Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU

Edukacja finansowa i inkluzja bankowa w realizacji koncepcji Silver Economy(eBook)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Łódź, 1, 2014

  • Autor: Iwa Kuchciak, Krzysztof Świeszczak, Marika Świeszczak, Monika Marcinkowska

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena detaliczna: 37,80 zł
34,02
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 3,78 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Edukacja finansowa i inkluzja bankowa w realizacji koncepcji Silver Economy

Książka dotyczy najważniejszych mechanizmów i uwarunkowań procesu włączania w system bankowy poprzez podnoszenie świadomości finansowej społeczeństwa. Ze względu na prognozowane trendy demograficzne, prowadzące do zjawiska starzenia się całego społeczeństwa, w książce opisano wybrany element koncepcji silver economy, jakim jest aktywne uczestnictwo osób w wieku powyżej 50. roku życia w życiu społecznym, warunkowane świadomym i odpowiedzialnym korzystaniem z dostępnych produktów i usług finansowych. Diagnoza skali wykluczenia finansowego i poziomu wiedzy finansowej pozwoliła na wskazanie zależności między posiadaną wiedzą (zarówno teoretyczną, jak i praktyczną) a zakresem włączenia w system finansowy (w tym zwłaszcza bankowy). Analiza dostępności i atrakcyjności ofert bankowych dedykowanych osobom z segmentu 50+ oraz przegląd i ocena działań prowadzonych na rzecz zwiększenia wiedzy finansowej były podstawą do sformułowania rekomendacji pod adresem instytucji sektora bankowego oraz organizacji rządowych i pozarządowych, które mogą przyczynić się do wzmacniania kompetencji finansowych konsumentów powyżej 50. roku życia. Monografia jest efektem badań prowadzonych w ramach działalności statutowej oraz projektu „«Włączenie bankowe» jako kluczowy standard w realizacji koncepcji silver economy w województwie łódzkim”, finansowanego przez Bank Zachodni WBK w ramach programu „Santander Universidades”.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp  7

Rozdział I. Koncepcja „srebrnej gospodarki” i problemy wykluczenia  11
1.1. „Srebrna gospodarka” na szczeblu krajowym i międzynarodowym  11
1.1.1. Silver economy w polityce społecznej i dokumentach Unii Europejskiej  12
1. 1.2. Lokalna polityka na rzecz osób starszych  18
1.1.3. Trendy demograficzne w Polsce na tle krajów Unii Europejskiej  21
1.2. Wykluczenie społeczne jako problem społeczno-gospodarczy  27
1.2.1. Identyfikacja pojęcia wykluczenia społecznego  27
1.2.2. Determinanty wykluczenia społecznego  33
1.2.3. Konsekwencje wykluczenia społecznego  38
1.2.4. Skala wykluczenia społecznego osób w wieku 50+ na tle pozostałych grup wiekowych  40
1.3. Wykluczenie bankowe jako obszar wykluczenia społecznego  46
1.3.1. Wykluczenie finansowe a wykluczenie bankowe  46
1.3.2. Determinanty wykluczenia bankowego  55
1.3.3. Skala wykluczenia finansowego i bankowego osób w wieku 50+  61
1.3.4. Skutki wykluczenia bankowego  68
1.3.5. Wykluczenie bankowe a wykluczenie społeczne  69
1.3.6. Zadłużenie i niewypłacalność gospodarstw domowych a wykluczenie finansowe i społeczne  73
1.4. Kierunki interwencji na rzecz zwiększania aktywności społecznej osób starszych  83

Rozdział II. Ocena dostępności i atrakcyjności usług bankowych dla osób w wieku 50+  89
2.1. Potrzeby i zachowania finansowe gospodarstw domowych  89
2.1.1. Typologia i determinanty potrzeb i zachowań finansowych gospodarstw domowych ze szczególnym uwzględnieniem osób z segmentu 50+  89
2.1.2. Zarządzanie finansami gospodarstw domowych - zapotrzebowanie na produkty bankowe  101
2.2. Ocena dostępności i atrakcyjności oferty bankowej dedykowanej dla segmentu 50+  116
2.2.1. Dostępność podstawowych usług bankowych i ich zróżnicowanie  116
2.2.2. Ocena atrakcyjności oferty rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych dla segmentu 50+  118
2.2.3. Ocena atrakcyjności oferty lokat bankowych dedykowanych seniorom  127
2.2.4. Ocena atrakcyjności oferty kredytów dedykowanych seniorom  134
2.2.5. Podsumowanie  142

Rozdział III. Edukacja finansowa w podnoszeniu aktywności społecznej osób 50+  147
3.1. Definicyjne ujęcie edukacji finansowej  147
3.2. Ekonomiczne i społeczne korzyści edukacji finansowej  162
3.3. Specyfika badań nad poziomem świadomości finansowej  166
3.4. Socjalizacja ekonomiczna pierwotna i wtórna  172
3.5. Edukacja finansowa w Polsce  175
3.5.1. Problem edukacji finansowej w Polsce  175
3.5.2. Stan świadomości finansowej w Polsce na tle krajów UE w świetle badań wtórnych  190

Rozdział IV. Świadomość finansowa gospodarstw domowych w świetle badań pierwotnych  197
4.1. Tendencje demograficzne w województwie łódzkim i ich konsekwencje w dziedzinie zaspokajania potrzeb osób 50+  197
4.2. Metodyka badań w zakresie ekskluzji bankowej  201
4.3. Analiza struktury na podstawie przeprowadzonych badań pierwotnych  205
4.3.1. Struktura demograficzna próby  205
4.3.2. Stosunek do pieniędzy  211
4.3.3. Subiektywna wiedza finansowa  215
4.3.4. Zakres i częstotliwość korzystania z produktów bankowych  217
4.4. Identyfikacja zależności między poszczególnymi determinantami wykluczenia bankowego w wiedzą finansową  230
4.4.1. Wskaźnik wiedzy finansowej teoretycznej  230
4.4.2. Wskaźnik wiedzy finansowej praktycznej  235
4.4.3. Aktualne posiadanie produktów finansowych  240
4.4.4. Posiadane produkty finansowe w ciągu 2 ostatnich lat  248
4.5. Wiedza finansowa teoretyczna a aktualne posiadanie produktów finansowych  256
4.6. Podsumowanie  261

Rozdział V. Program wyrównywania szans w dostępie do wiedzy finansowej osób 50+  267
5.1. Rekomendacje dedykowane instytucjom bankowym w zakresie działań stymulujących ograniczanie zjawiska wykluczenia bankowego i podnoszenie świadomości finansowej  267
5.1.1. Przegląd i ocena działań prowadzonych przez instytucje sektora bankowego w Polsce na rzecz podnoszenia wiedzy finansowej  267
5.1.2. Przykłady dobrych praktyk podejmowanych przez banki za granicą  284
5.1.3. Rekomendacje rozwiązań na rzecz osób w wieku 50+ na podstawie przykładów dobrych praktyk  292
5.2. Rekomendacje dla podmiotów działających na rzecz osób 50+ na poziomie lokalnym w obszarze kształtowania świadomości finansowej  304
5.2.1. Przegląd doświadczeń zagranicznych w obszarze edukacji i włączenia w sektor bankowy osób 50+  304
5.2.2. Zidentyfikowanie rozwiązań na rzecz osób w wieku 50+ jako przykładów dobrych praktyk  309
5.2.3. Rekomendacje rozwiązań na rzecz osób w wieku 50+ na podstawie przykładów dobrych praktyk  312

Zakończenie  317
Bibliografia  323
Spis rysunków  339
Spis tablic  343
O autorach  347
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Inni Klienci oglądali również

Produkt
niedostępny

Ocenianie i pomiar biegłości językowej. Wybrane aspekty teoretyczne i praktyczne - 11 Realizacja wymagań dotyczących kształcenia językowego na wyższych uczelniach na podstawie analizy wybranych przykładów

Tom poświęcony jest różnym aspektom oceniania ucznia i jego biegłości językowej w procesie glottodydaktycznym oraz problemom, z jakimi borykają się nauczyciele języków obcych na różnych etapach edukacyjnych nauczania. Tom obejmuje ...
2,00 zł

Dziecko w świecie innowacyjnej edukacji, współdziałania i wartości. T. 1 - 05 Moje refleksje pokonferencyjne na temat serii "Nauczyciele-Nauczycielom"

Przedstawiona w dwóch tomach monografia pt. Dziecko w świecie innowacyjnej edukacji, współdziałania i wartości stanowi oryginalne opracowanie w zakresie szeroko rozumianej twórczości dziecka i twórczej pracy nauczyciela. Pub...
Produkt
niedostępny

Indywidualizacja procesu kształcenia uczniów edukacji wczesnoszkolnej - 01 Rozdz. 1-2. Indywidualizacja procesu kształcenia w edukacji wczesnoszkolnej; Polityka oświatowa a indywidualizacja procesu kształcenia

Inspirację do podjęcia prezentowanego tematu stanowiła teoria inteligencji wielorakich Howarda Gardnera, zgodnie z którą poznawczą kompetencję czy sprawność człowieka najlepiej opisuje się w kategoriach zbioru zdolności, talentów czy też ...
Produkt
niedostępny

Edukacja Jutra. Od tradycji do nowoczesności. Aksjologia w edukacji jutra - Małgorzata Kaliszewska: Czytając Freineta na nowo. Rozważania wokół niektórych kategorii pedagogicznych

(…) Przedstawione w niniejszym dziele teksty są rezultatem twórczego wysiłku wynikającego z przyjęcia ogólnych założeń akademickiego dyskursu nad węzłowymi problemami edukacji jutra, toczącego się od wielu lat w trakcie Tatrzańskic...

Hugo Kołłątaj i edukacja

Książka jest pierwszą próbą całościowego ukazania poglądów Hugona Kołłątaja na edukację pod kątem jej zadań politycznych i społecznych (koncepcję szkoły wyższej, narodowotwórczą funkcję edukacji, relację: szkoła a społeczeństwo). P...
24,00 zł

Edukacja jako czynnik i wynik rozwoju regionalnego

Tematem tej książki są złożone relacje między edukacją a rozwojem gospodarczym, ze szczególnym uwzględnieniem doświadczeń Polski i jej regionów. Nie ulega wątpliwości, że statystyczny związek między wiedzą a rozwojem jest bardzo silny. Na...
49,00 zł

Modelowanie zmienności i ryzyka. Metody ekonometrii finansowej

Ekonometria finansowa, włączana zarówno do finansów, jak i ekonometrii, zajmuje się głównie modelowaniem rynków finansowych. Jej gwałtowny rozwój związany jest z rosnącym zapotrzebowaniem na nowe metody prognozowania ...
47,20 zł

Edukacja pacjentów w pielęgniarstwie diabetologicznym

Ten praktyczny przewodnik zawiera przykłady konspektów, w których uwzględniono poszczególne etapy edukacji pacjenta z cukrzycą typu 1 i typu 2 oraz pacjentek z cukrzycą przedciążową i cukrzycą ciążową. Omówiono w nim teorety...
3,00 zł

Edukacja Jutra. Aspekty edukacji szkolnej - Anna Pękala: Rola środowiska rodzinnego w rozwoju zdolności muzycznych małych dzieci

(…) Nadeszły czasy, w których kompetencje oraz wykształcenie stały się wartością konieczną, a ich niepełny wymiar wzmaga potrzebę dokształcania się, doskonalenia i samokształcenia. Według K. Denka czasy, w których przyszło nam żyć,...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!