MENU
Darmowa dostawa

Funkcjonowanie e-biznesu

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Łódź, 2018

  • Autor: Anna Misztal

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Funkcjonowanie e-biznesu

Publikacja jest poświęcona tematyce e-biznesu, jego podstawowym problemom, modelom i strategiom wykorzystywanym przez organizacje prowadzące działalność gospodarczą przez Internet. Zawiera omówienia segmentów e-biznesu, ich zalet, wad oraz kluczowych determinantów funkcjonowania i rozwoju tej gałęzi gospodarki. Dotyczy zagadnień związanych z infrastrukturą technologiczną i sprzętową, a także architekturą e-biznesu. Przedstawiono w niej wskazówki pozwalające na harmonizację procesów biznesowych. Szczególną uwagę poświęcono zarządzaniu relacjami z klientem i partnerami biznesowymi, planowaniu zasobów przedsiębiorstwa, zarządzaniu łańcuchem dostaw, wiedzą i przepływami pracy, przetwarzaniu analitycznemu oraz systemom handlu elektronicznego. Zaprezentowano też nowe rozwiązania informatyczne wspierające rozwój e-biznesu. Na uwagę zasługują studia przypadków powszechnie znanych firm działających w środowisku wirtualnym. Każdy rozdział został zakończony pytaniami problemowymi I testem prawda/fałsz.
Książka jest adresowana przede wszystkim do studentów kierunków ekonomicznych i zarządzania, a także wszystkich zainteresowanych tematyką e-biznesu.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie	9

Rozdział 1. E-biznes – podstawowe problemy	13
1.1. Nowa gospodarka	13
1.2. E-biznes – konceptualizacja terminu	20
1.3. Narodziny i rozwój e-biznesu	25
1.4. Prawne aspekty prowadzenia e-biznesu	26
1.5. Cele wdrożeń rozwiązań e-biznesowych w sferze procesów podstawowych	28
1.6. Zalety i wady e-biznesu	33
1.7. Studia przypadków	36
1.7.1. CCC – wykorzystanie tradycyjnych i internetowych kanałów sprzedaży	37
1.7.2. Kazus Allegro – funkcjonowanie serwisu aukcyjnego	43
1.8. Pytania problemowe	45
1.9. Test Prawda/Fałsz	45

Rozdział 2. Modele działalności e-biznesowej	49
2.1. Relacje pomiędzy podmiotami e-biznesu	49
2.2. Model biznesu i jego znaczenie w e-gospodarce	53
2.3. Klasyfikacje modeli e-biznesu	58
2.3.1. Podstawowe modele biznesu elektronicznego	59
2.3.2. Autorskie modele biznesu elektronicznego	61
2.4. Studia przypadków	66
2.4.1. Allegro – model aukcji elektronicznej	66
2.4.2. Netflix – model abonencki	67
2.4.3. Czytam.pl – model e-sklepu	70
2.4.4. LinkedIn – model pośrednika	72
2.5. Pytania problemowe	74
2.6. Test Prawda/Fałsz	74

Rozdział 3. Strategie i metodyka budowy systemów e-biznesu	77
3.1. Teoretyczne podstawy budowania strategii biznesowych	77
3.2. Strategia e-biznesu – elementy składowe	82
3.3. Czynniki sukcesu strategii e-biznesowej	88
3.4. Strategia tworzenia modeli e-biznesowych	90
3.5. Studia przypadków	93
3.5.1. Morele.net – lider polskiego rynku e-commerce w segmencie dystrybucji IT/consumer electronics	93
3.5.2. YouTube	97
3.6. Pytania problemowe	100
3.7. Test Prawda/Fałsz	100

Rozdział 4. Segmenty e-biznesu	103
4.1. Podstawowe klasyfikacje e-biznesu	103
4.2. E-usługi	105
4.3. E-marketing	109
4.4. E-commerce (handel elektroniczny, handel online, electronic commerce)	122
4.5. Obsługa e-biznesu	127
4.6. Studia przypadków	130
4.6.1. Strategie marketingowe	130
4.6.1.1. Samsung i selfi gwiazd z rozdania Oscarów 2014	130
4.6.1.2. „Like my addiction” Fundacji Addict Aide	131
4.6.1.3. „Czego szukasz w święta” Allegro	132
4.6.1.4. Deadpool – kampania promocyjna filmu	132
4.6.1.5. Dziki Sad/Grupa Żywiec	134
4.6.2. E-usługi	135
4.6.2.1. Historia pojazdu	135
4.6.2.2. Pracuj.pl	135
4.6.2.3. Bankier.pl	136
4.6.2.4. Naszemiasto.pl	137
4.6.2.5. Filmweb.pl	138
4.6.3. E-handel	139
4.6.3.1. Ceneo.pl	139
4.6.3.2. Mall.pl	139
4.7. Pytania problemowe	140
4.8. Test Prawda/Fałsz	141

Rozdział 5. Systemy informatyczne e-biznesu	145
5.1. Infrastruktura technologiczna i sprzętowa biznesu elektronicznego	145
5.2. Systemy informatyczne zarządzania w e-biznesie	149
5.2.1. Zarządzanie relacjami z klientem – CRM (Customer Relationship Management)	152
5.2.2. Zarządzanie relacjami z partnerami biznesowymi – PRM (Partner Relationship Management)	159
5.2.3. Planowanie zasobów przedsiębiorstwa – ERP (Enterprise Resource Planning)	162
5.2.4. Zarządzanie łańcuchem dostaw – SCM (Supply Chain Management)	166
5.2.5. Zarządzanie wiedzą – KM (Knowledge Management)	169
5.2.6. Zarządzanie przepływem pracy – WM (Workflow Management)	172
5.2.7.  Przetwarzanie analityczne – BI (Business Intelligence)	175
5.2.8. Systemy handlu elektronicznego – e-commerce	177
5.3. Wybrane nowe rozwiązania informatyczne dla e-biznesu	178
5.3.1. Big Data	179
5.3.2. Przetwarzanie w chmurze (cloud computing)	180
5.3.3. Internet rzeczy	182
5.3.4. Automatyzacja procesów biznesowych	183
5.3.5. Technologie i narzędzia mobilne	184
5.4. Studia przypadków	185
5.4.1. Empik.com – zarządzanie relacjami z klientem	185
5.4.2. Frisco.pl – dostawy na kliknięcie	186
5.4.3. eSKY.pl na skrzydłach systemu ERP Microsoft	187
5.4.4. Wdrożenie systemu Asseco Softlab ERP w Agito S.A.	188
5.4.5. Comarch Business Intelligence w DNB Nord Polska S.A.	190
5.4.6. Integracja systemu e-commerce z Comarch ERP XL w Monnari Trade S.A.	192
5.4.7. System zarządzania zasobami ludzkimi Macrologic w Douglas Polska Sp. z o.o.	194
5.5. Pytania problemowe	195
5.6. Test Prawda/Fałsz	195

Rozdział 6. Praktyczny wymiar e-biznesu	199
6.1. Rozwój e-biznesu w Polsce	199
6.2. Zakładanie i prowadzenie e-biznesu – aspekt organizacyjno-podatkowy	209
6.3. Finansowanie e-biznesu	216
6.4. Studia przypadków	219
6.4.1. Nk.pl (wcześniej nasza-klasa.pl) vs Facebook	219
6.4.2. Allegro vs eBay Polska	222
6.5. Pytania problemowe	223
6.6. Test Prawda/Fałsz	223

Zakończenie	227
Bibliografia	231
Odpowiedzi do Testu Prawda/Fałsz	245
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

19,31 zł
22,45 zł

Modele biznesu przedsiębiorstw

W warunkach nieciągłości zmian w otoczeniu, rosnącej presji konkurencji i konieczności poszukiwania efektywnych rozwiązań kreujących wartość dodaną dla interesariuszy koncepcja modelu biznesu staje się coraz bardziej atrakcyjnym podejściem do zintegrow...
24,08 zł
28,00 zł

Wybrane psychospołeczne aspekty funkcjonowania zawodowego pielęgniarek a ich stan zdrowia

Monografię doktor Anny Andruszkiewicz należałoby wyróżnić w szczególny sposób, jest ona próbą całościowego, naukowo uzasadnionego ujęcia aspektów funkcjonowania zawodowego pielęgniarek/pielęgniarzy w odniesieniu do ic...
30,96 zł
36,00 zł

Kompetencje absolwentów studiów ekonomicznych. Perspektywa nauki i biznesu

Misją Wydziału Zarządzania jest kształcenie, formowanie i rozwój absolwentów wyróżniających się kreatywnością, wysokim profesjonalizmem i etyką zawodową, na kanwie nowoczesnej wiedzy oraz prowadzonych na wydziale badań naukowych. <...
17,63 zł
20,50 zł

Projekty lokalne i regionalne - współpraca: nauka - biznes - samorząd

Przedstawiona Czytelnikowi publikacja to dyskusja na temat wybranych zagadnień dotyczących opisywanego zagadnienia. Po wprowadzeniu do zagadnienia (Henryk Brandenburg), przedstawiono model Triple-Helix i jego zastosowanie w Szwecji (Sigmund Barczyk, Ar...
35,28 zł
42,00 zł

Międzynarodowy biznes turystyczny

Proces globalizacji sektora usług wywarł znaczący wpływ na światową gospodarkę turystyczną podlegającą nieustannym przemianom. Autorka próbuje znaleźć odpowiedź na pytanie dotyczące stopnia globalizacji sektora turystycznego. Umożliwi ona ocenę ...
44,91 zł
49,90 zł

Siła kobiet w biznesie

Kobiety zmieniają świat, ale jeszcze nie doceniają siebie. Nie wiedzą, jakie dary wnoszą do gospodarki dzięki swojej pracy. Dotąd krytykowane kobiece cechy, takie jak misyjność, uczuciowość, uważność, troskliwość i wiele innych, stanowią wielki niewyko...
55,81 zł
64,90 zł

Strategia Umami. Jak połączyć biznes z projektowaniem doświadczeń i wyróżnić się na rynku

Jeżeli chcesz wyróżnić się na rynku, potrzebujesz strategii doświadczeń.Dlaczego? Możesz nie zdawać sobie z tego sprawy, ale twoi klienci nie kupują od ciebie produktów czy usług – oni kupują doświadczenia. Co więcej, w najbli...
36,34 zł
40,38 zł

Targi. Trampolina biznesu

„Targi — trampolina biznesu” zaprasza Cię do naszego uniwersum — świata międzynarodowych targów. Miejsca, w którym za stolikami wielkiej gry wspólnie zasiadają starzy wyjadacze i świeży narybek, który...
18,00 zł
20,00 zł

Funkcjonowanie przedsiębiorstwa na rynku kapitałowym – ujęcie syntetyczne

W niniejszej publikacji zaprezentowano syntetyczne ujęcie kwestii dotyczących rynku kapitałowego. Skupiono się na ukazaniuistoty i najważniejszych papierów wartościowych (akcji i obligacji).W drugiej części zwrócono uwagę na w...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!