Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Podręczniki akademickie »
MENU
Podręczniki akademickie »

Dydaktyka specjalna(eBook)

Od wzorca do interpretacji

2.30  [ 3 oceny ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: 1, 2017

  • Autor: Joanna Głodkowska

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    Mobi
    Epub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena detaliczna: 47,00 zł
28,20
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 18,80 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Dydaktyka specjalna

Oddajemy do rąk Czytelników podręczniki akademickie z zakresu dydaktyki specjalnej – jedyne na rynku kompletne źródło wiedzy na ten temat. Poszczególne rozdziały publikacji Dydaktyka specjalna. Od wzorca do interpretacji Autorka ukierunkowała na dookreślanie znaczeń (definicje, klasyfikacje) oraz budowanie systematyki dydaktyki specjalnej i opracowanie założeń do projektowania dydaktyk specjalistycznych. Daje to podstawy wyjaśniania rzeczywistości edukacyjnej także przez rozważanie inspirujących badawczo obszarów dydaktyki specjalnej, wyłanianie i nazywanie jej kanonów, formułowanie prawidłowości dydaktycznych oraz rozpoznawanie swoistości dydaktyki specjalnej. Przyjęte w tej publikacji definicje i systematyka dydaktyki specjalnej stały się pewnego rodzaju wykładnią dla analiz i przeglądu dydaktyk specjalistycznych, które zostały zaprezentowane w publikacji pt. Dydaktyka specjalna. Od systematyki do projektowania dydaktyk specjalistycznych. Joanna Głodkowska - profesor zwyczajny nauk społecznych, dyrektor Instytutu Pedagogiki Specjalnej w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, redaktor naczelna czasopisma naukowego Człowiek-Niepełnosprawność-Społeczeństwo, inicjatorka pierwszego w Polsce kierunku kształcenia „Interdyscyplinarne studia nad niepełnosprawnością”. W działalności naukowej podejmuje analizy koncepcyjne i badawcze związane z pedagogiką specjalną, dydaktyką specjalną, diagnostyką psychopedagogiczną. Autorka licznych książek i artykułów, redaktor naukowy publikacji zbiorowych podejmujących problematykę wielokontekstowego odczytywania fenomenu niepełnosprawności w perspektywie dobrostanu, podmiotowości, optymalnego funkcjonowania i wsparcia.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
WPROWADZENIE W kierunku dookreślania znaczeń i budowania systematyki dydaktyki specjalnej Joanna Głodkowska   9

CZĘŚĆ I DYDAKTYKA SPECJALNA – ŹRÓDŁA HISTORYCZNE, PERSPEKTYWA BADAWCZA, PROJEKTOWANIE DYDAKTYK SPECJALISTYCZNYCH  15
	Uczniowie z niepełnosprawnością wzroku, z niepełnosprawnością słuchu, z niepełnosprawnością intelektualną, z niedostosowaniem społecznym – uwagi historyczne Wojciech Gasik  17
	Dydaktyka specjalna – teoretyczne i empiryczne podstawy kształcenia uczniów wymagających specjalnej realizacji ich potrzeb edukacyjnych Marta Pągowska   30
	Dydaktyka specjalna – system znaczeń i relacji w projektowaniu dydaktyk specjalistycznych Joanna Głodkowska  61

CZĘŚĆ II DYDAKTYKI SPECJALISTYCZNE ZDEFINIOWANE  75
	Dydaktyka kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną Barbara Marcinkowska   77
	Tyflodydaktyka – kształcenie uczniów z niepełnosprawnością wzroku Kornelia Czerwińska   96
	Surdodydaktyka – kształcenie uczniów z niepełnosprawnością słuchu Katarzyna Wereszka                                             111
	Dydaktyka terapeutyczno-lecznicza – kształcenie uczniów z chorobą przewlekłą Iwona Konieczna                                                 140
	Dydaktyka resocjalizacyjna – kształcenie uczniów z niedostosowaniem społecznym Joanna Moleda                                                  156
	Dydaktyka korekcyjna – kształcenie uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się Danuta Al-Khamisy                                               172

CZĘŚĆ III DYDAKTYKI SPECJALISTYCZNE NIEZDEFINIOWANE                       193
	Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na szczególne uzdolnienia – dydaktyka uczniów zdolnych, uzdolnionych i utalentowanych Małgorzata Jabłonowska                                          195
	Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na uwarunkowania kulturowe – dydaktyka edukacji międzykulturowej Urszula Markowska-Manista, Aleksandra Niedźwiedzka-Wardak          210
	Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na spektrum autyzmu Marta Pągowska                                                 239
	Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na mózgowe porażenie dziecięce Katarzyna Cichocka-Segiet                                         271
	Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na nadpobudliwość psychoruchową z zaburzeniami koncentracji uwagi Urszula Gosk, Kamil Kuracki                                       287
	Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na zaburzenia mowy Justyna Maria Gasik                                              306

CZĘŚĆ IV DYDAKTYKI SPECJALISTYCZNE NIEDOOKREŚLONE                       321
	Kształcenie uczniów głuchoniewidomych Małgorzata Książek, Elżbieta Paradowska                             323
	Kształcenie uczniów z wieloraką, złożoną niepełnosprawnością – poszukiwanie możliwości wszechstronnego rozwoju Grażyna Walczak                                                346
	Niektóre rzadkie zespoły genetyczne i wady wrodzone – nowe rozpoznania wyzwaniem dla kształcenia Diana Aksamit                                                  360

WYBRANE ASPEKTY PRAWNE Dokumenty międzynarodowe i polskie akty prawne w sprawie kształcenia uczniów wymagających specjalnej realizacji ich potrzeb edukacyjnych Katarzyna Smolińska                                                   379

ZAMIAST ZAKOŃCZENIA Niektóre koncepcje pogłębiające przegląd „jedności w zróżnicowaniu” ze względu na uczestników procesu kształcenia Joanna Głodkowska                                                    393

O AUTORACH                                                      407
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Joanna Głodkowska

- profesor zwyczajny nauk społecznych, dyrektor Instytutu Pedagogiki Specjalnej w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, redaktor naczelna czasopisma naukowego Człowiek-Niepełnosprawność-Społeczeństwo, inicjatorka pierwszego w Polsce kierunku kształcenia „Interdyscyplinarne studia nad niepełnosprawnością”.  W działalności naukowej podejmuje analizy koncepcyjne i badawcze związane z pedagogiką specjalną, dydaktyką specjalną, diagnostyką psychopedagogiczną. Autorka licznych książek i artykułów, redaktor naukowy publikacji zbiorowych podejmujących problematykę wielokontekstowego odczytywania fenomenu niepełnosprawności w perspektywie dobrostanu, podmiotowości, optymalnego funkcjonowania i wsparcia.

Inni Klienci oglądali również

W kręgu problemów edukacji i dydaktyki polonistycznej na łamach czasopisma "Nowe Tory" (1906-1914)

Miesięcznik „Nowe Tory” był jednym z ogniw szybkiego rozkwitu polskiej myśli pedagogicznej w Królestwie Polskim oraz dynamicznego rozwoju prądów w nauczaniu literatury ojczystej i języka narodowego w zaborze rosyjskim. Periody...
3,50 zł

Podstawy poznawcze procesu kształcenia - 01 Zagadnienie procesu kształcenia w dydaktyce ogólnej

W pracy przedstawiono podstawy poznawcze procesu kształcenia w aspekcie teoretycznym oraz praktycznym. Zaprezentowano stan wiedzy o procesie kształcenia w dydaktyce ogólnej. Poszukiwania badawcze skoncentrowano na podstawach poznawczych – ...

Kwalifikacje nauczycieli i specjalistów. Do pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami

Dyrektorzy placówek oświatowych często mają problem z prawidłowym określeniem kwalifikacji nauczyciela, szczególnie jeśli dotyczy to kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami. Przedstawiamy publikację, która wspomoże dyr...
2,50 zł

Edukacja polonistyczna jako zobowiązanie. Powszechność i elitarność polonistyki. T. 2 - 10 Spotkanie parasola i maszyny do szycia? Sztuka najnowsza w dydaktyce polonistycznej

„Tom drugi publikacji gromadzi artykuły, których autorzy skupili się na zagadnieniach sposobów nauczania, dobrych praktyk nauczycielskich oraz na kwestiach tak bardzo społecznie dyskutowanych, a dotyczących systemu egzaminów....
2,00 zł

Szkoła bez barier - 03 Postulaty vs. realia, czyli debiutant pracuje z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych

Współczesna szkoła, oprócz tego, że powołana jest do wypełniania swojej naczelnej misji – uczenia, stała się przestrzenią rozpoznawania różnych dysfunkcji, z którymi należy wiązać niektóre przyczyny edukacyjnych...
48,00 zł

Paradygmaty współczesnej dydaktyki

           Książka jest próbą rekonstrukcji źródeł teoretycznych i metodologicznych dydaktyki jako subdyscypliny naukowej. Poprzez odejście od wąsko instrumentalnego, upraktycznionego rozumienia dyda...
2,00 zł

Wiedza o języku i kompetencje językowe uczniów - 19 Części zdania w dydaktyce szkolnej Czy i w jakim stopniu niezbędne

Zawartość tomu zainteresuje wszystkich, których troską napawają problemy, jakie rosnąca wciąż grupa uczniów ma z werbalizowaniem swych myśli, uczuć, spostrzeżeń, z posługiwaniem się językiem ogólnopolskim. Opracowania zamieszczone ...
28,00 zł

Dydaktyka języka arabskiego. Rozwijanie produktywnych sprawności językowych

Od redaktorów / 11 Rozwijanie produktywnych sprawności językowych w nauczaniu języków obcych Jolanta Sujecka-Zając Językoznawcze i glottodydaktyczne konteksty rozwijania kompetencji produktywnych w uczeniu się/nauczaniu języków obc...
16,99 zł

Otoczenie organizacyjne a uwarunkowania społeczno-gospodarcze (red.) Joanna Nowakowska-Grunt, Ireneusz Miciuła - SPECJALNE STREFY EKONOMICZNE W POLSCE W ŚWIETLE WYBRANYCH BADAŃ

PRZEDMOWA Monografia „Otoczenie organizacyjne a uwarunkowania społeczno-gospodarcze” jest efektem teoretycznych i praktycznych badań wielu autorów z różnych ośrodków akademic-kich, takich jak: Szkoła Główna Handl...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!