Dziennikarz, mediaworker, influencer
W dyskursie naukowym pytanie o profesjonalizm zawsze będzie pytaniem podstawowym. Dlatego doceniam przedstawione w tomie tak różne perspektywy teoretyczne i metodologiczne, które prezentują Autorzy, oraz różne obszary tematyczne, do których się odnoszą. Pozwalają ująć problem granic współczesnego dziennikarstwa w obszernej jego różnorodności, wielowątkowości, ale także niejednoznaczności. Proponują również rozwiązania systemowe, które – choć niełatwe – nawet jeśli nie przybliżają nas do wyczerpującej odpowiedzi,
dziennikarz, mediaworker czy influencer projektują pytania o kolejne konfiguracje społeczeństw i ich mediów.
Dr hab. Leszek Pułka, prof. UWr
Uniwersytet Wrocławski
- Kategorie:
- Redakcja: Karina Stasiuk-Krajewska
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-01-21009-0
- ISBN druku: 978-83-01-20750-2
- Liczba stron: 178
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie 7 Część I 11 MEDIA, SPOŁECZEŃSTWO, DZIENNIKARSTWO – PORZĄDKI I PARADYGMATY 11 Jerzy Olek Wyimki z myśli o sztuce mediów 13 Dominik Lewiński Porządek mediów a porządek społeczny 21 Monika WorsowiczDziennikarz, mediaworker, pracownik redakcji – od modelu do paradygmatu 31 Tomasz Wołodźko Intencja jako differentiaspecifica dziennikarza wobec blogera, influencera i mediaworkera (na przykładzie komunikowania medialnego w polskim kolarstwie) 51 Część II 65 PROFESJA I PRAKTYKA 65 Elżbieta Czarny-Drożdżejko Sprostowanie prasowe w prasie internetowej 67 Krzysztof Gołata Dziennikarstwo ekonomiczne w dobie internetu 79 Karolina BłońskaDziennikarz-bloger czy bloger-dziennikarz? 91 Krzysztof StępniakDziennikarski blog religijny jako nowy gatunek dziennikarstwa internetowego 99 Część III 113 DYSKURS, WIZERUNEK, KOMUNIKACJA 113 Karina Stasiuk-Krajewska Blogi medyczne – uwarunkowania dyskursywne 115 Arkadiusz Kołt Polaryzacja dyskursu medialnego na przykładzie sprawy Igora Stachowiaka 131 Paulina Kaleta Interaktywność nowych mediów – pułapki i ograniczenia. Analiza komunikacji polskich uczelni wyższych w social mediach 143 Igor BorkowskiDziennikarstwo jako profesja w kontekście tekstów wizerunkowych polskich uczelni wyższych 153 Izabela M. Bogdanowicz Dziennikarstwo współczesne według studentów dziennikarstwa oraz osób zakwalifikowanych na studia dziennikarskie 169