MENU

Edukacja medialna a reklama - 08 Rozdz. 8. Edukacja medialna oczami uczniów, dyrektorów szkół i przyszłych pedagogów; Bibliografia

(eBook)

Studia teoretyczne i analizy empiryczne w kontekście środowiska szkolnego

0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Katowice, 2013

  • Seria / cykl: Prace Naukowe UŚ; Pedagogika

  • Autor: Monika Frania

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Edukacja medialna a reklama - 08 Rozdz. 8. Edukacja medialna oczami uczniów, dyrektorów szkół i przyszłych pedagogów; Bibliografia

Cywilizacja medialna, zmediatyzowany świat, zapośredniczona rzeczywistość to tylko kilka określeń współczesnego środowiska życia człowieka. Nie wydaje się przesadą stwierdzenie, że media są dziś wszechobecne. Ich rozwój nigdy dotąd nie przebiegał tak szybko, a instrumentarium nie było tak szerokie. Dla potencjalnego odbiorcy media są źródłem zarówno szans, jak i zagrożeń. Edukacja medialna, rozumiana jako edukacja o mediach, do mediów i przez media stanowi odpowiedź na wyzwania czasu. Prezentowana książka jest próbą przybliżenia czytelnikowi istoty oraz stanu edukacji medialnej w Polsce, zwłaszcza w kontekście edukacji szkolnej. Porusza również problem reklamy jako komunikatu perswazyjnego. Zasadniczą cześć pracy stanowi analiza wyników badań dotyczących wpływu warsztatów z edukacji medialnej na odbiór reklam telewizyjnych u młodzieży licealnej. Autorka dąży również do przedstawienia opinii środowiska szkolnego na Śląsku na temat edukowania medialnego. Publikacja skierowana jest przede wszystkim do pracowników naukowych zainteresowanych problemem mediów w kontekście edukacji, ale również do czynnych nauczycieli, pedagogów, studentów.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
SPIS TREŚCI

Słowo wstępne / 9

Rozdział 1
Wprowadzenie w problematykę reklamy / 13
1.1. Pojęcie, funkcje i rodzaje przekazów reklamowych / 13
1.2. Oddziaływanie reklamy na człowieka w wybranych modelach i koncepcjach / 17
1.2.1. Wybrane modele i mechanizmy psychologiczne(go) oddziaływania reklamy / 17
1.2.2. Perswazja i manipulacja w reklamie / 23
1.2.3. Cechy sloganu reklamowego / 29
1.3. Specyfika reklamy telewizyjnej / 30
1.3.1. Reklama telewizyjna a dzieci i młodzież w świetle dotychczasowych badań i analiz / 36

Rozdział 2
Media jako przestrzeń edukacyjno-wychowawcza dzieci i młodzieży w aspekcie wybranych problemów / 41
2.1. Znaczenie mediów we współczesnym świecie w wybranych teoriach / 41
2.2. Telewizja jako pozaszkolna przestrzeń życia – szanse i zagrożenia / 48

Rozdział 3
Edukacja medialna wyzwaniem społeczeństwa informacyjnego / 57
3.1. Charakterystyka edukacji medialnej i wychowania do mediów / 57
3.2. Alfabetyzacja medialna w środowisku pozaszkolnym / 63
3.3. Wybrane aspekty medialnej ścieżki edukacyjnej / 65
3.4. Edukacja medialna w kontekście aktualnej podstawy programowej kształcenia ogólnego / 70

Rozdział 4
Wprowadzenie alfabetyzacji medialnej do edukacji wybranych krajów – perspektywa globalna / 77
4.1. Postulaty, praktyka i programy nauczania / 77
4.2. Eksperymentalne projekty dydaktyczno-badawcze na przykładzie brazylijskim / 80

Rozdział 5
Podstawy teoretyczne procesu dydaktycznego w zakresie edukacji medialnej / 83
5.1. Założenia ogólne w kontekście eksploracji własnych / 83
5.2. Teorie uczenia się w nurcie konstruktywistycznym / 84
5.3. Metody nauczania mediów / 87

Rozdział 6
Reklama telewizyjna a licealiści – próba charakterystyki wybranych aspektów zjawiska na podstawie eksploracji eksperymentalnej / 89
6.1. Recepcja reklamy – wyniki ankietowych badań początkowych / 89
6.1.1. Parametr częstotliwości / 91
6.1.2. Parametr upodobań / 99
6.1.3. Parametr akceptacji / 102
6.2. Recepcja reklamy – wyniki ankietowych badań końcowych / 110
6.2.1. Parametr częstotliwości / 111
6.2.2. Parametr upodobań / 116
6.2.3. Parametr akceptacji / 121
6.3. Analiza zmiany percepcji reklamy – próba podsumowania / 128
6.4. Typy recepcji reklamy telewizyjnej wśród badanej młodzieży / 131

Rozdział 7
Edukacyjne warsztaty medialne a percepcja wyselekcjonowanych spotów reklamowych / 135
7.1. Analiza formy i treści eksperymentalnego bloku reklam telewizyjnych / 135
7.2. Odbiór eksperymentalnego bloku reklam – wyniki pretestu i posttestu / 140
7.2.1. Upodobania osobiste dotyczące spotów reklamowych / 141
7.2.2. Komunikat reklamowy a dobra konsumpcyjne / 146
7.2.3. Skuteczność reklamy w ocenie uczniów / 150
7.2.4. Funkcja rozrywkowa reklamy / 154
7.3. Wpływ zajęć z edukacji medialnej na świadomość wykorzystywania technik perswazyjnych w reklamie i wiedzę na ten temat / 156

Rozdział 8
Edukacja medialna oczami uczniów, dyrektorów szkół i przyszłych pedagogów / 161
Uogólnienia i wnioski końcowe – perspektywa empiryczna i praktyczna / 167

Bibliografia / 175
Literatura / 175
Zasoby internetowe / 183
Dokumenty i akty prawne / 184

Wykaz rysunków, tabel i wykresów / 187

Summary / 191
Zusammenfassung / 193
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

6,24 zł
8,00 zł

Przysłowia polskie. Z przymrużeniem oka

Nie brak w świecie filozofów,Ani mądrych też wywodów,A ludowe porzekadła,Są mądrością wśród narodów. Jak rozpoznać w jednej chwili,Gdzie myśl mądra, a g...
25,59 zł
30,46 zł

Fenomen szkół nowej ewangelizacji

Autor przybliża czytelnikowi fenomen szkół nowej ewangelizacji w Kościele rzymskokatolickim i ich rolę w duszpasterstwie parafialnym. Opracowanie jest tym bardziej interesujące – poznawczo i praktycznie – że w Polsce nie ma jednej sz...
29,40 zł
35,00 zł

Polska w oczach francuskich kół rządowych w latach 1924-1939

Książka jest pionierską próbą odpowiedzi na pytanie co naprawdę o Polsce międzywojennej myślały francuskie elity polityczne w latach 20-tych XX w. Na podstawie wcześniej nie wykorzystywanych, często poufnych materiałów źródłowych, ...
9,36 zł
12,00 zł

Przed oczami

"Przed oczami" to emocje nieoswojone. ”Przed oczami" to wszystko to, czego nie chcemy zobaczyć.I usłyszeć.„Przed oczami" to nasze odbicie w lustrze.„Przed oczami" to nie jest książka na...
20,58 zł
29,40 zł

Transdyscyplinarność badań nad komunikacją medialną. T. 3: Tożsamość dziennikarza

Zasadniczą treścią tekstów pomieszczonych w tomie jest wieloaspektowe ujęcie współczesnej postaci DZIENNIKARZA poruszającego się w społeczeństwie medialnym, w rzeczywistości „płynnej”, w kulturze konwergencji. Obserwujemy też ...
27,30 zł
35,00 zł

Śmiech w edukacji

Śmiech w edukacji. Od szkolnej wspólnoty śmiechu po edukację międzykulturową to najobszerniejsza w Polsce monografia na temat śmiechu, uśmiechu, komizmu, humoru, wyśmiewania i poczucia humoru w edukacji. Zawiera charakterystykę tych zjawisk w pe...
24,99 zł
35,70 zł

Edukacja, kultura, sztuka – spoistość a integracja

Niniejszą publikacją uwagę Czytelnika pragniemy zorientować na wybranych obszarach codziennego życia obecnych – chociaż w różnym wymiarze – w każdej epoce, zarówno tych bardzo odległych jak i współczesnej. Te obszary, t...
28,80 zł
32,00 zł

Społeczne funkcje edukacji. Spojrzenie interdyscyplinarne

Tematyka przedkładanej monografii dotyczy trzech różnych zagadnień związanych z polskim systemem szkolnictwa, których wspólnym mianownikiem jest edukacja. Autorzy odnieśli proces edukacyjny do poziomu szkolnictwa obowiązkowego, ksz...
14,36 zł
16,70 zł

Edukacja przedszkolna

Analiza istotnych aspektów instytucjonalnej edukacji i opieki przedszkolnej dla małych dzieci oraz prezentacja wybranych rozwiązań koncepcyjnych. Autorka analizuje je na tle dwóch podejść: wywodzącego się z założeń liberalizmu...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!