Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU
Dostawa 0 zł

Edukacja Jutra. Drogowskazy – Aksjologia – Osobowość - Potrzeby edukacji. Oczekiwania a rzeczywistość(eBook)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Sosnowiec, 2015

  • Seria / cykl: Monografie Edukacja Jutra

  • Autor: Kazimierz Denek

  • Wydawca: Wyższa Szkoła Humanitas

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena detaliczna: 3,00 zł
2,70
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 0,30 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Edukacja Jutra. Drogowskazy – Aksjologia – Osobowość - Potrzeby edukacji. Oczekiwania a rzeczywistość

Publikacja profesora zw. dr hab. Kazimierza Denka pt. „Edukacja jutra. Drogowskazy – Aksjologia – Osobowość” wprowadza nas w rozległy obszar zagadnień aksjologii pedagogicznej, widzianej oczyma jej Autora z wielu perspektyw […]. Książka ta jest wyjątkowa w swej treści i budowie. Jako monografia ma charakter pedagogiczno-aksjologiczny, historyczno-wychowawczy, autobiograficzny, pamiętnikarski […]. Zaprezentowane w publikacji treści ukazane zostały w kontekście towarzyszących im wydarzeń dziejowych i omawianego czasu historycznego, przeobrażeń polskiej oświaty, życia społeczno-kulturowego, politycznego. Fakt ten znacząco wzmacnia wymowę ideową monografii. Jej walory poznawcze, kształcące, edukacyjne czynią ją wiarygodną, innowacyjną i ponadczasową. Dostrzegam, iż Profesor Kazimierz Denek w monografii tej zawarł własne credo akademickiego etosu, powinności „nauczyciela nauczycieli”, Osoby kochającej swą Ojczyznę. Widzimy w niej wyraźny obraz kraju Jego dzieciństwa, młodości i dorosłości, w którym był/jest rozkochany i oczarowany. Znajdujemy Jego Osobę w treściach książki pośród szlaków wędrownych, krajobrazów, pięknej przyrody, a także zabytków kultury, literatury, sztuki i dziedzictwa narodowego. W publikacji tej przekazuje nam swe myśli jako wielki humanista, pedagog i uczony. J. Uchyła-Zroski (z recenzji wydawniczej)

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Jadwiga Uchyła-Zroski
Życie uczonego w poszukiwaniu i realizacji wartości  21
1. Refleksje nad problematyką części pierwszej  24
2. Wartości – ich cechy, znaczenie w edukacji i rozwoju osobowości  28
3. Uniwersytet – jego tradycje i misja 30
4. Relacja mistrz – student w świetle wychowania osobowego  32
5. Jaki będzie uniwersytet przyszłości?  35
6. Zakończenie 35
Wstęp  37
Część pierwsza: Każdy z nas jest Odysem…
Rozdział I. Ojczyzna  49
1. Suma własnych wspomnień, oczekiwań, planów i nadziei  51
2. Jedna, niepodzielna Ojczyzna  53
3. Ojczyzna wśród innych wartości  55
Rozdział II. Patriotyzm  60
1. W sensie miłości do swego narodu  61
2. Czym jest dziś dla nas patriotyzm?  61
3. Zastępowanie eposu narodowego  64
4. To, co noszę w sercu i umyśl 66
Rozdział III. Znad Ikwy i Wilii do Poznania  68
1. „Jeżeli kiedy w tej mojej krainie…”  68
2. „Tam, gdzie Ikwy srebrne fale płyną…”  72
3. Góry domowe  77
4. Leśniczówka  81
5. Zdradziecki atak Sowietów na Polskę i związane z nim następstwa  92
6. Kraków i Ostrowiec Świętokrzyski  100
7. W nadwiślańskim grodzie księcia Sambora II  106
8. Moi nauczyciele  112
9. W kolebce naszej Ojczyzny   118
10. W Wielkopolsce o wieszczu narodowym z Krzemieńca  120
11. W służbie małych Ojczyzn  124
Rozdział IV. Pojednanie  126
1. Poszukiwanie prawdy  127
2. Pamięć 130
Część druga: W stronę aksjologii pedagogicznej i edukacji
Rozdział V. Kryzys wartości czy ich przeżywania?  137
1. Istota i funkcje wartości  139
2. Rodzaje wartości  143
3. Wartości ponadczasowe (ogólnoludzkie) i poznawcze 148
4. Relacje między wartościami  153
5. Rola wartości w edukacji   155
6. Czy mamy do czynienia z kryzysem wartości?  157
Rozdział VI. Potrzeby edukacji. Oczekiwania a rzeczywistość  160
1. Rzeczywistość  162
2. Oczekiwania  168
Rozdział VII. Ku szkole i nauczycielowi jutra  174
1. Krytyka szkoły  175
2. Poszukiwanie dobrej szkoły i jej cech  178
3. Oczekiwania społeczne wobec dobrej szkoły  181
4. O szkole jutra zadecyduje nauczyciel  186
5. Tocząca się reforma szkoły  188
Rozdział VIII. Transformacja uniwersytetu  190
1. Dylematy związane z uniwersytetem  192
2. Wyzwania społeczeństwa wiedzy wobec nauczycieli akademickich i studentów  195
3. Przemiany uniwersytetu  198
4. Ranga nauki i kształcenia akademickiego  203
5. Parametryzacja  205
6. Współpraca uniwersytetu z jego otoczeniem społeczno-gospodarczym  207
7. Czy nie grozi nam w ciągłym reformowaniu szkolnictwa wyższego efekt  odwrócenia?  209
Rozdział IX. Potrzeba ustawiczności, innowacji i kreatywności w kształceniu uniwersyteckim  213
1. Konieczność zwiększenia jakości uniwersyteckiej dydaktyki  214
2. Nowa rola edukacji we współczesnym uniwersytecie  214
3. Kształcenie ustawiczne 216
4. Innowacyjność  218
5. Kreatywność  219
Zakończenie 221
Bibliografia  230
Danuta Hyżak, Robert Sarnecki
Publikacje prof. zw. dr. hab. Kazimierza Denka w latach 1957-2014 253
Varia
Bogdan Szulc
Biogram autora książki 315
Ewa Czaja
Doktoraty, których promotorem był prof. zw. dr hab. Kazimierz Denek 325
Bogdan Urbanek
Udział prof. zw. dr. hab. Kazimierz Denka w Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, komitetach, kolegiach i zespołach rad redakcyjnych  327
Bogdan Urbanek
O profesorze zw. dr. hab. Kazimierzu Denku pisali 329
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Inni Klienci oglądali również

2,00 zł

Kompetencje do prowadzenia edukacji kulturalnej - 09 Animacja kultury jako nowy kierunek akademickiego kształcenia praktycznego

Tematyką książki są kompetencje osób realizujących edukację kulturalną w różnych miejscach i rolach. Autorzy zebranych w niej tekstów pokazują w jak wielu kontekstach można, warto a nawet trzeba dziś mówić o kompetencjach re...
3,00 zł

Edukacja jutra. Wartości – Wychowanie – Kształcenie - Wojciech Kojs: Nauczanie uczenia się – węzłowy problem edukacji i pedagogiki (z myślą o edukacji jutra...)

Przedstawiam opisy ośmiu obszarów tematycznych, które związane są z procesami poznawania, badania i projektowania edukacji jutra. Wymienione obszary stanowią podstawowe obszary refleksji i działań związanych z tą edukacją. Ich dobó...
3,00 zł

Edukacja Jutra. Od tradycji do nowoczesności. Aksjologia w edukacji jutra - Agnieszka Kulik-Jęsiek: Jan Paweł II – kustosz tradycji, pamięci narodowej, mentor i przewodnik pokoleń

(…) Przedstawione w niniejszym dziele teksty są rezultatem twórczego wysiłku wynikającego z przyjęcia ogólnych założeń akademickiego dyskursu nad węzłowymi problemami edukacji jutra, toczącego się od wielu lat w trakcie Tatrzańskic...
7,00 zł

Edukacja zdrowotna w praktyce - Edukacja zdrowotna. Rozdział Ewaluacja pojedynczych ćwiczeń

Unikalna książka, bazująca na nowym, zintegrowanym (systemowym, syntetycznym) podejściu do zdrowia i rozwoju człowieka (holistycznym), interdyscyplinarnego (włączając duchowy aspekt człowieka) w oparciu o psychosyntetyczne podejście, wspierająca zdrowi...
4,00 zł

Systemy edukacji osób umiarkowanie i znacznie oraz głęboko niepełnosprawnych intelektualnie (na przykładzie rozwiązań w Anglii, Republice Czeskiej i Polsce) - 11 Propozycja rozwiązania modelowego – implikacje do ewentualnych zmian w systemie edukacji osób

Manuskrypt M. Bełzy posiada wiele zalet. Pierwszą jest wybór funkcji, jaką mają pełnić przeprowadzone przez nią badania. Spośród możliwych funkcji badań komparatystycznych Autorka wybrała funkcję deskryptywną i melioracyjną [...]. Druga s...
32,00 zł

Koncepcja wychowania fizycznego dla wszystkich etapów edukacji Zdrowie-Sport-Rekreacja

PORADNIK METODYCZNY IV ETAP EDUKACYJNY – SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE PROGRAM NAUCZANIA PLANY PRACY PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA Koncepcja edukacji fizycznej „Zdrowie, Sport, Rekreacja” autorstwa Urszuli Kierczak, to program do nauczania ...
3,00 zł

Edukacja Jutra. Kształcenie osób dorosłych – aktywność w życiu zawodowym - Krzysztof Krakowski: Szkolenie obronne w przygotowaniu kadr systemu bezpieczeństwa państwa

O ile edukacja młodego pokolenia jest zjawiskiem naturalnym i niezmiennym od wielu lat, o tyle problematyka kształcenia ludzi dorosłych jawi się jako znak nowych czasów. Dynamicznie zmieniająca się rzeczywistość, postęp dokonujący się w nauce, t...
2,00 zł

Przyszłość polonistyki - 32 Ewaluacja instrumentem polityki naukowej. Postulaty a rzeczywistość

Praca zawiera opracowaną przez najwybitniejszych przedstawicieli środowisk z całej Polski diagnozę aktualnego stanu polonistyki, zarówno naukowej, jak i dydaktycznej, z próbą nakreślenia wizji jej przyszłości w odpowiedzi na wymagania cza...

Oczekiwanie. A życie szło swoim torem

Wilno, rok 1939. Marysia żegna na dworcu wyruszających na front brata i narzeczonego. Obiecuje, że będzie się opiekować żoną brata i jego nienarodzonym jeszcze dzieckiem. Nie wie, że naturalna w tych okolicznościach obietnica zadecyduje o całym jej prz...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!