MENU

Etykieta zawodowa i protokół dyplomatyczny - 05 Rozdz. 12. Wizyty i kontakty zagraniczne

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Katowice, 2018

  • Autor: Andrzej Szteliga

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Etykieta zawodowa i protokół dyplomatyczny - 05 Rozdz. 12. Wizyty i kontakty zagraniczne

Książka posiada niezwykły walor poznawczy i edukacyjny. W sposób przystępny prezentuje i omawia klasyczne zasady savoir-vivre, etykiety zawodowej i towarzyskiej oraz podstawowe zagadnienia protokołu dyplomatycznego i służby zagranicznej. Są to więc kwestie powitań i pożegnań, poznawania się i nawiązywania kontaktów, prowadzenia rozmów oraz kunsztu korespondencji, precedencji zawodowej i towarzyskiej oraz stosowanej tytulatury, zasad obowiązujących w kontaktach zagranicznych, organizacji wizyt i spotkań, udziału w programach oficjalnych i towarzyszących, podstawowe elementy prawa dyplomatycznego i konsularnego oraz organizacja i działania służby zagranicznej, problematyka organizacji różnego rodzaju przyjęć, zasad rozsadzania gości przy stole, stosowania określonych ubiorów i strojów na zróżnicowane okazje oraz wykorzystania samochodu do celów służbowych i prywatnych. Tekst publikacji wzbogacają rysunki sytuacyjne i fotografie. Mając charakter podręcznika akademickiego - w sposób naturalny adresowana jest do studentów i absolwentów różnych kierunków, a w szczególności stosunków międzynarodowych, nauk społecznych, nauk ekonomicznych itp. Ponadto do kręgu interesantów powinni należeć politycy, urzędnicy, samorządowcy, menedżerowie reprezentujący firmy, instytucje i różne organizacje.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści

Przedmowa / 9

1. Aspekty etyczne w działalności zawodowej / 13
1.1. Zasady etyczne / 15
1.2. Kultura osobista / 17

2. Powitania i pożegnania / 19
2.1. Formy powitań i pożegnań / 19
2.2. Zasady kolejności powitań i pożegnań / 21

3. Prezentacja i nawiązanie kontaktu / 23
3.1. Przedstawianie: kto kogo komu / 23
3.2. Formy „pan”/„pani” i „ty” / 25

4. Wizytówki w kontaktach służbowych i prywatnych / 27
4.1. Treść i grafika wizytówek (wzory) / 28
4.2. Zastosowanie i wymiana wizytówek / 32

5. Rozmowa bezpośrednia i komunikacja niewerbalna / 35
5.1. Elementy składowe rozmowy / 36
5.2. Zasady konwersacji / 37
5.3. Wygłaszanie przemówień / 38
5.4. Niewerbalne formy komunikacji / 40

6. Rozmowy telefoniczne / 42
6.1. Telefon stacjonarny i komórkowy / 42
6.2. Zasady połączeń i styl rozmów telefonicznych / 43
6.3. Automatyczna sekretarka / 47

7. Tradycyjna korespondencja / 48
7.1. Korespondencja dyplomatyczna, oficjalna i prywatna / 48
7.2. Zwroty grzecznościowe w korespondencji / 59
7.3. Życzenia, gratulacje, kondolencje, podziękowania / 61
7.4. Specjalne karty korespondencyjne / 65
7.5. Adresowanie i przesyłka listów / 66

8. Komunikacja elektroniczna / 69
8.1. Poczta elektroniczna / 69
8.2. Zastosowanie internetu / 71

9. Precedencja zawodowa i towarzyska / 73
9.1. Precedencja rządowa / 73
9.2. Precedencja samorządowa / 76
9.3. Precedencja dyplomatyczna / 78
9.4. Precedencja w wojsku / 80
9.5. Precedencja w kościele katolickim / 82
9.6. Precedencja służbowa i towarzyska / 84

10. Tytulatura w korespondencji i w rozmowie / 86
10.1. w administracji rządowej / 87
10.2. w administracji samorządowej / 89
10.3. w korpusie dyplomatycznym / 90
10.4. w wojsku / 91
10.5. w hierarchii kościelnej / 92
10.6. w środowisku nauki / 93
10.7. w środowisku biznesu / 94
10.8. w kręgach wolnych zawodów / 95
10.9. w kręgach arystokracji / 96

11. Zaproszenia / 98
11.1. Forma, treść i wymogi zaproszenia (wzory) / 98
11.2. Wysyłka zaproszeń oraz potwierdzanie uczestnictwa / 104

12. Wizyty i kontakty zagraniczne / 107
12.1. Wizyta i rewizyta / 107
12.2. Inne wydarzenia międzynarodowe / 113
12.3. Umowa o współpracy / 120
12.4. Udział w programie towarzyszącym wizytom zagranicznym / 124
12.5. Etyka i obyczaje w kontaktach z partnerami zagranicznymi / 128
12.6. Upominki i kwiaty / 131

13. Ceremoniał dyplomatyczny / 134
13.1. Ceremonie państwowe i uroczystości publiczne / 134
13.2. Umiejscowienie oficjeli i kolejność wystąpień / 135
13.3. Symbole państwowe / 137
13.4. Ordery i odznaczenia / 143

14. Organizacja i zadania służby zagranicznej / 156
14.1. Zadania Protokołu Dyplomatycznego / 157
14.2. Kodyfikacja prawa dyplomatycznego i konsularnego / 159
14.2.1. Konwencja wiedeńska o stosunkach dyplomatycznych / 160
14.2.2. Konwencja wiedeńska o stosunkach konsularnych / 168
14.2.3. Ustawa o służbie zagranicznej / 183
14.3. Struktura organizacyjna polskiej służby zagranicznej / 188
14.4. Układ bilateralny i multilateralny / 191
14.5. Dyplomacja publiczna / 197
14.6. System instytucjonalny Unii Europejskiej / 199

15. Rodzaje spotkań i przyjęć / 202
15.1. Charakter spotkań przy stole / 203
15.2. Przyjęcia stojące i zasiadane / 205
15.3. Części składowe organizowanych przyjęć / 212
15.4. Obowiązki gospodarza oraz gości / 218

16. Rozsadzanie gości przy stole / 220
16.1. Rodzaje i układ stołów (angielski i francuski) / 220
16.2. Zasady rozsadzania gości a konfiguracje stołów / 222

17. Aranżacja stołu / 234
17.1. Nakrycie stołu – zastawa / 234
17.2. Elementy dekoracyjne / 240

18. Obowiązująca etykieta podczas jedzenia i picia / 242
18.1. Rytuał kulinarny / 243
18.2. Reguły używania sztućców / 248
18.3. Rozmowy towarzyskie i toasty / 249

19. Tańce / 255
19.1. Rodzaje tańców / 255
19.2. Formuła tańca towarzyskiego / 257

20. Klasyka elegancji a moda / 259
20.1. Kanony elegancji męskiej / 261
20.2. Kanony elegancji damskiej / 266
20.3. Wskazania elegancji i mody: haute couture i prêt‑à‑porter / 271

21. Rodzaje ubiorów i strojów męskich i damskich na różne okazje / 273
21.1. Charakterystyka właściwego ubioru i wymogi dress code’u / 274
21.2. Ubiory nieformalne (wyjściowe i spacerowe) / 276
21.3. Strój koktajlowy / 283
21.4. Stroje formalne (wizytowe, wieczorowe, ceremonialne) / 284

22. Inne elementy etykiety ubioru / 291
22.1 Symbolika i znaczenie kolorów / 291
22.2 Nieodzowna bielizna / 294
22.3. Znaczenie biżuterii / 296
22.4 Rola kosmetyków / 298

23. Samochód i zasady jego wykorzystywania / 301
23.1. Rodzaje samochodów osobowych / 301
23.2. Właściwy samochód do celów służbowych – kryteria wyboru / 304
23.3. Obowiązki kierowcy i zachowanie pasażerów / 306
23.4. Technika wsiadania do i wysiadania z auta / 309
23.5. Hierarchia miejsc w samochodzie / 310

24. Zachowania niewłaściwe (faux pas) / 317

Bibliografia / 323

Summary / 329
Résumé / 331
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

9,60 zł
12,80 zł

Finansowanie firm na rynkach zagranicznych (wyd. II)

W książce w sposób kompleksowy przedstawiono zagadnienia związane z gromadzeniem kapitału na działalność firmy krajowej za pośrednictwem ryn­ków zagranicznych. Może być z powodzeniem polecana do nauki finansów na studiach wyższ...
28,00 zł
40,00 zł

Współczesna kultura dyplomatyczna

Przedmiotem prezentowanej książki jest współczesna kultura dyplomatyczna – zagadnienie fascynujące i trudne do badania. Namysł nad tą problematyką zaczynać trzeba było od początku, od przyjęcia aparatu pojęciowego pozwalającego charakter...
45,36 zł
50,40 zł

Odpowiedzialność zawodowa lekarza

Prezentowane opracowanie zawiera omówienie całokształtu zagadnień prawnych odpowiedzialności zawodowej lekarzy w Polsce – jej historii oraz aktualnego stanu prawnego. Zajęcie się tą materią było uzasadnione tym, że jak dotąd w doktrynie pr...
76,50 zł
85,00 zł

Tajemnice zawodowe i ochrona danych osobowych w instytucjach finansowych

Monografia przedstawia kompleksowo praktyczne aspekty ochrony danych osobowych we wszystkich instytucjach finansowych: bankach, oddziałach instytucji kredytowych i banków zagranicznych, SKOK-ach, zakładach ubezpieczeń, funduszach inwestycyjnych....
7,27 zł
8,08 zł

Aspiracje zawodowe współczesnego człowieka a jego postawy moralne; Nowy człowiek w stary świecie Boga

Jak organizować życie społeczne, aby każda jednostka była empatycznym i świadomym jego kreatorem? Jaki jest sens egzystencji, gdyby udało ją się zatrzymać na stałe w perspektywie ziemskiej? Szkice odpowiadają na te problemy.
83,16 zł
99,00 zł

Kapitał zagraniczny a kulturowe uwarunkowania zarządzania bankami w Polsce

Zasadniczą tezą Autora jest stwierdzenie, że czynniki kulturowe zaliczają się do istotnych determinant działalności i rezultatów banków z udziałem kapitału zagranicznego, stanowiąc barierę ich rozwoju.Za cel monografii przyjęt...
42,00 zł
50,00 zł

Transfer kultury arabskiej w dziejach Polski - tom I - PIERWSZE KONTAKTY POLSKO-ARABSKIE

Przedstawiamy pierwszy tom artykułów z serii wydawniczej Transfer kultury arabskiej w dziejach Polski pod redakcją naukową dr hab. Agaty S. Nalborczyk i dra Mustafy Switata. Seria ta prezentuje wyniki prac zespołu naukowców różnych...
25,80 zł
30,00 zł

„Usankcjonowanie niecnoty” czy „godność zawodu”? Rola etyki w działalności doradców zawodowych

Problematyka etyczna stosunkowo rzadko podejmowana jest przez socjologów, ponieważ stanowi domenę filozofów i prawników, a ostatnio także ekonomistów, zwłaszcza tych zajmujących się kulturą pracy i zawodu, kulturą organizacy...
32,51 zł
37,80 zł

Postawy zawodowe informatyków: jednostka, zespół, organizacja

Postawy zawodowe informatyków: jednostka, zespół, organizacja to książka interesująca z trzech perspektyw. W perspektywie publikacji naukowej jest przykładem szeroko zakrojonych badań z zakresu zachowań organizacyjnych – przynosi od...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!