Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrazasz zgode na uzycie tych ciasteczek. Wiecej informacji, w tym o mozliwosci zmiany ustawien cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatnosci.
MENU
Podręczniki akademickie »

Dyskursywny obraz reformy szkolnictwa wyższego w Polsce 2011-2014(eBook)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Warszawa, 1, 2019

  • Autor: Aleksandra Rzyska, Dominik Chomik, Helena Ostrowicka, Justyna Spychalska-Stasiak, Tomasz Falkowski

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    mobi
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena detaliczna: 59,00 zł
38,35
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 20,65 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Dyskursywny obraz reformy szkolnictwa wyższego w Polsce 2011-2014

"Praca jest pierwszym, rozbudowanym i interdyscyplinarnym ujęciem zagadnień reform szkolnictwa wyższego w Polsce z unikalnej, fascynującej perspektywy analizy dyskursu. Wszystkim pragnącym poznać mechanizmy dyskursywne rządzące naszymi reformami – gorąco polecam!" Z recenzji prof. dr. hab. Marka Kwieka, autora książki Uniwersytet w dobie przemian. Instytucje i kadra akademicka w warunkach rosnącej konkurencji (PWN, 2015) "Opisane w książce badania pokazują dyskursywny obraz reformy szkolnictwa wyższego jako wielowarstwowy pejzaż, który splata wypowiedzi odnoszące się stricte do procesu i efektów reformowania tego sektora (tj. do polityki ministerstwa, regulacji prawnych, konkretnych rozporządzeń i decyzji ministerialnych) z bardziej ogólnymi wypowiedziami, wyrażającymi wiedzę (idee, przekonania i wyobrażenia) na temat edukacji, badań naukowych oraz uniwersytetu i jego związków z rynkiem, państwem i otoczeniem społecznym. Mamy nadzieję, że zaprezentowane tu analizy zainteresują zarówno badaczki i badaczy szkolnictwa wyższego, jak i wszystkich bezpośrednich uczestników, obserwatorów i twórców zmian." Z Wprowadzenia dr hab. Heleny Ostrowickiej, prof. Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie (Helena Ostrowicka) 7
Rozdział I. Głosy i aktorzy dyskursu o reformie  17
	1. Głosy w dyskursie naukowym (Justyna Spychalska-Stasiak) 19
	2. Uczestnicy medialnej debaty (Łukasz Stankiewicz)  37
Rozdział II. Pomiędzy polityką szkolnictwa wyższego a dyskursem medialnym 53
	1. Reforma jako problem – dyskurs akademików na łamach prasy (Dominik Chomik, Helena Ostrowicka) 55
	2. Urynkowienie dyskursu a praktyka edukacyjna (Łukasz Stankiewicz) 81
Rozdział III. Pedagogizacja dyskursu publicznego  107
	1. Universitas studiorum? Analiza formacji wiedzy na temat relacji nauczyciel akademicki – student (Justyna Spychalska-Stasiak) 109
	2. Argument z edukacji w krytyce reformy na łamach prasy (Helena Ostrowicka, Aleksandra Rzyska) 127
Rozdział IV. Etykalizacja dyskursu publicznego 145
	1. Etykalizacja dyskursu akademickiego w kontekście aktualnych przemian uniwersytetu (Tomasz Falkowski) 147
	2. Zła reforma i zły uniwersytet. Etykalizacja dyskursu prasowego (Dominik Chomik) 163
Zakończenie (Helena Ostrowicka) 193
Spis literatury 199
Spis cytowanych materiałów prasowych 213
Spis tabel 219
Spis rysunków i wykresów 221
Indeks pojęć 223
Noty o autorach 227
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Aleksandra Rzyska

Absolwentka i doktorantka pedagogiki Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Swoje zainteresowania naukowe rozwija w obszarze badań dyskursów dotyczących szkolnictwa wyższego. W badaniach związanych z problematyką szkolnictwa wyższego korzysta m.in. z dorobku studiów nad ramowaniem życia publicznego (framing). Laureatka I miejsca w konkursie na najlepszą pracę magisterską, realizowanego w ramach Sesji Naukowej Magistrantów Instytutu Pedagogiki UKW. Od lat pracuje pod opieką naukową doktor hab. Heleny Ostrowickiej, prof. UKW. Najnowsze publikacje: Framing w badaniach szkolnictwa wyższego – przegląd międzynarodowych periodyków naukowych [w:] „Nauka i Szkolnictwo Wyższe”, 1 (51); Framing analysis z perspektywy pedagogicznej – w stronę edukacji medialnej [w:] „Przegląd Badań Edukacyjnych”, t. 1, 26 (2018).

Dominik Chomik

Doktor nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa, adiunkt w Zakładzie Teorii, Historii i Języka Mediów Uniwersytetu Gdańskiego. Zainteresowania naukowe: antyklerykalizm medialny, np. „He Hit the Bottom”. Why Does a Tabloid Need the Priest? The Negative Image of Catholic Priests in Texts Published at Fakt24.pl in 2009–2016, „Perspektywy Kultury” (2017); żałoba w mediach, np. Concealment in the time of mourning as the subject of the press discourse (in the week following the Smoleńsk crash) [w:] Media, business, culture Kinvara Co, Galway – Gdynia (2015); dyskursywny obraz reform szkolnictwa wyższego, np. Overtones carried by the words “economics”, “economic” and “economically” in the media discours on the reform of Polish universities in the years 2011–2014 [w:] Media Economics. Economic Issues in the Media. Polish Case Studies, Warszawa (2017); tabloidyzacja mediów (np. Kicz zdiagnozowany i estetyczne krucjaty portalu Fakt.pl, [w:] Kicz w języku i komunikacji, Łódź (2016).

Helena Ostrowicka

Doktor habilitowana nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika, profesor uczelni i kierownik Zakładu Metodologii Badań i Studiów nad Dyskursem Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego. Interesuje się problematyką z obszaru szeroko rozumianej polityki edukacyjnej, młodzieżowej i naukowej. W badaniach empirycznych koncentruje się na eksploracji teoretycznej i filozoficznej perspektywy postfoucaultowskiej w analizach dyskursu, relacji wiedzy i władzy w czterech instytucjonalnych kontekstach: nauki, edukacji, polityki i mediów. Stypendystka DAAD (Deutscher Akademischer Austauschdienst), laureatka konkursów Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Narodowego Centrum Nauki.

Justyna Spychalska-Stasiak

Doktor nauk społecznych w zakresie pedagogiki, adiunkt w Zakładzie Metodologii Badań i Studiów nad Dyskursem Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego. Swoje zainteresowania naukowe lokuje w obszarze pedagogiki ogólnej, metodologii badań społecznych oraz filozofii nauki. Uczestniczka dwóch projektów badawczych: „Urządzanie uniwersytetu – dyskursywny obraz współczesnej reformy szkolnictwa wyższego w Polsce” (kierownik: dr hab. Helena Ostrowicka, prof. UKW) oraz „Zjawisko lifestreamingu jako droga do poszukiwania i konstruowania tożsamości młodych osób. Statusy tożsamościowe i style tożsamości młodych osób a nadmierne korzystanie przez nich z sieci społecznościowych” (kierownik: dr Jolanta Jarczyńska). Autorka artykułów naukowych, beneficjentka grantu promotorskiego Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na realizację rozprawy doktorskiej.

Tomasz Falkowski

Adiunkt w Zakładzie Metodologii Historii i Historii Historiografi i Instytutu Historii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza. Autor książek: Myśl i zdarzenie (Kraków 2013), Foucault. Historiozofia zdarzenia (Poznań 2014) oraz przekładów, m.in. Marc Ferro, Kino i historia (Warszawa 2011), Gaspard de Tende, Relacja historyczna o Polsce (Wilanów 2013), Maurice Blanchot, Przestrzeń literacka (Warszawa 2016). Zainteresowania badawcze: historia historiografii, współczesna humanistyka francuska, historia nauki.

4,00 zł

Energetyka węglowa i jądrowa Wybrane aspekty - KIERUNKI ZMIAN SYTUACJI GÓRNICTWA WĘGLA KAMIENNEGO W POLSCE

Energia elektryczna już obecnie traktowana jest jako "paliwo" przyszłości. Nic nie wskazuje, aby w najbliższym czasie cokolwiek miało się zmienić. Rewolucja teleinformatyczna, automatyzacja czy też rozwój nowych technologii są przykład...
15,90 zł

Pieniądze z Unii Europejskiej 2014-2020 – nowe zasady finansowania

Pieniądze z Unii Europejskiej 2014-2020 – nowe zasady finansowania • Jak i gdzie zdobyć pieniądze z UE • Dla kogo nowe dotacje • Na co najłatwiej dostać dofinansowanie • Jak poprawnie wypełnić wniosek • Branże, któ...
4,99 zł

Wędrówka po Wielko-polsce i Mazowszu

Dzieło Ludwika Orpiszewskiego. Ludwik Orpiszewski herbu Junosza (1810-1875) to polski pisarz, poeta, dramaturg i tłumacz, działacz Wielkiej Emigracji. Wtajemniczony w sprzysiężenie Wysockiego. Brał udział w ataku na Belweder w Warszawie w czasie nocy l...
43,00 zł

Piechota zaciężna w Polsce w pierwszej połowie XVI wieku

Polska piechota zaciężna w omawianym okresie walczyła w dziewięciu wojnach oraz brała udział w licznych walkach z Tatarami. Mimo że była formacją pomocniczą, wraz z artylerią odgrywała istotną rolę na polu bitwy. Piechota miała charakter strzelecki, wa...
33,00 zł

Turystyka motocyklowa w Polsce. Charakterystyka zjawiska i konsumentów. Prognoza rozwoju

Turystyka motocyklowa w Polsce jest stosunkowo młodym, lecz dynamicznie rozwijającym się zjawiskiem społeczno-gospodarczym. Jeszcze dekadę temu turyści motocyklowi stanowili niszę rynkową, która nie ulegała wpływom otoczenia makroekonomicznego. ...
5,00 zł

Restytucja i ochrona dóbr kultury. Zagadnienia prawne - Olgierd Jakubowski: Wpływ Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/60/UE z dnia 15 maja 2014 r. w sprawie zwrotu dóbr kultury wyprowadzonych niezgodnie z prawem z terytorium państwa członkowskiego na kontrolę obrotu dobrami kultury w Niemczech

Celem książki jest ukazanie problematyki prawnej ochrony dóbr kultury z nieco innej perspektywy. Na rynku wydawniczym dostępnych jest wiele publikacji poświęconych prawnym aspektom ochrony dziedzictwa kulturowego. Autorzy rozdziałów, skła...
1,49 zł

Autopromocja, autoprezentacja, wizerunek w mediach masowych. T. 3 - 02 Narracje wojenne i obrazy konfliktów kulturowo-politycznych...

Kolejny – trzeci – tom z serii autopromocyjnej pt. Autopromocja, autoprezentacja, wizerunek w mediach masowych stanowi zbiór artykułów, które tym razem strategii kreowania wizerunku poszukują właśnie w mediach masowych....
5,00 zł

w kierunku nowej polityki energetycznej tom 1 - SYSTEMY AUTOMATÓW ZWROTNYCH TZW. „BUTELKOMATÓW” I SYSTEMY KAUCYJNE. ZASADY DZIAŁANIA I PERSPEKTYWY ICH UPOWSZECHNIENIA W POLSCE

Zależność naszej cywilizacji od zaopatrzenia w energię jest całkowita. Żaden z jej elementów nie może bez niej istnieć. Doszliśmy do momentu, w którym szeroko pojęty standard tych dostaw determinuje jakość życia mieszkańców naszej ...
34,00 zł

Gimnazja w Polsce: efekty edukacyjne, finanse, organizacja

Publikacja jest wynikiem prac Autora w zakresie ekonomiki oświaty oraz wykorzystania jej metod i narzędzi badawczych do opisu polskiego systemu oświatowego, stosowanych z powodzeniem w pedagogice do pomiaru dydaktycznego. W warstwie badawczej analizuje...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!