Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Podręczniki akademickie »
MENU

Dziecko i dorosły w rozmowie - 02 Metodologia badań rozmowy dziecka i dorosłego(eBook)

Doświadczanie komunikacji. Odniesienia edukacyjne

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Katowice, 1, 2014

  • Seria / cykl: Prace Naukowe UŚ; Pedagogika

  • Autor: Eugenia Rostańska

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena detaliczna: 7,00 zł
6,46
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 0,54 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Dziecko i dorosły w rozmowie - 02 Metodologia badań rozmowy dziecka i dorosłego

Swoją pracę autorka poświęciła niezwykle istotnemu zagadnieniu, jakim jest rozmowa dziecka z dorosłym. W specyfikę takiego kontaktu wpisana jest zarówno asymetria relacji jej uczestników, jak i asymetria umiejętności, a także nawyków językowych, intencji, odmienności widzenia świata oraz siebie w nim. Nie można też zapomnieć o ulotności i niepowtarzalności zjawiska, jakim jest rozmowa. Pytanie zatem o to, jakiej komunikacji doświadcza dziecko, porozumiewając się z dorosłym, dotyczy struktury, przebiegu, interakcyjności i relacji, ale także: wyjaśnienia, przekazu i odbioru znaczeń czy tworzenia sfery afektywnej. Odpowiedź na pytanie, czego doświadcza dziecko w trakcie rozmowy z dorosłym, ma kluczowe znaczenie dla właściwych relacji nauczyciela i ucznia w młodszym wieku szkolnym. Cel pracy, jaki sobie autorka postawiła, to taki opis rozmowy dziecka z dorosłym, który pozwala na odkrycie jej poszczególnych elementów i zależności między nimi. Praca ma charakter prezentacji materiałowej. Kategorie opisu są ilustrowane, a przykłady wypowiedzi dobrane z zebranych rozmów między dzieckiem a dorosłym, odbywających się w różnych sytuacjach, miejscach i na różny temat.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7
1. Teoretyczne podstawy badań rozmowy dziecka i dorosłego . . . . . . . 13
1.1. Komunikacja interpersonalna bezpośrednia w teorii i modelach komunikacji.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13
1.1.1. Komunikacja interpersonalna bezpośrednia w rozmowie dziecka
i dorosłego . . . . . . . . . . . . . . . . . 13
1.1.2. Modele komunikacji interpersonalnej bezpośredniej. . . . . 15
1.1.3. Modele komunikacji interpersonalnej bezpośredniej w aspekcie
lingwistycznym . . . . . . . . . . . . . . . 18
1.1.4. Wspólnota komunikacyjna w komunikacji bezpośredniej i interpersonalnej
. . . . . . . . . . . . . . . . . 21
1.1.5. Kompetencje komunikacyjne w porozumiewaniu się interpersonalnym
bezpośrednim . . . . . . . . . . . . . . 28
1.2. Dialog, dyskurs, rozmowa w analizie komunikowania się dziecka i dorosłego
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30
1.3. Rozmowa jako forma komunikacji bezpośredniej . . . . . . . 37
1.4. Dziecko i dorosły w diadzie rozmawiającej . . . . . . . . . 47
1.4.1. Dziecko jako uczestnik diady w rozmowie z dorosłym. . . . 50
1.4.2. Dorosły jako uczestnik diady w rozmowie z dzieckiem . . . 54
1.4.3. Przestrzeń rozmowy w diadzie dziecko — dorosły . . . . . 58
1.5. Język w przestrzeni diady rozmawiającej . . . . . . . . . . 61
1.5.1. Język i mówienie w rozmowie dziecka i dorosłego . . . . . 61
1.5.2. Komunikacja i użycie języka w rozmowie dziecka z dorosłym . 66
1.5.3. Potoczność tekstu w codziennych rozmowach dziecka i dorosłego 71
2. Metodologia badań rozmowy dziecka i dorosłego . . . . . . . . . . 75
2.1. Orientacja teoretyczna badań rozmowy dziecka i dorosłego . . . . 75
2.2. Założenia i problemy badawcze. Cele badań. Kategorie i ich wskaźniki . 82
2.2.1. Struktura rozmowy dziecka i dorosłego — kategorie analiz i problemy
szczegółowe . . . . . . . . . . . . . . 84
2.2.2. Doświadczanie komunikacji w rozmowie dziecka i dorosłego —
kategorie analiz i problemy szczegółowe . . . . . . . . 85
2.2.3. Odniesienia edukacyjne w rozmowie dziecka i dorosłego — kategorie
analiz i problemy szczegółowe . . . . . . . . . 85
2.2.4. Kategorie i wskaźnikowania jednostek opisu rozmowy dziecka
i dorosłego . . . . . . . . . . . . . . . . . 86
2.3. Metody badań, modele badawcze, matryce . . . . . . . . . 87
2.4. Cechy kontekstowe i sposób gromadzenia danych w badaniach rozmowy
dziecka i dorosłego . . . . . . . . . . . . . . . 92
3. Struktura rozmowy dziecka i dorosłego. Aspekt diadyczny, interakcyjny i pragmatyczno-
językowy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 99
3.1. Otwarcie rozmowy dziecka i dorosłego . . . . . . . . . . 101
3.2. Zamknięcie rozmowy w reprezentacjach wypowiedzi dziecka i dorosłego 112
3.3. Determinanty rozmowy w reprezentacji wypowiedzi dziecka i dorosłego:
przyzwolenie i nastawienie, zamiana ról nadawcy i odbiorcy. . . 117
3.4. Wymiar lingwistyczny rozmów dziecka i dorosłego w reprezentowanych
wypowiedziach . . . . . . . . . . . . . . . . . 124
4. Doświadczanie komunikacji w rozmowie dziecka i dorosłego. . . . . . . 135
4.1. Doświadczanie komunikacji — założenia teoretyczne . . . . . . 135
4.2. Rozmowa dziecka i dorosłego jako źródło komunikacji. Kategorie doświadczane
i wartości kategorialne. . . . . . . . . . . . 139
4.3. Doświadczanie interakcji w rozmowie dziecka i dorosłego . . . . 141
4.4. Doświadczanie relacji w rozmowie dziecka i dorosłego . . . . . 151
4.5. Doświadczanie asymetrii relacji w rozmowie dziecka i dorosłego . . 160
4.6. Doświadczanie skuteczności przekazu w rozmowie dziecka i dorosłego . 169
4.7. Strategie grzeczności w rozmowie dziecka z dorosłym. . . . . . 174
5. Edukacyjne odniesienia doświadczania komunikacji w rozmowie dziecka i dorosłego 178
5.1. Wymiar edukacyjny komunikowania się dziecka i dorosłego . . . . 178
5.2. Sfera afektywna w rozmowie dziecka i dorosłego w aspekcie szkolnej
komunikacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . 183
5.3. Doświadczanie odbioru i przekazu znaczeń w rozmowie dziecka i dorosłego
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 198
5.4. Doświadczanie kierowania w rozmowie dziecka i dorosłego . . . . 203
Zakończenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 219
Aneksy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 223
Bibliografia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 267
Summary . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 280
Zusammenfassung . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 282
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Inni Klienci oglądali również

35,20 zł

Urodzić dziecko

Powieść Sandberg jest wybitna, jest hołdem złożonym każdej kobiecie. Szwecja, lata trzydzieste XX wieku. Maj, dwudziestoletnia dziewczyna, pragnie się wyrwać z rodzinnego domu na prowincji. W pobliskim mieście wynajmuje pokój i zatrudnia się w c...
4,00 zł

Angielski dla dzieci 1. Pierwsze słówka. Ćwiczenia. 6-8 lat.

Różnorodne ćwiczenia oraz słowniczek ułatwiające naukę języka angielskiego w nauczaniu początkowym. Opierają się na wykorzystaniu pamięci wzrokowej. Zostały opracowane przez doświadczonego anglistę specjalizującego się w nauczaniu najmłodszych. ...
15,00 zł

Dobre wychowanie. Savoir-vivre dla dzieci

To jedyne na polskim rynku wydanie współczesnego savoir-vivre’u dla dzieci, oparte na realiach XXI wieku. Zawiera ważne zasady codziennego życia w rodzinie, szkole i wśród kolegów. Pomaga wychować dziecko na człowieka mądrego...

Milczące dziecko

Latem 2006 roku Emma Price bezsilnie patrzyła, jak z rzeki wyłowiono czerwoną kurtkę jej sześcioletniego syna, Aidena. Ciała nie odnaleziono. Dopiero dziesięć lat później Emma odkryła, że na powrót może cieszyć się życiem. Wyszła za mąż, ...
5,00 zł

Wychowanie dziecka - Wychowanie dziecka. Rozdział 8. Złożonośc osobowości

Jest to wznowienie uzupełnionego wydania „Zrównoważonego rozwoju dziecka w świetle nowych wyzwań“ z 2008 roku (Oficyna Wydawnicza IMPULS).Jak pisze Autorka we wstępie: Książka jest hołdem dziecku we mnie, które przez lata przy...
7,00 zł

Dziecko i dorosły w rozmowie - 05 Edukacyjne odniesienia doświadczenia komunikacji w rozmowie dziecka i dorosłego

Swoją pracę autorka poświęciła niezwykle istotnemu zagadnieniu, jakim jest rozmowa dziecka z dorosłym. W specyfikę takiego kontaktu wpisana jest zarówno asymetria relacji jej uczestników, jak i asymetria umiejętności, a także nawykó...
17,00 zł

Dzieci kapitana Granta. Les enfants du capitaine Grant

Dzieci kapitana Granta. Les enfants du capitaine Grant. Version bilingue: polonaise et française. Powieść przygodowa Juliusza Verne. „Dzieci kapitana Granta”. Pierwsza część tzw. dużej trylogii vernowskiej (Dzieci kapitana Granta, Dw...
7,00 zł

Rytmika Emila Jaques-Dalcroze'a w edukacji i terapii dzieci z symptomami nadpobudliwości psychoruchowej - 05 Skuteczność metody rytmiki w korygowaniu wybranych funkcji poznawczych dziecka z symptomami nadpobudliwości psychoruchowej w świetle badań wł...

Głównym problemem większości dzieci z ADHD są deficyty uwagi oraz zakłócenia hamowania swojego zachowania (Barkley, Borkowska, Kołakowski). Na konieczność wczesnej diagnozy oraz leczenia dzieci z tym rzeczywistym zaburzeniem rozwojowym zw...
3,00 zł

Edukacja Jutra. Jakość kształcenia i niepowodzenia szkolne - Andrzej Jasiński, Zenon Jasiński: Wybrane uwarunkowania sukcesów uczniów szkół podstawowych Opolszczyzny z perspektywy badań przesiewowych

(…) Od czego zależą sukcesy szkolne uczniów jako przeciwieństwo niepowodzeń szkolnych? Można je podzielić na: uwarunkowania szkolne (warunki do nauki i osiągania sukcesów, kompetencje nauczycieli, rozwój zainteresowań uczni&...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!