Edukacyjne prowokacje Wykorzystanie etnografii performatywnej w procesie kształcenia doradców
Książka jest adresowana zarówno do studentów, jak i osób prowadzących zajęcia. Zawiera metodyczne wskazówki prowadzenia zajęć dla studentów z powyższych i pokrewnych kierunków. Prezentuje też sposób organizowania wydarzeń dziejących się w ramach działalności uniwersytetu, a które można zastosować we własnej przyszłej praktyce zawodowej, jak i w konstruowaniu refleksji nad własnym rozumieniem roli doradcy. Co więcej, stanowi przykład połączenia refleksji teoretycznej z opisem działania w praktyce, co może być interesujące z punktu widzenia edukacji akademickiej i może być ciekawym poznawczo przykładem na „spotkanie się” teorii i praktyki.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7850-083-4
- ISBN druku: 978-83-7587-171-5
- Liczba stron: 156
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp ?7 Rozdział I Rozumienie profesjonalizmu a kształcenie doradców 13 1. Między profesją a zawodem (od uwolnienia do zniewolenia) 14 2. Profesjonalizm nowoczesny 18 3. Niejednoznaczność oczekiwań 22 3.1. Niejednoznaczność oczekiwań w obszarze edukacji 23 3.2. Niejednoznaczność oczekiwań w obszarze pracy zawodowej 25 3.3. Niejednoznaczność oczekiwań w prowadzonych refleksjach „nad” i „w” praktyce poradniczej 27 Rozdział II Drzewo wsparcia – doświadczanie i rozumienie problemów społecznych 31 1. Gry miejskie 33 2. Opis projektu Drzewo wsparcia 35 3. Rekrutacja i wzajemne relacje uczestników gry 38 4. Edukacja przez rozwiązywanie problemów w grupie 38 5. Superwizja i podział ról w konstruowaniu projektu 42 6. Doświadczanie problemów przez zmienność ról 47 7. Redefinicje i rekonstrukcje – „stawanie się” przez uczestnictwo 52 Podsumowanie projektu 56 Konspekty do zajęć dydaktycznych wraz z komentarzem 57 Rozdział III Etiudy poradnicze – o weryfikacji metod pracy doradców 65 1. Dlaczego etiuda? 66 2. Konstruowanie etiud – pomaganie oferowane 67 3. Dekonstruowanie Etiud poradniczych – trudności w realizacji projektu 72 3.1. Poradnictwo w mało przyjaznych miejscach 72 3.2. Poradnictwo na ulicy, czyli spotkanie dwóch obcych (Innych) 75 3.3. Mało aktywny udział w praktyce poradniczej 78 4. Rekonstruowanie Etiud poradniczych – pomaganie „sterowane” (?) 80 5. Prospektywna pomoc komunikacyjna 83 Podsumowanie projektu 85 Konspekty do zajęć dydaktycznych wraz z komentarzem 86 Rozdział IV Stragan dobrych rad – wokół poradniczych ofert 93 1. Po co metafora? 95 2. Dlaczego „stragan”? Opis idei 97 3. Przestrzeń dla poradniczego doświadczenia 99 4. Stragan dobrych rad jako przestrzeń dla studiowania poradniczej praktyki 104 5. Możliwe interpretacje 108 6. Poradnictwo na poczekaniu 109 7. Osobiste oceny uczestników 112 8. „Przekonywanie jest bezpłodne” 113 9. Odpowiedzialność i zaufanie 114 Podsumowanie projektu 117 Konspekty do zajęć dydaktycznych wraz z komentarzem 118 Rozdział V Konstruowanie poradniczych doświadczeń i umiejętności 125 1. Uczenie się/rozumienie roli doradcy 127 2. Poradnicze doświadczenie i refleksja w praktyce 128 3. Stawanie się doradcą w codzienności 131 4. Doradca jako refleksyjny badacz 133 Rozdział VI Refleksje nad możliwością i efektami zastosowania etnografii performatywnej w procesie/metodyce kształcenia doradców 137 1. Refleksyjna praxis 138 2. Etnografia performatywna jako akademicki konstrukt 141 3. Moc zaangażowania 143 4. Moc doświadczenia i doświadczania 145 Zakończenie 149 Bibliografia 151