E-komunikacja na rynku usług bankowych. Modele, narzędzia, zastosowanie
Książka podejmuje zagadnienia budowania skutecznej komunikacji marketingowej sektora bankowego w Polsce przy użyciu narzędzi elektronicznych. Choć w literaturze przedmiotu istnieją szerokie opracowania dotyczące komunikacji marketingowej, marketingu bankowego i komunikacji elektronicznej, na polskim rynku wydawniczym dotychczas trudno było o pozycję, która w jednym miejscu spajałaby te trzy zagadnienia. Część empiryczna stanowi podsumowanie ponadrocznych badań, które objęły grupę prawie 1800 klientów z 11 największych banków w Polsce, a także syntezę działań tych instytucji w zakresie komunikacji elektronicznej. Lektura tej pracy będzie interesująca zarówno dla studentów, jak i praktyków życia gospodarczego, szczególnie z sektora usług bankowych.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7525-907-0
- Liczba stron: 252
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
WPROWADZENIE 9 ROZDZIAŁ I. KOMUNIKACJA: ASPEKTY TEORETYCZNE 15 1. Komunikacja i pojęcia pokrewne – analiza porównawcza 15 1.1. W poszukiwaniu definicji komunikacji i komunikowania 15 1.2. Komunikowanie masowe a promocja i rola komunikowania w marketingu 27 2. Modele komunikacji 36 2.1. Model sztuki retoryki 42 2.2. Model wszechmocy propagandy 43 2.3. Model aktu perswazyjnego 45 2.4. Model przekazu sygnałów 46 2.5. Model topologiczny 48 2.6. Model interaktywny 49 2.7. Model dwustopniowego przepływu informacji 52 2.8. Model socjologiczny 53 2.9. Model S-M-C-R 55 2.10. Model percepcji komunikowania 56 2.11. Model falowy HUB 58 2.12. Model komunikacji marketingowej w Internecie 59 2.13. Propozycja modelu komunikacji on-line 62 3. Podsumowanie rozdziału I 74 ROZDZIAŁ II. KOMUNIKACJA ELEKTRONICZNA: ASPEKT NARZĘDZIOWY 77 1. Analiza e-audytorium 77 2. Wydatki na e-reklamę 90 3. Cele stawiane kampaniom on-line 93 4. Narzędzia komunikacji i promocji on-line 98 4.1. Strona www 101 4.2. SEO 109 4.3. SEM 114 4.4. Display 118 4.5. Mailing 122 4.6. Social media 130 4.7. Sieciowy PR 139 5. Kampania on-line: zakup powierzchni, sposób emisji, mierniki efektywności 146 6. Podsumowanie rozdziału II 154 ROZDZIAŁ III. E-KOMUNIKACJA W ŚWIETLE PRZEPROWADZONYCH BADAŃ 157 1. Metodyka doboru i profil respondentów 158 2. Ocena poziomu wykorzystania narzędzi komunikacji elektronicznej w analizowanych bankach 168 3. Znaczenie e-komunikacji banków w opinii klientów 174 4. Tworzenie komunikacji produktów bankowych 180 5. Podsumowanie rozdziału III 190 ZAKOŃCZENIE 193 ZAŁĄCZNIKI 197 BIBLIOGRAFIA 237 SPISY 249