MENU

Etykieta zawodowa i protokół dyplomatyczny - 06 Rozdz. 13. Ceremoniał dyplomatyczny

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Katowice, 2018

  • Autor: Andrzej Szteliga

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Etykieta zawodowa i protokół dyplomatyczny - 06 Rozdz. 13. Ceremoniał dyplomatyczny

Książka posiada niezwykły walor poznawczy i edukacyjny. W sposób przystępny prezentuje i omawia klasyczne zasady savoir-vivre, etykiety zawodowej i towarzyskiej oraz podstawowe zagadnienia protokołu dyplomatycznego i służby zagranicznej. Są to więc kwestie powitań i pożegnań, poznawania się i nawiązywania kontaktów, prowadzenia rozmów oraz kunsztu korespondencji, precedencji zawodowej i towarzyskiej oraz stosowanej tytulatury, zasad obowiązujących w kontaktach zagranicznych, organizacji wizyt i spotkań, udziału w programach oficjalnych i towarzyszących, podstawowe elementy prawa dyplomatycznego i konsularnego oraz organizacja i działania służby zagranicznej, problematyka organizacji różnego rodzaju przyjęć, zasad rozsadzania gości przy stole, stosowania określonych ubiorów i strojów na zróżnicowane okazje oraz wykorzystania samochodu do celów służbowych i prywatnych. Tekst publikacji wzbogacają rysunki sytuacyjne i fotografie. Mając charakter podręcznika akademickiego - w sposób naturalny adresowana jest do studentów i absolwentów różnych kierunków, a w szczególności stosunków międzynarodowych, nauk społecznych, nauk ekonomicznych itp. Ponadto do kręgu interesantów powinni należeć politycy, urzędnicy, samorządowcy, menedżerowie reprezentujący firmy, instytucje i różne organizacje.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści

Przedmowa / 9

1. Aspekty etyczne w działalności zawodowej / 13
1.1. Zasady etyczne / 15
1.2. Kultura osobista / 17

2. Powitania i pożegnania / 19
2.1. Formy powitań i pożegnań / 19
2.2. Zasady kolejności powitań i pożegnań / 21

3. Prezentacja i nawiązanie kontaktu / 23
3.1. Przedstawianie: kto kogo komu / 23
3.2. Formy „pan”/„pani” i „ty” / 25

4. Wizytówki w kontaktach służbowych i prywatnych / 27
4.1. Treść i grafika wizytówek (wzory) / 28
4.2. Zastosowanie i wymiana wizytówek / 32

5. Rozmowa bezpośrednia i komunikacja niewerbalna / 35
5.1. Elementy składowe rozmowy / 36
5.2. Zasady konwersacji / 37
5.3. Wygłaszanie przemówień / 38
5.4. Niewerbalne formy komunikacji / 40

6. Rozmowy telefoniczne / 42
6.1. Telefon stacjonarny i komórkowy / 42
6.2. Zasady połączeń i styl rozmów telefonicznych / 43
6.3. Automatyczna sekretarka / 47

7. Tradycyjna korespondencja / 48
7.1. Korespondencja dyplomatyczna, oficjalna i prywatna / 48
7.2. Zwroty grzecznościowe w korespondencji / 59
7.3. Życzenia, gratulacje, kondolencje, podziękowania / 61
7.4. Specjalne karty korespondencyjne / 65
7.5. Adresowanie i przesyłka listów / 66

8. Komunikacja elektroniczna / 69
8.1. Poczta elektroniczna / 69
8.2. Zastosowanie internetu / 71

9. Precedencja zawodowa i towarzyska / 73
9.1. Precedencja rządowa / 73
9.2. Precedencja samorządowa / 76
9.3. Precedencja dyplomatyczna / 78
9.4. Precedencja w wojsku / 80
9.5. Precedencja w kościele katolickim / 82
9.6. Precedencja służbowa i towarzyska / 84

10. Tytulatura w korespondencji i w rozmowie / 86
10.1. w administracji rządowej / 87
10.2. w administracji samorządowej / 89
10.3. w korpusie dyplomatycznym / 90
10.4. w wojsku / 91
10.5. w hierarchii kościelnej / 92
10.6. w środowisku nauki / 93
10.7. w środowisku biznesu / 94
10.8. w kręgach wolnych zawodów / 95
10.9. w kręgach arystokracji / 96

11. Zaproszenia / 98
11.1. Forma, treść i wymogi zaproszenia (wzory) / 98
11.2. Wysyłka zaproszeń oraz potwierdzanie uczestnictwa / 104

12. Wizyty i kontakty zagraniczne / 107
12.1. Wizyta i rewizyta / 107
12.2. Inne wydarzenia międzynarodowe / 113
12.3. Umowa o współpracy / 120
12.4. Udział w programie towarzyszącym wizytom zagranicznym / 124
12.5. Etyka i obyczaje w kontaktach z partnerami zagranicznymi / 128
12.6. Upominki i kwiaty / 131

13. Ceremoniał dyplomatyczny / 134
13.1. Ceremonie państwowe i uroczystości publiczne / 134
13.2. Umiejscowienie oficjeli i kolejność wystąpień / 135
13.3. Symbole państwowe / 137
13.4. Ordery i odznaczenia / 143

14. Organizacja i zadania służby zagranicznej / 156
14.1. Zadania Protokołu Dyplomatycznego / 157
14.2. Kodyfikacja prawa dyplomatycznego i konsularnego / 159
14.2.1. Konwencja wiedeńska o stosunkach dyplomatycznych / 160
14.2.2. Konwencja wiedeńska o stosunkach konsularnych / 168
14.2.3. Ustawa o służbie zagranicznej / 183
14.3. Struktura organizacyjna polskiej służby zagranicznej / 188
14.4. Układ bilateralny i multilateralny / 191
14.5. Dyplomacja publiczna / 197
14.6. System instytucjonalny Unii Europejskiej / 199

15. Rodzaje spotkań i przyjęć / 202
15.1. Charakter spotkań przy stole / 203
15.2. Przyjęcia stojące i zasiadane / 205
15.3. Części składowe organizowanych przyjęć / 212
15.4. Obowiązki gospodarza oraz gości / 218

16. Rozsadzanie gości przy stole / 220
16.1. Rodzaje i układ stołów (angielski i francuski) / 220
16.2. Zasady rozsadzania gości a konfiguracje stołów / 222

17. Aranżacja stołu / 234
17.1. Nakrycie stołu – zastawa / 234
17.2. Elementy dekoracyjne / 240

18. Obowiązująca etykieta podczas jedzenia i picia / 242
18.1. Rytuał kulinarny / 243
18.2. Reguły używania sztućców / 248
18.3. Rozmowy towarzyskie i toasty / 249

19. Tańce / 255
19.1. Rodzaje tańców / 255
19.2. Formuła tańca towarzyskiego / 257

20. Klasyka elegancji a moda / 259
20.1. Kanony elegancji męskiej / 261
20.2. Kanony elegancji damskiej / 266
20.3. Wskazania elegancji i mody: haute couture i prêt‑à‑porter / 271

21. Rodzaje ubiorów i strojów męskich i damskich na różne okazje / 273
21.1. Charakterystyka właściwego ubioru i wymogi dress code’u / 274
21.2. Ubiory nieformalne (wyjściowe i spacerowe) / 276
21.3. Strój koktajlowy / 283
21.4. Stroje formalne (wizytowe, wieczorowe, ceremonialne) / 284

22. Inne elementy etykiety ubioru / 291
22.1 Symbolika i znaczenie kolorów / 291
22.2 Nieodzowna bielizna / 294
22.3. Znaczenie biżuterii / 296
22.4 Rola kosmetyków / 298

23. Samochód i zasady jego wykorzystywania / 301
23.1. Rodzaje samochodów osobowych / 301
23.2. Właściwy samochód do celów służbowych – kryteria wyboru / 304
23.3. Obowiązki kierowcy i zachowanie pasażerów / 306
23.4. Technika wsiadania do i wysiadania z auta / 309
23.5. Hierarchia miejsc w samochodzie / 310

24. Zachowania niewłaściwe (faux pas) / 317

Bibliografia / 323

Summary / 329
Résumé / 331
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

212,63 zł
262,50 zł

Odpowiedzialność pracodawcy za wypadek przy pracy i chorobę zawodową (e-book)

Kompleksowe opracowanie na temat odpowiedzialności pracodawcy ponoszonej wobec pracownika z tytułu wypadku przy pracy i choroby zawodowej. W sposób usystematyzowany przedstawia zagadnienia dotyczące ponoszonych przez pracodawcę konsekwencji wypa...
40,50 zł
45,00 zł

Ponadstandardowi nauczyciele. Psychologiczne uwarunkowania zróżnicowanej aktywności zawodowej nauczycieli

Monografia prezentuje wyniki badań, których celem jest określenie uwarunkowań zróżnicowanej aktywności zawodowej nauczycieli. Naukową analizą objęto osobowościowe korelaty standardowej i ponadstandardowej aktywności zawodowej nauczycieli....
28,00 zł
40,00 zł

Współczesna kultura dyplomatyczna

Przedmiotem prezentowanej książki jest współczesna kultura dyplomatyczna – zagadnienie fascynujące i trudne do badania. Namysł nad tą problematyką zaczynać trzeba było od początku, od przyjęcia aparatu pojęciowego pozwalającego charakter...
21,00 zł
30,00 zł

Designerzy. Rola zawodowa projektanta w oglądzie socjologicznym

O ile nie sposób podać uniwersalnej definicji designu, o tyle codzienna praktyka osób zajmujących się projektowaniem poddaje się różnym opisom tożsamościowym. Trudno jednak wskazać obiektywne kryteria, które pozwoliłyby na p...
61,20 zł
68,00 zł

Etykieta dyplomatyczna z elementami protokółu i ceremoniałów

Publikacja, będąca w polskiej literaturze przedmiotu pierwszym opracowaniem na temat etykiety dyplomatycznej, obejmuje wszystkie najważniejsze aspekty współczesnej etykiety dyplomatycznej oraz niektóre łączące się z nią elementy protok&oa...
22,72 zł
29,90 zł

Cieśla szalunkowy na budowie – kompleksowa ocena ryzyka zawodowego na stanowisku pracy

W artykule przedstawiono ocenę ryzyka zawodowego na stanowisku pracy cieśli szalunkowego na budowie. W materiale uwzględniono zagrożenie koronawirusem. Dokument opracowano na podstawie metody RISK SCORE. Ryzyko zawodowe to prawdopodobieństwo wystąpieni...
33,54 zł
39,00 zł

Aktywizacja zawodowa szczególnych kategorii bezrobotnych

Niniejsza publikacja ma przybliżyć ustawodawstwo charakteryzujące różne formy aktywizacji zawodowej bezrobotnych. Zawiera ona wyjaśnienia obowiązujących przepisów oraz wskazówki dotyczące wykorzystania powszechnych i specyficznych ...
20,64 zł
24,00 zł

Zawodowy windykator. Tom I. Model Marcinkiewicza

Aby wygrać z dłużnikiem musisz najpierw złamać jego psychiczny opór obronny, chroniący go przed podjęciem męczącego wysiłku naprawy własnego życia! Marcinkiewicz w swojej książce stawia tezę, że windykator jest samurajem, Rycerzem...
30,10 zł
35,00 zł

Doświadczenia życiowe żołnierzy zawodowych na misjach stabilizacyjnych

Celem głównym podjętych przez autorkę badań było ustalenie zależności między doświadczeniem żołnierzy wyniesionym z misji wojskowych a systemem wartości i jakością życia. Została również podjęta próba identyfikacji różnic w ...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!