Digital learning. Od e-learningu do dzielenia się wiedzą
W książce omówiono nowoczesne metody uczenia się i podnoszenia kompetencji. Autorka radzi, jak w czasach nieustannie zmieniających się realiów rynkowych wykorzystać nowe technologie szkoleniowe w cyfrowej i wirtualnej rzeczywistości, aby stworzyć środowisko sprzyjające wymianie wiedzy i współpracy. Z publikacji można dowiedzieć się m.in.: • jak zaplanować i zaprojektować nowoczesny program szkoleniowy i wdrożyć go w organizacji; • jakie technologie i narzędzia szkoleniowe warto stosować; • co to jest adaptive learning, machine learning, blended learning, micro-learning, AI czy m-learning; • jak ocenić efektywność szkolenia e-learningowego. Drugie wydanie publikacji zostało zaktualizowane i wzbogacone m.in. o treści dotyczące dzielenia się wiedzą, wykorzystania algorytmów i transformacji cyfrowej w szkoleniach, nowych standardów pracy działów szkoleń oraz oczekiwań firm w stosunku do ich roli w organizacji. Opracowanie jest przeznaczone dla menedżerów wszelkich szczebli, dyrektorów i pracowników działów kadr. Będzie stanowiło cenne źródło wiedzy i inspiracji dla pracowników naukowych szukających nowych sposobów oddziaływania dydaktycznego oraz dla wszystkich tych, którzy dopiero zaczynają swoją drogę zawodową związaną ze szkoleniami z wykorzystaniem technologii.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-8286-476-2
- ISBN druku: 978-83-8286-207-2
- EAN: 9788382864762
- Liczba stron: 260
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp do wydania drugiego | str. 9 Rozdział 1 Współczesny e-learning | str. 17 Rozdział 2 Definicja i etapy rozwoju e-learningu | str. 20 Etap 1: rozpoczęcie | str. 28 Etap 2: rozszerzenie (wzrost) | str. 28 Etap 3: integracja uczenia i wsparcie biznesu (dojrzałość) | str. 29 Etap 4: nauka na żądanie | str. 30 Etap 5: era cyfrowego nauczania | str. 31 Modele uczenia się z wykorzystaniem formuły e-learningu w organizacjach | str. 32 Rozdział 3 Technologie w szkoleniach | str. 34 Rozdział 4 Wirtualna rzeczywistość – immersive learning | str. 57 Immersyjne technologie w VR | str. 59 Nowa era szkoleń: od wiedzy do umiejętności z nowymi technologiami | str. 60 Nowa normalność: VR na ratunek | str. 63 Aktywny proces poznawczy i virtual reality | str. 65 Nauka dostępna dla każdego | str. 65 Krawędź nad przepaścią... | str. 68 Rozdział 5 Strategiczne wdrożenie e-learningu, czyli digital learning dziś | str. 70 Rozdział 6 Planowanie i realizacja szkoleń e-learningowych | str. 79 Rozdział 7 Kiedy e-learning? | str. 82 Rozdział 8 Podejście metodyczne | str. 87 Motywacja | str. 87 Znajomość celów | str. 88 Odniesienie do otaczającej rzeczywistości | str. 89 Zasada odwoływania się do wielu zmysłów | str. 90 Struktura | str. 91 Zaangażowanie i aktywność | str. 92 Informacja zwrotna o rezultatach | str. 93 Różnorodność | str. 94 Ukierunkowanie na uczącego się | str. 95 Komfort fizyczny | str. 96 E-learning a style uczenia się | str. 97 Rozdział 9 Projektowanie szkoleń w formule e-learningu | str. 106 Użytkownik e-szkolenia a proces jego tworzenia | str. 116 Kto tworzy e-learning? | str. 119 Rozdział 10 Kim jest uczący się i jaką rolę odgrywa persona? | str. 122 Jak zbudować personę? | str. 124 Dodatek | str. 126 Rozdział 11 Alter ego w szkoleniu, czyli awatar | str. 133 Rozdział 12 Jak zmierzyć, czy e-learning działa? | str. 136 Precyzowanie celów szkoleniowych (dydaktycznych) | str. 138 Doświadczenie uczącego się | str. 149 Rozdział 13 Kluczowe funkcje systemów do zarządzania szkoleniami (LMS) | str. 151 Jaka jest podstawowa funkcjonalność systemów LMS? | str. 153 Standardy w LMS | str. 155 Korzyści z wdrożenia LMS | str. 156 Rozdział 14 Formy i formaty w e-learningu: adaptive learning, machine learning, blended learning, micro-learning, AI, mobile learning | str. 161 W jaki sposób e-learning będzie czerpać korzyści ze sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego? | str. 172 Jeszcze trochę o sztucznej inteligencji w świecie szkoleń i rozwoju | str. 174 Znaczenie spersonalizowanego doświadczenia pracownika | str. 178 Sztuczna inteligencja i spersonalizowane doświadczenie | str. 178 Rozdział 15 Zarządzanie wiedzą dziś – społeczność wiedzy | str. 180 Sztywny stary system | str. 195 Era Web 2.0 | str. 196 Über-Connection | str. 198 Rozdział 16 Dzielenie się wiedzą, czyli samodzielne uczenie się (self-directed learning) | str. 200 Świadomość | str. 200 Wdrożenie | str. 201 Urzeczywistnienie | str. 202 O co chodzi w self-directed learning? | str. 203 Social learning – jak media społecznościowe usprawniają uczenie się | str. 205 Czym jest nowe społecznościowe uczenie się? | str. 210 10 nieporozumień, gdy mowa o społecznościowym uczeniu się | str. 213 Co napędza społecznościowe uczenie się? | str. 213 Najczęstsze błędy przy projektowaniu i wdrażaniu social learningu | str. 216 Rozdział 17 Cyfrowa transformacja uczenia (się) | str. 219 Dobre praktyki... | str. 224 Rozdział 18 Projektowanie doświadczeń edukacyjnych – Learning Experience Design (LXD) | str. 227 Czy LXD to tylko nowy termin na projektowanie instruktażowe? | str. 228 Jakie są uniwersalne cechy LXD? | str. 231 Rozdział 19 Quo vadis? Czyli nowe standardy pracy działów szkoleń i pracowników L&D | str. 233 Profesjonalizacja współczesnego L&D i istotne obszary jego rozwoju | str. 243 Zakończenie | str. 251 Bibliografia | str. 257