MENU

Gatunki mowy i ich ewolucja. T. 4: Gatunek a komunikacja społeczna - 02 Interakcyjny model relacji gatunku i dyskursu w przestrzeni komunikacyjnej

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Gatunek a komunikacja społeczna: 4

  • Druk: Katowice, 2011

  • Seria / cykl: Prace Naukowe UŚ; Językoznawstwo Polonistyczne

  • Redakcja naukowa: Danuta Ostaszewska, Joanna Przyklenk

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Gatunki mowy i ich ewolucja. T. 4: Gatunek a komunikacja społeczna - 02 Interakcyjny model relacji gatunku i dyskursu w przestrzeni komunikacyjnej

Tom IV kontynuuje genologiczną tradycję badań, tym razem ze szczególnym uwzględnieniem związków, jakie istnieją między gatunkowym zróżnicowaniem uniwersum mowy a formami komunikacji społecznej – dziś i w dawnej Polsce. Autorzy koncentrują się na zagadnieniu komunikacji jako szeroko pojętej transmisji informacji i jej gatunkowych „wcieleń”. Rozważania teoretyczne – im poświęcone są artykuły zamieszczone w części pierwszej pracy – znajdują dopełnienie w analizach i interpretacjach, zarówno gatunków użytkowych, jak i artystycznych, składających się na część drugą tomu. Publikacje te wzbogaca forma dyskusji panelowej, w której badacze starali się uchwycić wykładniki sytuacji poznawczej oraz podstawowych tendencji w tekstologii polskiej, niemieckiej i francuskiej.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści

Kształtowanie się systemu transferu informacji w formę dyskursów i gatunków zamknięte (Danuta Ostaszewska) / 9

Część pierwsza
Rozważania teoretyczne

Aleksander Wilkoń
O gatunkach niemających nazwy. Komunikat / 19

Bożena Witosz
Interakcyjny model relacji gatunku i dyskursu w przestrzeni komunikacyjnej / 23

Halina Grzmil-Tylutki
Gatunek jako kategoria społecznojęzykowa / 33

Maria Wojtak
Osobliwe byty gatunkowe i tekstowe w ich uwikłaniach komunikacyjnych / 44

Romuald Cudak
Genologiczne pogranicza i ekwiwalencje / 57

Aldona Skudrzyk
Rudymenty gatunków / 67

Jacek Warchala
Gatunek jako zamysł perswazyjny. Rozważania nie tylko o reklamie / 75

Ewa Sławkowa
Miejsce i rola gatunku mowy w komunikacji międzykulturowej (perspektywa translatologiczna) / 86

Część druga
Analizy i interpretacje

Ewa Biłas-Pleszak, Katarzyna Sujkowska-Sobisz
Strategiczne gry gatunkami — blog i recenzja w witrynach internetowych perfumerii / 97

Jerzy Biniewicz
Rodzenie się polskiego dyskursu naukowego. Pragmatyka, struktura i język traktatu Olbrychta Strumieńskiego O sprawie, sypaniu, wymierzaniu y rybieniu stawów / 111

Ewa Błachowicz, Jadwiga Lizak
Funkcje pamiętnika w komunikacji społecznej (rekonesans badawczy) / 123

Stanisław Borawski
Dwie XVII-wieczne nowiny. O propagandowym użyciu listu prywatnego / 135

Małgorzata Dawidziak-Kładoczna
Wielofunkcyjność komentarzy w diariuszach Sejmu Wielkiego / 147

Ewa Ficek
Zaczarowana, inspirująca, pouczająca... Jaka jest bajka terapeutyczna? / 159

Beata Grochala
Ten sam gatunek w dwóch odmianach — o telewizyjnej i internetowej relacji sportowej na żywo / 169

Magdalena Hawrysz
Rozmowy chrystyjańskie Marcina Czechowica jako komunikat kształtujący wspólnotę arian / 181

Maciej Kawka
Internet jako źródło plotki / 194

Małgorzata Kita
Śmierć wywiadu? Gatunek w ponowoczesnej Polsce / 201

Maria Krauz
Wzorzec strukturalny dedykacji drukowanej a model relacji między adresatem i autorem / 214

Iwona Loewe
Globalny gatunek w lokalnej odsłonie. Teleecho Ireny Dziedzic / 231

Ewa Malinowska
Komunikowanie władzy ze społeczeństwem / 241

Anna Matuszewska
Laudacje polskie i niemieckie — podobieństwa i różnice / 251

Małgorzata Nowak-Barcińska
Drugie życie gatunku / 266

Danuta Ostaszewska
Reportaż — współistnienie kodów: werbalnego i ikonicznego (na materiale tekstów w National Geographic Polska) / 285

Iwona Pałucka-Czerniak
Funkcje czasowników pierwszoosobowych w posłowiach do współczesnych polskich publikacji naukowych / 297

Edyta Pałuszyńska
Zróżnicowanie zachowań komunikacyjnych rozmówców w gatunkowych realizacjach rozmowy (dyskusja, debata a talk show) / 309

Magdalena Pietrzak
„Pozytywnienie” felietonu w drugiej połowie XIX wieku / 321

Romualda Piętkowa
Dialog w świecie tekstów naukowych / 332

Olga Przybyla
Gatunek listu a kompetencja lingwistyczna i komunikacyjna dzieci upośledzonych umysłowo / 343

Magdalena Steciąg
Jak wiele zależy od gatunku, czyli obraz ekologa w wiadomości i reportażu informacyjnym / 356

Agnieszka Szczaus
Instrukcja jako forma komunikacji (na przykładzie Informacyi matematycznej Wojciecha Bystrzonowskiego z 1749 roku) / 369

Ewa Szkudlarek-Śmiechowicz
Moduły makrosytuacyjne w radiowej i telewizyjnej debacie publicznej / 383

Wiesława Troszczyńska-Nakonieczna
Komunikacja pracodawców z pracobiorcami w ofertach pracy / 397

Marzanna Uździcka
Notatki z wykładu w perspektywie komunikacyjnej / 409

Anna Wojciechowska
Protokoły jako świadectwo komunikacji społecznej (rekonesans badawczy) / 425

Olga Wolińska
Oświadczenia i deklaracje w komunikacji społecznej A.D. 2007 / 439

Katarzyna Wyrwas
Reklama typu homeshopping jako wzorzec dla reklamy wyborczej / 446

Mirosława Ampel-Rudolf
Schemat informacyjny gawędy szlacheckiej / 456

Władysława Książek-Bryłowa
Elementy „nowiniarskie” w wierszach Wacława Potockiego / 469

Joanna Przyklenk
Poznawczy aspekt gatunku — o ślepcu, niedowidzącym i jednookim (na przykładzie epigramatu i gatunków pokrewnych) / 477

Artur Rejter
Przeobrażenia gatunków literackich w kontekście komunikacji społecznej (na przykładzie noweli) / 493

Teresa Wilkoń
Genologiczne aspekty poematów Gałczyńskiego / 504

Część trzecia
Panel dyskusyjny

Moderatorzy dyskusji: Maria Wojtak, Zofia Bilut-Homplewicz, Halina Grzmil-Tylutki, Waldemar Czachur / 515
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

14,81 zł
16,45 zł

O powstawaniu gatunków

„O powstawaniu gatunków”, najsłynniejsze dzieło Karola Darwina, zrewolucjonizowało nasze wyobrażenie o miejscu człowieka i innych żywych stworzeń na drabinie ewolucyjnej. Jako pierwszy wykazał, że gatunki podlegają modyfikacjom w wyn...
8,10 zł
9,00 zł

Rok 2012 Apokalipsa nadchodzi

Czy 21 grudnia 2012 roku nastąpi koniec świata? Jak należy interpretować kalendarz Majów i czy rzeczywiście jest w nim ostrzeżenie o grożącej zagładzie? Wizji roku 2012 coraz więcej, a Patrick Geryl i inni prześcigają się w pomysłach, jak ocalić...
21,46 zł
24,95 zł

Internetowe public relations w komunikacji marketingowej przedsiębiorstw

Zachodzące zmiany rynkowe doprowadziły do przesycenia komunikacji marketingowej reklamą i innymi środkami tradycyjnej promocji. Klienci coraz częściej nie zwracają uwagi na komunikaty komercyjne, przez co trudniej jest zdobyć miejsce w ich świadomości ...
20,48 zł
27,30 zł

Przepraszam, ma pan może długopis? Prośba we współczesnej polszczyźnie. Cz. 1 Prośba jako makroakt mowy

Niniejsza publikacja zawiera opis strategii komunikacyjnych stosowanych przez nadawców próśb w celu osiągnięcia wpływu na postępowanie adresatów tych aktów mowy. Autorka udowadnia, że współczesna prośba jest makroakte...
28,80 zł
32,00 zł

Komunikacja bibliologiczna wobec World Wide Web

W książce podjęto próbę odpowiedzi na pytanie: jak zmienia się model i przedmiot (książka) komunikacji bibliologicznej, gdy jest realizowany w środowisku WWW z pełnym wykorzystaniem możliwości sieci i hipertekstu. Autorowi udało się wykazać ciąg...
9,36 zł
12,00 zł

Słowa i zbawienie. Dyskurs religijny w perspektywie filozofii Hilarego Putnama

Głównym zamierzeniem pracy jest sformułowanie poglądu na temat sensowności, racjonalności i prawdziwości dyskursu religijnego. Autor szuka inspiracji i podstaw dla swych przemyśleń w poglądach Hilarego Putnama, znanego i cenionego filozofa anali...
16,34 zł
19,00 zł

Public relations w przestrzeni publicznej

Prezentowana monografia składa się z trzech części, każda poświęcona jest tematom, które jeszcze kilkanaście lat temu były charakterystyczne dla PR-u, a dzisiaj nabierają znaczenia jako niezależne gałęzie naukowych rozważań wynikających z badań ...
22,41 zł
24,90 zł

Jak zwiększyć swoją siłę, czyli o skutecznej komunikacji w biznesie

Książka wprowadza czytelnika w świat relacji międzyludzkich, z jakimi mamy do czynienia w pracy zawodowej. Zostały w niej przedstawione najważniejsze teorie i techniki służące skutecznej komunikacji we współczesnym świecie biznesu, przydatne każ...
18,06 zł
21,00 zł

Komunikacja medialna placówek oświatowych jako instytucji usług publicznych

Publikacja została wsparta wynikami i wnioskami z przeprowadzonych unikatowych badań − należy przy tym zastrzec, że były to badania kilkuaspektowe, ograniczone do określonego terytorium. Celem autorów była analiza komunikacji z mediami i z...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!