Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Repetytoria do egzaminów szkolnych »
MENU

Edukacja Jutra. Aspekty edukacji szkolnej - Dagmara Gruszczyńska: Gra symulacyjna jako narzędzie wspomagające nauczanie podejmowania decyzji(eBook)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Sosnowiec, 2014

  • Seria / cykl: Monografie Edukacja Jutra

  • Redakcja naukowa: Aleksandra Kamińska, Kazimierz Denek, Piotr Oleśniewicz

  • Wydawca: Wyższa Szkoła Humanitas

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena detaliczna: 3,00 zł
2,70
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 0,30 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Edukacja Jutra. Aspekty edukacji szkolnej - Dagmara Gruszczyńska: Gra symulacyjna jako narzędzie wspomagające nauczanie podejmowania decyzji

(…) Nadeszły czasy, w których kompetencje oraz wykształcenie stały się wartością konieczną, a ich niepełny wymiar wzmaga potrzebę dokształcania się, doskonalenia i samokształcenia. Według K. Denka czasy, w których przyszło nam żyć, pracować, rozwijać się w szczególny sposób podkreślają wartość wykształcenia, posiadanych kompetencji i wzmagają samorealizację3. W świetle tych rozważań nie dziwi nas obecność nowych technologii w kształceniu dzieci i młodzieży, obecność podręczników elektronicznych w rękach uczniów, nieustanna troska nauczycieli o poprawę jakości kształcenia technicznego czy stosowanie mobilnej edukacji jako elementu wspomagające¬go kształcenie przedmiotów szkolnych. Urządzenia te w rękach nauczycieli i uczniów w aspektach Edukacji jutra, a także dla naszych i przyszłych czasów stały się faktem. Nauczanie typu e-lerning, e-podręczniki, platformy e-learningowe, gry symulacyjne stały się narzędziami wspomagającymi złożone procesy nauczania. Edukacja jutra widzi w przyjętych innowacyjnych kierunkach działań wiele pozytywów, ale i zagrożeń. Współczesny nauczyciel cechy nowych technologii musi dobrze poznać, by móc nimi operować, posługiwać się i poprzez nie unowocześniać kształcenie. Przypuszcza się, że perspektywicznie obecność cyfrowych środków w kształceniu dzieci i młodzieży na trwale zagości w edukacji. W wielu ośrodkach szkolnych i akademickich dostęp uczących się do nowych form kształcenia jest jeszcze dość ograniczony, dysponują nimi nieliczne placówki, ale w niedalekiej przyszłości będą już powszechne. Wielość informacji, szybkie tempo życia otaczające współczesne dziecko niosą ze sobą coraz to nowe potrzeby. Jak podkreśla S. Juszczyk: „ Zauważalna akceleracja rozwoju dziecka i szybkie stawanie się ‘dorosłym’ wyznacza edukacji nowe pytania, cele, zadania i wyzwania. Wielość potrzeb dziecięcych i różnych zainteresowań światem kreśli kierunek działania mądrego nauczyciela i szkoły”4. Rozwój techniki i nowych technologii w nauczaniu wymusza u nauczyciela większą troskę nad sposobem i treścią przekazywanej wiedzy oraz jej odbiorcą. Dostarczanie różnych form ruchu, troska o kulturę fizyczną równolegle z kulturą umysłową, wiedza na temat zdrowego trybu życia, świadome przeciwdziałanie patologiom muszą być realizowane współmiernie z nauczaniem przedmiotowym i wychowaniem kulturalnym. Urządzenia techniczne zniewalają ucznia przez wiele godzin dziennie, zmuszają go do pozostania w jednej pozycji, w jednym miejscu i środowisku. Słusznym kierunkiem działań Edukacji jutra jest lansowanie konieczności preferowania wychowania fizycznego, różnych form ruchu, świadomego wychowania prozdrowotnego w każdej szkole, rodzinie i środowisku lokalnym. Zdrowie ludzkie jest wartością najważniejszą każdego człowieka. Działań sportowych i ruchu w środowisku życia dziecka dostarczają prawidłowo zorganizowane zajęcia pozalekcyjne i pozaszkolne5, jak: wycieczki, biwaki, obozy wędrowne, zawody sportowe, kółka zainteresowań, zajęcia artystyczne, taneczne, muzyczne, teatralne, które oprócz sfery fizycznej ubogacają go w nową wiedzę, umiejętności, uspołeczniają i pozwalają poznać piękno kraju ojczystego, uczą odpowiedzialności za drugiego człowieka. Ważną rolę w tym względzie spełniają stowarzyszenia sportowe, kluby i organizacje młodzieżowe, jak: Związek Harcerstwa Polskiego, koła turystyczno-krajoznawcze, Ochotnicze Straże Pożarne, stowarzyszenia śpiewacze i inne. Kultura, sport i rekreacja są niezastąpionymi elementami wychowania młodego człowieka, regenerują wysiłek umysłowy, uspołeczniają, kształtują zdrowy styl życia, uczą świadomej organizacji czasu. Umiejętność zagospodarowania czasu wolnego jest skutecznym działaniem przeciw nudzie i wszelkim zachowaniom negatywnym. Ważne zadanie w tym względzie pełni nie tylko szkoła i władze samorządowe, ale w pierwszej kolejności rodzina, która kształtuje u dziecka nawyki i poczucie własnej odpowiedzialności za popełnione czyny. (…) Jadwiga Uchyła-Zroski (frag. Wstępu)

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp
Jadwiga Uchyła-Zroski   21

Część I. Edukacja a nowe technologie i formy kształcenia

Hanna Gulińska
Nowy model szkoły – podręczniki mobilne   25
Maria Kozielska
Eksperymentalne dowody poprawy jakości kształcenia technicznego – respektowanie systemów sensorycznych i stylów studiowania   39
Małgorzata Bartoszewicz
Mobilna edukacja jako element wspomagający kształcenie w zakresie przedmiotów przyrodniczych na wszystkich etapach edukacyjnych  49
Małgorzata Wieczorek-Tomaszewska
Nowy format środowiska kształcenia w epoce cyfrowej  59

Część II. Metody kształcenia w dobie multimediów 

Krzysztof Krakowski
Dyshabituacja w programowaniu i przygotowaniu multinauczania   75
Joanna Juszczyk-Rygałło
E-learning jako nowa przestrzeń działań pedagogicznych wczesnej edukacji   87
Marlena Plebańska
E-edukacja – e-podręczniki, platformy e-learningowe – szanse i zagrożenia wykorzystania  97
Dagmara Gruszczyńska
Gra symulacyjna jako narzędzie wspomagające nauczanie podejmowania decyzji  107

Część III. Cyfrowe środki w kształceniu dzieci i młodzieży

Andrzej Mamroł
Telefon komórkowy – szanse i zagrożenia w edukacji uczniów szkół gimnazjalnych   121
Anna Jakubowicz-Bryx
Rola programów telewizyjnych w wychowaniu dzieci w młodszym wieku szkolnym w opiniach rodziców   131

Część IV. Edukacja dla bezpieczeństwa w szkole jutra

Romuald Kalinowski
Uwarunkowania edukacji dla bezpieczeństwa   145
Zbigniew Leśniewski
Szkolenia i ćwiczenia prowadzone w ramach Wspólnej Polityki Bezpieczeństwa i Obrony Unii Europejskiej jako element dydaktyki obronnej   157

Część V. Szkolne i pozaszkolne aspekty edukacji muzycznej

Jadwiga Uchyła-Zroski
Muzyka źródłem aktywności dziecka    171
Rafał Majzner
Miejsce śląskie muzyki ludowej w edukacji   181
Ewa Kumik
Rola środowiska rodzinnego w kształtowaniu przyszłej kariery zawodowej muzyka   193
Anna Pękala
Rola środowiska rodzinnego w rozwoju zdolności muzycznych małych dzieci   205

Część VI. Wychowanie zdrowotne i ekologia w edukacji jutra

Andrzej Ćwikliński
O potrzebie edukacji ekologicznej i zdrowotnej słów kilka   215
Ewa Szadzińska
Wartości zrównoważonego rozwoju a treści edukacji szkolnej   227
Ilona Gembalczyk, Beata Fedyn
Wychowanie zdrowotne wobec wyzwań współczesnego świata   237

Część VII. Edukacja zdrowotna w szkole i w życiu dorosłym

Beata Fedyn, Ilona Gembalczyk
Edukacja zdrowotna w szkole. Uwarunkowania skuteczności   249
Katarzyna Wojciechowska
Wielowymiarowość promowania zdrowia przez nauczycieli klas I-III  261
Beata Ciupińska, Daria Sikorska
Kwestia HIV/AIDS w percepcji studentów pedagogiki  271
Izabela Korabiewska, Monika Lewandowska, Małgorzata Węgrzynek, Dariusz Białoszewski
Ocena wiedzy kobiet na temat ćwiczeń stosowanych w profilaktyce nietrzymania moczu   279

Część VIII. Kultura fizyczna w szkole jutra

Jerzy Nowocień
Wychowanie fizyczne jako proces ciągłej edukacji   291
Krystyna Zatoń, Anna Kwaśna
Świadomość wartości aktywności fizycznej w kształtowaniu postaw do kultury somatycznej   301
Krystyna Zatoń
Informacja zwrotna w procesie uczenia się złożonych czynności motorycznych   311
Halina Guła-Kubiszewska, Wojciech Starościak
Zachowania twórcze nauczycieli wychowania fizycznego wrocławskich szkół ponadgimnazjalnych  321
Wojciech Wiesner, Bogusław Ogrodnik
Edukacyjne wartości rekordowych osiągnięć w pływaniu długodystansowym  335  
Część IX. Krajoznawstwo i edukacja przyrodnicza jako aspekty edukacji jutra
Jadwiga Michalczyk
Krajoznawstwo w edukacji jutra  353
Barbara Klasińska
Wycieczka jako (nie)zapomniana forma edukacji regionalnej  365
Irena Jarzyńska
Edukacja przyrodnicza uczniów w wieku wczesnoszkolnym w ramach zajęć pozalekcyjnych   377
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Inni Klienci oglądali również

45,00 zł

Egzekucja obowiązków szkolnego i nauki

Publikacja Egzekucja obowiązków szkolnego i nauki zawiera kompleksowe opracowanie kwestii odpowiedzialności za realizację obowiązków edukacyjnych: obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego, obowiązku szkolnego i obowiązku nauki oraz...
39,00 zł

Jak działa architektura

Jedyna taka książka na polskim rynku. Fascynująca opowieść o tym, jak powstaje architektura i jak ją rozumieć. Witold Rybczyński odpowiada na najbardziej podstawowe pytania dotyczące tej dziedziny. Jakie idee stoją za powstaniem słynnych realizacji? Ja...

20 lat transformacji w aspekcie regionalnym - 03 Procesy zachodzące na rynku pracy województwa śląskiego w okresie transformacji w perspektywie socjologicznej

Zbiór artykułów dotyczących społecznych problemów i przeobrażeń Śląska – jego polskiej i czeskiej części – w okresie transformacji systemowej. Przedstawiono zarówno zmiany świadomościowe, jak i gospodarcze. Ukaza...

Estetyczne i etyczne aspekty współczesnej antropologii

Książka jest nową próbą łącznego ujęcia problemów estetyki i etyki w badaniach antropologicznych - zarówno na poziomie teoretycznym, jak i empirycznym. Krytyczne podejście do kultury ponowoczesnej nie jest tu tylko estetyzującą, an...

Językowe, literackie i kulturowe ścieżki edukacji polonistycznej (tradycja i współczesność) - 18 Kilka uwag krytycznych na temat łącznej pisowni cząstki "by" ze spójnikami i z partykułami

Tom dedykowany Profesor Helenie Synowiec, wybitnej specjalistce dydaktyki języka polskiego, językoznawczyni, badaczce problematyki śląskiej, obejmuje studia, eseje i szkice tworzące przestrzeń ważnych i fascynujących spotkań interdyscyplinarnych, tak c...

Nielegalny obrót wyrobami tytoniowymi. Taktyczno-techniczne aspekty przeciwdziałania zjawisku

Publikacja składa się z 15 rozdziałów, których autorzy analizują zjawisko nielegalnego obrotu wyrobami tytoniowymi z perspektywy szeroko pojętych nauk kryminologicznych(kryminologii, kryminalistyki, prawa karnego, prawa karnego skarbowego...

Polska rodzina i wychowanie w świetle nauczania Jana Pawła II - 07 Zakończenie; Bibliografia

Autorka książki proponuje spojrzenie na polską rodzinę i wychowanie w świetle pedagogii Jana Pawła II. Zawarte w książce analizy mogą posłużyć do pogłębionej refleksji nad istotą rodziny ujmowanej w kategoriach wspólnoty, komplementarnością r&oa...

Bóg, jaki jest, nie każdy widzi

Często patrzymy i widzimy Boga wcale nie takiego, jakim jest faktycznie, ponieważ nie patrzymy bezpośrednio na Niego, tylko na nasze wyobrażenie o Nim. Próbujemy dopasować nasze pojęcie o Bogu do… naszego pojęcia o Bogu. I wtedy mamy w se...

Jak zrobiłem z piekła raj

„Jak zrobiłem z piekła raj” to opowieść Aquariusa – młodego człowieka, który już w wieku 16 lat sięgnął po alkohol i… stał się jego niewolnikiem. Po wypiciu stawał się duszą towarzystwa, imponował kolegom, zawalał pracę,...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!