Filmowe ogrody Wojciecha Jerzego Hasa
Publikacja to suma odczytań twórczości Hasa oraz jego ludzkiej i artystycznej osobowości. Dorobek Hasa analizują nie tylko
filmoznawcy, ale także filozof (Bogdan Banasiak), antropolog (Beata Lisowska) oraz uczniowie i przyjaciele (Janusz Kijowski, Robert Gliński, Grzegorz Kędzierski, Stefan Czyżewski, Edward Zajiček i Jadwiga Kukułczanka). O reżyserze piszą autorzy należący do wszystkich generacji polskiego filmoznawstwa, a są to m.in. Tadeusz Lubelski, Piotr Zwierzchowski, Natasza Korczarowska, Joanna Preizner, Marcin Maron.
Z kręgu niemieckojęzycznego dołączyła Margarete Wach, z francuskiego Anne Guérin-Castell. Razem to dwadzieścia trzy artykuły ilustrowane screenami z filmów rozmieszczone w ośmiu rozdziałach, które skupiają się na analizach i interpretacjach wybranych filmów Hasa.
- Kategorie:
- Redakcja: Anna M. Zarychta, Kamila Żyto, Małgorzata Jakubowska
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-87870-44-7
- Liczba stron: 339
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Słowo wstępne 9 I. Wspomnienia, rozstania, pożegnania 11 Edward Zajiček, Wspólny pokój i inne wspomnienia o Wojciechu Hasie 13 Janusz Kijowski, Mój profesor i książę 25 Robert Gliński, Trudna sztuka kręcenia „hasówek” 32 Anne Guérin-Castell, Has i ja 34 II. Osioł grający na lirze 37 Jadwiga Kukułcznka, Spotkania z Wojciechem J. Hasem. Współpraca autorska nad moim scenariuszem „Osioł grający na lirze”, produkcja Niezwykłej podróży Baltazara Kobera, światowa dystrybucja jego filmów 39 Tadeusz Lubelski, Film o rozpadzie świata 54 III. Szyfry pamięci, szyfry historii 73 Piotr Zwierzchowski, Jak być kochaną i Szyfry – wojna, pamięć i kino polskie lat 60. 75 Natasza Korczarowska-Różycka, …byliśmy jak z oleodruku – jak ze starego, familijnego albumu umarła fotografia. Czy Szyfry Wojciecha Jerzego Hasa to Pornografia? 89 Elżbieta Ostrowska, Jak być kochaną – (nie)pamięć wojny 111 IV. Poszukiwania, inspiracje, ślady 135 Kamila Żyto, Pętla Wojciecha Jerzego Hasa. Polskie rekonfiguracje kina noir 137 Beata Lisowska, Oczekiwanie na nieuchronne. Organizacja czasu teraźniejszego w filmie Pętla Wojciecha Jerzego Hasa i Uniesie nas wiatr Abbasa Kiarostamiego 161 V. Ścieżki czasu, meandry wyobraźni 173 Margarete Wach, W labiryncie wieloznaczności: strategie i funkcje „niepewnej narracji” (unrealiable narration) w Rękopisie znalezionym w Saragossie Wojciecha Jerzego Hasa 175 Anne Guérin-Castell, Gry z widzem w filmie Rękopis znaleziony w Saragossie Wojciecha Jerzego Hasa 201 Katarzyna Citko, Rękopis znaleziony w Saragossie jako ogród o rozwidlających się ścieżkach 216 Małgorzata Jakubowska, Okno-oko. Obsesyjna figura w filmach Hasa 232 Aleksandra Zagórska, Pod znakiem Saturna – rzecz o “atrakcyjnym pesymizmie” w filmach Wojciecha Jerzego Hasa 249 Joanna Spalińska-Mazur, Symptomatyczna funkcja interwałów czasowych w filmach Pętla, Jak być kochaną oraz Szyfry Wojciecha Jerzego Hasa 282 VI. Między księgą a tekstem 305 Joanna Preizner, (Nie)przetrwać w zapętlonym świecie – Hłaski i Hasa studium samotności 307 Bogdan Banasiak, W blasku Księgi (Has – Schulz) 321 Marcin Maron, Filmowy świat Hasa - czas, obraz, tekst 336 VII. Ujęcia, kadry, format, kolor 343 Stefan Czyżewski, Powroty do archiwum – Sanatorium pod Klepsydrą jako widowisko 345 Grzegorz Kędzierski, Opis filmu Osobisty pamiętnik grzesznika przez niego samego spisany. Czas i przestrzeń obrazu 364 Osioł grający na lirze – dni Hasa 20-22 październik 2010 (fotograficzne wspomnienie)