Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU
dostawa 0 zł

Edukacja polonistyczna jako zobowiązanie. Powszechność i elitarność polonistyki. T. 1 - 36 Zatarte granice i kółka na wodzie, czyli głosy Młodych w sprawie dam i rycerzy

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Katowice, 2016

  • Redakcja naukowa: Bernadeta Niesporek-Szamburska, Danuta Krzyżyk, Ewa Jaskółowa, Małgorzata Wójcik-Dudek

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 1,49 zł (- 40 %)
Najniższa cena z 30 dni: 1,34 zł (- 34 %)
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

0,89
Cena zawiera podatek VAT.
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Nowy portal dla psychologów »


Edukacja polonistyczna jako zobowiązanie. Powszechność i elitarność polonistyki. T. 1 - 36 Zatarte granice i kółka na wodzie, czyli głosy Młodych w sprawie dam i rycerzy

„W pierwszym tomie zgromadzono artykuły podzielone na pięć tematycznych rozdziałów, rozpoczynając od diagnoz, oczekiwań i prognoz. Treść rozdziału pierwszego: Edukacja humanistyczna — dziś i jutro. Diagnoza — oczekiwania — prognozy jest kontynuacją problematyki wskazanej w trakcie I Kongresu Dydaktyki Polonistycznej, zorganizowanego przez polonistów z Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie (noszącego metaforyczny tytuł Polonistyka dziś, kształcenie dla jutra). W tej części zamieszczono artykuły, które są świadectwem troski autorów o kształt współczesnej i przyszłej humanistyki, zawarto w niej głosy krytyczne w związku z sytuacją neoliberalnej polityki państwa wobec szkolnictwa, kultury i humanistyki, obok głosów wskazujących na nowe rozumienie jej zadań, których powinność (w większym niż do tej pory stopniu) stanowi komponenty przygotowania do życia i pracy w nowym środowisku cyfrowym. W drugim rozdziale zatytułowanym Między szkołą a uniwersytetem. Kształcenie przyszłego polonisty zgromadzono te wystąpienia i wypowiedzi uczestników Kongresu, w których zaprezentowano posłannictwo uniwersytetu wobec szkoły, a także rozważania o konkretnych rozwiązaniach proponowanych w dydaktyce akademickiej z refleksją na temat budowania świadomości nauczyciela i humanistycznego wychowania ucznia. W rozdziale trzecim zamieszczono artykuły, których autorzy prezentują stanowiska wobec nieuchronnie zmieniającej się sytuacji nauk humanistycznych, a zwłaszcza polonistyki, która już dawno przestała być wyłącznie dziedziną zajmującą się językiem i literaturą, ale stała się elementem szeroko rozumianej kultury. Dlatego jest w niej obecna refleksja komparatystyczna z uwzględnieniem różnych sposobów jej rozumienia i uprawiania. Odwołując się do słynnej Baumanowskiej kategorii „płynnej nowoczesności”, rozdział trzeci zatytułowano Płynne granice polonistyki — komparatystyka szkolna i uniwersytecka. Czwarty rozdział poświęcony został zagadnieniom językoznawczym i językowym w refleksji akademickiej i w szkolnej realizacji problemów z nimi związanych. Język polski w dydaktyce polonistycznej to tytuł tej części, ogólny i wskazujący na szerokie spektrum problemów, jakie się w nim mieszczą. Z jednej bowiem strony znajdujemy w nim apel o przywrócenie słowom ich wartości, a z drugiej — prezentację sytuacji nauczyciela polonisty w świecie ponowoczesnym, gdy zostaje on zmuszony do pełnienia funkcji usługowych. W tej części publikacji zamieszczono także referaty pokazujące wzajemne relacje między językiem i kulturą, a także wypowiedzi, które podkreślają konieczność wzmacniania językowej świadomości ucznia, by mógł on uczestniczyć w kulturze. W konsekwencji bowiem jest to zawsze budowanie świadomości społeczeństwa, które będzie umiało rozpoznawać metody manipulacji prawdą i bronić się przed narzucaniem poglądów. Świadomość językowa, dobre rozumienie słów pozwalają na obronę wyznawanych wartości, ponieważ kształcą umiejętność logicznego myślenia i wysławiania się. Tom pierwszy zamyka rozdział, w którym znalazły się teksty z zakresu glottodydaktyki, podnoszące kwestie zderzania przez język kultury własnej z inną, odmienną od swojej, co nie oznacza jej mniejszej wartości. W rozdziale zatytułowanym Język polski w kontaktach: między kulturą własną i obcą pokazano problemy ważne dla sposobu funkcjonowania w świecie wielokulturowym, który w coraz większym stopniu dotyczy także Polski, więc warto, by młodzi ludzie, mając świadomość odmienności w świecie, traktowali je jako bogactwo i szansę dla siebie i innych. Chodzi też zatem o budowanie empatii i o próby zrozumienia wszelkich odmienności: etnicznej, kulturowej czy egzystencjalnej.” (fragment Wstępu)

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści

Wprowadzenie. Edukacja polonistyczna jako zobowiązanie (Ewa Jaskółowa, Tadeusz Zgółka i Redaktorki) / 11
Rozdział 1 Edukacja humanistyczna — dziś i jutro. Diagnoza — oczekiwania — prognozy
Barbara Myrdzik, Iwona Morawska, Małgorzata Latoch-Zielińska: Co ma wspólnego polonistyka z innymi naukami? O przekraczaniu granic / 21
Jolanta Fiszbak, Adam Mazurkiewicz: Zanim założenia „nowej humanistyki” staną się podstawą świadomego działania polonisty / 39
Anna Janus-Sitarz: Humanistyka w poszukiwaniu zaginionego czytelnika / 55
Marek Pieniążek: Polonistyka szkolna w przestrzeni afektywnej / 67
Marta Rusek: Wizje i rewizje edukacji polonistycznej. Wstępne rozpoznania / 83
Sławomir Jacek Żurek: Polonistyczne badania edukacyjne — perspektywy 2016—2020 / 95
Lidia Wiśniewska: Odpowiedzialność w warunkach szkoły-marketu. Głosy z III i IV Forum Edukacyjnego Towarzystwa Literackiego im. Adama Mickiewicza / 105

Rozdział 2 Między szkołą a uniwersytetem. Kształcenie przyszłego polonisty
Agnieszka Rypel
Wzorzec osobowy nauczyciela polonisty we współczesnej rzeczywistości edukacyjnej / 119
Maria Kwiatkowska-Ratajczak: Dydaktyka akademicka w dobie kultury konwergencji / 125
Małgorzata Krzysztofik: Teksty kultury w dydaktyce uniwersyteckiej i w szkole wobec przemian modelu edukacji ponadgimnazjalnej / 139
Ryszard Waksmund, Dorota Michułka: Antropologia dzieciństwa jako przedmiot akademicki (w programie specjalizacji nauczycielskiej) / 153
Sławomir Jacek Żurek: Komponent dydaktyczny studiów doktoranckich w zakresie literaturoznawstwa — specjalność filologia polska (2010—2014). Wnioski z zastosowania innowacji programowych / 167
Agnieszka Kania: Muzeum, miejsce pamięci i genius loci w kształceniu kulturowym przyszłego nauczyciela polonisty / 181
Małgorzata Gajak-Toczek: (Nie)trudne rozmowy o starości ze studentami polonistyki / 195
Piotr Kołodziej: Nauczyciel czy „uczyciel”? Polonista wobec sytuacji uczenia (się). Refleksja nie tylko etymologiczna / 213
Danuta Łazarska: Nastolatek jako podmiot relacyjny. O uczniowskiej potrzebie budowania
dialogu z nauczycielem mądrości / 229
Elżbieta Mazur: Guwernantka — portret literacki, (ko)repetycje i możliwości / 243

Rozdział 3 Płynne granice polonistyki — komparatystyka szkolna i uniwersytecka
Teresa Kostkiewiczowa: Komparatystyka w naukach filologicznych i w edukacji polonistycznej / 259
Tadeusz Sławek: Spojrzenie komparatystyczne / 265
Lidia Wiśniewska: Komparatystyka: dwoistość metody i synkretyzm praktyki / 269
Anna Ślósarz: Dydaktyka polonistyczna jako komparatystyka / 283
Andrzej Hejmej: Era komparatystyki kulturowej / 299

Rozdział 4 Język polski w dydaktyce polonistycznej
Aldona Skudrzyk: Przywrócić wartość słowom — podstawowe zobowiązanie polonistycznej
Edukacji /  307
Jadwiga Kowalikowa: Edukacja językowa dla rozwijania uczniowskich kompetencji jako operacyjnych oraz perspektywicznych celów kształcenia / 315
Jolanta Nocoń: Szkolny polonista na usługach rynku pracy? O kształceniu językowo-
komunikacyjnym w czasach (po)nowoczesnych / 329
Ewa Horwath: Katedra uniwersytecka zaprasza… O wykorzystaniu badań językoznawców
w dydaktyce szkolnej / 343
Ewa Nowak: Od słowa do znaczenia. Wykorzystanie wiedzy językowej w interpretacji tekstu / 357
Marta Szymańska: Język jako narzędzie komunikacji w społeczeństwie. Perspektywa
socjolingwistyczna w podręcznikach do języka polskiego dla
szkoły podstawowej / 369
Urszula Kopeć: Nauczyć wyrażania miłości. Problemy teoretyczne i praktyczne /  385
Krzysztof Koc: Tajemnice świata i człowieka — o edukacyjnej wartości reportażu w szkolnej polonistyce /  397
Beata Udzik: Opowiadanie i rozprawka. Szkolne formy wypowiedzi a sprawność językowa uczniów (doniesienie z badań) / 413
Tomasz Nowak: Gramatyka w komputerze. O dydaktycznych pożytkach płynących ze spotkań lingwistyki z informatyką / 429
Zofia Pomirska: Popularyzowanie czytania i czytelnictwa wśród uczniów ze specjalnymi
trudnościami w czytaniu (z dysleksją rozwojową) / 447
Katarzyna Grudzińska: Reguły konwersacyjne a struktura wybranych dialogów w powieści
młodzieżowej Małgorzaty Musierowicz Brulion Bebe B — propozycja edukacyjna / 461
Paulina Osak: Językowy obraz świata a interpretacja: Janusz Stanisław Pasierb Morze, obłok i kamień / 475
Karolina Kwak: Zatarte granice i kółka na wodzie, czyli głosy Młodych w sprawie dam i rycerzy / 489

Rozdział 5 Język polski w kontaktach: między kulturą własną i obcą
Małgorzata Karwatowska: Obcy, Inny w dyskursie nauk humanistycznych / 505
Zofia Budrewicz, Maria Sienko: Polonistyki regionalnej szanse na dialog międzykulturowy / 527
Tomasz Jelonek: Nazwy terenowe a kształtowanie wiedzy uczniów o ich małej ojczyźnie / 545
Anna Kietlińska, Elżbieta Awramiuk: Szkolny polonista w dobie powszechnej znajomości języków obcych / 557
Elżbieta Grabska-Moyle: Gramatyka w polskich szkołach sobotnich. Oczekiwania i potrzeby
uczniów a zamierzenia i działania nauczycieli / 573
Anna Suchodolska: Polska polityka językowa wobec obcokrajowców: strategie zapewnienia
asymilacji / 587
Romuald Cudak, Wioletta Hajduk-Gawron: Problematyka adaptacji tekstu w edukacji literackiej cudzoziemców / 603
Anna Ślósarz: Multimedialne moduły tematyczne, czyli holistyczny potencjał w nauczaniu języka ojczystego / 617
Agnieszka Handzel: Content and Language Integrated Learning w edukacji polonistycznej
— kształcenie uczniów reemigrantów / 635
Anna Mikulska: Problemy językowe studentów chińskich uczących się języka polskiego
jako obcego — próba analizy / 647
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

21,90 zł

Uciec od siebie czyli Oni i Dżej cz.2

„Uciec od siebie czyli Oni i Dżej” cz. 2 Jolanty Nasiłowskiej jest opowieścią o szukaniu miłości przez osobę, która do niej nie dorosła. Na domiar złego, szuka jej wśród ludzi równie niedojrzałych, co ona.
14,90 zł

Pieprz w oczach, czyli podśmiewajki

„Pieprz w oczach, czyli podśmiewajki” Aleksandra Janowskiego to publicystyka podana w atrakcyjnej, pełnej humoru formie. Najnowsza propozycja autora jest zbiorem zabawnych dialogów, toczących się między wykształconym, obytym w świeci...
24,00 zł

Zamiast edukacji przymusowej

Pewnego dnia Peter Hartkamp usłyszał od swojej córki, że wolałaby umrzeć niż iść do szkoły, i postanowił wziąć edukację swoich dzieci we własne ręce. Założył w Holandii trzy wysoce innowacyjne szkoły demokratyczne, stając się specjalistą w dzied...
20,00 zł

Made it in Taiwan, czyli rowerem przez kraj rowerów

\n\nTajwan - kraj o ludności większej od całej Skandynawii, o gospodarce większej od polskiej, ojczyzna takich koncernów jak Asus, Acer, Giant czy HTC. A także kraj, o którym bardzo mało można przeczytać po polsku – spróbujci...

Autopromocja, autoprezentacja, wizerunek w mediach audiowizualnych. T. 4 - Violetta Jaros: Naukowiec kontestator, czyli strategie autoprezentacyjne zastosowane przez Andrzeja Bańkowskiego w Etymologicznym słowniku języka polskiego

Autopromocja, autoprezentacja, wizerunek w mediach audiowizualnych stanowi zbiór artykułów, które tym razem strategii kreowania wizerunku poszukują w mediach audiowizualnych. Przywołane taktyki są zatem asumptem nie tylko do podjęc...

Jak zdobyć faceta i sprawić, by ciągle za Tobą szalał

"Jak zdobyć faceta i sprawić, by ciągle za Tobą szalał" to pierwszy na rynku polskim poradnik dla kobiet, dzięki któremu będziesz potrafiła zdobywać i uwodzić facetów. Zastanawiałaś się, co sprawia, że kobieta przyciąga mężczyzn...

Środowiskowe uwarunkowania agresywnych zachowań młodzieży (jako wyznacznik oddziaływań profilaktycznych i interwencyjnych) - 01 rozdz 1–3, Agresja i okres adolescencji, Wielowymiarowa geneza zachowań agresywnych, Metodologiczne podstawy badań własnych

W opracowaniu nie tylko ukazano – na przykładzie indywidualnych historii życia – to, w jaki sposób splot czynników oddziałujących na jednostkę w środowisku może doprowadzić do ukształtowania się przejawianych przez nią tendenc...

Wartości w muzyce. T. 2: Wartości kształcące i kształtowane u studentów w toku edukacji szkoły wyższej

Zdaniem redaktora tomu: „Postrzeganie przez studentów wartości w muzyce to świadome przyjmowanie, analizowanie własnych sądów i wyobrażeń, spostrzeganie cech i właściwości niezbędnych do tworzenia nowych pojęć, a także do nabywania ...
4,00 zł

Edukacja i zdrowie w dobie globalizacji - TELEREHABILITACJA JAKO FORMA NOWOCZESNEJ PERSPEKTYWY PROZDROWOTNEJ

Skutki globalizacji noszą znamiona przełomu cywilizacyjnego, przenikając do wszystkich sfer aktywności współczesnego człowieka. Uwzględnianie kontekstu tego faktu w analizach procesów edukacji stało się więc nie tylko potrzebne, ale jest ...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!