Etyka w systemie edukacji w Polsce
Autorzy publikacji prezentując obraz nauczania etyki w polskich szkołach skupili się na kwestiach:
etyki jako przedmiotu nauczania w szkołach: podstawa programowa, cele kształcenia, prowadzenie lekcji, etyka a religia
wykonywania zawodu nauczyciela etyki: charakterystyka, kształcenie i ocena pracy,
miejsca etyki w systemie edukacji w Polsce oraz czynników wspierających i ograniczających nauczanie etyki.
Podstawą zaprezentowanych w książce rozważań są przeprowadzone wyniki ogólnopolskich badań wśród nauczycieli etyki szkół różnego typu i stopnia edukacji, które zostały zrealizowane w latach 2015-2016 r.
Adresaci:
Publikacja przeznaczona jest dla nauczycieli etyki, dyrektorów szkół, pracowników Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz pracowników nadzoru pedagogicznego. Zainteresuje również naukowców zajmujących się problematyką szkoły, procesami nauczania i uczenia się w szkole, a także studentów pedagogiki, filozofii i kierunków nauczycielskich.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-8124-002-4
- ISBN druku: 978-83-8107-574-9
- EAN: 9788381240024
- Liczba stron: 376
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 1. Etyka w systemie edukacji w Polsce – wprowadzenie 2. Metodologia badania 3. Etyka w szkołach – ujęcie statystyczne 3.1. Etyka w szkołach podstawowych (ISCED 1) i gimnazjach (ISCED 2) Rok szkolny 2014/15 Rok szkolny 2015/16 3.2. Etyka w liceach ogólnokształcących i technikach (ISCED 3) Rok szkolny 2014/15 Rok szkolny 2015/16 4. Podstawa programowa a nauczanie etyki w szkole 4.1.Etyka – cele kształcenia 4.2. Etyka – treści kształcenia 4.3. Etyka – zalecane sposoby realizacji przedmiotu i warunki 5. Realizacja programu nauczania etyki 5.1. Podręczniki 5.2. Materiały edukacyjne 5.3. Materiały ćwiczeniowe 6. Nauczanie etyki w szkole – wyzwania 6.1. Etyka a religia i wiedza o religiach 7. Nauczyciele etyki 7.1. Charakterystyka – obraz statystyczny 7.2. Pożądane cechy i umiejętności 7.3. Przygotowanie nauczycieli do nauczania etyki w szkole 7.4. Kształcenie nauczycieli etyki – wyzwania Zakończenie Bibliografia Spis tabel i wykresów