Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU
Dostawa 0 zł

Edukacja a nowe technologie w kulturze, informacji i komunikacji. Education and new technologies in culture, information and communication(eBook)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Toruń, 2015

  • Redakcja naukowa: Dorota Siemieniecka

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena detaliczna: 30,00 zł
27,68
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 2,32 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Edukacja a nowe technologie w kulturze, informacji i komunikacji. Education and new technologies in culture, information and communication

„[…] Ciągle zmieniająca się pod wpływem mediów rzeczywistość kulturowa i edukacyjna skłania do podejmowania dogłębnych i wielopłaszczyznowych badań współczesnego świata. Przedstawiona do recenzji książka podejmuje próby wyjaśnienia potencjału i zagrożeń wynikających ze stosowania współczesnych technologii.Zaistnienie potężnego narzędzia przekazu informacji, jakim jest przekaz cyfrowy, zmienia tradycyjne sposoby opisywania zjawisk kulturowych i edukacyjnych. Zmiany mają charakter dynamiczny, dlatego wymagają ciągle od nowa diagnozowania rzeczywistości i poszukiwania rozwiązań edukacyjnych. Książka pod redakcją naukową Doroty Siemienickiej wpisuje się w nurt otwierania kolejnych ważnych dla pedagogiki pól problemowych związanych z przenikaniem nowoczesnych technologii do wszystkich sfer życia człowieka.Ogromną wartością tej książki jest to, że autorzy tekstów umieszczają swoje rozważania w kontekście pedagogicznym, nawiązując w wielu miejscach książki do edukacyjnych konsekwencji rozwoju nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych”. Z recenzji dr hab. Grażyny Penkowskiej, prof. UG

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp / 13
Kulturowe i społeczne aspekty mediów
Janusz Gajda
Kulturowe i społeczne aspekty mediów na przykładzie telewizji i Internetu (Refleksje dotyczące aktualnych problemów szans i zagrożeń) / 19
Dorota Siemieniecka
Od konsumentów do twórców informacji / 35
Małgorzata Skibińska
Czy pokolenia cyfrowe potrzebują edukacji informacyjnej? / 49
Stanisław Juszczyk
Pedagogiczne refleksje na temat postmediów i kultury wizualnej / 69
Anna Brosch
Medialny wizerunek kobiecego ciała w percepcji dzieci w wieku przedszkolnym / 83
Bassam Aouil, Maria Kajdasz-Aouil
Cyberprzemoc wśród dzieci i młodzieży w środowisku szkolnym / 97
Marlena Pieniążek
Wykorzystanie mediów w promowaniu zachowań prospołecznych na przykładzie wybranych organizacji pozarządowych / 131
Andrzej Wołodźko
Rola mediów w aktywizacji społeczności lokalnych / 143
Media w edukacji – perspektywy, problemy i stan badań
Anna Kamińska
Czy nowe technologie w szkole zastąpią metody tradycyjne? / 153
Maria Kozielska
Wpływ Internetu na aktywność mózgu i procesy poznawcze człowieka / 167
Marcin Musioł
Alfabetyzacja medialna w świadomości kandydatów na nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej / 179
Kamila Majewska
Problemy oraz oczekiwania pedagogów związane z wprowadzeniem tablicy interaktywnej do procesu kształcenia              / 193
Eunika Baron-Polańczyk
Osiągnięcia i niepowodzenia nauczycieli w obszarze wykorzystywania ICT (raport z badań) / 207
Wioletta Kwiatkowska
Trendy w badaniach nad edukacją na odległość. Przegląd wybranej literatury / 239
Magdalena Andrzejewska, Anna Stolińska, Władysław Błasiak, Paweł Pęczkowski, Roman Rosiek, Bożena Rożek, Mirosława Ewa Sajka, Dariusz Wcisło
Zastosowanie badań eye-trackingowych w neurodydaktyce /273
Nowe technologie w dydaktyce i komputerowym wspomaganiu kształcenia
Małgorzata Bartoszewicz, Hanna Gulińska
Rola mobilnych technologii w nauczaniu chemii / 289
Jakub Czopek
140 znaków narzędziem do wszystkiego – „Twitter”  jako idealne medium cyfrowej współczesności? / 307
Elżbieta Szala
E-learning w terapii pedagogicznej / 319
Krystyna Żuchelkowska
Edukacyjne programy komputerowe w kształtowaniu prawidłowej wymowy u dzieci przedszkolnych / 329
Anna Waligóra-Huk
Programy multimedialne jako narzędzia wykorzystywane przez nauczycieli w terapii logopedycznej / 343
Krzysztof Służewski, Grzegorz Karwasz
Multimedia online w dydaktyce fizyki / 355
Joanna Kandzia
Kompetencje informatyczno-komunikacyjne w rozwoju zainteresowań matematycznych uczniów (część 1) / 375
Kamilla Wasilewska
Komputerowe wspomaganie matematyki w szkole ponadgimnazjalnej – minimalizowanie niepowodzeń szkolnych uczniów / 389
Hanna Gulińska, Małgorzata Bartoszewicz
Przykład scenariusza lekcji chemii metodą wyprzedzającą z perspektywy ucznia szkoły ponadgimnazjalnej / 399
Zbigniew Kruszewski
Walidacja nakładu pracy studenta z wykorzystaniem systemu informatycznego /         419
Edukacja medialna w kształceniu
Marek Sokołowski
Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej, czyli jak nowocześnie uczyć filmu / 437
Tomasz Huk
PR LAB – przykład działalności Związku Harcerstwa Polskiego w zakresie realizacji treści edukacji medialnej / 461
Ewa Nowicka
Edukacja medialna w kształceniu wczesnoszkolnym / 475
Marek Hallada
Eye-tracking w badaniach nad edukacją medialną / 487
Varia
Kinga Szymańska
Związek diety z nastrojem człowieka w wybranych aspektach uczenia się   / 501
Monika Delmanowicz
Innowacyjna jakość edukacji w środowisku rolnym / 515
 
Introduction / 13
Cultural and social aspects of the media
Janusz Gajda
Cultural and social aspects of media based on TV and Internet (Thoughts concerning current problems, chances and threats) / 19
Dorota Siemieniecka
From consumers to creators of information / 35
Małgorzata Skibińska
Do digital generations need information education? / 49
Stanisław Juszczyk
Pedagogical reflections on the subject of postmedia and visual culture / 69
Anna Brosch
Media depictions of female body shape in perception of children at kindergarten age / 83
Bassam Aouil, Maria Kajdasz-Aouil
Cyberbullying among children and adolescents in a school environment / 97
Marlena Pieniążek
The use of the media in promoting prosocial behavior based on selected non-governmental organizations / 131
Andrzej Wołodźko
The role of media in local society’s activation / 143
Media in Education – perspectives, problems and research
Anna Kamińska
Can new technologies at school replace traditional methods? / 153
Maria Kozielska
The impact of the internet on brain activity and human cognitive processes / 167
Marcin Musioł
Media literacy in the awareness of future teachers of early school education / 179
Kamila Majewska
The problems and expectations of teachers associated with the introduction of interactive whiteboard to the educational process / 193
Eunika Baron-Polańczyk
Achievements and defeats of teachers in the area of ICT use (research report) / 207
Wioletta Kwiatkowska
Trends in research on distance education: a review of selected literature / 239
Magdalena Andrzejewska, Anna Stolińska, Władysław Błasiak, Paweł Pęczkowski, Roman Rosiek, Bożena Rożek, Mirosława Ewa Sajka, Dariusz Wcisło
Application of eye-tracking research in neurodidactics / 273
New technologies in teaching and computer assisted learning
Małgorzata Bartoszewicz, Hanna Gulińska
The role of mobile technologies in teaching chemistry / 289
Jakub Czopek
140 character tool for everything – Twitter as an ideal medium for digital times? / 307
Elżbieta Szala
E-learning in teaching therapy / 319
Krystyna Żuchelkowska
Educational software in the development of correct pronunciation in preschool children / 329
Anna Waligóra-Huk
Multimedia programs as the tools used by teachers in speech therapy / 343
Krzysztof Służewski, Grzegorz Karwasz
From consumers to creators of information / 355
Joanna Kandzia
Information and Communication Competence in the development of mathematical interests of students (part 1) / 375
Kamilla Wasilewska
Computer-aided teaching of mathematics in secondary school – minimization of students’ failures / 389
Hanna Gulińska, Małgorzata Bartoszewicz
Example scenario using a flipped classroom chemistry lesson from the perspective of a secondary school students / 399
Zbigniew Kruszewski
Validation of students’ contribution to the use of an IT system / 419
Media education in teaching process
Marek Sokołowski
New Horizons of film education, or how to teach Knowledge of film today / 437
Tomasz Huk
PR LAB as an example of activities conducted by the Polish Scouting Association in the implementation of media education / 461
Ewa Nowicka
Media education of primary school pupils / 475
Marek Hallada
Eye-tracking research on media education / 487
Varia
Kinga Szymańska
Relationship with the mood of the human diet in the selected aspects of learning / 501
Monika Delmanowicz
Innovative ways in high-qyuality rural education / 515
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Inni Klienci oglądali również

2,00 zł

Dziecko w świecie innowacyjnej edukacji, współdziałania i wartości. T. 1 - 12 Muzyczne przygody grupy "MniejWięcej" w kontekście twórczości kulturalnej nauczycieli i wychowawców

Przedstawiona w dwóch tomach monografia pt. Dziecko w świecie innowacyjnej edukacji, współdziałania i wartości stanowi oryginalne opracowanie w zakresie szeroko rozumianej twórczości dziecka i twórczej pracy nauczyciela. Pub...

Nowa kwestia miejska

Nowa kwestia miejska to oryginalny i wyjątkowy manifest dla ruchów miejskich i badaczy miasta na XXI wiek: jednocześnie próba odpowiedzi na pytanie o kierunek dalszego rozwoju nowoczesnych metropolii, dobitna przestroga przed procesami za...
2,50 zł

Kultura książki i informacji. Księga jubileuszowa dedykowana Profesor Elżbiecie Gondek - 13 Uczeni, poeci i inni – bibliotekarze miejscy na ziemiach niemieckich w latach 1789–1871

Tom przygotowany został z okazji jubileuszu pracy naukowej i dydaktycznej Profesor Elżbiety Gondek – wieloletniego Dyrektora Instytutu Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej Uniwersytetu Śląskiego. 27 tekstów, ofiarowanych przez przyjaci...
2,50 zł

Badanie kultury - 01 Skąd przychodzimy? Kim jesteśmy? Dokąd zmierzamy?

W okolicznościowej monografii przedstawiono zarówno historię Zakładu Teorii i Historii Kultury, jak i jego zmieniającą się i krystalizującą w ciągu kolejnych lat strukturę. Autorzy poszczególnych artykułów starali się ukazać dzieje...

Emisja akcji w Polsce w nowej europejskiej perspektywie - jednolity rynek papierów wartościowych w Unii Europejskiej. Rozdział 7. Publiczna emisja akcji i ich wprowadzenie do obrotu giełdowego krok po kroku – podsumowanie

Poważną zaletą książki jest jej przystępny język, gdyż nawet stosunkowo skomplikowane zagadnienia przedstawione są w sposób jasny i przejrzysty. Autorka umiejętnie połączyła kwestie ekonomiczne z analizą prawną, dbając przez cały czas o wysoki p...
34,90 zł

Wypadki przy pracy w najnowszym orzecznictwie

Kwalifikacja zdarzeń wypadkowych nie zawsze jest prosta, gdyż ustawodawca nie wyjaśnił rozumienia pojęć składających się na definicję wypadku przy pracy. Orzecznictwo sądowe i doktryna pomagają we właściwym zakwalifikowaniu zdarzenia jako wypadek przy ...
3,00 zł

Edukacja Jutra. Aspekty edukacji szkolnej - Andrzej Mamroł: Telefon komórkowy – szanse i zagrożenia w edukacji uczniów szkół gimnazjalnych

(…) Nadeszły czasy, w których kompetencje oraz wykształcenie stały się wartością konieczną, a ich niepełny wymiar wzmaga potrzebę dokształcania się, doskonalenia i samokształcenia. Według K. Denka czasy, w których przyszło nam żyć,...
40,00 zł

Świat w sieci. Państwa, społeczeństwa, ludzie. W poszukiwaniu nowego paradygmatu bezpieczeństwa narodowego

Podstawowym zadaniem autora było zdefiniowanie sieciowego paradygmatu bezpieczeństwa państwa i określenie jego elementów dających się wyabstrahować w myśli strategicznej zarówno polskiej, jak i zagranicznej. Praca nosi zatem charakter teo...
9,00 zł

Dyskurs i stylistyka - rozdz 2 cz 1, Kontekstualizacja stylu Nowe horyzontyi nowe kategorie analizy stylistycznej

Książka ukazuje obraz współczesnej stylistyki, akcentując zmiany (poznawcze, metodologiczne, interpretacyjne), jakie uruchomiła wprowadzona w przestrzeń badawczą tej dyscypliny kategoria dyskursu. W perspektywie dyskursu rozpatrywane są tu podst...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!