MENU

Dyskursywny obraz Łodzi w mediach

(eBook)
3.00  [ 2 oceny ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Łódź, 2019

  • Autor: Mateusz Gaze

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 21,95 zł
18,88
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Dyskursywny obraz Łodzi w mediach

Publikacja zawiera odpowiedź na pytanie, czy media wzmacniają i/lub wyciszają stereotypy o Łodzi. Przystępując do badania, określono następujące problemy poznawcze: co pisze się o Łodzi, jak się pisze oraz czy to, jak się pisze, podlega refleksji samych dziennikarzy, a zatem, czy możliwe jest zbadanie metadyskursu. Już na etapie wyboru tematu czy selekcji materiału dziennikarz dokonuje subiektywnego przedstawienia wybranych elementów Łodzi. Z lingwistycznego punktu widzenia istotny jest proces, podczas którego na bazie zebranych materiałów i opinii dziennikarz tworzy tekst, nadając mu konkretną strukturę językową. Dobiera odpowiednie środki językowe, by osiągnąć określone wcześniej intencje.
Celem monografii jest analiza wizerunku Łodzi w różnych typach mediów ( prasa, internet, telewizja). Źródła dobrano tak, by wychwycić różnice między wizerunkiem Łodzi w mediach o zasięgu ogólnopolskim a wizerunkiem w mediach o zasięgu lokalnym.
Ze Wstępu
Niezwykle ciekawym dopełnieniem analiz jest rozdział poświęcony metadyskursowi na temat wizerunku Łodzi w mediach. Jest to próba zarejestrowania i zdemaskowania praktyk dziennikarskich, które wpływają na opinię publiczną poprzez kreowanie określonej wizji Łodzi. Rozdział ten świadczy o dociekliwości badawczej Autora, który podjął trud wielostronnego oglądu badanego materiału.
Z recenzji dr hab. Magdaleny Trysińskiej (UW)

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp	11
Charakterystyka materiału	16
Problem gatunku analizowanych tekstów	19
Językowy i dyskursywny obraz świata. Ustalenia terminologiczne	20
Rola mediów w przedstawianiu rzeczywistości	27
Stan badań nad Łodzią	31

Rozdział I. Analiza tematyczna tekstów medialnych o Łodzi	35
Metoda badawcza	35
1.	Infrastruktura i gospodarka	40
1.1.	Infrastruktura transportowa	41
1.1.1. Drogi	41
1.1.2.	Kolej	46
1.1.3.	Lotnisko i połączenia lotnicze	49
1.1.4.	Komunikacja miejska (autobusowa, tramwajowa i transportowa)	51
1.1.5.	Transport rowerowy	54
1.2.	Infrastruktura społeczna	57
1.2.1.	Szpitale	57
1.2.2.	Dworzec Łódź Fabryczna	60
1.2.3.	Nowe Centrum Łodzi	62
1.2.4.	Ulica Piotrkowska	66
1.2.5.	Kamienice	70
1.2.6.	Mieszkania	73
1.2.7.	Infrastruktura sportowa	75
1.2.8.	Szkoły	76
1.2.9.	Pomniki	78
1.2.10.	Pozostałe elementy zabudowy miejskiej	79
1.3.	Infrastruktura techniczna	86
1.4.	Administracja	89
1.5.	Gospodarka i finanse	94
2.	Wydarzenia	99
2.1.	Kultura	99
2.1.1.	Działalność muzeów	99
2.1.2.	Działalność teatrów	101
2.1.3.	Filmy i kina	102
2.1.4.	Murale	105
2.1.5.	Festiwale	106
2.1.6.	Koncerty	109
2.1.7.	Wystawy	111
2.1.8.	Pozostałe imprezy	113
2.1.9.	Targi	115
2.1.10.	Konferencje i kongresy	116
2.1.11.	Akcje społeczne	118
2.1.12.	Rocznice i święta	121
2.1.13.	Sport i imprezy sportowe	123
2.1.14.	Wydarzenia religijne	127
2.1.15.	Pozostałe inicjatywy	129
2.2.	Nauka 	132
3.	Ludzie	138
3.1.	Populacja Łodzi	138
3.1.1.	Demografia	139
3.1.2.	Rodzina	140
3.1.3.	Alkoholizm	141
3.1.4.	Grupy społeczne	143
3.1.5.	Znane postacie	145
3.2.	Zdarzenia losowe	146
3.2.1.	Wypadki komunikacyjne	146
3.2.2.	Pożary i inne zdarzenia	149
3.3.	Wykroczenia i przestępstwa	150
3.3.1.	Pobicia i napady	150
3.3.2.	Zabójstwa i zgony	152
3.3.3.	Kradzieże	155
3.3.4.	Przestępczość zorganizowana 	156
3.3.5.	Przestępstwa finansowe	158
3.3.6.	Przemoc wobec zwierząt	159
3.3.7.	Inne	160
4.	Podsumowanie	162

Rozdział II. Ukształtowanie warstwy językowej	169
1.	Środki systemowe w jawnych aktach mowy	172
1.1.	Leksyka	173
1.1.1	Leksemy określające	174
1.1.1.1.	Określenia w stopniu równym	174
1.1.1.2.	Stopień wyższy przymiotników i przysłówków	180
1.1.1.3.	Stopień najwyższy przymiotników i przysłówków	184
1.1.2	Leksemy nazywające	187
1.2.	Peryfrazy	189
1.3.	Związki frazeologiczne	196
1.4.	Metafory	206
2.	Treści niejawne	227
2.1.	Presupozycje	227
2.1.1.	Presupozycje generowane przez operatory presupozycji	229
2.1.2.	Presupozycje generowane przez operatory powtórzeń	238
2.1.3.	Presupozycje generowane przez określenia czasowe	240
2.1.4.	Presupozycje generowane przez czasowniki zmiany stanu	241
2.1.5.	Presupozycje generowane przez czasowniki i konstrukcje faktywne	245
2.1.6.	Presupozycje generowane przez odpowiedniki nieidentyfikujących zdań względnych w języku polskim	246
2.1.7.	Presupozycje generowane przez odpowiedniki deskrypcji określonych w języku polskim	249
2.1.8.	Presupozycje generowane przez nierzeczywisty tryb przypuszczający	252
2.1.9.	Presupozycje generowane przez pytania retoryczne	256
2.2.	Implikatury	260
2.2.1.	Implikatury generowane przez naruszenie maksymy ilości	261
2.2.2.	Implikatury generowane przez naruszenie maksymy jakości	266
2.2.2.1.	Określenie skali i znaczenia zjawiska	266
2.2.2.2.	Odwołanie do stereotypu	273
2.2.2.3.	Orzekanie o cudzych stanach, czynnościach mentalnych i doznaniach	276
2.2.2.4.	Użycie strony biernej i konstrukcji bezosobowych	281
2.2.2.5.	Prognozy	284
2.2.2.6.	Nagromadzenie	288
3.	Podsumowanie	291

Rozdział III. Metadyskurs na temat wizerunku Łodzi w mediach	299

Zakończenie	325
Bibliografia	335
Spis ilustracji i tabel	345
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

18,17 zł
20,19 zł

#Wpadki. Grzechy językowe w mediach

Czy można być w kwarantannie? Dlaczego nie mamy problemu z odmianą nazwiska Tadeusza Kościuszki, a z nazwiskami Ziobro lub Poroszenko już tak? Dlaczego niektórzy wysyłają „maila” i „SMS-a”? Kiedy mundial to mundial? Jak w...
9,36 zł
12,00 zł

Wiersze Czesława Miłosza o obrazach

Książka porusza temat przenikania się dwóch sztuk - malarstwa i poezji w twórczości Czesław Miłosza. Odległe w formie, a bliskie poprzez podobny sposób opisywania świata istnieją obok siebie i stanowią narzędzie do prób uchw...
7,80 zł
10,00 zł

Obrazy Europy w polskim dyskursie publicznym

Książka ta, oparta na analizie prasy z okresu negocjacji akcesyjnych między Polską i Unią Europejską (1998-2000), ukazuje przyczyny trwania i kierunki zmiany mitu centralności Europy w polskim dyskursie publicznym. W tym okresie eurodebata była pragmat...
7,20 zł
8,00 zł

Analiza strukturalna i treściowa obrazu filmowego. Punkt wyjścia ukształtowania warstwy dźwiękowej filmu

W przypadku muzyki filmowej i warstwy dźwiękowej świadomy wybór środków oznacza zastosowanie konkretnego rodzaju muzyki, konkretnego gatunku, faktury i formy, określonej dynamiki i instrumentacji. Oznacza również dobór takic...
35,52 zł
41,30 zł

Дискурсивная перспектива в лирической поэзии / Perspektywa dyskursywna w poezji lirycznej

Дискурсивная перспектива в лирической поэзии: Опыт жанровой грамматикиЭта книга – о том, что лирическое стихотворение в большинстве случаев слагается из двух взаимосвязанных, но существенно различных частей: эмпирической и трансценден...
7,80 zł
10,00 zł

Obraz, który nas zniewala

Główną inspirację książki stanowi wizerunek funkcjonowania języka w kulturach archaicznych, przedpiśmiennych. Poddając analizie egzotykę tych kultur, sięgamy w rejony najodleglejszej historii ludzkości i dotykamy problemu początków języka...
52,92 zł
58,80 zł

Strategie komunikowania podmiotów politycznych w Polsce w mediach społecznościowych

Monografia Strategie komunikowania podmiotów politycznych w Polsce w mediach społecznościowych wyróżnia się pozytywnie ze względu na zaproponowaną nietuzinkową optykę łączącą w sobie wiedze medioznawczą i komunikologiczną z perspektywą p...
53,10 zł
59,00 zł

Obrazy codzienności Polskie malarstwo rodzajowe I połowy XIX wieku

W książce omówiono narodziny i ewolucję tematyki rodzajowej w malarstwie polskim od schyłku XVIII wieku po rok 1850. Przedstawione zostały początki tej dziedziny twórczości na gruncie narodowym, losy jej pionierów oraz stopniowy wz...
34,20 zł
38,00 zł

Kryminalistyka w mediach. Wpływ seriali kryminalnych na postępowanie karne

Pasjonująca lektura dla wszystkich miłośników seriali kryminalnych.Ze Wstępu: Seriale, które pokazują pracę w laboratorium kryminalistycznym oraz służbę w Policji, cieszą się nieustannie wysoką oglądalnością. Tym samym wielu widz&oa...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!