Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrazasz zgode na uzycie tych ciasteczek. Wiecej informacji, w tym o mozliwosci zmiany ustawien cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatnosci.
MENU

Edukacja medialna a reklama(eBook)

Studia teoretyczne i analizy empiryczne w kontekście środowiska szkolnego

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Katowice, 1, 2013

  • Seria / cykl: Prace Naukowe UŚ; Pedagogika

  • Autor: Monika Frania

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena detaliczna: 23,10 zł
20,79
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 2,31 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Edukacja medialna a reklama

Cywilizacja medialna, zmediatyzowany świat, zapośredniczona rzeczywistość to tylko kilka określeń współczesnego środowiska życia człowieka. Nie wydaje się przesadą stwierdzenie, że media są dziś wszechobecne. Ich rozwój nigdy dotąd nie przebiegał tak szybko, a instrumentarium nie było tak szerokie. Dla potencjalnego odbiorcy media są źródłem zarówno szans, jak i zagrożeń. Edukacja medialna, rozumiana jako edukacja o mediach, do mediów i przez media stanowi odpowiedź na wyzwania czasu. Prezentowana książka jest próbą przybliżenia czytelnikowi istoty oraz stanu edukacji medialnej w Polsce, zwłaszcza w kontekście edukacji szkolnej. Porusza również problem reklamy jako komunikatu perswazyjnego. Zasadniczą cześć pracy stanowi analiza wyników badań dotyczących wpływu warsztatów z edukacji medialnej na odbiór reklam telewizyjnych u młodzieży licealnej. Autorka dąży również do przedstawienia opinii środowiska szkolnego na Śląsku na temat edukowania medialnego. Publikacja skierowana jest przede wszystkim do pracowników naukowych zainteresowanych problemem mediów w kontekście edukacji, ale również do czynnych nauczycieli, pedagogów, studentów.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
SPIS TREŚCI

Słowo wstępne / 9

Rozdział 1
Wprowadzenie w problematykę reklamy / 13
1.1. Pojęcie, funkcje i rodzaje przekazów reklamowych / 13
1.2. Oddziaływanie reklamy na człowieka w wybranych modelach i koncepcjach / 17
1.2.1. Wybrane modele i mechanizmy psychologiczne(go) oddziaływania reklamy / 17
1.2.2. Perswazja i manipulacja w reklamie / 23
1.2.3. Cechy sloganu reklamowego / 29
1.3. Specyfika reklamy telewizyjnej / 30
1.3.1. Reklama telewizyjna a dzieci i młodzież w świetle dotychczasowych badań i analiz / 36

Rozdział 2
Media jako przestrzeń edukacyjno-wychowawcza dzieci i młodzieży w aspekcie wybranych problemów / 41
2.1. Znaczenie mediów we współczesnym świecie w wybranych teoriach / 41
2.2. Telewizja jako pozaszkolna przestrzeń życia – szanse i zagrożenia / 48

Rozdział 3
Edukacja medialna wyzwaniem społeczeństwa informacyjnego / 57
3.1. Charakterystyka edukacji medialnej i wychowania do mediów / 57
3.2. Alfabetyzacja medialna w środowisku pozaszkolnym / 63
3.3. Wybrane aspekty medialnej ścieżki edukacyjnej / 65
3.4. Edukacja medialna w kontekście aktualnej podstawy programowej kształcenia ogólnego / 70

Rozdział 4
Wprowadzenie alfabetyzacji medialnej do edukacji wybranych krajów – perspektywa globalna / 77
4.1. Postulaty, praktyka i programy nauczania / 77
4.2. Eksperymentalne projekty dydaktyczno-badawcze na przykładzie brazylijskim / 80

Rozdział 5
Podstawy teoretyczne procesu dydaktycznego w zakresie edukacji medialnej / 83
5.1. Założenia ogólne w kontekście eksploracji własnych / 83
5.2. Teorie uczenia się w nurcie konstruktywistycznym / 84
5.3. Metody nauczania mediów / 87

Rozdział 6
Reklama telewizyjna a licealiści – próba charakterystyki wybranych aspektów zjawiska na podstawie eksploracji eksperymentalnej / 89
6.1. Recepcja reklamy – wyniki ankietowych badań początkowych / 89
6.1.1. Parametr częstotliwości / 91
6.1.2. Parametr upodobań / 99
6.1.3. Parametr akceptacji / 102
6.2. Recepcja reklamy – wyniki ankietowych badań końcowych / 110
6.2.1. Parametr częstotliwości / 111
6.2.2. Parametr upodobań / 116
6.2.3. Parametr akceptacji / 121
6.3. Analiza zmiany percepcji reklamy – próba podsumowania / 128
6.4. Typy recepcji reklamy telewizyjnej wśród badanej młodzieży / 131

Rozdział 7
Edukacyjne warsztaty medialne a percepcja wyselekcjonowanych spotów reklamowych / 135
7.1. Analiza formy i treści eksperymentalnego bloku reklam telewizyjnych / 135
7.2. Odbiór eksperymentalnego bloku reklam – wyniki pretestu i posttestu / 140
7.2.1. Upodobania osobiste dotyczące spotów reklamowych / 141
7.2.2. Komunikat reklamowy a dobra konsumpcyjne / 146
7.2.3. Skuteczność reklamy w ocenie uczniów / 150
7.2.4. Funkcja rozrywkowa reklamy / 154
7.3. Wpływ zajęć z edukacji medialnej na świadomość wykorzystywania technik perswazyjnych w reklamie i wiedzę na ten temat / 156

Rozdział 8
Edukacja medialna oczami uczniów, dyrektorów szkół i przyszłych pedagogów / 161
Uogólnienia i wnioski końcowe – perspektywa empiryczna i praktyczna / 167

Bibliografia / 175
Literatura / 175
Zasoby internetowe / 183
Dokumenty i akty prawne / 184

Wykaz rysunków, tabel i wykresów / 187

Summary / 191
Zusammenfassung / 193
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

20,00 zł

Edukacja migracja

Co warto wiedzieć kryzysie migracyjnym? Czy znajomość historii i literatury może nas ustrzec przed ksenofobią? Jak reagować na mowę nienawiści? Grono specjalistów z różnych dziedzin nauki mierzy się z wyzwaniem "strachu przed inności...
24,00 zł

Telewizja ponowoczesna. Logiki i imaginacje medialne

Ile rzeczywistości jest w telewizji? Czy jest to rzeczywistość taka, jaką ją widzimy, czy też może inna, wypaczona? Jak w telewizji prezentuje się sama telewizja? Na te i inne pytania odpowiedzieć próbuje Marcin Sanakiewicz, autor Telewizji pono...
20,00 zł

Katecheta nr 12/2015

W grudniowym numerze Katechety m. in.: Agresja wśród dzieci i młodzieży. Nowe wymiary starego problemuks. Marian Zając Autyzm. Osoby ze spektrum zaburzeń autystycznych i katechezaks. Andrzej Kiciński
20,00 zł

Wyraźnie... Dokładnie... Precyzyjnie...

Książka jest wynikiem pracy autora z młodzieżą i nauczycielami w czasie wykładów, warsztatów i spotkań. Na podstawie zebranych doświadczeń i uwag dotyczących programów nauczania, opracowane zostały podstawowe zasady i ćwiczenia dot...
60,00 zł

Jak sobie poczynamy. Historia różnych koncepcji i antykoncepcji

Książka dla młodzieży i dorosłych dla wszystkich, którzy chcą wiedzieć, jak sobie poczynamy i jaki wpływ ma na to religia, polityka i kultura. Książka w sposób dowcipny odkrywa przed czytelnikiem historię przemian dotyczących roli i odpow...
28,00 zł

Blask popiołów. Myśli o Wszechświecie dla wierzących w Boga

Po wybuchu niektórych Supernowych pozostaje „popiół” w postaci jąder pierwiastków węgla, tlenu, azotu, wapnia i żelaza. Z tego kosmicznego popiołu po miliardach lat powstanie ŻYCIE. Tak powstaliśmy my, dzięki skrupulatn...
14,19 zł

Lato

Wraz ze znanym przyrodnikiem i dziennikarzem „Gazety Wyborczej” nauczymy się tropić świstaki w Tatrach, odkryjemy węże w Bieszczadach, a w okolicach Lublina poznamy najbardziej tajemniczego mieszkańca polnych norek. Odwiedzimy Puszczę Biało...
3,00 zł

BEZPIECZEŃSTWO I EDUKACJA EDUKACJA ELIT XXI WIEKU BEZPIECZEŃSTWO - WIELORAKIE PERSPEKTYWY EDUKACJA XXI WIEKU - UDZIAŁ SIŁ ZBROJNYCH RP W ZWALCZANIU SYTUACJI KRYZYSOWYCH I KATASTROF ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM POWODZI

W części pierwszej pt. Wyzwania i zagrożenia migracyjne znalazły się artykuły takich autorów jak Sylwia Sławińska, Karina Zawieja-Żurowska, Krzysztof Bojarski i Aleksandra Skrabacz, którzy dokonali analizy wyzwań i zagrożeń migracyjnych w...
36,00 zł

Słowotwórstwo na usługach reklamy. Mechanizmy tekstowe

Przedmiotem analizy w niniejszej książce są mechanizmy perswazji słowotwórczej w tekstach reklamowych, przy czym teksty reklam traktowane są jako źródło przykładów zjawisk i faktów słowotwórczych o funkcji perswazyjne...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!