dzielenie się wiedzą, czyli samodzielne uczenie się (self-directed learning)  | str.  200
Świadomość  | str.  200
Wdrożenie  | str.  201
Urzeczywistnienie  | str.  202
O co chodzi w self-directed learning?  | str.  203
Social learning – jak media społecznościowe usprawniają uczenie się  | str.  205
Czym jest nowe społecznościowe uczenie się?  | str.  210
10 nieporozumień, gdy mowa o społecznościowym uczeniu się  | str.  213
Co napędza społecznościowe uczenie się?  | str.  213
Najczęstsze błędy przy projektowaniu i wdrażaniu social learningu  | str.  216
 
Rozdział 17
Cyfrowa transformacja uczenia (się)  | str.  219
Dobre praktyki...  | str.  224
 
Rozdział 18
Projektowanie doświadczeń edukacyjnych – Learning Experience Design (LXD)  | str.  227
Czy LXD to tylko nowy termin na projektowanie instruktażowe?  | str.  228
Jakie są uniwersalne cechy LXD?  | str.  231
 
Rozdział 19
Quo vadis? Czyli nowe standardy pracy działów szkoleń i pracowników L&D  | str.  233
Profesjonalizacja współczesnego L&D i istotne obszary jego rozwoju  | str.  243
Zakończenie  | str.  251
Bibliografia  | str.  257
     
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Słowa kluczowe: e-learning

Inni Klienci oglądali również

10,91 zł
12,12 zł

Wiedza jako poznanie i terapia (kreowanie osobowości)

„Najbardziej rzeczywiste w kategoriach możliwości ludzkiego poznania jest to, co stanowi bezpośrednie doświadczenie ludzkie. Człowiek może wzrastając prowadzić do rozwoju swoich możliwości poznawania, co dzieje się przede wszystkim poprzez coraz ...
45,28 zł
53,90 zł

Peace by Piece learning to stabilise a military conflict with a strategic game

The book consists of chapters grouped into three parts. The first one presents a research and execution plan. It presents the impulse that inspired our scientific curiosity and prompted us to develop the issue of stabilising an armed conflict into a pr...
42,14 zł
49,00 zł

Słownik wiedzy o Policji

Oddawany do rąk Czytelników "Słownik wiedzy o policji" to opracowanie oryginalne o dużej wartości tak naukowej, jak i popularnonaukowej. W wielu aspektach systematyzuje lub poszerza wiedzę dotyczącą policji, np. w zakresie: jej histori...
11,70 zł
13,00 zł

The impact of a national examination in foreign language on teaching, learning and the work of schools

Monografia poświęcona jest niezwykle istotnej tematyce, a mianowicie wpływowi, jaki mają na nauczanie, uczenie się oraz pracę szkół egzaminy państwowe z języka obcego. Należy w tym miejscu podkreślić, iż monografia ta jest m.in. rezultatem wielo...
25,06 zł
28,80 zł

Ile oni wiedzą o Tobie ?

Jeden z czołowych szpiegów przerywa milczenie. Metody najlepszych szpiegów w kraju i na świecie. Afera "Żelazo", czyli tajemnica PRL-owskich służb. System Echelon, czyli super szpieg, który podsłuchuje ...
79,20 zł
99,00 zł

Współczesna wiedza o polimerach. Tom 1

Materiały polimerowe są wykorzystywane we wszystkich dziedzinach techniki, a chemia polimerów to istotna, interdyscyplinarna dziedzina wiedzy, niezbędna nie tylko chemikom, ale również inżynierom, technologom, a nawet lekarzom. Współczesna wiedza o pol...
3,20 zł
4,26 zł

Faktoring w bankowości - strategia przyszłości Rozdział 5. Bankowość lokalna a faktoring w świetle reguł gospodarki przyszłości (opartej na wiedzy i informacji)

Dorota Korenik nie tylko w sposób wszechstronny prezentuje przedmiot faktoringu i kierunki jego rozwoju, ale także, co jest novum w dość już bogatej literaturze poświęconej tej usłudze finansowej, wskazuje na potencjał możliwości i wykorzystania...
17,94 zł
23,00 zł

Transakty Między sztuką nauką i technologią Nowe strategie performowania wiedzy

Jacek Wachowski – teoretyk performansu i widowisk; profesor zwyczajny w Katedrze Teatru i Sztuki Mediów na Wydziale Antropologii i Kulturoznawstwa UAM. Zajmuje się badaniem performansów posttechnologicznych, a także nowych strategii...
14,36 zł
16,70 zł

Przeszłość jako przedmiot wiedzy

Publikacja ukazuje proces kształtowania się nowoczesnych pojęć definiujących historię jako dyscyplinę naukową. Jednak autor wykracza znacznie poza samą tematykę formowania się nauk historycznych, prezentując zmiany w tkance społecznej i światopoglądowe...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!