Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU
Dostawa 0 zł

Edukacja medialna a reklama - 08 Rozdz. 8. Edukacja medialna oczami uczniów, dyrektorów szkół i przyszłych pedagogów; Bibliografia(eBook)

Studia teoretyczne i analizy empiryczne w kontekście środowiska szkolnego

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Katowice, 1, 2013

  • Seria / cykl: Prace Naukowe UŚ; Pedagogika

  • Autor: Monika Frania

  • Wydawca: Uniwersytet Śląski

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena detaliczna: 3,50 zł
3,15
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 0,35 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Edukacja medialna a reklama - 08 Rozdz. 8. Edukacja medialna oczami uczniów, dyrektorów szkół i przyszłych pedagogów; Bibliografia

Cywilizacja medialna, zmediatyzowany świat, zapośredniczona rzeczywistość to tylko kilka określeń współczesnego środowiska życia człowieka. Nie wydaje się przesadą stwierdzenie, że media są dziś wszechobecne. Ich rozwój nigdy dotąd nie przebiegał tak szybko, a instrumentarium nie było tak szerokie. Dla potencjalnego odbiorcy media są źródłem zarówno szans, jak i zagrożeń. Edukacja medialna, rozumiana jako edukacja o mediach, do mediów i przez media stanowi odpowiedź na wyzwania czasu. Prezentowana książka jest próbą przybliżenia czytelnikowi istoty oraz stanu edukacji medialnej w Polsce, zwłaszcza w kontekście edukacji szkolnej. Porusza również problem reklamy jako komunikatu perswazyjnego. Zasadniczą cześć pracy stanowi analiza wyników badań dotyczących wpływu warsztatów z edukacji medialnej na odbiór reklam telewizyjnych u młodzieży licealnej. Autorka dąży również do przedstawienia opinii środowiska szkolnego na Śląsku na temat edukowania medialnego. Publikacja skierowana jest przede wszystkim do pracowników naukowych zainteresowanych problemem mediów w kontekście edukacji, ale również do czynnych nauczycieli, pedagogów, studentów.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
SPIS TREŚCI

Słowo wstępne / 9

Rozdział 1
Wprowadzenie w problematykę reklamy / 13
1.1. Pojęcie, funkcje i rodzaje przekazów reklamowych / 13
1.2. Oddziaływanie reklamy na człowieka w wybranych modelach i koncepcjach / 17
1.2.1. Wybrane modele i mechanizmy psychologiczne(go) oddziaływania reklamy / 17
1.2.2. Perswazja i manipulacja w reklamie / 23
1.2.3. Cechy sloganu reklamowego / 29
1.3. Specyfika reklamy telewizyjnej / 30
1.3.1. Reklama telewizyjna a dzieci i młodzież w świetle dotychczasowych badań i analiz / 36

Rozdział 2
Media jako przestrzeń edukacyjno-wychowawcza dzieci i młodzieży w aspekcie wybranych problemów / 41
2.1. Znaczenie mediów we współczesnym świecie w wybranych teoriach / 41
2.2. Telewizja jako pozaszkolna przestrzeń życia – szanse i zagrożenia / 48

Rozdział 3
Edukacja medialna wyzwaniem społeczeństwa informacyjnego / 57
3.1. Charakterystyka edukacji medialnej i wychowania do mediów / 57
3.2. Alfabetyzacja medialna w środowisku pozaszkolnym / 63
3.3. Wybrane aspekty medialnej ścieżki edukacyjnej / 65
3.4. Edukacja medialna w kontekście aktualnej podstawy programowej kształcenia ogólnego / 70

Rozdział 4
Wprowadzenie alfabetyzacji medialnej do edukacji wybranych krajów – perspektywa globalna / 77
4.1. Postulaty, praktyka i programy nauczania / 77
4.2. Eksperymentalne projekty dydaktyczno-badawcze na przykładzie brazylijskim / 80

Rozdział 5
Podstawy teoretyczne procesu dydaktycznego w zakresie edukacji medialnej / 83
5.1. Założenia ogólne w kontekście eksploracji własnych / 83
5.2. Teorie uczenia się w nurcie konstruktywistycznym / 84
5.3. Metody nauczania mediów / 87

Rozdział 6
Reklama telewizyjna a licealiści – próba charakterystyki wybranych aspektów zjawiska na podstawie eksploracji eksperymentalnej / 89
6.1. Recepcja reklamy – wyniki ankietowych badań początkowych / 89
6.1.1. Parametr częstotliwości / 91
6.1.2. Parametr upodobań / 99
6.1.3. Parametr akceptacji / 102
6.2. Recepcja reklamy – wyniki ankietowych badań końcowych / 110
6.2.1. Parametr częstotliwości / 111
6.2.2. Parametr upodobań / 116
6.2.3. Parametr akceptacji / 121
6.3. Analiza zmiany percepcji reklamy – próba podsumowania / 128
6.4. Typy recepcji reklamy telewizyjnej wśród badanej młodzieży / 131

Rozdział 7
Edukacyjne warsztaty medialne a percepcja wyselekcjonowanych spotów reklamowych / 135
7.1. Analiza formy i treści eksperymentalnego bloku reklam telewizyjnych / 135
7.2. Odbiór eksperymentalnego bloku reklam – wyniki pretestu i posttestu / 140
7.2.1. Upodobania osobiste dotyczące spotów reklamowych / 141
7.2.2. Komunikat reklamowy a dobra konsumpcyjne / 146
7.2.3. Skuteczność reklamy w ocenie uczniów / 150
7.2.4. Funkcja rozrywkowa reklamy / 154
7.3. Wpływ zajęć z edukacji medialnej na świadomość wykorzystywania technik perswazyjnych w reklamie i wiedzę na ten temat / 156

Rozdział 8
Edukacja medialna oczami uczniów, dyrektorów szkół i przyszłych pedagogów / 161
Uogólnienia i wnioski końcowe – perspektywa empiryczna i praktyczna / 167

Bibliografia / 175
Literatura / 175
Zasoby internetowe / 183
Dokumenty i akty prawne / 184

Wykaz rysunków, tabel i wykresów / 187

Summary / 191
Zusammenfassung / 193
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Inni Klienci oglądali również

3,00 zł

Edukacja Jutra. Aspekty edukacji szkolnej - Andrzej Mamroł: Telefon komórkowy – szanse i zagrożenia w edukacji uczniów szkół gimnazjalnych

(…) Nadeszły czasy, w których kompetencje oraz wykształcenie stały się wartością konieczną, a ich niepełny wymiar wzmaga potrzebę dokształcania się, doskonalenia i samokształcenia. Według K. Denka czasy, w których przyszło nam żyć,...

Wokół „Trenów” Jana Kochanowskiego - 06 Rozdz. 5. Kamień jako motyw i jako symbol w czarnoleskiej twórczości; Zakończenie; Nota bibliograficzna; Bibliografia

Książka składa się z szeregu szkiców, poświęconych poezji – zwłaszcza funeralnej – Jana Kochanowskiego (w szczególności "Trenom"). Celem większości zawartych w pracy tekstów jest próba dotarcia do wyobr...
16,95 zł

Nauczyciel wczesnej edukacji

Przekazywana do rąk Czytelnika książka to kolejny tom podejmujący tematykę nauczyciela wczesnej edukacji (seria „Wczesna Edukacja”) pod redakcją pracowników Katedry Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej Uniwersytetu Łódzk...
5,00 zł

Neokantyzm badeński i marburski - 04 Rozdz. 3-4. Emil Lask; Bruno Arthur Kanut Bauch

Książka zawiera wybrane teksty najważniejszych myślicieli zaliczanych do dwóch najbardziej znaczących kierunków neokantowskich, a mianowicie do szkoły badeńskiej i szkoły marburskiej. Szkoły te wyłoniły się w konsekwencji podziałów...
2,50 zł

Edukacja polonistyczna jako zobowiązanie. Powszechność i elitarność polonistyki. T. 2 - 15 "Biuletyn Polonistyczny" jako przestrzeń dialogu polonistów

„Tom drugi publikacji gromadzi artykuły, których autorzy skupili się na zagadnieniach sposobów nauczania, dobrych praktyk nauczycielskich oraz na kwestiach tak bardzo społecznie dyskutowanych, a dotyczących systemu egzaminów....
5,00 zł

Wartości - pracy, rodziny i religii - ciągłość i zmiana - 07 Rozdz. 6, cz. 2. System wartości badanych i praca jako wartość: Praca jako wartość

Przedmiotem analizy w pracy są śląskie wartości, ich geneza, umacnianie się, osłabianie oraz aktualne trwanie i zmiana w społecznościach śląskich. W części teoretycznej scharakteryzowana została koncepcja Ronalda Ingleharta dotycząca zmian sytemu warto...
6,50 zł

"Ja" Świetlickiego - 04 Rozdz. 4. Bóg Świetlickiego; Bibliografia (wybór)

Publikacja zapisuje związki pomiędzy utworami Marcina Świetlickiego skupione wokół trzech kręgów tematycznych: autentyczności, romantyczności, (nie)religijności. W pierwszym z nich zostały zamknięte poszczególne edycje Zimnych kraj...
3,00 zł

Edukacja Jutra. Wokół problemów wychowania i kształcenia dzieci najmłodszych - Ewa Kochanowska: Kultura klasy szkolnej jako przestrzeń stymulowania rozwoju twórczej aktywności werbalnej dzieci na etapie wczesnej edukacji

(…) Monografia wpisuje się w rozpoczęty przed dwudziestu laty nurt poszukiwań, badań i doświadczeń związanych z wychowaniem i kształceniem dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, będących wyrazem dążenia do wywołania zmian odpowiadającyc...
3,00 zł

Edukacja jutra. Wartości – Wychowanie – Kształcenie - Beata Matusek: Z teorii i praktyki organizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole podstawowej

Przedstawiam opisy ośmiu obszarów tematycznych, które związane są z procesami poznawania, badania i projektowania edukacji jutra. Wymienione obszary stanowią podstawowe obszary refleksji i działań związanych z tą edukacją. Ich dobó...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!