MENU

Ekonomia eksperymentalna

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2012

  • Autor: Michał Krawczyk

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Ekonomia eksperymentalna

Czy ekonomia może posługiwać się metodą eksperymentalną?
Czy da się stworzyć prawdziwy rynek w laboratorium?
Czy można w efektywny i etyczny sposób eksperymentować na żywym organizmie
instytucji gospodarczych?
Autorzy książki podkreślają, że odpowiedzi na te pytania są twierdzące, i zabierają czytelnika w świat ekonomii eksperymentalnej - intensywnie rozwijającej się dziedziny, która staje się niezbędnym narzędziem w ręku ekonomistów i praktyków biznesu.







Czytelnik znajdzie w publikacji



wiele przykładów praktycznego zastosowania eksperymentów, m.in. w badaniach rynkowych, budowaniu zaangażowania pracowników czy planowaniu aukcji i przetargów.

Książka pomoże czytelnikowi:



formułować pytania i hipotezy badawcze stosowne do weryfikacji eksperymentalnej,
projektować scenariusze badań eksperymentalnych, zarówno laboratoryjnych, jak i terenowych,
sprawnie prowadzić sesje eksperymentów,
dokonywać poprawnej analizy statystycznej uzyskanych wyników,
przygotowywać artykuły i prace oparte na badaniach eksperymentalnych.
Pracownicy naukowi i doktoranci dzięki książce z powodzeniem zastosują metodę eksperymentalną w badaniach i dydaktyce. Studenci poznają teoretyczny kontekst wyników eksperymentalnych. Badacze rynku, pracownicy consultingu i przedsiębiorcy odkryją nowe możliwości poszerzenia wiedzy o swoim środowisku biznesowym.







Wartościowym uzupełnieniem książki są materiały (plany badawcze, instrukcje, wzory dokumentów, linki, forum użytkowników i in.) dostępne na stronie www.lee.wne.uw.edu.pl/ksiazka






Trzecia nagroda wśród najlepszych książek polskich autorów, które pełnią funkcję biznesowo-ekonomicznego poradnika w konkursie Economicus Dziennika Gazety Prawnej.

Ogłoszenie wyników nastąpiło podczas III Warszawskich Targów Książki, które w tym roku po raz pierwszy odbywały się na Stadionie Narodowym w Warszawie.

Więcej informacji o konkursie oraz skład kapituły: www.gazetaprawna.pl/economicus

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 
 str. 9

Część I. Metodologia badań eksperymentalnych 
 str. 15

1. Podstawy: filozofia metody eksperymentalnej w ekonomii
Michał Krawczyk 
 str. 17

1.1. Krótka historia metody eksperymentalnej w ekonomii 
 str. 18

1.2. Przebieg typowego eksperymentu ekonomicznego 
 str. 19

1.3. Do czego służą eksperymenty 
 str. 20

1.4. Podstawowe cechy dobrego eksperymentu 
 str. 21

1.5. Krytyka ekonomii eksperymentalnej 
 str. 28

1.6. Wycieczka: eksperymenty terenowe 
 str. 31

2. Planowanie eksperymentów
Michał Krawczyk 
 str. 33

2.1. Formułowanie pytań badawczych 
 str. 33

2.2. Przygotowywanie planu eksperymentu 
 str. 36

2.3. Przygotowywanie planu eksperymentalnego od strony technicznej 
 str. 56

2.4. Próba 
 str. 57

2.5. Planowanie eksperymentów terenowych 
 str. 60

3. Przeprowadzanie eksperymentów
Robert Borowski 
 str. 65

3.1. Przydatne oprogramowanie 
 str. 65

3.2. Projektowanie i tworzenie eksperymentu 
 str. 66

3.3. Organizacja i przeprowadzenie badania 
 str. 71

3.4. Eksperymenty w internecie 
 str. 78

4. Analiza danych. Eksperymetria
Natalia Nehrebecka, Aneta Dzik 
 str. 80

4.1. Zanim przetestujesz 
 str. 81

4.2. Testowanie hipotez 
 str. 85

4.3. Testy przydatne w eksperymentach 
 str. 86

4.4. Modelowanie 
 str. 93

5. Prezentacja wyników
Michał Krawczyk 
 str. 101

5.1. Dlaczego warto publikować 
 str. 101

5.2. What's your story? 
 str. 103

5.3. Język 
 str. 105

5.4. Struktura 
 str. 107

5.5. Mam tekst: co dalej? 
 str. 112

5.6. Podsumowanie 
 str. 118

5.7. Lektury nadobowiązkowe 
 str. 119

Część II. Przegląd wyników 
 str. 121

6. Podejmowanie decyzji w warunkach ryzyka
Michał Krawczyk 
 str. 123

6.1. Estymacja parametrów funkcji użyteczności 
 str. 128

6.2. Teoria perspektywy 
 str. 135

6.3. Podsumowanie 
 str. 145

6.4. Lektury nadobowiązkowe 
 str. 145

7. Teoria gier
Przemysław Kusztelak, Maciej Wilamowski 
 str. 147

7.1. Wprowadzenie 
 str. 147

7.2. Dziedzina i postać funkcji użyteczności 
 str. 149

7.3. Racjonalność 
 str. 153

7.4. Mechanizm znajdowania rozwiązań 
 str. 163

7.5. Podsumowanie 
 str. 173

8. Aukcje
Michał Krawczyk 
 str. 176

8.1. Wprowadzenie 
 str. 176

8.2. Aukcje obiektów o wycenie indywidualnej 
 str. 177

8.3. Aukcje o wartości wspólnej 
 str. 184

8.4. Aukcje internetowe 
 str. 189

8.5. Podsumowanie 
 str. 191

8.6. Lektury nadobowiązkowe 
 str. 192

9. Organizacja rynku
Michał Krawczyk, Maciej Wilamowski 
 str. 193

9.1. Wprowadzenie 
 str. 193

9.2. Rynki konkurencyjne 
 str. 194

9.3. Rynki oligopolistyczne (niekonkurencyjne) 
 str. 199

9.4. Lektury nadobowiązkowe 
 str. 209

10. Rynek pracy
Barbara Bobrowicz, Tomasz Gajderowicz 
 str. 210

10.1. Wprowadzenie 
 str. 210

10.2. Wzajemność w relacjach pracodawców i pracowników 
 str. 212

10.3. Determinanty podaży pracy 
 str. 217

10.4. Podsumowanie i dalsze kierunki badań 
 str. 225

10.5. Lektury nadobowiązkowe 
 str. 226

11. Współpraca w grze w dobra publiczne
Robert Borowski  
 str. 228

11.1. Dobra publiczne 
 str. 228

11.2. Norma wzajemności 
 str. 230

11.3. Kary i nagrody 
 str. 233

11.4. Perspektywa dalszej interakcji 
 str. 236

11.5. Endogeniczne grupy 
 str. 237

11.6. Lektury nadobowiązkowe 
 str. 239

 Część III. Nienaukowe zastosowania eksperymentów 
 str. 241

12. Eksperymenty dydaktyczne
Maciej Wilamowski 
 str. 243

12.1. Wprowadzenie 
 str. 243

12.2. Historia 
 str. 243

12.3. Skuteczność eksperymentów dydaktycznych 
 str. 245

12.4. Jak przeprowadzać eksperymenty dydaktyczne - rola prowadzącego 
 str. 249

12.5. Technikalia 
 str. 253

12.6. Jak zacząć? 
 str. 255

12.7. Sztuczki 
 str. 257

13. Zastosowania eksperymentów w biznesie
Michał Krawczyk 
 str. 259

13.1. Pożytki z eksperymentów w biznesie 
 str. 260

13.2. Wyzwania 
 str. 261

13.3. Przykłady eksperymentów biznesowych 
 str. 262

13.4. Podsumowanie 
 str. 267

13.5. Lektury nadobowiązkowe 
 str. 268

 Spis ilustracji 
 str. 269

Spis tabel 
 str. 270

Bibliografia 
 str. 273

Indeks 
 str. 289

O Autorach 
 str. 295
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

14,69 zł
24,48 zł

29 ważnych pytań o rozliczanie VAT

Rozliczanie VAT niezmiennie od lat sprawia nawet doświadczonym księgowym sporo kłopotów. A wszystko to w dużej mierze zarówno z powodu niejasności przepisów, jak również z powodu objęcia tym podatkiem w zasadzie całej aktywn...
90,30 zł
129,00 zł

Ekonomia z elementami opisu gospodarki turystycznej i rekreacyjnej

Podręcznik z zakresu ekonomii przeznaczony dla studentów kierunku Turystyka i rekreacja, a także kierunków pokrewnych. Jako pierwszy na rynku łączy w sobie treści, które w tradycyjnym systemie kształcenia przekazywane są w ramach d...
21,67 zł
25,20 zł

Ekonomia, finanse i nauki o zarządzaniu wobec wyzwań współczesnych gospodarek

Funkcjonowanie przedsiębiorstwa na rynkach międzynarodowych niesie za sobą wiele wyzwań oraz ryzyk mających wpływ na jego działalność operacyjną. Jednym z najbardziej znaczących jest ryzyko związane z kursem walutowym. Przedstawiono też wpływ kursu wal...
55,30 zł
79,00 zł

Psychologia poznawcza w praktyce. Ekonomia, biznes, polityka

Wiedza psychologiczna jest bardzo istotna zarówno dla skutecznego rozwijania biznesu, jak i dla kontrolowania zachowań wyborczych w polityce. Autorzy książki, najwybitniejsi polscy specjaliści z psychologii poznawczej, społecznej i ekonomicznej,...
26,52 zł
34,00 zł

Ku stochastycznemu paradygmatowi ekonomii dobrobytu

Głównym celem badań prezentowanych w niniejszej monografii jest wypracowanie teoretycznych podstaw stochastycznego paradygmatu ekonomii dobrobytu. Jako bazę tego paradygmatu postulujemy – w sposób aksjomatyczny – uporządkowaną...
69,30 zł
77,00 zł

Młyn elektromagnetyczny. Teoria projektowania i badania eksperymentalne

Praca dotyczy teorii projektowania i badań eksperymentalnych młyna elektromagnetycznego (MEM). Przedstawiono w niej rozwiązanie konstrukcyjne induktora MEM z wirującym polem magnetycznym. Wyjaśniono autorskie opracowania modelu matematycznego i metody ...
44,91 zł
49,90 zł

Ekonomia Karola Marksa. Błędy, niedokładności, prawdy

Autor na tle ekonomii współczesnej przeprowadza analizę poglądów Karola Marksa na sprawy gospodarcze i społeczne. Bada teorię Marksa pod względem jej zgodności z rzeczywistością: punktuje jej błędy, znajduje nieścisłości – ale i ws...
139,65 zł
199,50 zł

Opodatkowanie fundacji, stowarzyszeń i innych podmiotów ekonomii społecznej (e-book z suplementem elektronicznym)

Jak prawidłowo rozliczyć poszczególne podatki obciążające działalność fundacji, stowarzyszeń oraz innych podmiotów „III sektora” – rzetelna wiedza podana w sposób jasny i czytelny dla każdego. Autor, b...
44,80 zł
64,00 zł

Przedsiębiorczość nieproduktywna w świetle ekonomii instytucjonalnej

Autorzy przedstawiają ewolucję podejścia ekonomii instytucjonalnej do istoty przedsiębiorczości. Rozmaite odmiany ekonomii instytucjonalnej pozwalają na niestandardowe podejście do przedsiębiorczości, wskazując na jej nie tylko pozytywną rolę we wsp&oa...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!