MENU

Finansowanie dłużne w jednostkach samorządu terytorialnego

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2012

  • Seria / cykl: PORADNIKI LEX

  • Autor: Arkadiusz Kamiński

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Finansowanie dłużne w jednostkach samorządu terytorialnego

.. Nieodlacznym elementem warunkujacym spójnosc prowadzonych dzialan w samorzadach jest uwzglednienie w planowaniu fi nansowym i wieloletnich zamierzeniach inwestycyjnych poza aspektem zarzadzania plynnoscia budzetu wizji zadluzenia. Takie ujecie pozwala na kompleksowe podejscie do utrzymania równowagi fi nansowej, w tym równowagi biezacej budzetu. Poradnik przedstawia zbiór zagadnien dotyczacych wyboru zródel fi nansowania potrzeb pozyczkowych jednostek samorzadu terytorialnego. Szczególny nacisk zostal polozony na kwes.. e aktywnego ksztaltowania zadluzenia, zarówno w aspekcie podsektora samorzadowego, jak i calego sektora fi nansów publicznych. .. Publikacja jest przeznaczona dla pracowników jednostek fi nansowych sektora publicznego, w tym banków oraz instytucji nabywajacych skarbowe i municypalne papiery wartosciowe.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wykaz skrótów 	  9
Wstęp 	  11
Rozdział 1. Sektor finansów publicznych i jego przemiany 	  15
1. Uwagi ogólne  	  15
2. Zakres sektora publicznego i obecne przemiany 	  16
3. Rozwój i znaczenie podsektora samorządowego finansów publicznych  	   18
4. Podział sektora publicznego i zasilanie podsektora samorządowego 	  22
Rozdział 2. Zasady budżetowania a zasady finansowania  	   35
1. Zasady budżetowania w ramach sektora publicznego  	  35
2. Potencjał finansowania dłużnego w sektorze publicznym 	  37
3. Zdolność do finansowania dłużnego przez jednostki samorządu terytorialnego  	  40
4. Pojęcie potrzeb pożyczkowych i charakter ich zaspokojenia 	  45
5. Zasady finansowania dłużnego - odmienności i podobieństwa na szczeblu rządowym i samorządowym 	  48
Rozdział 3. Planowanie finansowe  	  53
1. Założenia planu finansowania wieloletniego  	   53
2. Planowanie finansowania dłużnego a finansowanie inwestycji  	  57
3. Założenia budowania strategii finansowania na szczeblu rządowym i samorządowym - strategia sektora 	  60
4. Planowanie finansowe na szczeblu samorządowym  	  64
5. Forma zabezpieczenia środków pod projekty unijne  	  68
6. Planowanie finansowania dłużnego jednostek samorządu terytorialnego - doświadczenia wybranych krajów europejskich 	  71
7. Strategia finansowania dłużnego (zadłużenia sektora finansów publicznych) - dylematy 	  72
Rozdział 4. Zarządzanie płynnością finansową w jednostkach samorządu terytorialnego  	  76
1. Podejście do płynności w sektorze publicznym  	   76
2. Kryteria płynności i mierniki  	  80
3. Zdolność planowania i kontrolowania strumieni finansowych - zarys problemu 	  85
4. Modele płynności budżetu w różnych strategiach finansowania i zarządzania długiem 	  89
5. Płynność jako funkcja finansowania. Polityka lokowania nadwyżek w ciągu roku 91
Rozdział 5. Ocena ratingowa jako miara efektywności jednostek samorządu terytorialnego  	   96
1. Uwagi ogólne 	  96
2. Założenia wyboru firm ratingowych  	   96
3. Metodologia ocen ratingowych - wybrane problemy  	   97
4. Kryteria oceny i ryzyka 	  107
5. Rating a efektywność finansowania 	  108
6. Oceny ratingowe a kryteria zadłużenia 	  109
7. Ocena zdolności kredytowej poza ratingiem agencji ratingowych 	  113
Rozdział 6. Uwarunkowania wyboru instrumentów finansowania dłużnego 	  118
1. Uwagi ogólne 	  118
2. Kryteria wyboru rynku  	   121
3. Zapadalność instrumentów  	  122
4. Koszt a ryzyko 	  124
5. Efektywność finansowania dłużnego, wzory i założenia  	   126
6. Strategia finansowania dłużnego a efektywność  	   129
7. Zmienność parametrów obligacji a analiza płynności budżetu  	   132
8. Kryteria wyboru firm wspomagających, kancelarii prawnych, agentów emisji 	  134
8.1. Wybór kancelarii prawnej  	  136
8.2. Wybór kierownika konsorcjum emisyjnego - banku 	  142
9. Procedury i procesowanie zadań w finansowaniu dłużnym 	  147
10. Zabezpieczenia i poręczenia związane z emisją obligacji 	  154
Rozdział 7. Finansowanie kredytami bankowymi  	  158
1. Profil kredytu, pożyczki  	   158
2. Dodatkowe czynniki określające warunki kredytowe  	   163
3. Zakres współpracy jednostek samorządu terytorialnego z bankiem kredytującym  	   166
4. Kryteria wyboru banków komercyjnych  	  168
5. Rodzaje zabezpieczeń  	  169
6. Pozyskiwanie kredytów z międzynarodowych instytucji finansowych  	  170
Rozdział 8. Zarządzanie długiem w sektorze finansów publicznych  	  174
1. Finansowanie sektora a zarządzanie długiem  	   174
2. Planowanie finansowe a zarządzanie aktywami i pasywami 	  178
3. Ujęcie makroekonomiczne a mikroekonomiczne zarządzania długiem w sektorze publicznym  	   182
3.1. Ujęcie makroekonomiczne  	  182
3.2. Ujęcie mikroekonomiczne 	  184
4. Aktywne a pasywne zarządzanie długiem w sektorze finansów publicznych  	   186
5. Określenie celów zarządzania długiem  	   188
6. Proces zarządzania długiem w jednostkach samorządu terytorialnego 	  191
6.1. Wybrane metody zarządzania długiem  	   192
6.2. Portfel odniesienia (benchmarkowy) długu jednostek samorządu terytorialnego 	  194
7. Zarządzanie ryzykiem  	  198
7.1. Ryzyko stopy procentowej  	   199
7.2. I nne ryzyka związane z zarządzaniem długiem  	  201
7.3. Równowaga między ryzykiem i kosztem obsługi długu  	   207
8. Sterowanie kosztami 	  209
9. Dobre praktyki w zarządzaniu długiem publicznym  	  212
10. Zarządzanie długiem potencjalnym  	   216
Rozdział 9. Mechanizm synchronizacji finansowania dłużnego podmiotów sektora finansów publicznych 	  219
Bibliografia  	  223
Słowniczek pojęć 	  227
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

36,00 zł
40,00 zł

Doskonalenie systemu zarządzania finansami w jednostkach administracji publicznej

Dotychczasowe systemy zarządzania w administracji publicznej są nieskuteczne zwłaszcza w kontekście współczesnej roli informacji i jej wykorzystywania (Strategia kierunkowa rozwoju informatyzacji Polski do roku 2013 oraz perspektywiczna prognoza...
76,50 zł
85,00 zł

Kontrola zarządcza i audyt wewnętrzny w jednostkach samorządu terytorialnego

Publikacja w sposób kompleksowy prezentuje teoretyczne i praktyczne zagadnienia dotyczące organizacji systemów kontroli zarządczej i realizacji skutecznego audytu wewnętrznego w jednostkach na różnych poziomach sektora samorządoweg...
26,46 zł
37,80 zł

Finansowanie oświaty w Polsce. Diagnoza, dylematy, możliwości

Finansowanie oświaty w Polsce – diagnoza, dylematy, możliwości to pierwsza kompleksowa monografia przedstawiająca system finansowania szkolnictwa w naszym kraju. Daleko posunięta decentralizacja zarządzania polską oświatą oraz rozwiązania prz...
44,25 zł
59,00 zł

Fundusze pożyczkowe i poręczeniowe w finansowaniu małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce

Książka „Fundusze pożyczkowe i poręczeniowe w finansowaniu małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce" ma na celu:- ukazanie praktycznych doświadczeń i rozwiązań działalności funduszy pożyczkowych i poręczeniowych wraz z oceną ich oddz...
4,30 zł
5,00 zł

Skłonność jednostek samorządu terytorialnego do inwestowania

Zasadniczą treść rozważań ujęto w ośmiu rozdziałach. Rozdział pierwszy ma charakter wprowadzający do zagadnień inwestowania w powiązaniu z takimi publicznymi podmiotami inwestującymi jak JST. W rozdziale drugim przedstawiono inwestycje infrastrukturaln...
25,50 zł
34,00 zł

Polityka zdrowotna samorządu terytorialnego. Wyd. III

Aktywność samorządowa skierowana na poprawę zdrowotności własnego środowiska, „na miejscu" należy do najbardziej oczekiwanych i społecznie cenionych inicjatyw władzy terytorialnej. Trafność strategicznych decyzji w zakresie zdrowia publiczne...
27,00 zł
30,00 zł

Jak „sprzedać” miasto? Badania psychologiczne w marketingu terytorialnym

Publikacja omawia proces komunikacyjny w trakcie promowania marki miasta. Samorząd jako podmiot współtworzący gospodarcze realia makroekonomiczne skazany jest na walkę w wolnorynkowej konkurencji. Aby móc ją skutecznie podjąć, musi dostos...
21,50 zł
25,00 zł

Finansowanie mediów publicznych w Polsce

Z pełnym zrozumieniem dla formułowanych z wielu stron oskarżeń, że media publiczne w Polsce niedostatecznie realizują swe obowiązki misyjne (i jest to zarzut kierowany przede wszystkim wobec TVP S.A.), trzeba pamiętać, że media te są nam jednak absolut...
36,00 zł
40,00 zł

Sensory i systemy referencyjne stosowane na jednostkach dynamicznie pozycjonowanych

Zakres tematyczny niniejszej publikacji obejmuje zbadanie, przeanalizowanie, zestawienie i opisanie przykładowych systemów referencyjnych wykorzystywanych na jednostkach dynamicznie pozycjonowanych. Analizie poddano wady oraz zalety poszczeg&oac...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!