Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU
Podręczniki szkolne »

Dydaktyczne i komunikacyjne aspekty e-edukacji akademickiej(eBook)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Łódź, 1, 2019

  • Autor: Agnieszka Wierzbicka

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena detaliczna: 23,45 zł
21,11
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 2,34 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Dydaktyczne i komunikacyjne aspekty e-edukacji akademickiej

Prezentowana monografia dotyczy opracowania kompleksowego projektu e-zajęć oraz komunikacyjnej perspektywy oglądu języka używanego przez nauczycieli akademickich i studentów na platformach edukacyjnych, gdzie kluczową rolę odgrywa nie tylko sam komunikat językowy, lecz także sytuacja i miejsce jego zapisywania, zapośredniczenie kontaktu przez media i szeroko pojęty kontekst społeczno-kulturowo-edukacyjny, które prowadzą do realizacji (bądź braku) zamiaru komunikacyjnego, a więc i edukacyjnego. Podjęte rozważania nad komunikacją w czasie e-zajęć prowadzonych na polskich uczelniach mieszczą się w nurcie szeroko pojętej pragmatyki językowej, dotyczą bowiem intencjonalnych działań komunikacyjnych i struktur znaczeniowych organizujących przekaz językowy. Choć każde e-zajęcia mają niepowtarzalny układ, zdeterminowany różnymi czynnikami, można wyróżnić względnie trwałe formy komunikowania, np. sposoby inicjowania i zamykania kontaktu czy strategie prowadzenia dyskusji dydaktycznych, co pozwala na wysnucie wniosków o strukturach interakcyjnych zachodzących na platformach edukacyjnych. „Wielu osobom zajęcia e-learningowe jawią się [...] jako atrakcyjna forma kształcenia, dość łatwa i szybka w realizacji, niewymagająca wielu przygotowań i nieabsorbująca czasu. Autorka trafnie dowodzi, że to mylne wyobrażenia i nawet posiadanie dużego doświadczenia i umiejętności nie skraca czasu niezbędnego do opracowania kursu e-learningowego oraz nie gwarantuje zawsze sukcesu. To forma, która wymaga dużego zaangażowania prowadzącego, stosowania różnych sposobów aktywizacji uczestników. Stąd istotne jest ukazanie konsekwencji wyboru strategii komunikacyjnej, co jest niewątpliwą zaletą pracy.” Z recenzji dr hab. prof. UW Iwony Burkackiej Uniwersytet Warszawski

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wykaz skrótów	7

Wprowadzenie	9

1.	W gąszczu terminów i zjawisk – co wiemy o e-edukacji?	15
1.1.	E-learning i jego formy	15
1.2.	Organizacja instytucjonalna e-edukacji	21
1.3.	Pedagogiczne, metodyczne i dydaktyczne aspekty e-learningu	25

2.	Projekt metodyczny e-zajęć – od pomysłu do ewaluacji	31
2.1.	Założenia	31
2.2.	Analiza – etap metapytań	35
2.3.	Projektowanie – etap pomysłów	39
2.4.	Opracowanie – etap tworzenia e-zajęć	43
2.4.1.	Materiały informacyjne	44
2.4.2.	Materiały służące przekazywaniu i budowaniu wiedzy	46
2.4.3.	Materiały służące aktywizacji, motywujące i utrwalające wiedzę	49
2.4.4.	Materiały sprawdzające wiedzę i umiejętności	51
2.5.	Realizacja – etap udostępnienia i przeprowadzenia e-zajęć	59
2.6.	Ewaluacja – etap monitorowania i sprawdzania osiągnięcia celów i efektów kształcenia 60
2.7.	Wnioski	63

3.	Studium przypadku – konwersatorium z kultury języka polskiego (opracowane według modelu ADDIE)	67
3.1.	Wprowadzenie	67
3.2.	Analiza	69
3.3.	Projektowanie	71
3.4.	Opracowanie zasobów edukacyjnych i instrukcji	78
3.5.	Realizacja e-zajęć	89
3.6.	Ewaluacja	93
3.6.1.	Poziom reakcji	94
3.6.2.	Poziom nauki	106

4.	E-learning – założenia komunikacyjne	109
4.1.	Komunikacja na platformie edukacyjnej – wprowadzenie	109
4.2.	Założenia sytuacji komunikacyjnej w sieci i w e-edukacji	117
4.2.1.	Nadawca i odbiorca w e-edukacji	119
4.2.2.	Kontakt	122
4.2.3.	Przestrzeń i czas komunikacji w e-edukacji	124
4.2.4. Kod	126
4.3.	Modele komunikacji w e-edukacji	129
4.4.	Wnioski	137

5.	E-learning – nowy paradygmat komunikacji w dyskursie edukacyjnym?	141
5.1.	Strategie inicjowania zajęć i komunikacji na platformie edukacyjnej	141
5.1.1.	Tytuł postu inicjującego	144
5.1.2.	Część otwierająca komunikat inicjujący 	145
5.1.3.	Część główna komunikatu inicjującego	147
5.1.4.	Część zamykająca komunikat inicjujący	152
5.1.5.	Fortunność i niefortunność inicjowania kontaktu podczas e-zajęć	154
5.2.	Strategie prowadzenia dyskusji edukacyjnych podczas e-zajęć	158
5.3.	Zamykanie komunikacji na platformie edukacyjnej	166
5.4.	Wnioski	170

6.	Dystans w komunikacji na zajęciach zdalnych	173
6.1.	Formy adresatywne jako środki skracania dystansu	173
6.2.	Powitania	181
6.3.	Kolokwializmy i ekspresywizmy	190
6.4.	Modyfikacje pisowni i interpunkcji	196
6.5.	Emotikony	199
6.6.	Wnioski	201

Podsumowanie	205
Bibliografia	209
Aneks 	223
Spis rysunków	243
Spis tabel	247
Abstract	249
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Inni Klienci oglądali również

5,00 zł

Psychosomatyczne, emocjonalne i duchowe aspekty chorób ze stresu - Psychosomatyczne..Rozdział Wprowadzenie

Wyjątkowa książka, pozwalająca zrozumieć głębokie korzenie wielu chorób cywilizacyjnych wywołanych stresem. Przynosi fundamentalne zrozumienie przyczyn – jakimi są zdeponowane w ciele emocje, przechowywane przez lata (często od dzieciństwa...
2,00 zł

Liber amicorum Professoris Ioannis Malicki - 10 Hojna dłoń czy "skurczona ręka"? O materialnych aspektach mecenatu staropolskiego

Na tom ofiarowany Profesorowi Janowi Malickiemu w sześćdziesiątą rocznicę urodzin składają się artykuły poświęcone literaturze i kulturze staropolskiej, która od wielu lat stanowi główny przedmiot zainteresowań Jubilata. Obok tekstó...

Społeczeństwo – sport – edukacja - 10 Wypalenie zawodowe nauczycieli zatrudnionych we wrocławskich liceach sportowych – wyniki badań empirycznych

"Społeczeństwo – sport – edukacja" zawiera artykuły przedstawione w trakcie dwóch dni w ramach XV Ogólnopolskiego Zjazdu Socjologicznego, który miał miejsce we wrześniu 2013 roku w Szczecinie. Przedłożone prze...
4,00 zł

Uczyć z pasją - 15 Edukacja włączająca w uczelni. Zwiększanie uczestnictwa osób niepełnosprawnych w edukacji na poziomie szkolnictwa wyższego

Tradycją w polskich uczelniach jest, że kadra akademicka nie jest w sposób celowy i zorganizowany przygotowywana do prowadzenia zajęć dydaktycznych. Jeśli, po ukończeniu studiów, ambicją młodego człowieka jest podjęcie pracy na uczelni, z...
3,00 zł

Edukacja Jutra. Aktywność fizyczna – zdrowie – problematyka czasu wolnego - Monika Lewandowska, Izabela Korabiewska, Anna Obszyńska-Litwiniec, Dariusz Białoszewski: Zachowania zdrowotne studentów warszawskich uczelni

We współczesnym świecie obserwujemy fakt zacierania się różnic pomiędzy czasem wolnym a czasem, w którym człowiek spełnia swoje powinności. Stąd pojawia się trudność metodologiczna kategoryzacji, definicji i przed¬miotu badań z...
49,00 zł

Wpływ procesów komunikacyjnych na praktykę tworzenia i stosowania prawa

Publikacja zawiera wyjątkowy w polskiej literaturze naukowej zbiór odpowiedzi na pytanie, czy i ewentualnie jak zmiany zachodzące w procesach komunikacyjnych wpływają na tradycyjne praktyki związane z tworzeniem i stosowaniem prawa. Książka prze...

WYBRANE ASPEKTY BADAWCZE GOSPODARKA. ZARZĄDZANIE. INNOWACJE TOM 2 (red.) Ireneusz Miciuła - XV.PODEJŚCIE MARKETINGOWE W BRANŻY USŁUG KOMUNALNYCH W POLSCE

Monografia stanowi drugi tom badań wielu Autorów z różnych ośrodków akademickich w zakresie gospodarki, zarządzania i szeroko pojętych innowacji. Stanowi zarówno teoretyczne, jak i praktyczne odniesienie do problematyki nauk...
7,00 zł

Rytmika Emila Jaques-Dalcroze'a w edukacji i terapii dzieci z symptomami nadpobudliwości psychoruchowej - 05 Skuteczność metody rytmiki w korygowaniu wybranych funkcji poznawczych dziecka z symptomami nadpobudliwości psychoruchowej w świetle badań wł...

Głównym problemem większości dzieci z ADHD są deficyty uwagi oraz zakłócenia hamowania swojego zachowania (Barkley, Borkowska, Kołakowski). Na konieczność wczesnej diagnozy oraz leczenia dzieci z tym rzeczywistym zaburzeniem rozwojowym zw...
2,00 zł

Wartości w muzyce. T. 2: Wartości kształcące i kształtowane u studentów w toku edukacji szkoły wyższej - 03 Nowa muzyka — terra incognita, Refleksja na marginesie prowadzenia zajęć dydaktycznych z historii muzyki XX i XXI wieku

Zdaniem redaktora tomu: „Postrzeganie przez studentów wartości w muzyce to świadome przyjmowanie, analizowanie własnych sądów i wyobrażeń, spostrzeganie cech i właściwości niezbędnych do tworzenia nowych pojęć, a także do nabywania ...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!