Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrazasz zgode na uzycie tych ciasteczek. Wiecej informacji, w tym o mozliwosci zmiany ustawien cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatnosci.
MENU
Podręczniki akademickie »

Etykieta zawodowa i protokół dyplomatyczny - 07 Rozdz. 14. Organizacja i zadania służby zagranicznej(eBook)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Katowice, 1, 2018

  • Autor: Andrzej Szteliga

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena detaliczna: 3,99 zł
3,59
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 0,40 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Etykieta zawodowa i protokół dyplomatyczny - 07 Rozdz. 14. Organizacja i zadania służby zagranicznej

Książka posiada niezwykły walor poznawczy i edukacyjny. W sposób przystępny prezentuje i omawia klasyczne zasady savoir-vivre, etykiety zawodowej i towarzyskiej oraz podstawowe zagadnienia protokołu dyplomatycznego i służby zagranicznej. Są to więc kwestie powitań i pożegnań, poznawania się i nawiązywania kontaktów, prowadzenia rozmów oraz kunsztu korespondencji, precedencji zawodowej i towarzyskiej oraz stosowanej tytulatury, zasad obowiązujących w kontaktach zagranicznych, organizacji wizyt i spotkań, udziału w programach oficjalnych i towarzyszących, podstawowe elementy prawa dyplomatycznego i konsularnego oraz organizacja i działania służby zagranicznej, problematyka organizacji różnego rodzaju przyjęć, zasad rozsadzania gości przy stole, stosowania określonych ubiorów i strojów na zróżnicowane okazje oraz wykorzystania samochodu do celów służbowych i prywatnych. Tekst publikacji wzbogacają rysunki sytuacyjne i fotografie. Mając charakter podręcznika akademickiego - w sposób naturalny adresowana jest do studentów i absolwentów różnych kierunków, a w szczególności stosunków międzynarodowych, nauk społecznych, nauk ekonomicznych itp. Ponadto do kręgu interesantów powinni należeć politycy, urzędnicy, samorządowcy, menedżerowie reprezentujący firmy, instytucje i różne organizacje.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści

Przedmowa / 9

1. Aspekty etyczne w działalności zawodowej / 13
1.1. Zasady etyczne / 15
1.2. Kultura osobista / 17

2. Powitania i pożegnania / 19
2.1. Formy powitań i pożegnań / 19
2.2. Zasady kolejności powitań i pożegnań / 21

3. Prezentacja i nawiązanie kontaktu / 23
3.1. Przedstawianie: kto kogo komu / 23
3.2. Formy „pan”/„pani” i „ty” / 25

4. Wizytówki w kontaktach służbowych i prywatnych / 27
4.1. Treść i grafika wizytówek (wzory) / 28
4.2. Zastosowanie i wymiana wizytówek / 32

5. Rozmowa bezpośrednia i komunikacja niewerbalna / 35
5.1. Elementy składowe rozmowy / 36
5.2. Zasady konwersacji / 37
5.3. Wygłaszanie przemówień / 38
5.4. Niewerbalne formy komunikacji / 40

6. Rozmowy telefoniczne / 42
6.1. Telefon stacjonarny i komórkowy / 42
6.2. Zasady połączeń i styl rozmów telefonicznych / 43
6.3. Automatyczna sekretarka / 47

7. Tradycyjna korespondencja / 48
7.1. Korespondencja dyplomatyczna, oficjalna i prywatna / 48
7.2. Zwroty grzecznościowe w korespondencji / 59
7.3. Życzenia, gratulacje, kondolencje, podziękowania / 61
7.4. Specjalne karty korespondencyjne / 65
7.5. Adresowanie i przesyłka listów / 66

8. Komunikacja elektroniczna / 69
8.1. Poczta elektroniczna / 69
8.2. Zastosowanie internetu / 71

9. Precedencja zawodowa i towarzyska / 73
9.1. Precedencja rządowa / 73
9.2. Precedencja samorządowa / 76
9.3. Precedencja dyplomatyczna / 78
9.4. Precedencja w wojsku / 80
9.5. Precedencja w kościele katolickim / 82
9.6. Precedencja służbowa i towarzyska / 84

10. Tytulatura w korespondencji i w rozmowie / 86
10.1. w administracji rządowej / 87
10.2. w administracji samorządowej / 89
10.3. w korpusie dyplomatycznym / 90
10.4. w wojsku / 91
10.5. w hierarchii kościelnej / 92
10.6. w środowisku nauki / 93
10.7. w środowisku biznesu / 94
10.8. w kręgach wolnych zawodów / 95
10.9. w kręgach arystokracji / 96

11. Zaproszenia / 98
11.1. Forma, treść i wymogi zaproszenia (wzory) / 98
11.2. Wysyłka zaproszeń oraz potwierdzanie uczestnictwa / 104

12. Wizyty i kontakty zagraniczne / 107
12.1. Wizyta i rewizyta / 107
12.2. Inne wydarzenia międzynarodowe / 113
12.3. Umowa o współpracy / 120
12.4. Udział w programie towarzyszącym wizytom zagranicznym / 124
12.5. Etyka i obyczaje w kontaktach z partnerami zagranicznymi / 128
12.6. Upominki i kwiaty / 131

13. Ceremoniał dyplomatyczny / 134
13.1. Ceremonie państwowe i uroczystości publiczne / 134
13.2. Umiejscowienie oficjeli i kolejność wystąpień / 135
13.3. Symbole państwowe / 137
13.4. Ordery i odznaczenia / 143

14. Organizacja i zadania służby zagranicznej / 156
14.1. Zadania Protokołu Dyplomatycznego / 157
14.2. Kodyfikacja prawa dyplomatycznego i konsularnego / 159
14.2.1. Konwencja wiedeńska o stosunkach dyplomatycznych / 160
14.2.2. Konwencja wiedeńska o stosunkach konsularnych / 168
14.2.3. Ustawa o służbie zagranicznej / 183
14.3. Struktura organizacyjna polskiej służby zagranicznej / 188
14.4. Układ bilateralny i multilateralny / 191
14.5. Dyplomacja publiczna / 197
14.6. System instytucjonalny Unii Europejskiej / 199

15. Rodzaje spotkań i przyjęć / 202
15.1. Charakter spotkań przy stole / 203
15.2. Przyjęcia stojące i zasiadane / 205
15.3. Części składowe organizowanych przyjęć / 212
15.4. Obowiązki gospodarza oraz gości / 218

16. Rozsadzanie gości przy stole / 220
16.1. Rodzaje i układ stołów (angielski i francuski) / 220
16.2. Zasady rozsadzania gości a konfiguracje stołów / 222

17. Aranżacja stołu / 234
17.1. Nakrycie stołu – zastawa / 234
17.2. Elementy dekoracyjne / 240

18. Obowiązująca etykieta podczas jedzenia i picia / 242
18.1. Rytuał kulinarny / 243
18.2. Reguły używania sztućców / 248
18.3. Rozmowy towarzyskie i toasty / 249

19. Tańce / 255
19.1. Rodzaje tańców / 255
19.2. Formuła tańca towarzyskiego / 257

20. Klasyka elegancji a moda / 259
20.1. Kanony elegancji męskiej / 261
20.2. Kanony elegancji damskiej / 266
20.3. Wskazania elegancji i mody: haute couture i prêt‑à‑porter / 271

21. Rodzaje ubiorów i strojów męskich i damskich na różne okazje / 273
21.1. Charakterystyka właściwego ubioru i wymogi dress code’u / 274
21.2. Ubiory nieformalne (wyjściowe i spacerowe) / 276
21.3. Strój koktajlowy / 283
21.4. Stroje formalne (wizytowe, wieczorowe, ceremonialne) / 284

22. Inne elementy etykiety ubioru / 291
22.1 Symbolika i znaczenie kolorów / 291
22.2 Nieodzowna bielizna / 294
22.3. Znaczenie biżuterii / 296
22.4 Rola kosmetyków / 298

23. Samochód i zasady jego wykorzystywania / 301
23.1. Rodzaje samochodów osobowych / 301
23.2. Właściwy samochód do celów służbowych – kryteria wyboru / 304
23.3. Obowiązki kierowcy i zachowanie pasażerów / 306
23.4. Technika wsiadania do i wysiadania z auta / 309
23.5. Hierarchia miejsc w samochodzie / 310

24. Zachowania niewłaściwe (faux pas) / 317

Bibliografia / 323

Summary / 329
Résumé / 331
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

79,00 zł

Zaufanie w organizacji innowacyjnej

Globalizacja, wirtualizacja i sieciowość rzeczywistości gospodarczej powodują konieczność zawierzenia intencjom i rezultatom działań partnerów biznesowych wewnątrz i na zewnątrz organizacji. Tendencje te generują zwiększenie zapotrzebowania na z...
23,00 zł

Dla honoru organizacji

Bogata w wątki autobiograficzne powieść, której akcja rozgrywa się na Wileńszczyźnie w latach 1942 - 1943. Według Mariana Hemara: "Józef też jest »specjalnym agentem« upoważnionym do zabijania ludzi. Józef też, jak...
99,00 zł

Rachunkowość finansowa ubezpieczycieli. Podejście pragmatyczne. Teoria, Zadania, Testy

Książka zawiera wiele oryginalnych rozwiązań formalno-merytorycznych, a jednocześnie stanowi kompleksowy podręcznik do samodzielnej nauki rachunkowości i finansów zakładów ubezpieczeń i reasekuracji. Książka jest podzielona na części, kt&...
99,00 zł

Przekształcenia pragmatyk urzędniczych członków korpusu służby cywilnej i pracowników samorządowych w prawie polskim po 1989 r.

Budowa profesjonalnej służby publicznej, działającej na podstawie aksjologicznych założeń demokratycznego państwa prawa, jest procesem złożonym i długotrwałym. Polskie doświadczenia w tym zakresie nie są znikome, gdyż geneza służby państwowej sięga okr...
32,90 zł

Miłość i inne zadania na dziś

Przed 17-letnią Abby Turner całe lato. I ta perspektywa byłaby najwspanialsza na świecie, gdyby nie to, że… z paczki jej przyjaciół w mieście zostaje tylko Cooper, któremu kiedyś wyznała miłość, ale on zbył ją śmiechem, jej tata je...
2,49 zł

Miejsca wspólne, miejsca osobne, imiona sporu. Szkice z pogranicza literatury i publicystyki na Górnym Śląsku - 07 Rozdz. 11. "Odra" – pismo Ziem Odzyskanych

"Miejsca wspólne, miejsca osobne, imiona sporu" – tytuł publikacji wskazuje na główne związki zarówno pomiędzy częściami zbioru, jak i poszczególnymi tekstami. Owe, różnego rodzaju, powinowactwa &ndash...
23,00 zł

Polska i inne państwa wobec problemów reparacji i długów zagranicznych w latach 1918-1939

Po I wojnie światowej zwycięska ententa nałożyła na państwa centralne ogromne reparacje, których nie można było w całości wyegzekwować, żądała też od nowo powstałych państw spłaty części zadłużenia Niemiec, Austro-Węgier i Rosji. Stany Zjednoczo...
3,00 zł

Racjonalność a bezpieczeństwo organizacji - ROSJA ZBROJNA – ANALIZA STANU I MOŻLIWOŚCI MILITARNYCH ZWIĄZKU SOCJALISTYCZNYCH REPUBLIK RADZIECKICH I FEDERACJI ROSYJSKIEJ

Wraz z rozwojem cywilizacyjnym, bezpieczeństwo staje się coraz wyraźniej odczuwaną potrzebą, a zarazem coraz bardziej cenioną wartością, nierzadko zaś celem samym w sobie. Dlatego też zainteresowanie bezpieczeństwem wzrasta. Nie dotyczy ono tylko ludzi...

Organizacje międzynarodowe

Najlepszy w Polsce podręcznik w zakresie organizacji międzynarodowych. Charakterystyka, funkcjonowanie oraz zakres działalności organizacji międzynarodowych zostały przez autorów ujęte w imponujące ramy czasowe – od prekursorów wsp&...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!