Dziecko z zaburzeniami rozwoju i zachowania w klasie szkolnej
Celem opracowania jest przybliżenie nauczycielom problematyki zaburzeń rozwoju i zachowania, zarówno od strony teoretycznej, jak i praktycznej, aby potrafili pomóc dzieciom o specjalnych potrzebach edukacyjnych, obecnym w ich klasie szkolnej, oraz aby umieli postępować z dzieckiem stosownie do jego możliwości i ograniczeń, a także wiedzieli, gdzie szukać specjalistycznej pomocy. Książka ma jednocześnie charakter podręcznika i poradnika ze wskazówkami i zaleceniami do pracy terapeutycznej dla osób niezajmujących się terapią zaburzeń rozwojowych w sposób profesjonalny, a mających z nimi kontakt na co dzień z powodu wykonywanego zawodu.
Publikacja jest adresowana do nauczycieli kształcenia zintegrowanego oraz integracyjnego, a także do pedagogów i rodziców. Fragment recenzji prof. zw. dr hab. Marty Bogdanowicz
Wśród zaburzeń Autorka opisuje: dysleksję, problemy arytmetyczne, depresję dziecięcą, fobię szkolną, jąkanie, moczenie nocne, zespół stresu pourazowego, padaczkę dziecięcą, zmiany w lateralizacji, dziecko z cukrzycą, alergie i astmę w kontekście edukacji dziecięcej, zaburzenia uwagi u dzieci oraz agresję i zaburzenia zachowania.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7587-760-1
- ISBN druku: 978-83-7308-766-8
- Liczba stron: 142
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie Część I. Specyficzne rozwojowe zaburzenia uczenia się 1. Dysleksja w szkole i w domu 1.1. Etiologia i diagnoza 1.2. Systemy pomocy 1.3. Wskazówki dla nauczycieli 1.4. Zalecenia dla rodziców 1.5. Kompleksowa pomoc dziecku z trudnościami w czytaniu i pisaniu 1.6. Zasady terapii pedagogicznej 1.7. Modele oddziaływań terapeutycznych 1.8. Formy terapii pedagogicznej w Polsce 1.9. Młodzież z dysleksją rozwojową 1.10. Profilaktyka i wczesna interwencja Bibliografia Literatura zalecana 2. Specyficzne zaburzenia rozwoju umiejętności arytmetycznych 2.1. Ustalenia terminologiczne 2.2. Symptomy 2.3. Problemy diagnostyczne 2.4. Trudności arytmetyczne i emocje 2.5. Kierunki profilaktyki i efektywnej edukacji Bibliografia Literatura zalecana Część II. Dziecięce zaburzenia emocjonalne 3. Depresja u dzieci i młodzieży 3.1. Definicja i rodzaje 3.2. Problemy diagnostyczne 3.3. Zwiastuny i objawy choroby 3.4. Depresja 3.5. Przyczyny i czynniki ryzyka 3.6. Leczenie 3.7. Profilaktyka Bibliografia Literatura zalecana 4. Fobia szkolna 4.1. Fobia, lęk i strach – definicja różnicowa 4.2. Objawy i rodzaje fobii szkolnej 4.3. Etiologia 4.4. Kierunki pomocy Bibliografia Literatura zalecana 5. Jąkanie 5.1. Rodzaje przyczyn 5.2. Mechanizm jąkania 5.3. Symptomatologia 5.4. Terapia 5.5. Wskazówki dla rodziców Bibliografia Literatura zalecana 6. Moczenie nocne 6.1. Terminologia 6.2. Rodzaje moczenia nocnego 6.3. Przyczyny 6.4. Diagnoza różnicowa 6.5. Leczenie 6.6. Zalecenia dla rodziców Bibliografia Literatura zalecana 7. Zespół stresu pourazowego u dzieci 7.1. Terminologia .....