Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Podręczniki akademickie »
MENU
Podręczniki akademickie »

Future Learning System. Drama w nauczaniu języka angielskiego - 05 rozdz 5, Metodologia badań własnych(eBook)

Perspektywa psychopedagogiczna

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Katowice, 1, 2014

  • Seria / cykl: Prace Naukowe UŚ; Pedagogika

  • Autor: Alicja Gałązka

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena detaliczna: 8,00 zł
7,20
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 0,80 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Future Learning System. Drama w nauczaniu języka angielskiego - 05 rozdz 5, Metodologia badań własnych

Książka opisuje autorską metodę nauczania języków obcych Future Learning System (FLS),która oparta jest na najnowszych osiągnięciach z zakresu neuroglottodydaktyki, konstruktywistycznej dydaktyki języków obcych oraz humanistycznej, niedyrektywnej pedagogiki, podkreślającej potrzeby uczącego się, jego zainteresowania oraz autonomię. FLSto zintegrowane podejście holistyczne do nauczania języka obcego, które umożliwia odpowiednie zindywidualizowanie technik kształcenia, zgodnie z potrzebami, zainteresowaniami i oczekiwaniami uczniów, co jest niezwykle ważne zwłaszcza w uczeniu osób dorosłych. Swoistą dyrektywą dydaktyczną jest przyjęcie założenia, że zdolności do przyswajania języka obcego (a również wszelkie inne zdolności) można rozwijać, aktywizując obie półkule mózgowe oraz różne rodzaje inteligencji wielorakiej. FLSto metoda oparta głównie na dramie kreatywnej, wykorzystującej w pełni potencjał słuchacza, jego osobowość oraz indywidualne preferencje do uczenia się, rozwijająca wszystkie typy inteligencji oraz integrująca obydwie półkule mózgowe. Publikacja adresowana jest do nauczycieli języków obcych oraz do wszystkich teoretyków oraz praktyków poszukujących empirycznych dowodów na szczególną wyjątkowość dramy jako kreatywnej alternatywy edukacyjnej.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5
Ro z d z i a ł 1
Wybrane zagadnienia z teorii i metodyki uczenia się i nauczania języka
obcego w aspekcie glottodydaktycznym . . . . . . . . . . . . 11
1.1. Pojęcie i zakres badawczy glottodydaktyki . . . . . . . . . . 11
1.2. Wybrane teorie i modele przyswajania języka obcego . . . . . . . 14
1.3. Inne teorie uczenia się języka drugiego . . . . . . . . . . . 19
1.3.1. Model opracowany przez E. Białystok . . . . . . . . . 19
1.3.2. Model przetwarzania informacji . . . . . . . . . . . 20
1.3.3. Model adaptacyjnej kontroli myśli. . . . . . . . . . . 20
1.3.4. Model społeczno-konstruktywistyczny. . . . . . . . . . 21
1.4. Zasady nauczania języka obcego . . . . . . . . . . . . . 22
1.5. Metody i koncepcje nauczania języka obcego . . . . . . . . . 25
1.5.1. Metody konwencjonalne (tradycyjne) . . . . . . . . . . 26
1.5.2. Metody niekonwencjonalne (alternatywne) . . . . . . . . 30
1.5.3. Metoda komunikacyjna czy raczej nauczanie komunikacyjne? . . 34
1.6. Wybór metody w nauczaniu dorosłych . . . . . . . . . . . 36
1.7. Sprawności receptywne i produktywne w nauczaniu języka obcego . . . 38
1.7.1. Słuchanie ze zrozumieniem . . . . . . . . . . . . . 39
1.7.2. Czytanie ze zrozumieniem . . . . . . . . . . . . . 42
1.7.3. Sprawność mówienia . . . . . . . . . . . . . . 46
1.7.4. Sprawność pisania . . . . . . . . . . . . . . . 48
1.8. „Europejski system opisu kształcenia językowego” . . . . . . . . 50
Ro z d z i a ł 2
Psychologiczne uwarunkowanie procesu przyswajania języka obcego . . 61
2.1. Motywacja i poczucie lęku a uczenie się języka . . . . . . . . 61
2.1.1. Pojęcie motywacji . . . . . . . . . . . . . . . 62
2.1.2. Podejście behawioralne . . . . . . . . . . . . . 62
2.1.3. Teoria potrzeb . . . . . . . . . . . . . . . . 63
2.1.4. Motywacja osiągnięć . . . . . . . . . . . . . . 64
2.1.5. Teorie redukcji popędu . . . . . . . . . . . . . 65
2.1.6. Teorie optymalnego pobudzenia . . . . . . . . . . . 66
2.1.7. Motywacja zewnętrzna i motywacja wewnętrzna . . . . . . 67
2.1.8. Wewnętrzna przyczynowość zachowania . . . . . . . . 69
2.1.9. Swoboda wyboru . . . . . . . . . . . . . . . 70
2.1.10. Kompetencja . . . . . . . . . . . . . . . . . 71
2.1.11. Wzmocnienia zewnętrzne . . . . . . . . . . . . . 72
2.1.12. Teoria autopercepcji (self-perception) Bema (1972) . . . . . 72
2.1.13. Poznawcza teoria wartościowania Deciego i Ryana (1985) . . . 73
2.1.14. Koncepcja atrybucji endogennej i egzogennej Kruglanskiego . . 74
2.1.15. Motywacja wewnętrzna czy rachunek samoodniesień? . . . . 75
2.2. Rola motywacji w uczeniu się i nauczaniu języka obcego . . . . . 77
2.2.1. Model Dornyeia . . . . . . . . . . . . . . . . 78
2.2.2. Model Gardnera i MacIntyre’a . . . . . . . . . . . . 79
2.2.3. Percepcja porażek i sukcesów . . . . . . . . . . . . 81
2.2.4. Znaczenie teorii samookreślenia w uczeniu się języka . . . . . 82
2.2.5. Inne czynniki wpływające na motywację w uczeniu się języka obcego
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 82
2.3. Wpływ lęku na proces uczenia się . . . . . . . . . . . . 84
2.4. Inteligencja a zdolność przyswajania języka . . . . . . . . . . 85
2.4.1. Pojęcie i rodzaje inteligencji . . . . . . . . . . . . 85
2.4.2. Inteligencja jako energia mentalna . . . . . . . . . . 86
2.4.3. Inteligencja jako cecha . . . . . . . . . . . . . . 86
2.4.4. Inteligencja A, B i C . . . . . . . . . . . . . . 87
2.4.5. Inteligencja społeczna . . . . . . . . . . . . . . 88
2.4.6. Inteligencja emocjonalna . . . . . . . . . . . . . 89
2.4.7. Inteligencja praktyczna . . . . . . . . . . . . . . 90
2.4.8. Inteligencja kulturowa . . . . . . . . . . . . . . 91
2.4.9. Inteligencja wieloraka . . . . . . . . . . . . . . 91
2.4.10. Inteligencja wieloraka a proces uczenia się. . . . . . . . 94
2.4.11. Inteligencja wieloraka a uczenie się języka obcego . . . . . 97
2.5. Uwarunkowania neurologiczne a uczenie się języka obcego . . . . . 98
2.5.1. Półkule mózgowe i ich funkcje . . . . . . . . . . . 100
2.5.2. Półkulowość a proces uczenia się . . . . . . . . . . . 106
2.5.3. Pamięć a proces przyswajania języka obcego . . . . . . . 110
2.6. Psychologiczne style uczenia się . . . . . . . . . . . . . 112
2.7. Czynniki demograficzne a przyswajanie języka obcego . . . . . . 115
2.7.1. Płeć a nauka języka . . . . . . . . . . . . . . . 115
2.7.2. Wiek a nauka języka obcego . . . . . . . . . . . . 116
Ro z d z i a ł 3
Future Learning System (FLS) — podstawy metodyczne i psychopedagogiczne
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 121
3.1. FLS jako metoda dydaktyczna . . . . . . . . . . . . . . 123
3.2. Etapy procesu uczenia się języka angielskiego metodą FLS . . . . . 128
3.3. Podsumowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . 143
Ro z d z i a ł 4
Glottodrama twórczą alternatywą dla nauczania komunikacyjnego . . . 147
4.1. Pojęcie i znaczenie dramy w edukacji . . . . . . . . . . . 147
4.2. Nieporozumienia definicyjne wokół dramy . . . . . . . . . . 149
4.3. Istota dramy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 151
4.3.1. Drama jako proces . . . . . . . . . . . . . . . 152
4.3.2. Drama a teatr . . . . . . . . . . . . . . . . 154
4.3.3. Związek dramy z zabawą — efekt Arystotelesa . . . . . . 154
4.4. Elementy dramy. . . . . . . . . . . . . . . . . . 157
4.4.1. Rola w dramie . . . . . . . . . . . . . . . . 158
4.4.2. Konflikt w dramie . . . . . . . . . . . . . . . 159
4.5. Metaxis — rola fikcji w dramie . . . . . . . . . . . . . 162
4.6. Drama z perspektywy psychologicznej . . . . . . . . . . . 164
4.7. Personifikacja mózgu poprzez dramę. . . . . . . . . . . . 166
4.8. Glottodrama w nauczaniu języka obcego ludzi dorosłych . . . . . 168
4.9. Techniki dramy a kształtowanie umiejętności językowych . . . . . 171
4.10. Drama jako kontekst mówienia i pisania . . . . . . . . . . 177
4.11. Podsumowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . 179
Ro z d z i a ł 5
Metodologia badań własnych . . . . . . . . . . . . . . . 183
5.1. Założenia teoretyczne przyjęte w pracy . . . . . . . . . . . 184
5.2. Założenia badawcze . . . . . . . . . . . . . . . . . 188
5.2.1. Przedmiot, cele oraz etapy badań . . . . . . . . . . . 188
5.2.2. Problemy badawcze, hipotezy, zmienne, wskaźniki . . . . . . 190
5.3. Metody badań i procedura weryfikacji hipotez . . . . . . . . . 197
5.4. Procedura i przebieg badań . . . . . . . . . . . . . . . 201
5.5. Charakterystyka badanej grupy pod względem zmiennych demograficznych 202
5.5.1. Porównanie liczbowe zmiennych demograficznych w badanej grupie 207
Ro z d z i a ł 6
Analiza i interpretacja wyników badań własnych . . . . . . . . . 213
6.1. Wyniki badań diagnostyczno-eksplanacyjnych . . . . . . . . . 213
6.1.1. Uwarunkowania neurologiczne, czyli o roli półkulowości w przyswajaniu
języka obcego . . . . . . . . . . . . . . . 214
6.1.2. Inteligencja wieloraka w nauczaniu języka angielskiego . . . . 224
6.2. Efektywność działania metody FLS — analiza badań eksperymentalnych . 236
6.2.1. Kompetencje językowe w grupie kontrolnej i eksperymentalnej . . 236
6.2.2. Wpływ czynników demograficznych na progresję językową . . . 238
6.2.3. Future Learning System, półkulowość a progresja językowa . . . 247
6.2.4. Future Learning System, inteligencja wieloraka a progresja językowa 248
6.2.5. Współczynniki korelacji między zmiennymi . . . . . . . . 250
6.2.6. Półkulowość i inteligencja wieloraka a progresja językowa . . . 253
6.2.7. Rozwój kompetencji językowych — skuteczność działania metody
FLS. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 255
6.2.8. Teoretyczny model badań — wyniki analizy ścieżek . . . . . 259
Dyskusja i podsumowanie wyników . . . . . . . . . . . . . 273
Aneks . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 281
Bibliografia. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 353
Summary. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 371
Résumé . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 373
Spis schematów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 375
Spis tabel . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 376
Spis wykresów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 379
Spis diagramów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 380
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Inni Klienci oglądali również

4,00 zł

Nareszcie autentyczna Ty - kobieta po 60-tce! - Nareszcie Autentyczna Ty ED Białek Rozdz 17

NARESZCIE AUTENTYCZNA TY - to kolejna z książek Autorki, dotycząca samorealizacji i spełnienia się w życiu. Tym razem jest ona dedykowana kobietom w kolejnej dekadzie życia i kontynuuje tematykę opisaną w książce KOBIETA 50+. NOWE NARODZENIE. Przywołuj...
37,31 zł

Ta druga Obraz kobiety w nauczaniu Kościoła rzymskokatolickiego i w świadomości księży

Książka Anny Szwed odkrywa ważne pokłady świadomości religijnej i społecznej księży diecezjalnych, a to przecież oni na co dzień i „od święta” oddziałują na świadomość kobiet, przynajmniej tych praktykujących regularnie. Jeżeli nawet model ...
4,00 zł

Wzrastaj aż pod niebo! - Wzrastaj aż pod niebo Rozdz 27 Rozwój intuicji

Wyjątkowym novum, a jednocześnie wyzwaniem na obecne czasy jest umiejętność zarządzania sobą. Nie możesz bowiem skutecznie zarządzać innymi, jeśli nie nauczysz się kierować sobą. To nadzwyczaj trudna umiejętność, gdy nie masz do tego instruktora czy pr...
11,00 zł

Stan i uwarunkowania autoedukacji studentów - 02 Rozdz. 1, cz. 2. Problematyka autoedukacji...: Podstawowe komponenty autoedukacji; Problematyka uwarunkowań autoedukacji — spojrzenie wieloaspektowe

Prezentowane w pracy badania stanowiły próbę holistycznego ujęcia autoedukacji studentów studiów pedagogicznych i niepedagogicznych. Przyjęto przy tym szerokie rozumienie autoedukacji jako autonomicznego procesu, w którym je...
7,00 zł

Dziecko i dorosły w rozmowie - 01 Teoretyczne podstawy badań rozmowy dziecka i dorosłego

Swoją pracę autorka poświęciła niezwykle istotnemu zagadnieniu, jakim jest rozmowa dziecka z dorosłym. W specyfikę takiego kontaktu wpisana jest zarówno asymetria relacji jej uczestników, jak i asymetria umiejętności, a także nawykó...
9,00 zł

Literatura i filozofia w poszukiwaniu sztuki życia: Nietzsche, Wilde, Shusterman - 04 Rozdz. 3. W stronę estetyzacji ponowoczesnej, czyli Richard Shusterman; Bibliografia (wybór)

Tematem książki jest problematyka estetycznej egzystencji, życia ujętego w ramy szeroko pojętej sztuki, tak jak rozważać i praktykować je może nowoczesna filozoficzna świadomość, pomna swoich wewnątrz- i pozatekstowych uwikłań, podejmująca zadanie dosk...
3,00 zł

Gramatyka języka włoskiego

Najistotniejsze zagadnienia z gramatyki włoskiej przedstawione w atrakcyjnej formie ułatwiającej efektywną naukę, wytłumaczone w prosty, zrozumiały sposób. Z książki korzystać mogą zarówno osoby początkujące, jak i bardziej zaawansowane, ...
8,00 zł

Seria w przekładzie - 04 Rozdz. 3, cz. 2. Tłumaczenie dialektów, gwary marynarskiej i terminologii morskiej na przykładzie serii przekładowej Murzyna z załogi "Narcyza": Język środowiskowy; Łabędzi śpiew

Praca koncentruje się na zagadnieniu serii przekładowej. Na przykładzie polskich wariantów prozy Josepha Conrada przeanalizowano trzy serie przekładowe: Murzyna z załogi „Narcyza”, Tajfunu i Smugi cienia. Praca jest przeznaczona dla ...
34,00 zł

Islam w Europie Nowe kierunki badań

Zaprezentowane w publikacji studia są rezultatem badań pracowników Zakładu Islamu Europejskiego Wydziału Orientalistycznego Uniwersytetu Warszawskiego oraz innych krajowych i zagranicznych badaczy muzułmanów w Europie. Zakład powstał w 19...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!