Dynamiczne zarządzanie relacjami w kreacji sukcesu przedsiębiorstwa
Sformułowane cele warunkowały także układ monografii i konwencję przeprowadzanych w niej wywodów. W związku z tym treści zawarte w opracowaniu zostały ujęte w sześć zasadniczych rozdziałów poprzedzonych wstępem i podsumowanych zakończeniem. Omówienie genezy zarządzania relacjami w rozdziale pierwszym pozwala na zakotwiczenie wzorca badania w naukach o zarządzaniu. W rozdziale drugim przedstawiono i usystematyzowano kategorię sukcesu. Omówiono różne sposoby postrzegania sukcesu i wynikające z tego różne typy i jego determinanty. W rozdziale trzecim skoncentrowano uwagę wokół relacji. Rozdział czwarty koncentruje się na kategorii zaufania. W kolejnych punktach zdefiniowano zaufanie, zwracając uwagę na wielość pojęć stosowanych w tym zakresie. Rozdział piąty ma charakter koncepcyjny. Przeprowadzone studia literaturowe i wyprowadzone na ich podstawie wnioski posłużyły jako podstawa do opracowania teoretyczno-opisowego modelu dynamicznego zarządzania relacjami, co stanowiło cel główny niniejszej dysertacji. Treści przedstawione w poprzednich rozdziałach zawierały już rozpoznanie istoty relacji i uwarunkowań występujących na współczesnych rynkach, dlatego w rozdziale piątym podjęto próbę stworzenia koncepcji systemu dynamicznego zarządzania relacjami. Rozdział szósty prezentuje wyniki przeprowadzonych badań empirycznych dotyczących identyfikacji roli relacji w kreacji sukcesu przedsiębiorstwa i przejawów zarządzania relacjami.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7875-425-1
- ISBN druku: 978-83-7875-424-4
- Liczba stron: 240
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 7 Rozdział 1 WYŁANIANIE SIĘ TEORII ZARZĄDZANIA RELACJAMI 15 1.1. Ewolucja metod zarządzania 15 1.2. Relacje jako nowoczesny paradygmat zarządzania 18 1.3. Zarządzanie relacjami a teoria chaosu 20 Rozdział 2 DYNAMICZNE ZARZĄDZANIE A SUKCES PRZEDSIĘBIORSTWA 22 2.1. Sukces współczesnych przedsiębiorstw 22 2.1.1. Interpretacja sukcesu przedsiębiorstwa 23 2.1.2. Czynniki sukcesu przedsiębiorstw 25 2.2. Uwarunkowania sukcesu współczesnych przedsiębiorstw 36 2.2.1. Dynamika otoczenia a przedsiębiorstwo 39 2.2.2. Elastyczność jako cecha współczesnych przedsiębiorstw 47 2.3. Podejście procesowe i dynamiczne zarządzanie procesami biznesowymi 51 2.4. Zarządzanie dynamiczne 58 2.5. Kultura elastycznej organizacji 67 Rozdział 3 RELACJE MIĘDZYORGANIZACYJNE W OTOCZENIU 77 3.1. Istota relacji 77 3.1.1. Relacje a współpraca międzyorganizacyjna 78 3.1.2. Intencje nawiązywania relacji 88 3.1.3. Zdolności relacyjne – kluczowe kompetencje 94 3.1.4. Relacje a wartość przedsiębiorstwa 99 3.2. Zarządzanie relacjami 105 3.2.1. Metody zarządzania relacjami 108 3.2.2. Mapowanie interesariuszy jako narzędzie zarządzania relacjami z interesariuszami 115 Rozdział 4 ZAUFANIE JAKO PODSTAWA TWORZENIA RELACJI 122 4.1. Istota zaufania 122 4.1.1. Determinanty zaufania 126 4.1.2. Znaczenie zaufania 128 4.2. Płaszczyzny kreowania zaufania 134 4.2.1. Zaufanie wewnątrz przedsiębiorstwa 134 4.2.2. Zaufanie pomiędzy przedsiębiorstwem a klientem 137 4.2.3. Zaufanie pomiędzy organizacjami w otoczeniu 140 4.3. Zaufanie w kontekście ryzyka 144 4.4. Zarządzanie zaufaniem 146 4.5. Kultura zaufania i jej determinanty 152 Rozdział 5 KONCEPCJA DYNAMICZNEGO ZARZĄDZANIA RELACJAMI 157 5.1. Wpływ otoczenia na funkcjonowanie przedsiębiorstwa 157 5.2. Przygotowanie do wdrożenia nowego modelu zarządzania 159 5.3. Koncepcja modelu dynamicznego zarządzania relacjami 162 Rozdział 6 DIAGNOZA ZARZĄDZANIA RELACJAMI W GRUPIE BADANYCH POLSKICH PRZEDSIĘBIORSTW 173 6.1. Metodyka badań empirycznych 173 6.2. Operacjonalizacja pojęć 174 6.3. Opracowanie narzędzia badawczego 175 6.4. Charakterystyka próby badawczej 178 6.5. Diagnoza stanu zarządzania relacjami w badanej grupie przedsiębiorstw – wyniki badań 180 6.6. Podsumowanie wyników badań 198 Zakończenie 201 Bibliografia 207 Spis rysunków 229 Spis tabel 231 Spis wykresów 233 Załącznik 235