MENU

Gospodarcza działalność usługowa w prawie polskim w świetle unijnych swobód przedsiębiorczości i świadczenia usług

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2015

  • Seria / cykl: MONOGRAFIE

  • Autor: Inga Kawka

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Gospodarcza działalność usługowa w prawie polskim w świetle unijnych swobód przedsiębiorczości i świadczenia usług

W monografii przeanalizowano funkcjonowanie rynku wewnętrznego w dziedzinie usług w świetle polskiego i unijnego porządku prawnego. Książka umożliwia Czytelnikom zapoznanie się z: unijnym prawem pierwotnym i wtórnym (m.in. z dyrektywą usługową, dyrektywą o uznawaniu kwalifikacji i sektorowymi aktami prawnymi) oraz orzeczeniami Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej o swobodach przedsiębiorczości i świadczeniu usług, polskimi aktami prawnymi (m.in. z ustawą o swobodzie działalności gospodarczej i ustawą o świadczeniu usług na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej) oraz orzecznictwem sądów polskich o prowadzeniu gospodarczej działalności usługowej i tymczasowym świadczeniu usług.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wykaz skrótów   13
Wstęp   21
Rozdział 1	Podstawy prawne i mechanizmy europeizacji prawa administracyjnego gospodarczego państw członkowskich Unii Europejskiej   33
1. Prawo unijne a prawo państw członkowskich   33
1.1. Zasady prawa Unii Europejskiej będące podstawą europeizacji prawa państw członkowskich   33
1.1.1. Zasada pierwszeństwa prawa Unii Europejskiej   34
1.1.2. Zasada bezpośredniej skuteczności prawa Unii Europejskiej   39
1.1.3. Zasada wykładni prawa państw członkowskich zgodnie z prawem Unii Europejskiej   42
1.2. Pojęcie europeizacji prawa   43
1.3. Cechy charakterystyczne prawa Unii Europejskiej a pojęcie europeizacji prawa   48
1.4. Konsekwencje europeizacji prawa krajowego   55
1.4.1. Metody integracji systemów prawnych państw członkowskich Unii Europejskiej   59
1.5. Prawo Unii Europejskiej a polski porządek prawny   76
1.6. Konstytucyjne granice integracji europejskiej w Polsce   84
1.7. Zasada pierwszeństwa prawa unijnego a orzecznictwo Trybunałów Konstytucyjnych wybranych państw członkowskich   89
2. Europeizacja polskiego administracyjnego prawa gospodarczego   93
2.1. Administracyjne czy publiczne prawo gospodarcze?   93
2.1.1. Prawo publiczne a prawo prywatne   95
2.1.2. Szczególne cechy organizacji administracji gospodarczej   103
2.1.3. Szczególne cechy prawa regulującego ingerencję państwa w gospodarkę   104
2.1.4. Granice odrębności prawa interwencji publicznej w sprawy gospodarcze   106
3. Europeizacja administracyjnego prawa gospodarczego państw członkowskich Unii Europejskiej   110
3.1. Specyfika europeizacji polskiego prawa administracyjnego   110
3.2. Europeizacja materialnego prawa administracyjnego gospodarczego państw członkowskich   114
3.2.1. Kompetencje Unii Europejskiej w sprawach gospodarczych   114
3.2.2. Charakter przekształceń administracyjnego prawa gospodarczego państw członkowskich   116
4. Europeizacja procesowego prawa administracyjnego gospodarczego państw członkowskich   118
4.1. Autonomia proceduralna państw członkowskich   118
4.1.1. Wymóg ekwiwalentności (równoważności)   119
4.1.2. Wymóg efektywności   120
4.1.3. Autonomia proceduralna a wzruszalność rozstrzygnięć administracyjnych i sądowych oraz związanie tymi rozstrzygnięciami   124
4.1.4. Definicja autonomii proceduralnej   129
4.1.5. Wymogi efektywności i równoważności a polska procedura administracyjna i sądowoadministracyjna   133
5. Europeizacja ustrojowego prawa administracyjnego gospodarczego państw członkowskich   136
5.1. Zasada autonomii instytucjonalnej   136
5.2. Przyczyny przekształceń ustroju administracji krajowej   137
5.3. Przekształcenia ustroju administracji publicznej wynikające z udziału Polski w negocjacjach i podejmowaniu decyzji na forum Unii Europejskiej   143
5.4. Przekształcenia ustroju polskiej administracji w wyniku stosowania prawa Unii Europejskiej   146
6. Prawne podstawy europeizacji administracyjnego prawa gospodarczego państw członkowskich w zakresie stałej usługowej działalności gospodarczej i czasowego świadczenia usług   149
6.1. Pojęcie usługi w prawie Unii Europejskiej   149
6.2. Gospodarczy charakter działalności usługowej   150
6.3. Czasowe lub stałe prowadzenie działalności usługowej   157
6.4. Rodzaje działalności usługowej   160
6.5. Usługowa działalność gospodarcza w prawie polskim   164
6.6. Unijne prawo pierwotne i wtórne regulujące tymczasowe i stałe podejmowanie i wykonywanie działalności usługowej   168
6.6.1. Zakresy przedmiotowy i podmiotowy swobód przedsiębiorczości i świadczenia usług   174
7. Zakończenie   180
 Rozdział 2	Swoboda przedsiębiorczości i świadczenia usług a polskie materialne administracyjne prawo gospodarcze   185
1. Zasada niedyskryminacji w prawie pierwotnym Unii Europejskiej   185
1.1. Swoboda przedsiębiorczości   186
1.2. Swoboda świadczenia usług   190
2. Zasada niewprowadzania przeszkód (ograniczeń) w realizacji swobody przedsiębiorczości i świadczenia usług w prawie pierwotnym Unii Europejskiej   192
2.1. Swoboda przedsiębiorczości   192
2.1.1. Specyfika swobody przedsiębiorczości w stosunku do osób prawnych   195
2.2. Swoboda świadczenia usług   203
3. Zasada niedyskryminacji i zakaz wprowadzania ograniczeń w unijnym prawie pierwotnym a polskie administracyjne prawo gospodarcze   205
4. Przyczyny małej efektywności postanowień prawa pierwotnego dotyczących swobód przedsiębiorczości i świadczenia usług   209
5. Zasady prawa wtórnego zapewniające swobodę świadczenia usług na rynku wewnętrznym   214
5.1 Zasada państwa pochodzenia w dyrektywach sektorowych   214
5.1.1. Jednolita licencja   214
5.1.2. Zasada państwa pochodzenia w dyrektywie o handlu elektronicznym   223
5.1.3. Dwa modele zasady państwa pochodzenia   227
5.1.4. Zasada państwa pochodzenia w projekcie dyrektywy usługowej   228
5.2. Zasada swobodnego świadczenia usług ustanowiona w art. 16 dyrektywy usługowej   237
5.3. Swoboda przedsiębiorczości w dyrektywie usługowej   254
5.4. Zasada dostępu stron trzecich do infrastruktury (zasada otwartej sieci) w dyrektywach sektorowych   258
6. Zasady niedyskryminacji i znoszenia ograniczeń w swobodach przedsiębiorczości i świadczenia usług w unijnym prawie wtórnym a przekształcenia polskiego administracyjnego prawa gospodarczego   261
6.1. Wdrożenie dyrektywy usługowej w Polsce   261
6.1.1. Zmiany terminologiczne w polskim ustawodawstwie wynikające z wdrożenia dyrektywy usługowej   266
6.1.2. Dyrektywa usługowa a podejmowanie i prowadzenie działalności gospodarczej w Polsce   270
6.1.3. Wdrożenie dyrektywy usługowej a podejmowanie usługowej działalności gospodarczej i tymczasowego świadczenia usług   275
6.1.4. Wdrożenie do prawa polskiego dyrektywy usługowej a tymczasowe świadczenie usług   281
6.1.5. Pośredni wpływ wdrożenia dyrektywy usługowej - likwidacja lub złagodzenie barier w podejmowaniu lub prowadzeniu działalności gospodarczej   288
6.2. Zasada państwa pochodzenia w prawie wtórnym Unii Europejskiej a przekształcenia polskiego administracyjnego prawa gospodarczego   294
6.2.1. Świadczenie usług drogą elektroniczną   294
6.2.2. Jednolita licencja na przykładzie usług bankowych i ubezpieczeniowych   297
6.3. Wdrożenie do prawa polskiego zasady dostępu stron trzecich do infrastruktury na przykładzie telekomunikacji   299
7. Zasada wzajemnego uznawania standardów   300
7.1. Uznawanie kwalifikacji zawodowych w unijnym prawie wtórnym   306
7.2. Zasada wzajemnego uznawania standardów a zasada państwa pochodzenia   313
7.3. Zasada wzajemnego uznawania standardów a przekształcenia polskiego administracyjnego prawa gospodarczego   317
7.3.1. Ułatwienia dotyczące uznawania wymogów spełnionych przez przedsiębiorcę w innych państwach członkowskich   317
7.3.2. Uprawnienia do wykonywania zawodu   322
7.3.3. Uznawanie kwalifikacji zawodowych w prawie polskim   324
7.3.4. Likwidacja barier w dostępie do uprawnień zawodowych   328
8. Zasada świadczenia usług w ogólnym interesie gospodarczym   331
8.1. Ograniczenia zastosowania prawa rynku wewnętrznego do usług świadczonych w ogólnym interesie gospodarczym wynikające z art. 106 ust. 2 TFUE   336
8.2. Wyjątki od zastosowania dyrektywy usługowej do usług świadczonych w ogólnym interesie gospodarczym   336
8.3. Usługi powszechne   337
8.4. Możliwość uzasadniania ograniczeń swobody przedsiębiorczości i świadczenia usług ze względu na realizację interesu publicznego   340
8.5. Realizacja interesu publicznego a unijne prawo wtórne w zakresie działalności usługowej   348
8.6. Zasada świadczenia usług w ogólnym interesie gospodarczym a polskie administracyjne prawo gospodarcze   355
8.6.1. Przekształcenia regulacji dotyczącej świadczenia usług użyteczności publicznej wynikające ze swobód przedsiębiorczości i świadczenia usług   358
8.6.2. Interes publiczny w prawie polskim a prawo Unii Europejskiej   365
9. Zakończenie   374
 Rozdział 3	Swoboda przedsiębiorczości i świadczenia usług a polskie ustrojowe i proceduralne administracyjne prawo gospodarcze   379
1. Zasady ustrojowe w dziedzinie prowadzenia działalności usługowej i świadczenia usług   379
1.1. Zasada niezależności krajowych organów regulacyjnych   380
1.2. Europejskie sieci administracyjne   387
1.3. Zasada niezależności krajowych organów regulacyjnych a polskie ustrojowe prawo administracyjne gospodarcze   389
1.4. Współpraca wertykalna a polskie ustrojowe prawo administracyjne gospodarcze   393
1.5. Współpraca horyzontalna a ustrojowe administracyjne prawo gospodarcze   395
2. Zasady proceduralne wynikające ze swobody przedsiębiorczości i świadczenia usług   397
2.1. Zasada współpracy administracyjnej   397
2.1.1. Przyczyny wprowadzenia współpracy administracyjnej między krajowymi organami administracji w dziedzinie usług   397
2.1.2. Podstawy prawne współpracy administracyjnej   398
2.1.3. Rodzaje współpracy administracyjnej przewidziane w sektorze usług   402
2.1.4. Instrumenty współpracy administracyjnej   408
2.1.5. Współpraca administracyjna a ochrona praw jednostek   411
2.2. Zasada współpracy administracyjnej w zakresie swobody przedsiębiorczości i świadczenia usług a polskie proceduralne administracyjne prawo gospodarcze   414
2.2.1. Polskie organy administracji zobowiązane do współpracy   419
2.2.2. Uprawnienia proceduralne przedsiębiorców a współpraca administracyjna   423
2.3. Pozostałe zasady proceduralne   425
2.3.1. Uproszczenie procedur administracyjnych   425
2.4. Europeizacja polskiego proceduralnego administracyjnego prawa gospodarczego w dziedzinie usług   428
2.4.1. Pojedynczy punkt kontaktowy w prawie polskim   428
2.4.2. Procedury udzielania zezwoleń na prowadzenie usługowej działalności gospodarczej   439
2.4.3. Potwierdzenie przyjęcia wniosku i wydłużenie terminu   441
2.4.4. Milcząca zgoda administracji   442
3. Zakończenie   461
 Podsumowanie   465
Wykaz aktów prawnych   477
Orzecznictwo   497
Bibliografia   515
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

31,34 zł
37,31 zł

Komunikowanie prawa w dobie pluralizmu kulturowego

W jaki sposób ludzie mogą zorientować się w obowiązującym ich prawie? Jakie szanse na to mają osoby znajdujące się na terytorium obcego dla siebie państwa (np. turyści i migranci)? Czy teorie opisujące i analizujące przebieg kontaktu ludzi z r&o...
131,40 zł
146,00 zł

Leksykon prawa budowlanego, planowania przestrzennego, gospodarki nieruchomościami

Autorzy skoncentrowali się na omówieniu poszczególnych pojęć z perspektywy zarówno teoretycznej, jak i praktycznej. Czytelnicy odnajdą tu zatem wyjaśnienia dotyczące m.in.:przygotowywania projektów akt&oacu...
7,52 zł
9,90 zł

Zawieszenie przepisów prawa pracy, pogorszenie warunków zatrudnienia - 18 PRAKTYCZNYCH WSKAZÓWEK DLA PRACODAWCÓW

Z e-booka Zawieszenie przepisów prawa pracy, pogorszenie warunków zatrudnienia - 18 PRAKTYCZNYCH WSKAZÓWEK DLA PRACODAWCÓW dowiesz się: • Czy decyzja szefa firmy o zawieszeniu regulacji wewnętrznych może być arbitralna,...
76,50 zł
85,00 zł

Przestrzeń w prawie administracyjnym

W październiku 2012 r. odbyło się w Krakowie III Krakowsko-Wrocławskie Spotkanie Naukowe Administratywistów. Wzięli w nim udział pracownicy naukowi i doktoranci Instytutu Nauk Administracyjnych Uniwersytetu Wrocławskiego oraz Katedry Prawa Admin...
39,47 zł
45,90 zł

Polska na globalnej szachownicy

Najważniejszym wątkiem książki jest perspektywa regionalna: analiza szans rozwojowych Polski jako członka wspólnoty europejskiej i ocena czynników, które będą określać możliwości wykorzystania tych szans. Podstawowym zaś czynnikiem...
21,67 zł
25,20 zł

Międzynarodowe i unijne prawo podatkowe

W niniejszej publikacji autorzy przedstawili podstawowe zagadnienia prawa integracji europejskiej, zasady unikania podwójnego opodatkowania dochodu i majątku, zagadnienia międzynarodowego planowania podatkowego, podstawy prawa unijnego i jego wy...
99,90 zł
111,00 zł

Prawo i nauki kognitywne

„W niniejszym opracowaniu podjęto jednak – na pierwszy rzut oka być może karkołomne – wyzwanie kompleksowej prezentacji oraz krytycznej refleksji nad kluczowymi pojęciami, problemami, możliwościami, a także ograniczeniami związanymi z...
14,70 zł
21,00 zł

U źródeł polskich partykuł

Monografia kierowana jest głównie do historyków języka, ale też do lingwistów zajmujących się współczesnymi wyrażeniami metatekstowymi (bazą teoretyczną jest "Słownik gniazdowy polskich partykuł" M. Grochowskiego, ...
21,71 zł
28,20 zł

Metafizyczne podstawy nauki prawa

Przekazaną wersję Kantowskiej NAUKI PRAWA od samego początku odbierano jako tekst intrygująco ważny, lecz równocześnie zniechęcająco trudny. Skarżono się, że przy staranniejszej lekturze ujawnia on wiele miejsc nie tylko beznadziejnie niezrozumi...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!