Edukacja i uczenie się. 16 największych mitów
Czy ludzie potrafią prawidłowo ocenić, ile umieją?
Czy istnieje wiele różnych inteligencji?
Czy prezentacje multimedialne ułatwiają zdobywanie wiedzy?
Czy powtarzanie to skuteczna metoda uczenia się?
Czy stosowanie nagród sprzyja, czy przeszkadza w zdobywaniu wiedzy?
Czy osoby mające wysoką samoocenę uczą się lepiej?
Jeffrey D. Holmes przyjrzał się szesnastu powszechnie podzielanym przekonaniom na temat nabywania wiedzy. By jednoznacznie rozstrzygnąć o ich naukowej wartości, zebrał imponującą liczbę danych z literatury naukowej i dokonał ich wnikliwej oraz krytycznej analizy. Rozprawiając się z silnie ugruntowaną wiedzą potoczną, autor pokazuje jednocześnie, jak zachować krytycyzm wobec naukowych i pseudonaukowych doniesień.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-01-20419-8
- ISBN druku: 978-83-01-20417-4
- Liczba stron: 232
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Słowo wstępne do wydania polskiego 7 Wprowadzenie 9 Podziękowania 11 Mit #1. Uczący się potrafią dokładnie ocenić, ile wiedzą 13 Mit #2. Ludzie uczą się lepiej, gdy metody nauczania są dopasowane do ich stylów przyswajania wiedzy 23 Mit #3. Wykład jest mniej skuteczny od innych metod nauczania 37 Mit #4. Korzystanie z PowerPointa w trakcie zajęć wspomaga uczenie się 51 Mit #5. Nauczanie z minimalnym kierowaniem przez nauczyciela daje lepsze efekty niż tradycyjne bezpośrednie nauczanie 63 Mit #6. Nagrody zawsze osłabiają motywację wewnętrzną uczących się 77 Mit #7. Wielozadaniowość nie pogarsza osiągnięć szkolnych 91 Mit #8. U poszczególnych osób dominuje lewa lub prawa półkula mózgowa 105 Mit #9. Istnieje wiele niezależnych rodzajów inteligencji 121 Mit #10. Poczucie własnej wartości podwyższa osiągnięcia szkolne 135 Mit #11. Powtarzanie jest bardzo skuteczną strategią uczenia się 149 Mit #12. Testy wielokrotnego wyboru są mniej wartościowe niż inne sposoby egzaminowania 159 Mit #13. Zdający nie powinni zmieniać swoich odpowiedzi w testach wielokrotnego wyboru 169 Mit #14. Kursy przygotowawcze przynoszą dobre efekty w wynikach testów wstępnych na uczelnie 179 Mit #15. Standardowe testy nie pozwalają na przewidywanie osiągnięć w uczeniu się 189 Mit #16. Standardowe testy zdolności wykazują skrzywienie wobec niektórych grup mniejszościowych 199 Bibliografia 209 O Autorze 235