MENU

Doświadczenie wewnętrzne bohatera w dziele filmowym

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Warszawa, 2017

  • Redakcja naukowa: Seweryn Kuśmierczyk

  • Wydawca: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego

  • Formaty:
    mobi
    PDF
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 16,70 zł
Najniższa cena z 30 dni: 8,40 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

14,36
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Doświadczenie wewnętrzne bohatera w dziele filmowym

Zbiór obszernych, wnikliwych artykułów analizujących i interpretujących treść oraz formę przedstawiania w dziele filmowym świata doświadczeń wewnętrznych bohaterów filmowych.

Rozprawy są poświęcone filmom: Świadectwo urodzenia Stanisława Różewicza, Konformista Bernardo Bertolucciego, Lokator Romana Polańskiego, Panny z Wilka Andrzeja Wajdy, Łagodna Piotra Dumały, Aleksandra Aleksandra Sokurowa oraz Wołanie Marcina Dudziaka.

Zamieszczone w tomie interpretacje – zgodnie z zasadami metody antropologiczno-morfologicznej – są wyprowadzane ze znaczeń zawartych w obrazie filmowym przy użyciu argumentów obecnych immanentnie w analizowanym dziele, zebranych w toku starannie przeprowadzonej procedury analitycznej poprzedzającej interpretację.

Rzetelność naukowa autorów i zastosowana metodologia sprawiają, że zawarte w książce odczytania wybitnych, dobrze znanych filmów zaskakują dotychczas niedostrzeganym bogactwem artystycznym omawianych dzieł i głębią znaczeń. Są świadectwem możliwości precyzyjnych, konsekwentnych metodologicznie i zorientowanych antropologicznie badań filmoznawczych.

Monografia powstała w ramach prac Zespołu Badań nad Filmem w Instytucie Kultury Polskiej Uniwersytetu Warszawskiego.

The book contains a collection of articles analysing the content and form of presenting inner experiences of film characters in the cinematographic work.

The dissertations are dedicated to the following films: Stanisław Różewicz’s Świadectwo urodzenia, Bernardo Bertolucci’s Konformista, Roman Polański’s Lokator, Andrzej Wajda’s Panny z Wilka, Piotr Dumała’s Łagodna, Aleksandr Sokurow’s Aleksandra and Marcin Dudziak’s Wołanie.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
SEWERYN KUŚMIERCZYK 
Antropologia doświadczenia wewnętrznego w dziele filmowym 11
Kategoria doświadczenia wewnętrznego 14
Ukazanie doświadczenia wewnętrznego postaci w dziele filmowym 16
Metoda antropologiczno-morfologiczna badania dzieła filmowego 18
Struktura podróży wewnętrznej bohatera 20
Przypisy 22

PAWEŁ STROIŃSKI 
Wkraczanie dziecka w świat wojny. Obrazy podróży wewnętrznej w Świadectwie urodzenia Stanisława Różewicza 25
Na drodze 31
List z obozu 42
Kropla krwi 51
Przypisy 66

ROBERT BIRKHOLC 
Cień, który męczy. Doświadczenie alienacji w Konformiście Bernarda Bertolucciego 81
Subiektywizacja zapośredniczona 85
Podróż wewnętrzna Marcella Clericiego 88
Wprowadzenie bohatera 88
Rzym – próba ukrycia inności 92
Paryż – kuszenie wolnością 101
Rzym – powrót chaosu 104
„Zła wiara” Marcella Clericiego 107
Środki subiektywizujące 113
Oświetlenie 114
Kolorystyka 116
Plany filmowe i montaż 117
Warstwa sonorystyczna 118
Podwójna perspektywa 119
Przypisy 124

ALEKSANDRA PASZKOWSKA 
Podróż wewnętrzna Trelkovsky’ego w Lokatorze Romana Polańskiego 135
Pierwsza scena jako metafora filmu 141
Trelkovsky – bohater filmu 146
Dwa światy i miejsca progowe 150
Wszystko, co wiemy o Simone Choule 156
Śmieci i śmierć 161
Grzech i miłość 167
Sukienka w kwiaty 171
Stosunek części do ciała 175
Sojuszniczka Trelkovsky’ego 182
Konflikt z matką, ojcem, dzieckiem 192
Puste niebo 203
Przypisy 206

SEWERYN KUŚMIERCZYK 
Przemiana wewnętrzna bohatera w filmie Panny z Wilka Andrzeja Wajdy 213
Scenariusz 216
Scenopis 219
Sérénité 220
Byszewy i Radachówka 223
Prolog filmu 227
Obrzęd przejścia 231
Spotkanie z przewodnikiem duchowym 235
Film „malowany akwarelą” 238
Panie z Wilka 241
Tunia 244
Spóźniona poziomka 247
Harmonia człowieka i natury 249
Rola muzyki 250
Przypisy 256

MACIEJ PRZEMYSŁAW GÓRNICKI-OLSZEWSKI 
Śmierć – początek i koniec narracji. Łagodna Piotra Dumały 265
Życie, które nie istnieje 268
Pisarze światłocieniowi 271
Wyprawa do wspomnień 274
Równoległy świat 284
Ostateczny krok 287
Świadomość własnej śmiertelności 293
Śmierć narracji 297
Księga 299
Przypisy 302

AGNIESZKA KORYCKA 
Tkanie nowego człowieka. Analiza i interpretacja filmu
Aleksandra w reżyserii Aleksandra Sokurowa 309
Droga reżysera do Aleksandry 314
Wpływ biografii reżysera na film 315
Stan badań 317
Analiza i interpretacja przestrzeni 321
Gdzie naprawdę toczy się wojna? 325
Przestrzeń labiryntu 327
Bohater lermontowski 330
Muzyka jako znak czasu 332
Kostium jako metafora 334
Proces tworzenia tkaniny 341
Pierścień czasu 350
Świat bez kobiet 352
Aleksandra jako postać archetypowa 357
Przypisy 366

JACEK PAJĄK 
Dźwiękowa przestrzeń podróży wewnętrznej bohatera w filmie Wołanie 385
Zarys fabuły 391
Rola metadiegesis w tworzeniu przestrzeni przemiany 
wewnętrznej chłopca 394
Ogólna charakterystyka warstwy dźwiękowej 397
Płynna przestrzeń dźwiękowa a psychika Antka 401
Scena otwierająca 404
Wyruszenie w podróż 406
Noc w namiocie – pierwszy lęk 410
Sen o wąwozie – pierwsze wołanie matki 412
Walka z nurtem Sanu – nawoływanie przyrody 414
Posiłek na polanie – odpowiedź na wezwanie słońca 416
Wołanie z mroków piwnicy 418
Drugie wołanie matki 421
Złowienie ryby – zadanie śmierci 423
Złodzieje na polanie – przejęcie inicjatywy 424
Brodzenie w rzece – zamiana ról 427
Rozmowa przy ognisku – Rzeczy Najważniejsze 428
Scena zamykająca 431
Rola warstwy audytywnej w ukazaniu wewnętrznej przemiany chłopca 432
Przypisy 435

NOTY O AUTORACH 441
INDEKS NAZWISK 447
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
O Autorach
Brak informacji

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
O Autorach
Brak informacji
(pdf)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

86,80 zł
124,00 zł

Choroby wewnętrzne. Przypadki kliniczne

Zbiór przypadków klinicznych z zakresu chorób wewnętrznych. Każdy przypadek pokazuje okoliczności oraz powód przyjęcia pacjenta do kliniki, zwięźle omawia kluczowe aspekty badania podmiotowego i przedmiotowego, badania labo...
39,56 zł
46,00 zł

Filmowe reprezentacje PZPR

Punktem wyjścia tej książki nie są ani historia PZPR, ani losy i sposób rzeczywistego funkcjonowania jej działaczy. Jest to książka o filmowych reprezentacjach PZPR i o tym należy pamiętać. Nie zawsze można znaleźć bezpośrednie przełożenie tego,...
9,36 zł
12,00 zł

Kinematograf kontrolowany Cenzura filmowa w kraju socjalistycznym i demokratycznym PRL i USA analiza socjologiczna

Ściśle obserwowani i sprawdzani filmowcy w PRL marzyli skrycie o wolności, jaką oferowała ideologia demokracji. Jednak niemal w każdym przypadku moment, gldy reżyser z kraju socjalistycznego zaczynał stawiać pierwsze kroki w USA, przynosił rozczarowani...
16,49 zł
29,99 zł

Oscary. Sekrety największej nagrody filmowej

Oscary to najważniejsze, najczęściej omawiane, ale też najbardziej kontrowersyjne nagrody filmowe. Mimo upływu lat wciąż stanowią symbol Hollywoodu, urzeczywistniają marzenie wszystkich twórców kina. Autorka książki zrywa z tradycją op...
11,70 zł
15,00 zł

Odzyskać doświadczenie

Trudno o bardziej kłopotliwe pojęcie niż doświadczenie. W tych rozważaniach pojawia się ono głównie w rozumieniu egzystencjalistycznym jako kategoria refleksji humanistycznej i przedmiot prowadzonych w jej ramach sporów. We współ...
34,39 zł
39,99 zł

POZIOM ŚMIERCI (wydanie filmowe)

Jack Reacher zagości na srebrnych ekranach już w 2022 roku!I nie spodziewajcie się Toma Cruise’a, ale wysokiego barczystego blondyna, który dokładnie odpowiada wyglądowi Jacka Reachera z genialnych książek Lee Childa!
75,60 zł
84,00 zł

Whistleblowing i wewnętrzne postępowania wyjaśniające

Książka w przystępny sposób przedstawia wszystkie aspekty związane z sygnalizowaniem nieprawidłowości i prowadzeniem wewnętrznych postępowań wyjaśniających. Można je zdefiniować jako kompleks działań podejmowanych przez kierownictwo danej ...
8,58 zł
11,00 zł

Bohaterowie. Cześć dla bohaterów i pierwiastek bohaterstwa w historii

Autor takimi słowy zachęca do przeczytania jego dzieła: „Mamy tu zamiar pomówić trochę o wielkich ludziach, o sposobie, w jaki oni występowali w sprawach naszego świata, o typie, jaki im historia tego świata nadała, o pojęciu, jakie ludzko...
15,60 zł
20,00 zł

Historia narracji filmowej

„Czym jest narracja?” i „Na czym polega konstrukcja dramaturgicznaw filmach fabularnych?” ‒ te dwa pytania stały się punktem wyjścia do przedstawienia w książce sposobów opowiadania historii na przestrzeni dziejów ...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!