Etnocentryzm konsumencki na rynku usług finansowych
W strukturze rozprawy można wyróżnić trzy warstwy: teoretyczną, metodyczną i empiryczną, na które składa się sześć rozdziałów, wstęp i zakończenie. Rozdział I precyzuje pojęcia związane z konsumentem, jego zachowaniami na rynku usług finansowych oraz specyfice procesu decyzyjnego na tym rynku. W rozdziale II podjęto dyskusję nad problematyką zjawiska etnocentryzmu konsumenckiego. Rozdział III przedstawia specyfikę rynku usług finansowych, w tym kompleksową charakterystykę struktury podażowej i popytowej tego rynku w Polsce. Rozdział IV ma charakter metodyczny oraz prezentuje różne źródła i metody pozyskiwania informacji o postawach konsumentów na rynku usług. Kolejne dwa rozdziały o charakterze praktycznym prezentują wyniki badań bezpośrednich. W pierwszym z nich przedstawiono rezultaty badań w zakresie identyfikacji poziomu i charakteru etnocentryzmu konsumenckiego na rynku usług finansowych. Podjęto także próbę określenia czynników różnicujących poziom etnocentryzmu na tym rynku. Ponadto omówiono rolę kraju pochodzenia w procesie wyboru usług finansowych oraz określono kryteria identyfikacji usługodawców krajowych i zagranicznych na badanym rynku. W rozdziale VI podjęto próbę przeprowadzenia typologii postaw konsumentów indywidualnych w aspekcie etnocentryzmu na rynku usług finansowych w Polsce, scharakteryzowano poszczególne typy konsumentów oraz omówiono potencjalne obszary zastosowania wiedzy na temat typologii postaw etnocentrycznych konsumentów w praktyce, w tym działalności krajowych i zagranicznych instytucji finansowych.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7875-290-5
- ISBN druku: 978-83-7875-290-5
- Liczba stron: 252
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 7 Rozdział I Konsument a rynek usług finansowych 15 1.1. Konsument i jego rola na rynku usług finansowych 15 1.2. Charakterystyka zachowań konsumentów na rynku usług finansowych 21 1.3. Determinanty zachowań konsumentów na rynku usług finansowych 31 1.4. Proces decyzyjny konsumenta na rynku usług finansowych 36 Rozdział II Zjawisko etnocentryzmu konsumenckiego w świetle teorii 49 2.1. Istota i charakterystyka zjawiska etnocentryzmu konsumenckiego 49 2.2. Ewolucja badań nad etnocentryzmem konsumenckim 60 2.3. Czynniki determinujące zjawisko etnocentryzmu wśród konsumentów 77 2.4. Problematyka etnocentryzmu konsumenckiego na rynku usług 86 Rozdział III Rynek usług finansowych w Polsce 92 3.1. Rynek usług finansowych – pojęcie, charakterystyka 92 3.2. Podmioty rynku usług finansowych – rodzaje, charakterystyka 103 3.3. Miejsce polskiego rynku usług finansowych w globalnym systemie finasowym 113 Rozdział IV Metodyczne aspekty badań etnocentryzmu konsumenckiego na rynku usług finansowych 121 4.1. Źródła informacji i metody badań postaw etnocentrycznych konsumentów na rynku usług finansowych 121 4.2. Cele i zakresy badań etnocentryzmu konsumenckiego na rynku usług finansowych 133 4.3. Organizacja i metodyka badań etnocentryzmu konsumenckiego na rynku usług finansowych 136 4.4. Charakterystyka populacji generalnej i prób badawczych 145 Rozdział V Etnocentryzm konsumencki na rynku usług finansowych w Polsce – w świetle badań empirycznych 157 5.1. Rola kraju pochodzenia oraz kryteria identyfikacji usługodawców krajowych i zagranicznych na rynku usług finansowych 157 5.2. Poziom i zróżnicowanie etnocentryzmu konsumenckiego na rynku usług finansowych 172 5.3. Czynniki różnicujące poziom etnocentryzmu konsumentów na rynku usług finansowych 181 Rozdział VI Typologia konsumentów indywidualnych na rynku usług finansowych w aspekcie zjawiska etnocentryzmu konsumenckiego 195 6.1. Istota i znaczenie typologii jako procedury badawczej 195 6.2. Metodyka i kryteria typologii konsumentów na rynku usług finansowych 200 6.3. Typy konsumentów indywidualnych na rynku usług finansowych w aspekcie etnocentryzmu 204 6.4. Wykorzystanie wiedzy o postawach etnocentrycznych konsumentów wobec krajowych i zagranicznych instytucji finansowych w konstruowaniu strategii marketingowych 212 Zakończenie 219 Bibliografia 227 Spis rysunków 241 Spis tabel 243 Załącznik 247