Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Mądre prezenty z rabatem do 40% »
MENU
Darmowa dostawa od 100 zł

Dwa systemy emocji i ich konsekwencje dla procesów poznawczych(eBook)

Nowe podejście do zrozumienia związków emocji i poznania oraz umysłu jako całości

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Warszawa, 1, 2018

  • Autor: Kamil K. Imbir

  • Wydawca: Uniwersytet Warszawski

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena detaliczna: 27,20 zł
24,48
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 2,72 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Dwa systemy emocji i ich konsekwencje dla procesów poznawczych

Autor przedstawia nowy model interakcji emocji i procesów poznawczych, wyjaśniający zachodzące między nimi związki z perspektywy teorii dwusystemowych, opisujących działanie umysłu w kategoriach procesów automatycznych i kontrolowanych. Prezentuje wyniki własnych badań behawioralnych i neurofizjologicznych dotyczących przetwarzania słów. Wyniki te dowodzą, że emocje mogą prowadzić do pogorszenia poziomu wykonywania zadań poznawczych albo, w przypadku emocji o genezie refleksyjnej, do polepszenia funkcjonowania poznawczego dzięki aktywizacji systematycznych mechanizmów przetwarzania. Publikacja adresowana do studentów psychologii, doktorantów i badaczy procesów poznawczych, a także do osób zainteresowanych wpływem emocji na pracę mózgu. The book discusses a new model of interaction of emotions and cognitive processes explaining the relationships between them from the perspective of dual-system theories describing the mind’s operation in terms of automatic and controlled processes. The author presents the results of his own behavioral studies and neurophysiological measurements, which prove that emotions can lead to the deterioration or improvement of cognitive functioning.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
1. Przedmowa 11
2. Teorie dwusystemowe w psychologii 17
2.1. Najważniejsze ogólne teorie podkreślające dualizm poznania 20
2.2. Dualizm emocji 29
2.3. Krytyka teorii dwusystemowych 32
3. Proponowany model teoretyczny związków emocji i procesów poznawczych 36
3.1. Lista założeń 37
3.1.1. Dualizm mechanizmów aktywacyjnych 40
3.2. Prezentacja modelu 44
3.2.1. Emocje o genezie automatycznej i przetwarzanie heurystyczne 45
3.2.2. Emocje o genezie refleksyjnej i przetwarzanie systematyczne 48
3.2.3. Emocje o genezie automatycznej i przetwarzanie systematyczne 50
3.2.4. Emocje o genezie refleksyjnej i przetwarzanie heurystyczne 52
3.3. Przewidywania i hipotezy płynące z modelu 53
4. Metody badań – w stronę obiektywizacji metody porównań
między dwoma systemami 56
4.1. Normy afektywne jako narzędzie przydatne w tworzeniu badań
eksperymentalnych 58
4.2. Sposoby operacjonalizacji właściwości emocjonalnych bodźców
w badaniach własnych 62
4.2.1. Badania nad normami afektywnymi dla słów 64
4.2.2. Uzupełniające badania nad normami afektywnymi: krótkie
teksty i muzyka 71
4.2.3. Wnioski z badań nad normami afektywnymi 73
4.3. Założenia operacyjne leżące u podstaw badań własnych 74
5. Rola genezy ładunku emocjonalnego w procesach przetwarzania
słów 84
5.1. Mechanizmy przetwarzania słów i rola afektu w tym przetwarzaniu 85
5.2. Badania EEG w warunkach spontanicznego przetwarzania słów
emocjonalnych zróżnicowanych ze względu na znak i genezę ładunku
emocjonalnego 90
5.3. Badania EEG w warunkach kierowanego instrukcją przetwarzania
słów emocjonalnych 93
5.3.1. Znak i geneza ładunku emocjonalnego 94
5.3.2. Pobudzenie i subiektywna waga regulacyjna 96
5.4. Wnioski z badań elektrofizjologicznych 97
6. Rola typów aktywacji w zadaniach wymagających kontroli
poznawczej 100
6.1. Zadanie typu Stroopa w świetle teorii dwusystemowych 101
6.2. Rola dwóch rodzajów aktywacji w zadaniu Stroopa – badania
behawioralne 104
6.2.1. Badanie 1. z użyciem emocjonalnej wersji Testu Stroopa 105
6.2.2. Badanie 2. z użyciem standardowego Testu Stroopa
połączonego z prezentacją słów emocjonalnych jako
dystraktorów 107
6.2.3. Wnioski z badań behawioralnych 109
6.3. Rola dwóch rodzajów aktywacji w zadaniu Stroopa –
korelaty EEG 110
6.4. Wnioski z badań nad kontrolą poznawczą 114
7. Wpływ genezy emocji na preferowany typ przetwarzania
w sytuacjach ambiwalentnych 117
7.1. Zadania ambiwalentne w świetle teorii dwusystemowych 118
7.2. Rola genezy ładunku emocjonalnego w przypisywaniu znaczenia
bodźcom ambiwalentnym 119
7.2.1. Metoda badania 122
7.2.2. Wyniki 125
7.2.3. Wnioski 128
7.3. Postrzeganie bodźców ambiwalentnych przez pryzmat wymiarów
ciepła i kompetencji 129
7.3.1. Metoda 133
7.3.2. Rola genezy i znaku ładunku emocjonalnego 136
7.3.3. Rola subiektywnej wagi regulacyjnej i pobudzenia 140
7.3.4. Wnioski z badania nad interpretacją bodźców na wymiarach
ciepła i kompetencji 144
7.4. Rola genezy i znaku ładunku emocjonalnego w interpretowaniu
sekwencji losowych 146
7.4.1. Metoda 148
7.4.2. Wyniki 149
7.4.3. Wnioski 152
8. Podsumowanie i wnioski płynące z badań 154
9. Status proponowanego modelu teoretycznego i dalsze pytania
badawcze 164
Literatura cytowana 167
Załącznik 1. Wszystkie słowa użyte w poszczególnych warunkach
manipulacji znakiem i genezą ładunku emocjonalnego 189
Załącznik 2. Wszystkie słowa użyte w poszczególnych warunkach
manipulacji ładunkiem pobudzenia i subiektywnej wagi regulacyjnej 190
Indeks nazwisk 191
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

    Polecamy

    Inne wydawcy

    Recenzje

    Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!