Dyskurs telewizyjny w świetle lingwistyki mediów
Autorka przyjmuje, że dyskurs telewizyjny należy do kultury, więc jest znakowy, transmisyjny, przechowujący zwyczaje wspólnoty dyskursywnej. W książce zreferowano stan badań nad telewizją w polskich badaniach filologicznych, a następnie nad dyskursem telewizyjnym. Autorka przedstawia w niej własną propozycję parametryzacji dyskursu telewizyjnego i zarysowania jego obszaru badawczego. Część książki stanowią rozważania wokół tekstu multimodalnego. Przedstawiono wyniki badań nad mediotekstem, polilogiem, logowizualnością, aktorami dyskursu: nadawcą i widownią. W książce znajduje się także refleksja nad znaczeniem koloru w wyznaczonych pasmach telewizyjnego dyskursu.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-226-3545-2
- Liczba stron: 192
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści Wprowadzenie / 11 Rozdział 1 Stan badań nad językiem telewizji / 13 1.1. Badania nad dyskursem telewizyjnym / 17 Rozdział 2 Dyskurs telewizyjny w mediosferze. Status / 25 2.1. Dyskurs medialny / 25 2.2. Dyskurs telewizyjny. Wzorzec / 29 2.2.1. Parametr ideacyjny / 30 2.2.2. Parametr normatywny / 32 2.2.3. Parametr interakcyjny / 35 2.2.4. Parametr podmiotowy / 35 2.2.5. Parametry spacjalny i chronemiczny / 36 2.3. Obszary dyskursu telewizyjnego / 37 2.4. Podział przestrzeni dyskursywnej / 40 Rozdział 3 Telewizja programowa. Pasmo właściwe / 45 3.1. Ramówka / 48 3.2. Realizm a fikcja / 49 3.3. Telewizja programowa. Audiowizualność sprofilowana / 52 3.4. Gatunki dyskursu telewizyjnego / 57 Rozdział 4 Telewizja strumieniowa. Inne praktyki dyskursywne / 67 4.1. Audiowizualność strumieniowa / 67 4.1.1. Sport / 71 4.1.2. Dzieci / 72 4.2. Audiowizualność hybrydowa / 72 4.3. Audiowizualność portali / 73 4.4. Audiowizualność na życzenie / 75 4.5. Audiowizualność produkowana. YouTube / 78 4.6. Migracje gatunkowe i prezenterskie / 80 4.7. Migracje dyskursywne / 85 4.8. Charakterystyka parametryczna innych obszarów dyskursu. Podsumowanie / 86 Rozdział 5 Tekst multimodalny. Metody i problemy badawcze / 91 5.1. Autor / 92 5.2. Konstrukcja/ 93 5.3. Odbiorca / 94 5.4. Badacz / 95 5.5. Tekst multimodalny / 95 5.6. Metody badawcze / 98 5.7. Problemy badawcze. Polilog / 107 5.8. Problemy badawcze. Instancja nadawcza / 111 5.9. Problemy badawcze. Widownia / 116 5.10. Problemy badawcze. Logowizualność / 124 5.10.1. Wzmianka / 128 5.10.2. Cytaty tekstu digitalnego / 129 5.10.3. Cytaty tekstu mówionego / 130 5.10.4. Cytaty tekstu pisanego / 131 5.10.5. Tłumaczenia / 132 5.10.6. Napisy tła / 132 Rozdział 6 Dyskurs telewizyjny w świetle lingwistyki obrazu. Kolor / 139 Zakończenie / 155 Bibliografia / 159 Indeks i źródła fotografii / 173 Summary / 179 Zusammenfassung / 183 Резюме / 187