Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrazasz zgode na uzycie tych ciasteczek. Wiecej informacji, w tym o mozliwosci zmiany ustawien cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatnosci.
MENU
Podręczniki na studia

Funkcjonowanie e-biznesu(eBook)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Łódź, 1, 2018

  • Autor: Anna Misztal

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena detaliczna: 19,95 zł
15,96
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 3,99 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Funkcjonowanie e-biznesu

Publikacja jest poświęcona tematyce e-biznesu, jego podstawowym problemom, modelom i strategiom wykorzystywanym przez organizacje prowadzące działalność gospodarczą przez Internet. Zawiera omówienia segmentów e-biznesu, ich zalet, wad oraz kluczowych determinantów funkcjonowania i rozwoju tej gałęzi gospodarki. Dotyczy zagadnień związanych z infrastrukturą technologiczną i sprzętową, a także architekturą e-biznesu. Przedstawiono w niej wskazówki pozwalające na harmonizację procesów biznesowych. Szczególną uwagę poświęcono zarządzaniu relacjami z klientem i partnerami biznesowymi, planowaniu zasobów przedsiębiorstwa, zarządzaniu łańcuchem dostaw, wiedzą i przepływami pracy, przetwarzaniu analitycznemu oraz systemom handlu elektronicznego. Zaprezentowano też nowe rozwiązania informatyczne wspierające rozwój e-biznesu. Na uwagę zasługują studia przypadków powszechnie znanych firm działających w środowisku wirtualnym. Każdy rozdział został zakończony pytaniami problemowymi I testem prawda/fałsz. Książka jest adresowana przede wszystkim do studentów kierunków ekonomicznych i zarządzania, a także wszystkich zainteresowanych tematyką e-biznesu.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie	9

Rozdział 1. E-biznes – podstawowe problemy	13
1.1. Nowa gospodarka	13
1.2. E-biznes – konceptualizacja terminu	20
1.3. Narodziny i rozwój e-biznesu	25
1.4. Prawne aspekty prowadzenia e-biznesu	26
1.5. Cele wdrożeń rozwiązań e-biznesowych w sferze procesów podstawowych	28
1.6. Zalety i wady e-biznesu	33
1.7. Studia przypadków	36
1.7.1. CCC – wykorzystanie tradycyjnych i internetowych kanałów sprzedaży	37
1.7.2. Kazus Allegro – funkcjonowanie serwisu aukcyjnego	43
1.8. Pytania problemowe	45
1.9. Test Prawda/Fałsz	45

Rozdział 2. Modele działalności e-biznesowej	49
2.1. Relacje pomiędzy podmiotami e-biznesu	49
2.2. Model biznesu i jego znaczenie w e-gospodarce	53
2.3. Klasyfikacje modeli e-biznesu	58
2.3.1. Podstawowe modele biznesu elektronicznego	59
2.3.2. Autorskie modele biznesu elektronicznego	61
2.4. Studia przypadków	66
2.4.1. Allegro – model aukcji elektronicznej	66
2.4.2. Netflix – model abonencki	67
2.4.3. Czytam.pl – model e-sklepu	70
2.4.4. LinkedIn – model pośrednika	72
2.5. Pytania problemowe	74
2.6. Test Prawda/Fałsz	74

Rozdział 3. Strategie i metodyka budowy systemów e-biznesu	77
3.1. Teoretyczne podstawy budowania strategii biznesowych	77
3.2. Strategia e-biznesu – elementy składowe	82
3.3. Czynniki sukcesu strategii e-biznesowej	88
3.4. Strategia tworzenia modeli e-biznesowych	90
3.5. Studia przypadków	93
3.5.1. Morele.net – lider polskiego rynku e-commerce w segmencie dystrybucji IT/consumer electronics	93
3.5.2. YouTube	97
3.6. Pytania problemowe	100
3.7. Test Prawda/Fałsz	100

Rozdział 4. Segmenty e-biznesu	103
4.1. Podstawowe klasyfikacje e-biznesu	103
4.2. E-usługi	105
4.3. E-marketing	109
4.4. E-commerce (handel elektroniczny, handel online, electronic commerce)	122
4.5. Obsługa e-biznesu	127
4.6. Studia przypadków	130
4.6.1. Strategie marketingowe	130
4.6.1.1. Samsung i selfi gwiazd z rozdania Oscarów 2014	130
4.6.1.2. „Like my addiction” Fundacji Addict Aide	131
4.6.1.3. „Czego szukasz w święta” Allegro	132
4.6.1.4. Deadpool – kampania promocyjna filmu	132
4.6.1.5. Dziki Sad/Grupa Żywiec	134
4.6.2. E-usługi	135
4.6.2.1. Historia pojazdu	135
4.6.2.2. Pracuj.pl	135
4.6.2.3. Bankier.pl	136
4.6.2.4. Naszemiasto.pl	137
4.6.2.5. Filmweb.pl	138
4.6.3. E-handel	139
4.6.3.1. Ceneo.pl	139
4.6.3.2. Mall.pl	139
4.7. Pytania problemowe	140
4.8. Test Prawda/Fałsz	141

Rozdział 5. Systemy informatyczne e-biznesu	145
5.1. Infrastruktura technologiczna i sprzętowa biznesu elektronicznego	145
5.2. Systemy informatyczne zarządzania w e-biznesie	149
5.2.1. Zarządzanie relacjami z klientem – CRM (Customer Relationship Management)	152
5.2.2. Zarządzanie relacjami z partnerami biznesowymi – PRM (Partner Relationship Management)	159
5.2.3. Planowanie zasobów przedsiębiorstwa – ERP (Enterprise Resource Planning)	162
5.2.4. Zarządzanie łańcuchem dostaw – SCM (Supply Chain Management)	166
5.2.5. Zarządzanie wiedzą – KM (Knowledge Management)	169
5.2.6. Zarządzanie przepływem pracy – WM (Workflow Management)	172
5.2.7.  Przetwarzanie analityczne – BI (Business Intelligence)	175
5.2.8. Systemy handlu elektronicznego – e-commerce	177
5.3. Wybrane nowe rozwiązania informatyczne dla e-biznesu	178
5.3.1. Big Data	179
5.3.2. Przetwarzanie w chmurze (cloud computing)	180
5.3.3. Internet rzeczy	182
5.3.4. Automatyzacja procesów biznesowych	183
5.3.5. Technologie i narzędzia mobilne	184
5.4. Studia przypadków	185
5.4.1. Empik.com – zarządzanie relacjami z klientem	185
5.4.2. Frisco.pl – dostawy na kliknięcie	186
5.4.3. eSKY.pl na skrzydłach systemu ERP Microsoft	187
5.4.4. Wdrożenie systemu Asseco Softlab ERP w Agito S.A.	188
5.4.5. Comarch Business Intelligence w DNB Nord Polska S.A.	190
5.4.6. Integracja systemu e-commerce z Comarch ERP XL w Monnari Trade S.A.	192
5.4.7. System zarządzania zasobami ludzkimi Macrologic w Douglas Polska Sp. z o.o.	194
5.5. Pytania problemowe	195
5.6. Test Prawda/Fałsz	195

Rozdział 6. Praktyczny wymiar e-biznesu	199
6.1. Rozwój e-biznesu w Polsce	199
6.2. Zakładanie i prowadzenie e-biznesu – aspekt organizacyjno-podatkowy	209
6.3. Finansowanie e-biznesu	216
6.4. Studia przypadków	219
6.4.1. Nk.pl (wcześniej nasza-klasa.pl) vs Facebook	219
6.4.2. Allegro vs eBay Polska	222
6.5. Pytania problemowe	223
6.6. Test Prawda/Fałsz	223

Zakończenie	227
Bibliografia	231
Odpowiedzi do Testu Prawda/Fałsz	245
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

69,00 zł

Implementacja zaawansowanych rozwiązań biznesu elektronicznego w przedsiębiorstwie

Nowa gospodarka, która na dobre rozpoczęła się wraz z rozwojem Internetu, i która łączy tak pozornie odległe zjawiska, jak globalizacja oraz rzeczywistość wirtualna, wywołuje ogromne zmiany warunków funkcjonowania przedsiębiorstw. ...

Modele biznesu przedsiębiorstw

W warunkach nieciągłości zmian w otoczeniu, rosnącej presji konkurencji i konieczności poszukiwania efektywnych rozwiązań kreujących wartość dodaną dla interesariuszy koncepcja modelu biznesu staje się coraz bardziej atrakcyjnym podejściem do zintegrow...

Strategiczny wymiar modeli biznesu w zarządzaniu wartością przedsiębiorstw – kierunki rozwoju - KLUCZOWE DETERMINANTY ROZWOJU INTERNETU JAKO MEDIUM REKLAMOWEGO

Burzliwe otoczenie rynkowe oraz dynamika zmienności zachodzących we wszystkich obszarach zarządzania przedsiębiorstwem determinuje mechanizmy decydujące o istnieniu przedsiębiorstw, ich zwycięstwie bądź porażce. Jednocześnie złożoność procesów b...

Modele biznesu wobec wyzwań współczesnego zarządzania - Rozwój aktywności innowacyjnej firm we współpracy z uczelniami wyższymi

Burzliwe otoczenie rynkowe wyznacza nowe mechanizmy funkcjonowania przedsiębiorstw. To, iż przedsiębiorstwa konkurują modelami biznesu, już dawno stało się faktem. Teraz nie chodzi już o posiadanie modelu biznesu, lecz o umiejętne jego konfigurowanie w...

Wybrane psychospołeczne aspekty funkcjonowania zawodowego pielęgniarek a ich stan zdrowia

Monografię doktor Anny Andruszkiewicz należałoby wyróżnić w szczególny sposób, jest ona próbą całościowego, naukowo uzasadnionego ujęcia aspektów funkcjonowania zawodowego pielęgniarek/pielęgniarzy w odniesieniu do ic...
36,00 zł

Kompetencje absolwentów studiów ekonomicznych. Perspektywa nauki i biznesu

Misją Wydziału Zarządzania jest kształcenie, formowanie i rozwój absolwentów wyróżniających się kreatywnością, wysokim profesjonalizmem i etyką zawodową, na kanwie nowoczesnej wiedzy oraz prowadzonych na wydziale badań naukowych. N...

Modele biznesu wobec wyzwań współczesnego zarządzania - Zarządzanie ryzykiem w działalności gospodarczej ze szczególnym uwzględnieniem zmian stopy procentowej i waluty

Burzliwe otoczenie rynkowe wyznacza nowe mechanizmy funkcjonowania przedsiębiorstw. To, iż przedsiębiorstwa konkurują modelami biznesu, już dawno stało się faktem. Teraz nie chodzi już o posiadanie modelu biznesu, lecz o umiejętne jego konfigurowanie w...
20,50 zł

Projekty lokalne i regionalne - współpraca: nauka - biznes - samorząd

Przedstawiona Czytelnikowi publikacja to dyskusja na temat wybranych zagadnień dotyczących opisywanego zagadnienia. Po wprowadzeniu do zagadnienia (Henryk Brandenburg), przedstawiono model Triple-Helix i jego zastosowanie w Szwecji (Sigmund Barczyk, Ar...

Strategiczny wymiar modeli biznesu w zarządzaniu wartością przedsiębiorstw – kierunki rozwoju - ZASTOSOWANIE TECHNOLOGII INFORMATYCZNYCH W ZARZĄDZANIU PRZEDSIĘBIORSTWEM MŚP

Burzliwe otoczenie rynkowe oraz dynamika zmienności zachodzących we wszystkich obszarach zarządzania przedsiębiorstwem determinuje mechanizmy decydujące o istnieniu przedsiębiorstw, ich zwycięstwie bądź porażce. Jednocześnie złożoność procesów b...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!