MENU

Elastyczne programowanie obrabiarek

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Warszawa, 2011

  • Autor: Bogusław Pytlak, Roman Stryczek

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    mobi
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 64,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 32,00 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

38,40
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Elastyczne programowanie obrabiarek

Podręcznik obejmuje zaawansowane techniki programowania obrabiarek CNC, w szczególności:


wymiany danych, użycia zmiennych użytkownika i zmiennych systemowych,


programowania parametrycznego,


budowy cykli producenta i użytkownika,


budowy własnego interfejsu użytkownika,


automatycznego raportowania zdarzeń, akcji synchronicznych, elementów programowania adaptacyjnego i synchronizacji programów w układach wielokanałowych,


półautomatyczny import danych bezpośrednio z systemów CAD do systemu CAD-READER.


Zawiera oryginalne i przetestowane w warunkach przemysłowych przykłady programowania elastycznego obrabiarek, opracowane dla układu sterowania Sinumerik 840D oraz szeroko skomentowane.


Książkę polecamy studentom wydziałów mechanicznych oraz technologom programujący obrabiarki sterowane numerycznie, chcącym pogłębić swoją wiedzę w zakresie zaawansowanych technik efektywnego programowania.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Przedmowa	7
1. Elastyczna automatyzacja	9
2. Środki i metody programowania OSN	12
	2.1. Wprowadzenie	12
	2.2. Programowanie ręczne	16
	2.3. Programowanie wspomagane komputerowo	17
3. Podstawy programowania OSN	20
	3.1. Struktura programu sterującego	20
	3.2. Opis przestrzeni roboczej obrabiarki	23
	3.3. Kompensacja promienia narzędzia skrawającego	27
4. Programowanie parametryczne	31
	4.1. Obróbka grupowa	31
	4.2. Zmienne w programie sterującym	32
		4.2.1. Typy zmiennych i ich konwersje	33
		4.2.2. Zmienne definiowane przez użytkownika	33
		4.2.3. Zmienne tablicowe	36
		4.2.4. R-parametry	39
		4.2.5. Zmienne systemowe	40
		4.2.6. Operatory	41
		4.2.7. Wymiana danych między kanałami	43
		4.2.8. Wymiana danych między NC i PLC	45
	4.3. Rozgałęzienia w programie sterującym	46
		4.3.1. Skoki bezwarunkowe i warunkowe	46
		4.3.2. Pętle programowe i instrukcje wyboru	48
	4.4. Struktura programu parametrycznego	54
	4.5. Przykłady programów parametrycznych	59
		4.5.1. Regeneracyjna obróbka obręczy koła tramwajowego	59
		4.5.2. Obróbka wieloboku	62
		4.5.3. Podprogram obróbki zgrubnej kieszeni kołowej	64
	4.6. Technika makr	66
5. Podprogramy	69
	5.1. Rodzaje podprogramów	71
	5.2. Sposoby wywoływania podprogramów	73
	5.3. Przykłady wykorzystania techniki podprogramów	80
		5.3.1. Wywołanie podprogramu za pomocą funkcji T	80
		5.3.2. Obróbka walca bruzdowego	84
6. Cykle obróbkowe	88
	6.1. Cykle standardowe	88
	6.2. Cykle pomiarowe	93
	6.3. Cykle użytkownika	98
		6.3.1. Tworzenie cyklu użytkownika	98
		6.3.2. Tworzenie okna dialogowego	104
		6.3.3. Cykl szlifowania płaszczyzny	120
	6.4. Cykle producenta	123
		6.4.1. Cykl szlifowania piasty przedniej	124
		6.4.2. Cykle pomiarowe producenta	139
		6.4.3. Cykle diamentowania ściernicy	147
		6.4.4. Cykle szlifowania otworu walcowego (stożkowego) oraz walca (stożka)	154
7. Programowanie dialogowe – tworzenie aplikacji w środowisku Expand User Interface	161
	7.1. Definiowanie menu	164
	7.2. Definiowanie okien dialogowych	169
	7.3. Definiowanie tablic	179
	7.4. Funkcje i metody	182
	7.5. Podprogramy	184
	7.6. Operacje na plikach	185
	7.7. Przykład wykorzystania EUI do tworzenia okna obsługi obrotowego magazynu narzędziowego	187
	7.8. Okna dialogowe do nadzoru trwałości narzędzi	200
8. Akcje synchroniczne	215
	8.1. Pomiary na obrabiarkach sterowanych numerycznie	216
		8.1.1. Pomiar punktów charakterystycznych obrzeża koła	217
		8.1.2. Pomiar bicia promieniowego czujnikiem laserowym	219
		8.1.3. Pomiar bicia osiowego powierzchni wewnętrznej obręczy koła	221
	8.2. Sterowanie adaptacyjne	222
9. Funkcja sprzężenia osi obrabiarki	225
	9.1. Tablicowanie funkcji złożonej	226
	9.2. Obróbka tokarska walca pielgrzymowego	227
10. Generowanie raportów	236
	10.1. Raport z pomiarów	237
	10.2. Skanowanie konturu	238
11. Przykłady komputerowego wspomagania programowania OSN	241
	11.1. Generowanie programu obróbki rolki walcowniczej	241
	11.2. CAD-READER	249
		11.2.1. Generowanie kodu dla tokarki CNC	250
		11.2.2. Generowanie kodu dla frezarki CNC	251
Literatura	254
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(mobi)
Brak informacji
(epub)
Brak informacji
Słowa kluczowe: programowanie obrabiarki

Inni Klienci oglądali również

32,40 zł
54,00 zł

F#. Zadania z funkcyjnego i imperatywnego programowania z przykładowymi rozwiązaniami

F#. Zadania z funkcyjnego i imperatywnego programowania z przykładowymi rozwiązaniami to książka zawierająca krótkie zadania o różnym stopniu trudności wraz z rozwiązaniami, których dokładne przeanalizowanie pozwoli szybko poznać g...
126,88 zł
166,95 zł

Programowanie Microsoft SQL Server 2012

Niezbędny przewodnik po programowych funkcjach Microsoft SQL Server 2012Podnieś swoje umiejętności programowania baz danych na nowy poziom, pozwalający na tworzenie własnych aplikacji przy użyciu narzędzi programistycznych dostarczanych wraz z se...
47,40 zł
79,00 zł

JAVA. Uniwersalne techniki programowania

Książka przedstawia sposoby i techniki programowania użyteczne we wszelkich zastosowaniach języka Java. W publikacji akcentowany jest kontekst praktyczny: jak i do czego poszczególnych narzędzi językowych używać. Specjalna uwaga zwracana jest na...
76,50 zł
85,00 zł

Elastyczny czas pracy

W książce omówiono problematykę tzw. uelastyczniania czasu pracy, w tym regulacji dotyczących ruchomego czasu pracy oraz pracy w godzinach nadliczbowych. Prezentowane rozważania dotyczą nie tylko kwestii prawnych, lecz także ujmują je w sz...
75,01 zł
98,70 zł

Programowanie w ASP.NET Core

Kompletny podręcznik budowania wysokiej jakości rozwiązań przy użyciu ASP.NET CoreProgramowanie w ASP.NET Core to wyczerpujący podręcznik praktycznego tworzenia aplikacji WWW przy użyciu nowej platformy ASP.NET Core firmy Microsoft. Autor Dino Es...
56,40 zł
94,00 zł

Programowanie gier

Największym wyzwaniem dla wielu programistów jest ukończenie pracy nad grą. Większość projektów nie dobiega końca, gdyż ich autorzy są przytłoczeni złożonością i poziomem skomplikowania kodu. Książka Programowanie gier. Wzorce rozwi...
75,01 zł
98,70 zł

Programowanie gier przy użyciu Unity i C#

Książka jest przeznaczona dla początkujących bez żadnej wiedzy ani doświadczenia w programowaniu gier albo programowaniu w ogóle i uczy podstaw silnika gier Unity, języka programowania C# oraz sztuki programowania zorientowanego obiektowo. Nowe ...
35,40 zł
59,00 zł

Programowanie strukturalne i obiektowe. T. 1

Książka jest wprowadzeniem do programowania, a zarazem podręcznikiem do przedmiotu PROGRAMOWANIE STRUKTURALNE I OBIEKTOWE, wykładanym dla zawodu technik informatyk. Wiadomości w niej zawarte są przydatne także studentom rozpoczynającym naukę programowa...
50,40 zł
84,00 zł

Windows 10. Programowanie uniwersalnych aplikacji mobilnych

Windows 10 to uniwersalna platforma kontrolująca komputery stacjonarne, urządzenia mobilne, rozproszone urządzenia wbudowane IoT (Internet of Things), smartfony, stacje robocze, komputery przenośne, tablety, urządzenia Surface Hub, konsole Xbox, a takż...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!