MENU

Gospodarka doświadczeń

(eBook)

Perspektywa polskiego konsumenta

2.50  [ 2 oceny ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Warszawa, 2015

  • Autor: Agnieszka Kacprzak, Katarzyna Dziewanowska, Monika Skorek

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    mobi
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Gospodarka doświadczeń

Gospodarka doświadczeń – koncepcja, która powstała w Stanach Zjednoczonych pod koniec XX wieku – powoli wkracza także do Polski. Przedstawia ona nowy sposób patrzenia na nowoczesnego konsumenta oraz ofertę rynkową przedsiębiorstw. Współczesny człowiek, funkcjonujący w świecie przepełnionym różnorodnymi informacjami, coraz częściej podejmuje decyzje zakupowe bazując na emocjach, a nie racjonalnych przesłankach. Oferowanie konsumentowi niezapomnianych doświadczeń powiązanych z produktem czy usługą jest doskonałym sposobem na wyróżnienie się i stworzenie trwałej relacji z marką. Niniejsza książka stanowi istotny wkład do zrozumienia warunków i perspektyw rozwoju gospodarki doświadczeń w Polsce. Bazując na wynikach szeroko zakrojonych badań ilościowych i jakościowych, Autorki starają się udzielić odpowiedzi na pytanie, czy polscy konsumenci są gotowi do udziału w gospodarce doświadczeń oraz na ile koncepcja ta możliwa jest do zastosowania w Internecie. Lektura prezentowanej publikacji może stanowić inspirację zarówno dla badaczy zajmujących się tą tematyką, jak i dla przedsiębiorców oraz menedżerów, pragnących zaoferować swoim klientom niezapomniane doświadczenia. „Recenzowana książka stanowi pierwszą kompleksową, zawierającą zarówno rozważania teoretyczne i badania empiryczne, pozycję literaturową na rynku polskim, wpisaną w nurt teoretyczny – gospodarka doświadczeń (…) Wyznacza kierunki dalszych badań naukowych w obszarze gospodarki i marketingu doświadczeń.” Z recenzji prof. dr. hab. Grzegorza Karasiewicza „Książka stanowi oryginalne, dojrzałe studium nad sposobami kształtowania doświadczeń polskiego konsumenta. Czyta się ją z dużym zainteresowaniem, zawiera liczne, interesujące wyniki badan naukowych jak również ustalenia natury teoretycznej. Oceniana książka w moim przekonaniu stanowi jedno z nielicznych na krajowym rynku wydawniczym a jednocześnie wartościowe opracowanie z tego zakresu.” Z recenzji dr. hab. Edyty Rudawskiej, prof. US dr Agnieszka Kacprzak, dr Katarzyna Dziewanowska, dr Monika Skorek – wykładają na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, są związane z Katedrą Marketingu oraz Katedrą Psychologii i Socjologii Zarządzania.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie             9

Część I. Podstawy teoretyczne            15

1. Zachowania nabywcze a zarządzanie doświadczeniem konsumenta      16

1.1. Zachowania zakupowe konsumentów – ujęcie definicyjne          16
1.2. Modele zachowań konsumenckich       17
1.3. Zarządzanie doświadczeniem klienta w procesie zakupu w placówce handlowej      24
1.3.1. Cele, schemat i przetwarzanie informacji           25
1.3.2. Pamięć              25
1.3.3. Zaangażowanie         26
1.3.4. Postawy       26
1.3.5. Przetwarzanie afektywne         27
1.3.6. Atmosfera             28
1.3.7. Atrybucja i wybory konsumenta        28

2. Gospodarka doświadczeń – podstawowe zagadnienia     30

2.1. Czym jest gospodarka doświadczeń?     30
2.2. Geneza gospodarki doświadczeń      32
2.3. Doświadczenie w różnych naukach            37
2.4. Doświadczenie w naukach o zarządzaniu: doświadczenie konsumpcji i konsumpcja doświadczeń        39
2.5. Wymiary i typologie doświadczeń       46
2.6. Zarządzanie doświadczeniem konsumenta      49
2.7. Doświadczenie a wartość       56
2.8. Podsumowanie             60

Część II. Uwarunkowania rozwoju gospodarki doświadczeń w Polsce        63

3. Analiza specyfiki polskiego konsumenta na tle konsumenta zachodniego  64

3.1. Gospodarka doświadczeń a etap rozwoju kapitalizmu    64
3.2. Konsument na rynku krajów rozwijających się          65
3.3. Polska jako rynek rozwijający się      70

4. Poziom gotowości polskich konsumentów do udziału w gospodarce doświadczeń       73

4.1. Wyniki badań jakościowych          73
4.1.1. Metodyka badania            73
4.1.2. Uczucia wobec zakupów         77
4.1.3. Wyjątkowe wspomnienie o zakupach    81
4.1.4. Postawy wobec rzeczywistych przykładów zastosowania marketingu doświadczeń           85
4.1.5. Wartości i transformacje         88
4.1.6. Perspektywy rozwoju gospodarki doświadczeń    94
4.1.7. Wnioski       96
4.2. Wyniki badania ilościowego          99
4.2.1. Metodyka badania            99
4.2.2. Poziom gotowości konsumentów w Polsce do udziału w gospodarce doświadczeń           101

5. Rodzaje doświadczeń preferowanych przez polskich konsumentów      105

5.1. Koncepcja wymiarów doświadczeń            105
5.2. Metodyka badania             106
5.3. Segmentacja według rodzaju preferowanych doświadczeń   107
5.4. Podsumowanie             110

Część III. Porównanie doświadczeń konsumenta w sklepach realnych i wirtualnych       111

6. Wirtualizacja zachowań konsumenckich           112

6.1. Rozwój wirtualizacji           112
6.2. Poziom wirtualizacji w Polsce           114
6.3. Wirtualizacja zakupów (e-konsumpcja)        116
6.4. Największe e-sklepy w Polsce a gospodarka doświadczeń   119

7. Pomiar doświadczeń realnych i wirtualnych       124

7.1. Przedmiot pomiaru          124
7.2. Ogólne modele kreowania doświadczeń        125
7.3. Wskaźnik do pomiaru doświadczenia          133
7.4. Doświadczenie w sytuacji zakupowej     135
7.4.1. Doświadczenia w sklepach realnych       136
7.4.2. Doświadczenia w sklepach wirtualnych          143
7.5. Proponowane narzędzie pomiaru doświadczeń          149

8. Porównanie doświadczeń polskich konsumentów w sklepach realnych i wirtualnych       156

8.1. Wyniki badania jakościowego           156
8.1.1. Metodyka badania            156
8.1.2. Ulubione rzeczywiste i wirtualne sklepy uczestników badania         157
8.1.3. Rodzaje doświadczeń w ulubionym rzeczywistym i wirtualnym sklepie 161
8.1.4. Typy doświadczeń dostarczanych przez ulubione sklepy a satysfakcja konsumenta           178
8.1.5. Zjawisko „flow” oraz konsumpcja impulsywna    179
8.1.6. Ocena zakupów realnych w porównaniu z internetowymi  184
8.1.7. Podsumowanie         186
8.2. Wyniki badań ilościowych na podstawie sklepu Centrum Biegowe ERGO     188
8.2.1. Wprowadzenie         188
8.2.2. Prezentacja sklepu Centrum Biegowe ERGO     190
8.2.3. Metodyka badania            197
8.2.4. Analiza wyników       198
8.2.5. Wnioski: porównanie doświadczeń realnych i wirtualnych  206

Podsumowanie          211

Aneks statystyczny         216

1. Konstrukcja narzędzia do pomiaru gotowości do udziału w gospodarce doświadczeń   216

1.1. Test Alfa Cronbacha             216
1.2. Konfirmacyjna analiza czynnikowa (CFA)        217

2. Analiza zależności między poziomem gotowości uczestnictwa w gospodarce doświadczeń a zmiennymi demograficznymi        219

3. Konstrukcja narzędzi do pomiaru aktywności/pasywności oraz immersji/absorbcji     220

3.1. Test Alfa Cronbacha             220
3.2. Konfirmacyjna analiza czynnikowa (CFA)        221

4. Analiza skupień – segmentacja konsumentów     223

Bibliografia              224

Załącznik 1. Scenariusz wywiadu do badania metodą FGI     250
Załącznik 2. Lista stwierdzeń do badania ilościowego metodą CATI   255
Załącznik 3. Scenariusz wywiadu do badania metodą IDI     256
Załącznik 4. Lista stwierdzeń do pomiaru doświadczeń realnych i wirtualnych       262
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(epub)
Brak informacji
(mobi)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

13,50 zł
15,00 zł

Rozmowy o rynku książki 12

Kolejny, dwunasty już tom publikacji „Rozmowy o rynku książki” to zbiór 32 wywiadów publikowanych w dwutygodniku „Biblioteka Analiz” w 2012 roku. Bohaterami drukowanych w tomie obszernych rozmów byli przeds...
11,70 zł
13,00 zł

Rozmowy o rynku książki 2011

Kolejny, jedenasty już tom publikacji „Rozmowy o rynku książki” to zbiór 41 wywiadów publikowanych w dwutygodniku „Biblioteka Analiz” w 2011 roku. Bohaterami drukowanych w tomie obszernych rozmów byli przeds...
104,25 zł
139,00 zł

Zaburzenia gospodarki wodno-elektrolitowej i kwasowo-zasadowej

W książce przedstawiono patofizjologię, diagnostykę i terapię zaburzeń równowagi wodno-elektrolitowej i kwasowo-zasadowej zgodnie z najnowszymi osiągnięciami medycyny.Autorzy kładą nacisk na takie zjawiska, jak rozmaite postaci odwod...
80,10 zł
89,00 zł

Ustawa o gospodarce komunalnej. Komentarz

Prezentowany komentarz zawiera szczegółową analizę przepisów ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej oraz przepisów ustaw odrębnych, odnoszących się do problematyki gospodarki komunalnej. W opracowaniu przywołane z...
76,50 zł
85,00 zł

25 lat doświadczeń ustrojowo-prawnych III Rzeczypospolitej

Książka prezentuje wieloaspektowo problematykę zmian w prawie związanych z transformacją ustrojową 1989 roku. Prezentowane w publikacji teksty analizują wpływ zmian ustrojowych i gospodarczych na wybrane gałęzie i instytucje prawa publicznego i prywatn...
40,50 zł
45,00 zł

Gospodarka budżetowa gmin na wybranych przykładach

Tematem monografii jest analiza i ocena trendów w gospodarce finansowej jednostek samorząduterytorialnego na wybranych przykładach. Zakres czasowy obejmuje kilka ostatnich lat, zgodnie z dostępnością danych budżetowych. Autorzy, realizują...
23,61 zł
27,45 zł

Finansyzacja gospodarki w teorii i praktyceyzacja gospodarki w teorii i praktyce

Finansyzacja przynależy do tej kategorii zjawisk ekonomicznych, które niczym w soczewce skupiają w sobie największe słabości współczesnego systemu kapitalistycznego (wśród nich m.in. krótkowzroczność inwestorów, infla...
41,40 zł
69,00 zł

Państwo w gospodarce

Praca jest poświęcona poglądom wybranych przedstawicieli myśli ekonomicznej na wolność gospodarczą oraz rolę państwa w gospodarce. Podejmuje więc kluczowy problem ekonomiczny, wokół którego toczą się nieustanne spory teoretyczne. Jest to ...
16,80 zł
21,00 zł

Zarządzanie wiedzą, zmianą i organizacyjne uczenie się Sił Zbrojnych RP w Systemie Wykorzystania Doświadczeń

Celem głównym monografii była diagnoza oddziaływania Systemu Wykorzystania Doświadczeń (SWD) na doskonalenie zdolności operacyjnych Sił Zbrojnych RP. Do realizacji tego celu miało doprowadzić osiągnięcie trzech celów szczegółowych:...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!