Głos ucznia. Instrument dobrych zmian w edukacji
Książka podkreśla znaczenie opinii uczniów w procesie nauczania oraz dostarcza praktycznych rad, jak sprawić, aby odgrywały one w nim kluczową rolę. Przekonuje, że aspiracje uczniów mogą pomóc w wyznaczeniu nowych, wartościowych celów w szkolnictwie i w efekcie nowego kierunku w edukacji. Pokazuje także, iż uczniowie, którzy mają świadomość, że są słuchani rozwijają poczucie własnej wartości, angażują się w istotny sposób i dostrzegają znaczenie swojej nauki w szkole.
\n
\n
Prezentując skuteczną strategię osiągnięcia prawdziwego partnerstwa między nauczycielami i uczniami, autorzy wskazują, w jaki sposób:
zadawać właściwe pytania i wykorzystać informacje uzyskane na podstawie odpowiedzi,
zaangażować uczniów w procesy decyzyjne prowadzące do poprawy sytuacji w szkole,
wprowadzać w życie model rozwoju aspiracji, który wspiera uczniów w pełnym wykorzystaniu swoich możliwości.
Adresaci:\n
Zawarte w publikacji wskazówki opierają się na praktyce autorów, poparte są licznymi przykładami oraz danymi pozyskanymi od ponad miliona uczniów, którzy wzięli udział w sondażu zatytułowanym "Mój głos" i w pracach uczniowskich grup dyskusyjnych. Dzięki temu publikacja stanowi wyjątkowe źródło informacji dla pedagogów oraz przygotowuje ich do kierowania procesem nauczania z poczuciem pewności, że uczniowie potrafią i będą chcieli w nim uczestniczyć.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-264-9890-9
- ISBN druku: 978-83-264-8128-4
- EAN: 9788326498909
- Liczba stron: 328
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Od wydawcy | str. 15 Uczniowie są naszymi partnerami. Rozmowa z Russellem J. Quaglią | str. 19 Przedmowa | str. 23 O autorach | str. 31 Wprowadzenie: czas na słuchanie | str. 33 Część I. Słuchanie | str. 47 1. Aspiracje uczniów | str. 49 Marzenia i działanie | str. 53 Profil aspiracji | str. 56 2. Model rozwoju aspiracji | str. 65 Zasady przewodnie | str. 69 Warunki szkolne | str. 70 Nauka słuchania | str. 74 Część II. Uczenie się | str.81 3. Rzeczywistość nie jest wrogiem | str. 83 Słuchać, aby się dowiedzieć | str. 86 Nieznajomość rzeczywistości jest wrogiem | str. 100 Słuchanie na dużą skalę | str. 106 4. Uczniowie mówią o poczuciu własnej wartości | str. 109 Warunek 1: Poczucie przynależności do grupy | str. 119 Warunek 2: Osoby znaczące | str. 129 Warunek 3: Świadomość osiągnięć | str. 143 5. Uczniowie mówią o zaangażowaniu | str. 159 Warunek 4: Umiejętność czerpania radości z nauki i fascynacja nią | str. 173 Warunek 5: Ciekawość i kreatywność | str. 185 Warunek 6: Otwartość na nowe wyzwania | str. 199 6. Uczniowie mówią o dążeniu do celu | str. 217 Warunek 7: Zdolności przywódcze i odpowiedzialność | str. 228 Warunek 8: Pewność przy podejmowaniu działania | str. 241 Część III. Kierowanie | str. 259 7. Uczniowie jako współliderzy | str. 261 Obecna kakofonia | str. 268 8. Kontekst teoretyczny w rozwoju zdolności przywódczych | str. 277 Model rozwoju aspiracji a teoria całościowego rozwoju | str. 278 Model rozwoju aspiracji a hierarchia potrzeb Abrahama Maslowa | str. 279 Model rozwoju aspiracji a program nauczania | str. 282 Model rozwoju aspiracji w XXI wieku | str. 288 9. Nasz wybór - uczeń ma głos | str.297 Bibliografia | str. 311 Załącznik A | str. 317 Załącznik B | str. 319