MENU

Gorzka pigułka. Etyka i biopolityka w branży farmaceutycznej

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Warszawa, 2020

  • Autor: Emilia Kaczmarek

  • Wydawca: Scholar

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 38,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 28,50 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

26,60
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Scholar - oficjalny sklep

Gorzka pigułka. Etyka i biopolityka w branży farmaceutycznej

Czy producenci leków wymyślają nowe choroby?
Czy nauka może działać dla zysku?
Co odróżnia konflikty interesów od korupcji?

Autorka przedstawia te i inne kontrowersyjne praktyki w branży farmaceutycznej. Pisze o nagannych formach komercjalizacji wiedzy, lobbingu firm farmaceutycznych oraz marketingu produktów zdrowotnych. Równolegle analizuje biopolityczne aspekty tych praktyk i poddaje je pogłębionej ocenie etycznej.

Autorka odważnie formułuje problemy moralne, społeczne i polityczne związane z działalnością przemysłu farmaceutycznego, co w kontekście siły korporacji farmaceutycznych i wielkości analizowanej branży zasługuje na najwyższe uznanie.

dr hab. Aleksandra Derra



Podjęte zagadnienia są przedstawione kompetentnie, świadczą o bardzo dobrym warsztacie badawczym, orientacji w ogromnym materiale źródłowym i wiedzy z zakresu socjologii, filozofii politycznej, etyki. (…) Ocena działalności firm farmaceutycznych jest wyważona, poparta analizą bogatego materiału faktograficznego i znajomością obszernej literatury naukowej.

dr hab. Danuta Ślęczek-Czakon



Emilia Kaczmarek – doktor nauk humanistycznych w zakresie filozofii, asystent w Zakładzie Etyki Instytutu Filozofii Uniwersytetu Warszawskiego, członkini Centrum Bioetyki i Bioprawa UW, autorka książki Co to właściwie jest ten dżender? I inne felietony (2017) – zbioru esejów o tematyce bioetycznej, publicystka „Kultury Liberalnej”. W latach 2016-2018 realizowała grant Narodowego Centrum Nauki poświęcony etycznym aspektom działalności przemysłu farmaceutycznego.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści
Wykaz skrótów  9
Wprowadzenie  11
1. Po co powstała ta książka?  11
2. Struktura książki i opis metody  13
1. Nowa biopolityka  19
1.1. Pojęcie biopolityki  19
1.2. Nikolas Rose i nowa biopolityka  24
1.2.1. Odejście od nazistowskiej eugeniki  25
1.2.2. Urynkowienie biopolityki  33
1.2.3. Bios staje się zoe  39
2. Komercjalizacja wiedzy w sektorze lekowym  47
2.1. Komercjalizacja wiedzy – praktyki  47
2.1.1. Czym jest komercjalizacja?  47
2.1.2. Patentowanie leków  49
2.1.3. Ochrona własności intelektualnej a ceny leków  55
2.1.4. Ochrona własności intelektualnej a choroby zaniedbane 60
2.1.5. Ochrona własności intelektualnej a (nie)publikowanie
wyników badań klinicznych  62
2.2. Komercjalizacja wiedzy – analiza  68
2.2.1. „Biopolityka staje się bioekonomią”  68
2.2.2. Wiedza i życie jako biowartość  71
2.2.3. Biogospodarka w dobie globalnych nierówności  76
2.3. Komercjalizacja wiedzy – ocena  79
2.3.1. Komercjalizacja wiedzy – konsekwencje  79
2.3.2. Komercjalizacja wiedzy a etos nauki  85
3. Lobbing przemysłu farmaceutycznego  103
3.1. Lobbing – praktyki  103
3.1.1. Czym jest lobbing?  103
3.1.2. Typologia lobbingu  105
3.1.3. Lobbing przemysłu farmaceutycznego – metody, cele i koszty  108
3.2. Lobbing – analiza  112
3.2.1. Decentralizacja biopolityki  112
3.2.2. Biologiczni obywatele  115
3.3. Lobbing − ocena  119
3.3.1. Ocena moralna lobbingu – argumenty z konsekwencji  120
3.3.2. Lobbing a modele dochodzenia do dobra wspólnego w demokracji  125
4. Marketing w sektorze lekowym  133
4.1. Marketing – praktyki  133
4.1.1. Czym jest marketing farmaceutyczny?  133
4.1.2. Reklama kierowana do publicznej wiadomości  134
4.1.3. Działalność przedstawicieli medycznych  139
4.1.4. Marketing treści i inne formy ukrytej reklamy  148
4.2. Marketing – analiza  154
4.2.1. Promowanie leków a zjawisko medykalizacji i kultu zdrowia  154
4.2.2. Dyskurs ochrony zdrowia – molekularyzacja  160
4.2.3. Dyskurs ochrony zdrowia – biologiczna odpowiedzialność  163
4.3. Marketing – ocena  166
4.3.1. Konflikty interesów w strategiach marketingowych  167
4.3.1.1. Konflikty interesów – argumenty z konsekwencji  168
4.3.1.2. Konflikty interesów a rola bezstronności
w medycynie  179
4.3.2. Etyka wobec medykalizacji i kultu zdrowia  188
4.3.2.1. Ocena skutków medykalizacji i definicje zdrowia  188
4.3.2.2. Kult zdrowia a granice odpowiedzialności za własne zdrowie  207
5. Zapobieganie nadużyciom w sektorze farmaceutycznym.
Proponowane zmiany instytucjonalne i prawne  215
5.1. Przeprowadzenie badań nad efektywnością alternatywnych
wobec systemu patentowego rozwiązań stymulujących medyczne
innowacje. Przykład: nagrody zamiast patentów  217
5.2. Zmiana prawa regulującego lobbing w Polsce,
w tym stworzenie obowiązkowego rejestru wszystkich lobbystów.
Przykład: obowiązkowy europejski rejestr służący przejrzystości
(w trakcie negocjacji)  219
5.3. Stosowanie wysokich kar finansowych za łamanie obowiązujących
przepisów regulujących różne formy marketingu.
Przykład: nałożenie przez UOKiK kary w wysokości niemal
26 milionów złotych za reklamę wprowadzającą w błąd   222
5.4. Stworzenie ogólnoeuropejskiej, publicznie dostępnej internetowej bazy
danych w celu ujawniania konfliktów interesów w sektorze ochrony
zdrowia. Przykład: amerykańska baza Open Payments website  223
5.5. Tworzenie bezstronnych źródeł wiedzy o lekach i umożliwianie
przedstawicielom zawodów medycznych oraz pacjentom dostępu
do tych źródeł. Przykład: Cochrane Library  228
Aneks I. Studium przypadku. Relacje między firmami farmaceutycznymi
a organizacjami pacjentów w Polsce – szansa czy zagrożenie?  231
Aneks II. Studium przypadku. Zespół niespokojnych nóg a zjawisko
promowania chorób jako złożona strategia marketingowa  250
Bibliografia   261
Indeks nazwisk  301
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

8,99 zł
9,99 zł

Areopagitica

Traktat Johna Miltona "Areopagitica" ukazał się w 1644 roku i był odpowiedzią na uchwaloną przez angielski parlament Ustawę, która obejmowała kontrolą druk: "ażeby żadna książka, pamflet lub gazeta nie mogły być odtąd wydrukowane,...
6,39 zł
7,10 zł

Słodkie, słone, gorzkie

Macie czasem przeczucie lub odczuwacie na własnej skórze, że otaczające nas przedmioty żyją? Wtedy zapewne zastanawiacie się nad tym, czy tylko my — ludzie, posiadamy świadomość. Niektórzy z was są wręcz przeświadczeni o tym, że dus...
65,80 zł
94,00 zł

Biznes, etyka, odpowiedzialność

Połączenie gospodarki z nauką i techniką oraz ich współdziałanie powoduje powstawanie nowych, istotnych dylematów etycznych. Prezentowana książka jest unikatowym na polskim rynku wydawniczym kompendium na temat etyki biznesu, dostarczając...
65,80 zł
94,00 zł

Higiena i sterylizacja w branży beauty

Książka omawia aktualne standardy z zachowaniem medycznych procedur higieny i sterylności w miejscu pracy. Została opracowana według najnowszych zaleceń, a także dostosowana do dynamicznie rozwijającego się rynku kosmetologicznego. Zebrano w niej wiedz...
68,40 zł
76,00 zł

Aplikacja radcowska. Etyka zawodu radcy prawnego

Publikacja zawiera odpowiedzi na pytania obowiązujące na kolokwium ustnym z etyki radcy prawnego, zasad wykonywania zawodu oraz organizacji i funkcjonowania samorządu radców.Kazusy zostały opracowane w odniesieniu do regulacji wynika...
66,00 zł
88,00 zł

Prognozowanie kierunków internacjonalizacji na przykładzie branży maszyn i urządzeń górniczych

Niniejsza monografia poświęcona jest internacjonalizacji przedsiębiorstw w kontekście sektorowym na przykładzie branży maszyn i urządzeń górniczych. Treść i układ opracowania podporządkowano głównemu celowi, którym jest analiza ryn...
45,58 zł
53,00 zł

Etyka biznesu. Teoretyczne założenia, praktyka zastosowań

Aspekt etyczny, moralny stanowi integralny element treści pojęcia zarządzanie, wymagający uwzględniania we wszystkich działaniach gospodarczych. W prezentowanej publikacji czytelnik nie tylko znajdzie odpowiedź na pytanie, co to jest etyka biznes...
31,50 zł
35,00 zł

Koncepcja etyki w procesach zarządzania przedsiębiorstwem

Książka dotyczy istotnych problemów związanych z uwarunkowaniami etycznymi biznesu, które stanowią głęboki i ważny kontekst kulturowy społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa (Corporate Social Responsibility – CRS). (…) ...
27,84 zł
32,00 zł

Anna. Gorzki smak miodu

Skończyła się wojna. Anna ma prawie 13 lat. Mieszka w Tilsti z rodziną biologicznego ojca, która nadała jej imię Elise. Jest dobrze traktowana. Mimo prób całkowitego zniemczenia i przekonania, że matka nie żyje, Hoffenbergom nie udało się...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!