Dobra i usługi społeczne dla najstarszego pokolenia. Szanse rozwoju w kontekście realiów społeczeństwa masowej konsumpcji
"Dobra i usługi społeczne dla najstarszego pokolenia. Szanse rozwoju w kontekście realiów społeczeństwa masowej konsumpcji" to książka powstała z zamysłem przyjrzenia się polskim seniorom niejako wbrew temu, co pisze się najczęściej o sytuacji starzejącego się społeczeństwa. W książce nie brakuje nawiązań do alarmujących statystyk oraz trudnej sytuacji materialnej seniorów. Praca pokazuje jednak także niedoceniany potencjał gospodarczy i konsumpcyjny tej grupy oraz wskazuje na rozwiązania mogące w przyszłości ułatwić funkcjonowanie licznej grupie osób starszych i ich opiekunów, zarówno w ramach formalnego systemu zabezpieczenia społecznego, jak i oferty organizacji pozarządowych.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-231-3162-5
- Liczba stron: 150
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie / 7 Rozdział I Starzenie się społeczeństwa. Jakość życia seniorów a realia społeczeństwa konsumpcyjnego 1.1. Sytuacja demograficzna starzejącego się społeczeństwa / 13 1.2. Starość w społeczeństwie konsumpcyjnym / 29 1.2.1. Krótka historia starości / 29 1.2.2. Senior a ekonomia / 33 1.2.3. Jakość i styl życia seniorów / 36 1.2.4. Senior jako konsument / 41 1.2.5. Nisza czy fanaberia – dobra i usługi dla seniorów / 46 1.3. Podsumowanie / 49 Rozdział II Usługi opieki długoterminowej w Polsce i w Europie 2.1. Opieka długoterminowa – kwestie terminologiczne / 51 2.2. Oczekiwania dotyczące opieki sprawowanej na starość w Europie / 55 2.3. Opieka długoterminowa w systemach zabezpieczenia społecznego państw europejskich / 60 2.3.1. Organizacja opieki długoterminowej w Europie / 60 2.3.2. Wydatki publiczne na opiekę długoterminową w krajach Unii Europejskiej / 66 2.4. Formalna opieka długoterminowa w Polsce / 69 2.4.1. Opieka długoterminowa świadczona w instytucjach / 71 2.4.1.1. Stacjonarna opieka długoterminowa i hospicyjna w systemie ochrony zdrowia / 71 2.4.1.2. Usługi opiekuńcze w formie stacjonarnej w systemie pomocy społecznej / 74 2.4.2. Opieka długoterminowa świadczona w domu / 78 2.4.2.1. Domowa opieka długoterminowa w systemie ochrony zdrowia / 79 2.4.2.2. Wsparcie opieki domowej w ramach systemu pomocy społecznej / 80 2.4.2.3. Świadczenia w ramach systemu ubezpieczeń społecznych / 86 2.5. Podsumowanie / 86 Rozdział III Usługi społeczne dla niesamodzielnych osób starszych w ramach trzeciego sektora 3.1. Oferta organizacji pozarządowych dla seniorów (z uwzględnieniem oferty dla pokolenia 75+) / 93 3.1.1. Założenia dotyczące przeprowadzonych analiz / 93 3.1.2. Organizacje sieciowe działające w Polsce na rzecz seniorów / 98 3.1.3. Usługi organizacji pozarządowych dla najstarszego pokolenia / 101 3.1.3.1. Usługi opiekuńcze / 101 3.1.3.2. Usługi prozdrowotne i rehabilitacyjne / 103 3.1.3.3. Usługi edukacyjne i integracyjne / 107 3.2. Dialog międzypokoleniowy / 111 3.3. Bariery i ograniczenia w świadczeniu usług dla najstarszego pokolenia przez organizacje pozarządowe / 121 3.4. Podsumowanie / 122 Zakończenie / 131 Bibliografia / 135 Spis wykresów / 143 Spis tabel / 145 Spis rysunków / 147 Informacje o autorkach / 149