Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Podręczniki akademickie »
MENU
Podręczniki akademickie »

Dziecko z autyzmem(eBook)

Wyzwalanie potencjału rozwojowego

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Warszawa, 1, 2012

  • Autor: Hanna Olechnowicz, Robert Wiktorowicz

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    Mobi
    Epub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena detaliczna: 31,00 zł
18,60
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 12,40 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Dziecko z autyzmem

Praca ma charakter unikatowy. Zawiera konkretne wskazówki co do diagnozy psychopedagogicznej i pracy terapeutyczno-wychowawczej z małymi dziećmi z autyzmem. Szczególną wartością tego opracowania jest to, że mogą z niego korzystać zarówno studenci psychologii i studiów pokrewnych, jak i rodzice, nauczycielki przedszkoli i specjaliści, pracujący w ośrodkach diagnostyczno-terapeutycznych. Ta praca stanowi konkretną pomoc dla wszystkich osób, borykających się z trudnościami rozumienia, współprzeżywania i korygowania zachowań dzieci autystycznych. Z recenzji prof. dr hab. Małgorzaty Kościelskiej Książka przedstawia metodę wspomagania rozwoju dzieci stosowaną z sukcesem od 15 lat w Klubie Terapeutycznym dla Dzieci z Poważnymi Problemami Emocjonalnymi i ich Rodzin działającym przy Ośrodku Badań i Usług Psychologicznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Program terapii opiera się na scenariuszach procedur terapeutycznych, pomagających kształtować podstawowe kompetencje społeczne u dzieci, umożliwiających budowanie relacji z innymi ludźmi. Metody postępowania zostały tak opracowane, by mogły je stosować osoby, także rodzice, bez specjalistycznego wykształcenia. Proponowane metody nie wymagają nakładów finansowych ani specjalistycznego sprzętu – „narzędziem” terapii są opiekunowie lub terapeuci. Do książki dołączono karty, które pomagają w diagnozie dziecka, zaplanowaniu najlepszego programu pracy z nim oraz w obserwacji postępów.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Przedmowa (Hanna Olechnowicz, Robert Wiktorowicz)                 9
Kurs kwalifikacyjny dla nauczycieli dzieci z autyzmem (Anna Ciupa)   13

CZĘŚĆ I. Scenariusze postępowania terapeutycznego – wprowadzenie                                                       21

A. Uzasadnienie teoretyczne                                    22

1. Jak uwolnić w dzieciach z autyzmem wrodzone wzorce przywiązania? (Hanna Olechnowicz)                                  23
2. Wprowadzenie dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w świat relacji, porozumiewania się i myśli – model DIR/Floortime Stanleya I. Greenspana i Sereny Wieder (Robert Wiktorowicz)      32

B. Wskazówki metodyczne                                     52

3. Zespolenie diagnozy i terapii (Hanna Olechnowicz)              53
4. Czym są karty diagnostyczno-terapeutyczne i jak się nimi posługiwać (Hanna Olechnowicz)                                  58

CZĘŚĆ II. Wgląd w sytuację psychologiczną dziecka i ustalenie progów tolerancji na bodźce zewnętrzne                           61

Wstępna diagnoza sytuacji psychicznej i potrzeb terapeutycznych dziecka 63

PAKIET I: Reaktywność zmysłów                                69

I/1 Ustalenie progów tolerancji dziecka na bodźce zewnętrzne, ustalenie postępowania oszczędzającego                         69
I/2 Reaktywność słuchowa                                  70
I/3 Obszary wrażliwości na dotknięcie                         71
I/4 Autostymulacja zmysłu równowagi                         73
I/5 Wykorzystanie wrażliwości węchowej                       75
I/6 Wrażliwość układu wegetatywnego                         76

PAKIET II: Dążenia i samorzutne działania                        77

II/1 Dynamika zachowania                                  77
II/2 Tropizmy: ku ludziom i rzeczom – od ludzi i rzeczy            78
II/3 Niepokój ruchowy i krótkotrwałość skupienia                80
II/4 Krzyki i wybuchy afektomotoryczne                        81
II/5 Barwa i ekspresja głosu dziecka                           83
II/6 Rysunek jako wskaźnik stanu emocjonalnego dziecka          84
II/7 Jakość kontaktów społecznych podczas karmienia dziecka      85

CZĘŚĆ III. Scenariusze zabaw terapeutycznych i postępowania w sytuacjach trudnych                                           87

PAKIET III: Bliżej natury (łagodzenie bodźców przeciążających)        89

III/1 Las, ogród                                           89
III/2 Rośliny                                              90
III/3 Zwierzęta                                            91

PAKIET IV: Interwencje terapeutyczne                            93

IV/1 Regresja terapeutyczna                                 93
IV/2 Przedmiot pośredniczący w roli łącznika społecznego („mediator”, „ambasador”)                                    94
IV/3 Zestrojenie działań z użyciem przedmiotu pośredniczącego    95

PAKIET V: Myśląca dłoń                                       97

V/1 Szansa nowego początku                                97
V/2 Dotykanie przedmiotów                                 98
V/3 Ręczne sterowanie dłonią dziecka                         99
V/4 Zestrojenie dotknięcia i słowa                            100
V/5 Ręka i mowa                                          101

PAKIET VI: Kontakt wzrokowy jako skuteczne działanie              103

VI/1 Odzwierciedlanie                                      104
VI/2 Ucieczki i współwędrowanie                             105
VI/3 Echo działań ponawianych (kwitowanie)                   106
VI/4 Spojrzenie z bezpiecznego gniazda                        107
VI/5 Twarz dorosłego – dotknięta nie budzi lęku                 109
VI/6 Spojrzenie zwycięzcy                                   110
VI/7 Samorzutne spojrzenie ku bodźcowi oczekiwanemu          110
VI/8 Zniewolenie i radość samodzielnego wyzwolenia             111

PAKIET VII: Traktowanie dziecka                                113

VII/1 Jakość mowy kierowanej do dziecka                      113
VII/2 Modyfikacja systemu oczekiwań                         115

PAKIET VIII: Karty autorstwa użytkownika kartoteki                116

VIII/1                                                   116

CZĘŚĆ IV. Opracowania kazuistyczne – karty diagnostyczno-terapeutyczne w praktyce                                           117

Łukasz (Felicyta Krawczyk)                                      119
Michał (Jolanta Gęsiarz)                                        136
Dominik (Anna Furtek)                                        148
Kamil (Ilona Kwiatkowska)                                      161
Jaś (Elżbieta Wzorek)                                           171

ANEKS. Autyzm jako proces. Przeciwdziałanie eskalacji zaburzeń (Hanna Olechnowicz)                                           195
Literatura cytowana                                         201
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Hanna Olechnowicz

Psycholog kliniczny małego dziecka, autorka wielu prac z tego zakresu. Obecnie pracuje w Klubie dla Rodziców i Dzieci z Poważnymi Zaburzeniami Rozwojowymi Ośrodka Badań i Usług Psychologicznych przy Polskim Towarzystwie Psychologicznym.

Główne prace: Choroba sieroca i autyzm. Terapia interakcji wiążących jako współprzeżywanie i obopólna gratyfikacja dziecka i dorosłego (w: Nowiny Psychologiczne 2005, nr 2); Dobre chwile z naszym dzieckiem. Zabawy sprzyjające rozwojowi charakteru (Warszawa 1997, WSiP); Drugie opowieści terapeutów (Warszawa 2000, WSiP); Jaskiniowcy zagubieni w XXI wieku. Praca terapeutyczna z małymi dziećmi (Warszawa 1999, WSiP); Kontakty twarzą w twarz dzieci autystycznych. Między lękiem i ucieczką a żywym głodem bliskości (w: Dziecko Autystyczne 2004); O chorobie sierocej małego dziecka (w: Materiały do nauczania psychologii, t. II, Warszawa 1966, PWN); Opowieści terapeutów (Warszawa 1997, WSiP); Pierwsze kroki wśród ludzi. Problemy wychowawcze najwcześniejszego dzieciństwa (Warszawa 1971, Nasza Księgarnia); Portrety psychologiczne dzieci upośledzonych umysłowo i wskazania do pracy wychowawczo-terapeutycznej (Warszawa 1991, WSPS); Spojrzenie na autyzm (w: M. Grodzka, Dziecko autystyczne. Dziennik terapeuty, Warszawa 2000, PWN); Stereotypowe ruchy wahadłowe u dzieci. Z badań nad zaburzeniami zachowania na podłożu niedojrzałości (Wrocław 1972, Ossolineum); U źródeł rozwoju dziecka. W wspomaganiu rozwoju prawidłowego i zakłóconego (Warszawa 1999, WSiP).

Inni Klienci oglądali również

36,90 zł

Dzieci szczęścia

Dlaczego ta książka jest najlepszym przewodnikiem życiowym, jaki miałem w rękach od czasów lektury "Drogą mniej uczęszczaną" dr. M. Scotta Pecka blisko 30 lat temu? Dlatego, że nie jest "poradnikiem motywacyjnym" w stylu prze...

Literatura dla dzieci i młodzieży. T. 5 - 02 Wojna Dorosłych — Historie Dzieci. Narracje o wojnie w literaturze dla młodych odbiorców po transformacji ustrojowej (1990—2015)

Tom 5 Literatury dzieci i młodzieży obejmuje omówienie współczesnych zjawisk mieszczących się w obszarze kultury książki dziecięco-młodzieżowej, których obecność w różnym stopniu natężenia można obserwować na przestrzeni lat...
35,20 zł

Urodzić dziecko

Powieść Sandberg jest wybitna, jest hołdem złożonym każdej kobiecie. Szwecja, lata trzydzieste XX wieku. Maj, dwudziestoletnia dziewczyna, pragnie się wyrwać z rodzinnego domu na prowincji. W pobliskim mieście wynajmuje pokój i zatrudnia się w c...
3,00 zł

Literatura dla dzieci i młodzieży (po roku 1980). T. 2 - 16 Arteterapia

Skrypt koncentruje się wokół problemów towarzyszących literaturze dla dzieci i młodzieży. Pojawia się więc refleksja kulturoznawcza poświęcona teatrowi, czasopismom, przekładom, nagrodom literackim. Omówiono też książki, któ...
26,90 zł

Billy. Kot, który ocalił moje dziecko

Prawdziwa historia przyjaźni autystycznego dziecka i niezwykłego kota. Najpiękniejsza opowieść o więzi człowieka i zwierzęcia od czasów książki „Kot Bob i ja”. Fraser od urodzenia miał skłonność do nagłych wybuchów złości, czę...
3,00 zł

Szkoła na miarę możliwości dziecka - Anna Gajdzica: Program nauczania na miarę dziecka czy dzieci na miarę programu? Rozważania o miejscu programu w kształceniu zintegrowanym

W listopadzie 2008 roku w Instytucie Pedagogiki Wyższej Szkoły Humanitas w Sosnowcu została zorganizowana Ogólnopolska Konferencja Naukowa na temat: SZKOŁA NA MIARĘ MOŻLIWOŚCI DZIECKA. Konferencja stanowiła próbę rozważań nad kształceniem...
5,00 zł

Wychowanie dziecka - Wychowanie dziecka. Rozdział 11. Wychowanie dzieci uzdolnionych i wybitnie uzdolnionych

Jest to wznowienie uzupełnionego wydania „Zrównoważonego rozwoju dziecka w świetle nowych wyzwań“ z 2008 roku (Oficyna Wydawnicza IMPULS).Jak pisze Autorka we wstępie: Książka jest hołdem dziecku we mnie, które przez lata przy...
4,00 zł

ABC piłki nożnej dla dzieci 6-14 lat

Przystępnie napisany, bogato ilustrowany poradnik dotyczący podstaw gry w piłkę nożną – doskonała książka dla wszystkich zainteresowanych futbolem, początkujących piłkarzy – chłopców i nie tylko. Ze wstępu: „Mam nadzieję, że ks...
30,00 zł

Metodyka edukacji polonistycznej dzieci w wieku wczesnoszkolnym

Niniejsza publikacja stanowi szczególną pozycję wśród książek przedmiotowo-metodycznych służących kandydatom i młodym nauczycielom w najwcześniejszym okresie ich aktywności. Zawiera ona wiadomości rzeczowe z różnych działów ...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!