Dydaktyka szkoły wyższej o profilu medycznym
Niezbędny przewodnik dla nauczycieli akademickich, edukatorów oraz innych osób, które zawodowo zajmują się dydaktyką medyczną.
Bez względu na to, czy jesteś nauczycielem od dawna, czy też dopiero zaczynasz pracę w edukacji, na pewno masz już własny pogląd na temat procesu kształcenia, poparty zapewne własnymi doświadczeniami edukacyjnymi. Niejednokrotnie przecież byłaś/byłeś uczestnikiem zajęć dydaktycznych i wiesz, że niektóre były doskonale przeprowadzone, a niektóre na nieco gorszym poziomie.
Niniejsza książka stanowi podstawę do autorefleksji nad tym, jakim ja jestem nauczycielem. Jak mogę uczyć najefektywniej i najskuteczniej.
- Kategorie:
- Redakcja: Katarzyna Herda-Płonka, Grażyna Krzemień
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-200-5239-8
- ISBN druku: 978-83-200-5241-1
- Liczba stron: 196
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
1. Wprowadzenie do dydaktyki szkoły wyższej o profilu medycznym – Katarzyna Herda-Płonka 1 2. Nauczyciel 9 Wybrane aspekty etyczne w pracy nauczyciela akademickiego – Bogusław Zapart 9 Psychologiczne aspekty uczenia się. Zakres kompetencji psychologicznych nauczyciela – Katarzyna Sitnik-Warchulska 17 Nauczyciel i student w procesie kształcenia – Katarzyna Herda-Płonka 29 Kompetencje medialne nauczyciela akademickiego – Katarzyna Herda-Płonka 35 3. Wybrane elementy procesu kształcenia 41 Klasyfikacja celów kształcenia. Koncepcje taksonomiczne celów kształcenia – Grażyna Krzemień 41 Autorski program nauczania a dobór treści kształcenia – Katarzyna Herda-Płonka, Grażyna Krzemień 51 Metody nauczania w dydaktyce szkoły wyższej o profilu medycznym – Katarzyna Herda-Płonka, Grażyna Krzemień 56 Inne elementy składowe procesu nauczania. Formy nauczania – środki dydaktyczne – zasady nauczania – plakat konferencyjny – Katarzyna Herda-Płonka, Grażyna Krzemień 78 Kontrola i ocena procesu dydaktycznego – Katarzyna Herda-Płonka 84 4. Przykładowe scenariusze zajęć opracowane przez słuchaczy studiów doktoranckich Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach 93 Scenariusz I. Stwardnienie rozsiane jako przykład schorzenia demielinizacyjnego – Natalia Niedziela 94 Scenariusz II. Mszaki – treści uzupełniające dla przedmiotu botanika farmaceutyczna – Dorota Smolińska 103 Scenariusz III. Stosowanie substytutów cukru w produkcji żywności niskoenergetycznej – Justyna Nowak 109 Scenariusz IV. Niedomykalność zastawki mitralnej – Anna Leopold-Jadczyk 117 Scenariusz V. Tłuszcze w żywieniu człowieka – Aneta Koszowska 124 Scenariusz VI. Diagnostyka gruźlicy – Dagmara Jaworska 129 Scenariusz VII. Metody antykoncepcyjne – regulacja narodzin – Aleksandra Ruci 135 Scenariusz VIII. Interakcje leków z żywnością i suplementami diety jako problem społeczny – Magdalena Stafińska 138 Scenariusz IX. Wiem, co jem. Skład chemiczny żywności – Karina Wengel-Woźny 145 Scenariusz X. Postępowanie lekarskie w migotaniu przedsionków (AF) – Beata Białkowska 149 Scenariusz XI. Metody łagodzenia bólu porodowego – Agnieszka Bąk 164 Scenariusz XII. Zapalenie naczyń – diagnostyka różnicowa i leczenie – Anna Krajewska-Wojtyś 168 Piśmiennictwo 171 Aneks – przykładowe arkusze ewaluacji 179 Skorowidz 185