MENU

Dyskursy o emocjach – pedagogika i codzienność szkolna

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2018

  • Autor: Irena Przybylska

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 35,70 zł
24,99
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Dyskursy o emocjach – pedagogika i codzienność szkolna

Problematyka pracy w najszerszym rozumieniu dotyczy emocji i ich znaczenia w wychowaniu, dlatego adresowana jest do praktyków i teoretyków zainteresowanych edukacją, a szczególnie tym, co dzieje się na styku wychowania i kultury emocji. Każdą wspólnotę charakteryzuje ton emocjonalny, który jest kulturowym przejawem jej funkcjonowania. Nie inaczej jest w przypadku szkoły, która niewątpliwie jest miejscem doświadczania emocji – toczy się w niej życie codzienne, a uczestnicząc w tkance społecznej, przeżywamy, wyrażamy i tłumimy emocje.
Współcześnie rośnie zainteresowanie emocjami w pedagogice i jednocześnie odczuwamy zmiany kultury emocjonalnej, których źródło tkwi między innymi w przemianach więzi w rodzinie i inwazyjności mediów. W książce opisano symptomy jednoczesnego ocieplania (zdziczenia) i chłodzenia (komercjalizacji) kultury w ogóle oraz podjęto próbę opisu kultury emocjonalnej szkoły, zwłaszcza tego jakie emocje i ich kulturowe skrypty ujawniają się oraz kształtują codzienność klasy szkolnej.
W książce zaprezentowano modele teoretyczne i skonstruowane na ich podstawie narzędzia do badania klimatu emocjonalnego klasy (Kwestionariusz Klimat Emocjonalny-Uczeń) oraz pracy emocjonalnej nauczyciela (Kwestionariusz Praca Emocjonalna Nauczyciel). W części badawczej autor podejmuje próbę wskazania i opisania tych czasoprzestrzeni życia w szkole, w których uczniowie i nauczyciele doświadczają i wyrażają emocje, między innymi po to by odpowiedzieć na pytanie jaka jest kultura emocjonalna szkoły, która ujawnia się w klimacie codziennych interakcji.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści

Wprowadzenie / 9

Rozdział 1
Dyskursy o emocjach – pedagogiczne inspiracje / 17
1.1. Historia, filozofia i historiozofia o emocjach / 20
1.2. Antropologia – kulturowe koncepcje emocji / 28
1.3. Emocje konstruktywne i konstruowane – dyskurs psychologiczny / 33
1.4. Emocje w socjologii – socjologia emocji / 40
1.5. Podsumowanie współczesnych dyskursów o emocjach. Przesłanki do badań pedagogicznych / 49

Rozdział 2
Kultura emocjonalna – kultura emocji / 61
2.1. Kultura i emocje – próby konceptualizacji kultury emocjonalnej / 67
2.2. Kultura emocjonalna w koncepcjach socjologicznych / 73
2.3. Kultura emocjonalna – kompetencja – wychowanie / 80
2.4. Kultura emocjonalna – między indywidualizmem a kolektywizmem / 88
2.5. Przemiany kultury emocjonalnej – implikacje dla wychowania / 95
2.5.1. Podgrzewanie emocjonalności / 100
2.5.2. Chłodzenie emocjonalności / 108
2.6. Podsumowanie / 119

Rozdział 3
Klimat emocjonalny klasy – „powierzchnia” kultury emocjonalnej / 123
Przestrzenie implicite i explicite kultury emocjonalnej – wprowadzenie / 125
3.1. Emocje a codzienność szkoły / 128
3.2. Klimat emocjonalny – „powierzchnia” kultury emocjonalnej / 135
3.2.1. Klimat klasy – peregrynacje teoretyczne i badawcze / 136
3.2.2. Klimat emocjonalny klasy – modele teoretyczne i badawcze / 145
3.2.3. Klimat emocjonalny klasy – proksymalne i dystalne uwarunkowania / 152
3.2.4. Model własny klimatu emocjonalnego klasy / 158
3.3. Praca emocjonalna nauczyciela – pomiędzy regułami a troską / 166
3.4. Edukacja – kształcenie – wychowanie a wsparcie rozwoju
kompetencji emocjonalnej uczniów / 186
3.4.1. Wychowanie emocjonalne w ideologii transmisji kulturowej / 193
3.4.2. Wychowanie emocjonalne w ideologii romantycznej / 197
3.4.3. Wychowanie emocjonalne w ideologii progresywnej / 202
3.4.4. Statusy wychowania emocjonalnego – podsumowanie / 207

Rozdział 4
Metodologiczne podstawy badań własnych / 217
4.1. Badania emocji – doświadczenia, dylematy i możliwości / 219
4.2. Założenia problematyki badawczej / 223
4.3. Problemy badawcze, zmienne i wskaźniki / 232
4.4. Metody badawcze i procedura badań / 235
4.4.1. Obserwacja jakościowa / 236
4.4.2. Wywiad swobodny ukierunkowany z nauczycielem / 238
4.4.3. Wywiad fokusowy z uczniami / 239
4.4.4. Metody sondażowe i szacowania / 240
4.5. Dobór próby badawczej i organizacja / 245
4.6. Charakterystyka terenu badań i próby / 247

Rozdział 5
Emocje w codzienności życia szkoły – empiryczne egzemplifikacje / 249
5. 1. Klimat emocjonalny klasy szkolnej w perspektywie badań empirycznych / 252
5.1.1. Klimat emocjonalny klasy w percepcji uczniów – analiza / 252
5.1.2. Klimat emocjonalny – ilustracje empiryczne / 265
5.1.3. Klimat emocjonalny klasy – podsumowanie / 294
5.2. Praca emocjonalna nauczyciela w badaniach  / 297
5.2.1. Praca emocjonalna a klimat emocjonalny klasy / 297
5.2.2. Praca emocjonalna w narracjach nauczycieli / 309
5.3. Praca płytka i głęboka nauczyciela – podsumowanie / 376
Podsumowanie i wnioski z przeprowadzonych badań / 387
Empiryczne „wzory” kultury, klimatu i pracy emocjonalnej nauczyciela – wnioski z badań / 389
Zakończenie i wskazania do dalszych badań / 408
Załączniki / 423
Bibliografia / 435
Summary / 463
Zusammenfassung / 465
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

8,40 zł
12,00 zł

Pamięć - dyskurs - tożsamość

Dwujęzyczny tom, wpisujący się w nurt dyskursu memorialnego, który od lat cieszy się zainteresowaniem przedstawicieli różnych dyscyplin, stanowi zapis refleksji na temat kondycji człowieka i świata w kontekście polskiego i niemieckiego dy...
11,81 zł
15,75 zł

Współczesny dyskurs rosyjski

Niniejsza publikacja stanowi zbiór rozważań dotyczących współczesnego dyskursu rosyjskojęzycznego. Przyjęta w opracowaniu definicja terminu dyskurs oraz typologia zjawiska stanowią ogniwo, łączące poszczególne jej części.Dysk...
9,36 zł
12,00 zł

Codzienność

Codzienność. Trzynaście codzienności. Ukazujących swoją nieznaną stronę, swoje drugie dno. Trzynaście kobiet. Podejmujących decyzje które tę codzienność zmienią.Ewa SchillingWydałam do tej pory cztery książki, w tym dwie ostatn...
24,00 zł
30,00 zł

Dręczenie szkolne. Społeczno-ekonomiczna analiza zjawiska

Dr Aleksandra Tłuściak-Deliowska jest adiunktem w Instytucie Pedagogiki Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. Jej dorobek naukowy jest efektem działalności badawczej prowadzonej w dwóch obszarach tematycznych, jak...
19,80 zł
22,00 zł

Rodzina - Rodzicielstwo - Odpowiedzialność. Perspektywa pedagogiki społecznej

W książce opisywane i badane są różne wymiary i konteksty funkcjonowania rodziny polskiej odnoszone do czynników makro- i mikrospołecznych, które wyznaczają kształt współczesnej rodziny.
33,30 zł
44,40 zł

Wykorzystaj potęgę swoich emocji

Twoje emocje niosą o wiele większy ładunek energii niż myśli. A zapanowanie nad nimi pozwoli ci na spełnianie marzeń, rozwój duchowy, sukces i szczęście. Dzięki technikom oczyszczania energetycznego i ćwiczeniom zawartym w książce w pełni opanuj...
17,16 zł
22,00 zł

Szkolne problemy uczniów

Niniejsza książka jest zbiorem artykułów podejmujących niektóre aspekty szkolnych problemów uczniów. Powstała w odpowiedzi na zapotrzebowanie oddolne, jako wynik konsultacji, spotkań, pytań, wątpliwości czy próśb o ko...
26,53 zł
29,48 zł

Historie pisane emocjami

„Przecież każdy się czegoś boi, zawsze znajdzie się coś, co obudzi w człowieku strach, serce zacznie szybciej bić, a wszystkie włoski na skórze się podniosą.” Ta książka wyciąga wszystkie nasze lęki na wierzch. Zbiór opowiada...
22,50 zł
25,00 zł

Idea wielokulturowości jako wyzwanie. Dyskurs religjjny, kulturowy i społeczny

„Czy wielokulturowość jest wyzwaniem, zagrożeniem, czynnikiem prowadzącym do dezintegracji, czy ludzkość jest w stanie sprostać postępującej w szybkim tempie globa­lizacji, przyczyniającej się do zanikania narodowych tożsamości? Aby odpowiedz...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!